Gå till innehåll

Återuppstardad dagbok, Franco1 på svenskaspel!


Madwax

Recommended Posts

  • Svars 403
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Intressanta svar allihopa. Skoj och se hur olika alla tänker om de olika ligor.

 

Min lista skulle se ut såhär:

 

1. La Liga

2. Premier League

3. Bundesliga

 

Ser man till kvalite spelare för spelare individuellt i varje lag i en hel liga så är väl kvaliten i PL den högsta(bortsett från att la liga är kraftigt dominanta i top 3).

 

Men ser man till att ställa ettan mot ettan, tvåan mot tvåan, trean mot trean osv osv. Dvs lagens kvalite som ett kollektiv så är jag helt övertygad att spanska är den absolut bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta svar allihopa. Skoj och se hur olika alla tänker om de olika ligor.

 

Min lista skulle se ut såhär:

 

1. La Liga

2. Premier League

3. Bundesliga

 

Ser man till kvalite spelare för spelare individuellt i varje lag i en hel liga så är väl kvaliten i PL den högsta(bortsett från att la liga är kraftigt dominanta i top 3).

 

Men ser man till att ställa ettan mot ettan, tvåan mot tvåan, trean mot trean osv osv. Dvs lagens kvalite som ett kollektiv så är jag helt övertygad att spanska är den absolut bästa.

 

Tror du tänker lite fel eller ställde din fråga helt fel i alla fall. En liga blir inte bra bara för att några fixstjärnor spelar i den..

 

85% av lagen i La liga är utfyllnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du tänker lite fel eller ställde din fråga helt fel i alla fall. En liga blir inte bra bara för att några fixstjärnor spelar i den..

 

85% av lagen i La liga är utfyllnad.

 

Ställde inte min fråga fel alls, utan jag ville veta vart folk tycker kvaliten är bäst. I vilken liga.

 

85% utfyllnad?

Barca, real, ateltico är absolut de tre det står mellan. Allt som oftast mellan real - Barca.

Men kvaliten på lagen där under är inte sämre för att 2-3 lag är så pass dominanta. Bara det att spanska ligan dominerar ute i europa så pass kraftigt som de faktiskt gör säger allt. Både i CL och EL.

 

Enda sätten och mäta de olika ligorna gentemot varandra är just ute i europa spel och där dominerar spanien helt och hållet. Därav mitt påstående att spanska ligan är den bästa ligan i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde inte min fråga fel alls, utan jag ville veta vart folk tycker kvaliten är bäst. I vilken liga.

 

 

Enda sätten och mäta de olika ligorna gentemot varandra är just ute i europa spel och där dominerar spanien helt och hållet. Därav mitt påstående att spanska ligan är den bästa ligan i världen.

 

 

CL mäter vilka klubblag som är bäst i världen, har inget att göra hur bra ligan är.

 

Det är just därför Barca och Real kan vara världens bästa lag för att ligan är väldigt orättvis och de får den stora kakan av tv-intäkterna medans de andra lagen får dela på smulorna och har ingen möjlighet till att köpa dyrare spelare osv.

 

På ditt sätt att tänka så skulle t.ex. Allsvenskan vara bäst i världen om vi hade Real och Barcelona i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CL mäter vilka klubblag som är bäst i världen, har inget att göra hur bra ligan är.

 

Det är just därför Barca och Real kan vara världens bästa lag för att ligan är väldigt orättvis och de får den stora kakan av tv-intäkterna medans de andra lagen får dela på smulorna och har ingen möjlighet till att köpa dyrare spelare osv.

 

På ditt sätt att tänka så skulle t.ex. Allsvenskan vara bäst i världen om vi hade Real och Barcelona i den.

 

absolut inte, det är ju inte bara Real, Barca som gör resultat ute i europa. Atletico, Bilbao, Valencia. Fler lag får inte spela ute i europa.

 

Ta de senast 5 åren i både CL och EL

 

I champions League så har det varit fyra spanska lag i finalen. Varav 3 finalvinster.

 

I europa League så har det varit exakt samma sak. Fyra lag spanska lag i finalerna, varav tre finalvinster.

 

Säger ju allt om kvaliten som finns i ligan, vilken liga är det som producerar flest världsspelare?, vilken land har varit det mest dominanta inom landslagsfotboll senaste 5-6åren?

 

Premier League är en liga som siktat på och marknadsföra sig något brutalt och har lyckats. Det är den mest sedda ligan, med flest "klassiska" lag med tanke på att England är fotbollens hem. Men det är inte den bästa ligan sett ur kvalitetsynpunkt. Där är lag i mitten som fortfarande spelar tjonga-springa-fotboll inom PL.

 

FIFA, ISSHF och massa andra fotbollsaktörer är överens om att spanska är den bästa ligan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har även spelats en del poker.

 

Jag satte på Real Madrid - Sevilla matchen på min bärbara vid sidan om skärmen för att kolla samtidigt som jag spelade poker. Men med tanke på att pokern gick så sinnesjukt bra så hade jag full fokus på pokern istället. Det PLUS att Sevilla spelade jättehemskt idag.

 

resultatet blev:

 

2015-02-04 +526kr 967händer, sedda floppar 331, vunna händer 213

 

Nu blir det bingen, adjö!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen större fan av spansk fotboll men kvalitén är nog högst där ändå. Finns en rad många spanska spelare som har varit jävligt bra i la liga( men inga superstjärnor) och sen blir superstjärnor i premier league. Cazorla, Silva mm. Sen möttes 2 spanska lag i cl finalen förra året.

 

1 la liga

2 premier league

3 Bundesliga

4 serie a / ligue a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt hur illa man kan springa. Även om jag sprang bra igår så var det aldrig att jag BRUTALT drog ut folk genom dåligt spel. Jag träffade bra, men spelade bra. Fick betalt av sämre händer, valuebetade folk med 2/3e par för jag visste att jag skulle få betalt. Synade ner med A, K högt etc etc...

 

Men denna sessionen som jag spelade precis kan nog gå till den absolut sjukaste på riktigt länge, hade fyra AA på mindre än tio minuter. Blev brutalt utdragen, runner runner där jag commitar mig på flop/turn samtliga.

 

Avslutade med och sätta mig med mina sista 250kr på ett headsup 1-2bord. (säkerligen lite tilt, men var fullt fokuserad och bestämde att kommer jag under 200 så avslutar jag direkt)

 

Första handen på 1-2 jag får KK, 3betar får fold. Tredje handen får jag AA och trebetar får syn.

 

Flop Q92 regnbåge, jag bet > syn.

Turn J jag checkraisar AI killen timebankar och synar med K9, river kommer som ett bred på posten 10.

 

Jag vet att detta är ett jätte whine inlägg, men känner att jag vill spy av mig lite. Blir jävligt irriterad när man spelar bra, men korten verkligen våldtar en.

 

Dags och spela lite FIFA nu, adjö!

SPYR på poker just nu...

 

EDIT: -500kr idag på 331händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som spelar mycket poker på nätet. När ni spelar längre sessioner.

 

Spelar ni i total tystnad för att ha så hög koncentrations nivå på själva spelet i sig.

 

Finns där folk som spelar till filmer, serier?

 

Själv spelar jag till musik, allt som oftast lugn lounge musik eller sjukt nog fastän det inte är något jag lyssnar till i vanliga fall men lovesongs av något slag. Celiene Dion är en favorit :-D

Jag har märkt att ibland så sätter jag på tung hiphop och då tenderar mitt spel och bli lösare/aggresivare. Syns tydligt på mina stats, går från 30% floppar till uppemot 40% och 3betar mer frekvent.

 

Är det bara jag som är mongo eller är detta något nån annan känner av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som spelar mycket poker på nätet. När ni spelar längre sessioner.

 

Spelar ni i total tystnad för att ha så hög koncentrations nivå på själva spelet i sig.

 

Finns där folk som spelar till filmer, serier?

 

Själv spelar jag till musik, allt som oftast lugn lounge musik eller sjukt nog fastän det inte är något jag lyssnar till i vanliga fall men lovesongs av något slag. Celiene Dion är en favorit :-D

Jag har märkt att ibland så sätter jag på tung hiphop och då tenderar mitt spel och bli lösare/aggresivare. Syns tydligt på mina stats, går från 30% floppar till uppemot 40% och 3betar mer frekvent.

 

Är det bara jag som är mongo eller är detta något nån annan känner av?

 

 

Det känns verkligen igen, lyssnar nästan alltid på musik när jag spelar. Mest är det hyfsat lugn musik men om jag blir lite seg eller åker på några badbeats så brukar musik som ger bra minnen åka på så man får en positiv känsla igen.

Undviker gärna musiken som får än att känna sig lite för aggressiv då det bara brukar sluta i minus :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hur musiken, omgivningen, livet, känslor kan påverka så mycket. Inte för att jag var omedveten om detta men ändå skoj och höra hur andra tänker.

 

Blivit lite lir sen i torsdags. Cirka 800-900 händer med ett plus på 187kr.

 

Tänkte dra en längre session idag fram tills att jag ska ha match ikväll.

 

Ingen från Malmö som läser detta? Tänkte börja lira lite turneringar på CC, hade varit skoj och lira tillsammans med någon! Även om jag är extremt pratglad vid borden så hade det varit skoj och snacka händer med någon LIIIIITE mer kunnig än de som sitter på CC och är självutnämnda Phil iveys hela högen. Alla kan svaren till alla händer som någonsin spelats. Rena facit helt enkelt :)

 

 

Nu blir det en längre PW i den sköna solen som Malmö faktiskt bjuder för första(läs sista) gången detta kvartalet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bolme din gamle galning! Jag är på en turre eller två på CC / JK

 

goddagens JK, allt väl? :)

 

Jag kom på att jag är upptagen kommande helgen, men ta någon turre i slutet av månaden på CC?

 

Efter ha legat back 300-400kr på turneringar senaste veckan lyckades jag idag fantamig vunna en turnering. All den otur jag haft i de senaste turrarna bara vände idag. Blev ett plus på runt 1k från turneringen, samt +200k på cashgamet. Helt ok för 1h spel.

 

Ska dock sägas att jag tror nog aldrig jag haft så mycket tur i en turnering på så kort tid. Förvisso var den en 50kr x-turbo så där är absolut inget utrymme för spel utan RENT lotto.

Men skoj och vinna en turnering nontheless.

 

Blir ett break nu på 1h, sen tänkte jag lira lite igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

goddagens JK, allt väl? :)

 

Jag kom på att jag är upptagen kommande helgen, men ta någon turre i slutet av månaden på CC?

 

Efter ha legat back 300-400kr på turneringar senaste veckan lyckades jag idag fantamig vunna en turnering. All den otur jag haft i de senaste turrarna bara vände idag. Blev ett plus på runt 1k från turneringen, samt +200k på cashgamet. Helt ok för 1h spel.

 

Ska dock sägas att jag tror nog aldrig jag haft så mycket tur i en turnering på så kort tid. Förvisso var den en 50kr x-turbo så där är absolut inget utrymme för spel utan RENT lotto.

Men skoj och vinna en turnering nontheless.

 

Blir ett break nu på 1h, sen tänkte jag lira lite igen.

 

Harvar du 0.25 och gör 200.000 om dagen så gör du det bra :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som något man kan sänka ett par öl till! :)

 

Låter som en bra lördag med andra ord.

 

Vet inte hur man gör såna fräsiga citat.

 

Men jag är på den 21a då :)

 

Jamen boka in er på den redan nu då kör vi då. Vi kan ju träffas en stund innan och käka kanske?

 

Den börjar 18.00. Om vi träffas 16.30 och käkar sen drar dit tillsammans.

 

 

EDIT: etta vinna!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...