Gå till innehåll

Micro/Low MTT, volym


nolfie

Recommended Posts

Mer än 8GB minne är helt överflödigt för film, poker och lite surf.

 

Om du ska köra flera skärmar och mer än 1080p så bör du skaffa dig ett grafikkort. Du behöver inte köpa något värstingkort, men tex ett sånt här: 750Ti bör räcka finfint!

 

4690K är absolut att föredra om du vill lägga några kronor extra då den går fint att överklocka och är lite snabbare från start. Men för det du ska göra så tror jag att du klarar dig utmärkt med 4460.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 194
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

6-7k hade jag väl tänkt mig.

 

Surfning, poker och film är vad som kommer göras.

 

Mer än 8GB minne är helt överflödigt för film, poker och lite surf.

 

Om du ska köra flera skärmar och mer än 1080p så bör du skaffa dig ett grafikkort. Du behöver inte köpa något värstingkort, men tex ett sånt här: 750Ti bör räcka finfint!

 

4690K är absolut att föredra om du vill lägga några kronor extra då den går fint att överklocka och är lite snabbare från start. Men för det du ska göra så tror jag att du klarar dig utmärkt med 4460.

 

Håller med dig kring 2 skärmar och med ett liknande kort landar han runt 6-7k.

 

Det är helt klart att han "klarar sig" men ram idag är så fruktansvärt billigt och jag gillar iaf att kunna smeta lite mer cachesize och shared buffers när man sitter med mycket notes + import och ska tweaka med filters i sin db, även därför jag förordar 4690k om han skulle vilja klocka den senare.

 

För att ändå tänka lite långsiktigt tycker jag det är värt pengarna och tror han får mer bang for the buck över en längre period men är det ett måste att hålla budget så hade jag kört på 8gb jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig kring 2 skärmar och med ett liknande kort landar han runt 6-7k.

 

Det är helt klart att han "klarar sig" men ram idag är så fruktansvärt billigt och jag gillar iaf att kunna smeta lite mer cachesize och shared buffers när man sitter med mycket notes + import och ska tweaka med filters i sin db, även därför jag förordar 4690k om han skulle vilja klocka den senare.

 

För att ändå tänka lite långsiktigt tycker jag det är värt pengarna och tror han får mer bang for the buck över en längre period men är det ett måste att hålla budget så hade jag kört på 8gb jag med.

 

Faktum är ju att ram idag inte är särskilt billigt alls. Det var betydligt billigare innan 50% av världens fabriker för tillverkning av ram brann ner i Kina för några år sen.

 

Tycker absolut att man ska hålla sig till 8gb ram på en sån här burk.

 

4690k är ett bra val, har en själv. Har han pengarna ska han absolut köpa en. Priserna går väldigt mycket upp och ner dock, köpte min för 1799:- för 3 veckor sen, nu går den tyvärr inte att få under 2100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer än 8GB minne är helt överflödigt för film, poker och lite surf.

 

Om du ska köra flera skärmar och mer än 1080p så bör du skaffa dig ett grafikkort. Du behöver inte köpa något värstingkort, men tex ett sånt här: 750Ti bör räcka finfint!

 

4690K är absolut att föredra om du vill lägga några kronor extra då den går fint att överklocka och är lite snabbare från start. Men för det du ska göra så tror jag att du klarar dig utmärkt med 4460.

 

Då får de bli ett grafikkort också. Tackar

 

Håller med dig kring 2 skärmar och med ett liknande kort landar han runt 6-7k.

 

Det är helt klart att han "klarar sig" men ram idag är så fruktansvärt billigt och jag gillar iaf att kunna smeta lite mer cachesize och shared buffers när man sitter med mycket notes + import och ska tweaka med filters i sin db, även därför jag förordar 4690k om han skulle vilja klocka den senare.

 

För att ändå tänka lite långsiktigt tycker jag det är värt pengarna och tror han får mer bang for the buck över en längre period men är det ett måste att hålla budget så hade jag kört på 8gb jag med.

 

Ja som det verkar nu så blir det lite över budget, vill ha 16gb ram. Även om det varit billigare förr så är prisskillnaden mellan 8 och 16 inte så stora. Ska även kika på prosessorn.

 

Faktum är ju att ram idag inte är särskilt billigt alls. Det var betydligt billigare innan 50% av världens fabriker för tillverkning av ram brann ner i Kina för några år sen.

 

Tycker absolut att man ska hålla sig till 8gb ram på en sån här burk.

 

4690k är ett bra val, har en själv. Har han pengarna ska han absolut köpa en. Priserna går väldigt mycket upp och ner dock, köpte min för 1799:- för 3 veckor sen, nu går den tyvärr inte att få under 2100.

 

Tackar! Ska kika på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet har gått i rätt riktning. Efter att jag startat denna dagbok så backade jag 20bi rätt ut typ, kombo av dåligt spel och dåligt spring. Nu har mitt spel förbättrats, läst lite av bokrekommendationerna, kollat på videos och pratat hhs har fått mig lite mer bekväm, och lite rungood på det. Så nu ska vi vända på det här och februari ska bli en bra månad. Vet ej hur mycket mer spel det blir i januari, jobb och familj tar upp all min tid igentligen.

 

 

Fått ett gymkort av jobbet så ska iväg ikväll och träna för första gången på ett år, får se om det kan få med sig lite rungood kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev såklart inte att man tog sig iväg på gymmet, inte nån annan dag heller. Får se när man väl lyckas ta sig dit.

 

Pokern är ganska händelselös. Håller på att kolla upp coach, får se vad det leder till.

 

Annars är det superbowl som väntas ikväll. Tror seattle tar hem det faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spar dina pengar ett tag till och lägg tid på att komma på saker själv innan du letar upp en coach.

 

På dc t.ex. finns en hel del grundläggande omahafilmer som håller fastän dom är några år gamla.

 

Annars så funkar det gamla tricket att börja spela snortajt och öppna upp sin range efterhand som man får mer koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade ett par hundra händer igår men la ner efter det, dragit på mig en ordentlig förkylning och kände mig ur focus. Hoppas jag mår bättre på lördag när jag tänkt gå ner på cc och spela turren.

 

Måste öka min 3bet%, ligger runt 5% nu och blr väl ligga runt det dubbla om jag förstår det rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade ett par hundra händer igår men la ner efter det, dragit på mig en ordentlig förkylning och kände mig ur focus. Hoppas jag mår bättre på lördag när jag tänkt gå ner på cc och spela turren.

 

Måste öka min 3bet%, ligger runt 5% nu och blr väl ligga runt det dubbla om jag förstår det rätt.

 

Hur hög 3bet som är lämpligt följer din pfr. Finns ingen korrekt nivå men däremot samband mellan pfr och 3bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hög 3bet som är lämpligt följer din pfr. Finns ingen korrekt nivå men däremot samband mellan pfr och 3bet.

 

Så är det nog, ska kolla vad jag har för stats ikväll. Är man supernit med en vpip på runt 26%? Har för mig jag ligger på vpip 26%, pfr 11%, 3bet 5%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det nog, ska kolla vad jag har för stats ikväll. Är man supernit med en vpip på runt 26%? Har för mig jag ligger på vpip 26%, pfr 11%, 3bet 5%.

Man kan nog argumentera för att höja pfr och 3bet, ja. Det viktigaste du bör kolla är dock dina positionsstats. Det bör vara en kraftig uppförsbacke från utg till knapp.

 

Hur ofta kallsynar du i position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, det blir färre möjligheter för det, men det påverkar inte ens 3b stat.

 

Ganska mycket levling i det där.

Om det limpas all around och folk har 60/5/0 stats som standard så sjunker obv ens 3b % för man aldrig får möjligheten och 3beta. Eller hur tänker du? :-)

 

F.ö tycker jag att Katt3n är bra ute med position och lägga fokus på andra grejer istället för 3b. Jag tror att det handlar mycket om att anpassa sig efter bordet bara, går o va vinnande på micro med 0% 3b. 100% säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska mycket levling i det där.

Om det limpas all around och folk har 60/5/0 stats som standard så sjunker obv ens 3b % för man aldrig får möjligheten och 3beta. Eller hur tänker du? :-)

 

F.ö tycker jag att Katt3n är bra ute med position och lägga fokus på andra grejer istället för 3b. Jag tror att det handlar mycket om att anpassa sig efter bordet bara, går o va vinnande på micro med 0% 3b. 100% säkert.

 

 

Nej det gör den ju inte. 3-b statsen påverkas inte öht om folk limpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska mycket levling i det där.

Om det limpas all around och folk har 60/5/0 stats som standard så sjunker obv ens 3b % för man aldrig får möjligheten och 3beta. Eller hur tänker du? :-)

 

Nej, eftersom ingen höjer framför oss får vi ingen möjlighet att 3betta, då påverkas inte den statistiken alls. Om det däremot är någon som raisar och vi inte 3bettar, då sjunker den (Såvida den inte redan är 0).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, eftersom ingen höjer framför oss får vi ingen möjlighet att 3betta, då påverkas inte den statistiken alls. Om det däremot är någon som raisar och vi inte 3bettar, då sjunker den (Såvida den inte redan är 0).

 

Np, my bad :) Lät som du hade en poäng från första början faktiskt. Då är jag med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta va? 3bet% är väl ändå beräknat på antalet händer inte en procentsats av hur många tillfällen man får att trebeta. (utom om fi är allin då specialberäkning används)

Det finns en annan stat som visar ens stats i förhållande till möjligheterna man får, men jag kommer inte ihåg vad den heter. Längesen jag spelade med hm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta va? 3bet% är väl ändå beräknat på antalet händer inte en procentsats av hur många tillfällen man får att trebeta. (utom om fi är allin då specialberäkning används)

Det finns en annan stat som visar ens stats i förhållande till möjligheterna man får, men jag kommer inte ihåg vad den heter. Längesen jag spelade med hm.

 

3b% är det procentantal du väljer att raisa en 2b öppning. Om ingen öppnar framför dig kan du inte 3betta, därför påverkas inte heller den statistiken. Om du däremot raisar alla 2bet/öppningar du möter kommer din 3b% ligga på 100 oavsett om nästa varv limpas runt och du inte kan 3betta och kanske rent av bara foldar.

 

EDIT: nolfie, jag får be om ursäkt för alla inlägg :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3b% är det procentantal du väljer att raisa en 2b öppning. Om ingen öppnar framför dig kan du inte 3betta, därför påverkas inte heller den statistiken. Om du däremot raisar alla 2bet/öppningar du möter kommer din 3b% ligga på 100 oavsett om nästa varv limpas runt och du inte kan 3betta och kanske rent av bara foldar.

 

EDIT: nolfie, jag får be om ursäkt för alla inlägg :D

 

Hmm...ok dåå.

:)

 

Edit: Kom på vad det var för värde jag tänkte på. Det var visning av pfr i pprocent av vpip eller nåt sånt. Var bara förvirrande och svåraree att snabbt bedöma range med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat endel den här veckan, känner mig bättre och bättre, men det går inte riktigt min väg. floppar dåligt i 3/4betade potter, får in det bra men det håller inte riktigt. detta är dock klassiskt pluswhine då jag faktiskt är upp några inköp..

 

 

Detta är en talande pott.. Std men ändå jobbigt när det blir samma sak, om och om igen. Men det är Omaha...

 

Boss, $0.25/$0.50 Pot Limit Omaha Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $99.50 (199 bb)

BB: $98.66 (197.3 bb)

Hero (CO): $49.81 (99.6 bb)

BTN: $178.25 (356.5 bb)

 

Preflop: Hero is CO with 8:heart: 9:heart: T:club: J:club:

Hero raises to $1.75, BTN calls $1.75, SB raises to $7.50, BB folds, Hero calls $5.75, BTN folds

 

Flop: ($17.25) 7:heart: 2:heart: 6:club: (2 players)

SB bets $12.93, Hero raises to $42.31 and is all-in, SB calls $29.38

 

Turn: ($101.87) 2:spade: (2 players, 1 is all-in)

River: ($101.87) A:diamond: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $101.87 pot ($2.54 rake)

Final Board: 7:heart: 2:heart: 6:club: 2:spade: A:diamond:

SB showed 8:diamond: Q:spade: A:club: A:heart: and won $99.33 ($49.52 net)

Hero showed 8:heart: 9:heart: T:club: J:club: and lost (-$49.81 net)

 

Nu iväg på cc och lira lite. Kanske några öl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...