Gå till innehåll

Återuppstardad dagbok, Franco1 på svenskaspel!


Madwax

Recommended Posts

Fick lirat 2h under tiden jag kollade Barcelona - Valencia. Barcelona har helt slutat spela fotboll senaste 2 veckorna. För 2 veckor sedan såg de ut och gå mot något historiskt och försvara titeln i CL. Nu ser de ut och inte ens höra hemma i högsta ligan i Spanien. Det är horribelt och kolla på.

 

 

Menmen... nog om fotbollen. I all fotbollsmisär så gick det desto bättre på pokerfronten. Spelade i 2h. Spelet hackade och hände egentligen inte så mycket första 100minuterna. Sen bara exploderade det när jag lyckades tilta en spelare ordentligt och fick honom bluffa bort 400bb. Därefter var det bara och plocka upp alla pengar han läckte. Det blev lite mer än 1k händer. De sista 200händerna så spelade jag i stort sätt ALLT mot den reggen som tiltade loss ordentligt. Han gav mig helt på egenhand runt 800kr på de 200händerna. :-D

 

Här kommer en graf över kvällens spel. Ni ser nog själva vart det var han tiltade loss:

 

e5f19c28a352a181108331d12d1ddce7.jpg

 

2016-04-17 +940kr 1075händer, sedda floppar 280

 

Totalt: +3622kr

Händer totalt: 14080st händer

Tid spelad: 30h

Timlön: +120kr/h

 

EDIT: Backade 100kr på en turnering också. Där av +940kr och inte 1040kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 403
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fick lirat 2h under tiden jag kollade Barcelona - Valencia. Barcelona har helt slutat spela fotboll senaste 2 veckorna. För 2 veckor sedan såg de ut och gå mot något historiskt och försvara titeln i CL. Nu ser de ut och inte ens höra hemma i högsta ligan i Spanien. Det är horribelt och kolla på.

 

 

Menmen... nog om fotbollen. I all fotbollsmisär så gick det desto bättre på pokerfronten. Spelade i 2h. Spelet hackade och hände egentligen inte så mycket första 100minuterna. Sen bara exploderade det när jag lyckades tilta en spelare ordentligt och fick honom bluffa bort 400bb. Därefter var det bara och plocka upp alla pengar han läckte. Det blev lite mer än 1k händer. De sista 200händerna så spelade jag i stort sätt ALLT mot den reggen som tiltade loss ordentligt. Han gav mig helt på egenhand runt 800kr på de 200händerna. :-D

 

Här kommer en graf över kvällens spel. Ni ser nog själva vart det var han tiltade loss:

 

e5f19c28a352a181108331d12d1ddce7.jpg

 

2016-04-17 +940kr 1075händer, sedda floppar 280

 

Totalt: +3622kr

Händer totalt: 14080st händer

Tid spelad: 30h

Timlön: +120kr/h

 

EDIT: Backade 100kr på en turnering också. Där av +940kr och inte 1040kr.

 

Lol Nl100/200 regg som tiltar, låt mig gissa, nicket börjar på p?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Inte uppdaterat alls här på sistone. Mycket annat som tagit upp tid nu när vädret här i Malmö tillåtit aktiviteter utanför hemmet. Blivit en hel del löpning utomhus, känns jävligt bra just nu. Kan springa 4-5km i cirka 4.20 tempo samt milen på lägre tempo utan större ansträngning.

 

Förutom löpning så har jobb tagit upp stor del av min energi då jag fått ett uppdrag som verkligen slukar energi utan bara helvete. Lyckligtvis så är det bara terminen ut.

 

Pokern flöt på bra även under april. Sitter på ipaden just nu så vet inte exakt på kronan men slutade upp lite mer än 4k. Maj har börjat bra också. Upp cirka 2k på 5k händer. Då har jag ändå tiltat sönder mig på turneringar spm jag envisas och spela. Back cirka 500kr på turneringar. Får i te det alls och funka med turrarna. Dåligt spring i flipsen blandat med att en envis river som envisas och motarbeta mig något fruktansvärt gör det väldigt svårt med turneringspokern.

 

Pokerrelaterat fast egentligen ingenting med mig och göra. Såg att DM-titeln vanns av en snubbe här i Malmö som jag kännerlite halvt. Stort grattis till honom som bevisar att Malmö är Sveriges ledande Pokerstad :-D

 

Nu blir det film med flickvännen innan jag drar igång en nattsession. Ska försöka bli lite bättre med uppdateringarna.

 

adios

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt frustrerande och spela poker för tillfället. Kan inte vinna en hand, kommer helt fel in i varje pot, blir utdragen, får inte dra ut... Ja, alla som spelat någorlunda mycket förstår vad jag pratar om.

 

Mitt självförtroende är i botten, känns att oavsett vad jag tar för beslut så blir det fel. Men skam den som ger sig. Är ju fortfarande plus 8inköp för månaden så borde väl inte klaga. Men det är fan inte roligt och spela poker när man springer in i toppen av FI's range nästintill HELA tiden.

 

Fick bli ett whineinlägg, menmen! :-D

 

Nu blir det sängen. Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Samma här, har en b/e-stretch på nästan 100k händer, mycket pga dåligt spring på högre nivåer. Förhoppningsvis hittat man tillbaka till fjolårets sommarspring igen 8-) bara att kriga på!

 

Samma för mig atm. Det är bara kriga på som en jävla dåre! GL! :-)

 

Spelet fortsätter och hacka, varje pott känns på förhand som att jag kommer förlora. Påfrestande psykiskt som fan. Tankar som är vanligt förekommande just nu är några i stil med:

 

- kanske jag ändå inte är vinnande. Nu har jag spelat på nivån såpass länge att kanske alla vet hur jag spelar.

- jag får nog erkänna för mig själv att jag är en B/E spelare. Ingen mening och lägga mer tid på detta.

- jag kommer ändå inte träffa draget, så ingen mening och syna / höja. Lika bra och folda och spara pengarna.

 

Inte sådär jättebra tänk och ha in i en session. Försöker verkligen sätta mig innan varje sittning och gå in i sessionen med ett positivt tänk. Sen kommer en hand som förstår allt :-D

 

Borde som sagt egentligen absolut inte klaga, för det är inga stora summor jag backar och ajg är fortfarande 20BI upp för månaden. Så borde väl kanske istället fokusera att jag är plus och att det i sig är bra trots mitt ofantligt dåliga spring över senaste 10k händerna (är fullt medveten att det inte är alls mycket. Men för någon som mig som spelar 500-600händer per dag så känns det drygt då tidsperioden blir längre för mig än för någon som grindar 8-10h/dygn)

 

 

Nu ska jag inte whinea mer, på återseende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet fortsätter och hacka, varje pott känns på förhand som att jag kommer förlora. Påfrestande psykiskt som fan. Tankar som är vanligt förekommande just nu är några i stil med:

 

- kanske jag ändå inte är vinnande. Nu har jag spelat på nivån såpass länge att kanske alla vet hur jag spelar.

- jag får nog erkänna för mig själv att jag är en B/E spelare. Ingen mening och lägga mer tid på detta.

- jag kommer ändå inte träffa draget, så ingen mening och syna / höja. Lika bra och folda och spara pengarna.

 

Inte sådär jättebra tänk och ha in i en session. Försöker verkligen sätta mig innan varje sittning och gå in i sessionen med ett positivt tänk. Sen kommer en hand som förstår allt :-D

 

Borde som sagt egentligen absolut inte klaga, för det är inga stora summor jag backar och ajg är fortfarande 20BI upp för månaden. Så borde väl kanske istället fokusera att jag är plus och att det i sig är bra trots mitt ofantligt dåliga spring över senaste 10k händerna (är fullt medveten att det inte är alls mycket. Men för någon som mig som spelar 500-600händer per dag så känns det drygt då tidsperioden blir längre för mig än för någon som grindar 8-10h/dygn)

 

 

Nu ska jag inte whinea mer, på återseende!

 

Skönt pluswhine. Du har spelat 500-600 händer om dagen, alltså 10000 - 12000 händer denna månaden.

Du är upp 20BI.

Du håller alltså 16.67 - 20 bb/100. Fixa ditt mentala game eller lägg ner poker direkt. Mvh livsnjutargrinder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet fortsätter och hacka, varje pott känns på förhand som att jag kommer förlora. Påfrestande psykiskt som fan. Tankar som är vanligt förekommande just nu är några i stil med:

 

- kanske jag ändå inte är vinnande. Nu har jag spelat på nivån såpass länge att kanske alla vet hur jag spelar.

- jag får nog erkänna för mig själv att jag är en B/E spelare. Ingen mening och lägga mer tid på detta.

- jag kommer ändå inte träffa draget, så ingen mening och syna / höja. Lika bra och folda och spara pengarna.

 

Inte sådär jättebra tänk och ha in i en session. Försöker verkligen sätta mig innan varje sittning och gå in i sessionen med ett positivt tänk. Sen kommer en hand som förstår allt :-D

 

Borde som sagt egentligen absolut inte klaga, för det är inga stora summor jag backar och ajg är fortfarande 20BI upp för månaden. Så borde väl kanske istället fokusera att jag är plus och att det i sig är bra trots mitt ofantligt dåliga spring över senaste 10k händerna (är fullt medveten att det inte är alls mycket. Men för någon som mig som spelar 500-600händer per dag så känns det drygt då tidsperioden blir längre för mig än för någon som grindar 8-10h/dygn)

 

 

Nu ska jag inte whinea mer, på återseende!

 

 

Årets bästa pokerrelaterade inlägg! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt pluswhine. Du har spelat 500-600 händer om dagen, alltså 10000 - 12000 händer denna månaden.

Du är upp 20BI.

Du håller alltså 16.67 - 20 bb/100. Fixa ditt mentala game eller lägg ner poker direkt. Mvh livsnjutargrinder.

 

Har tanken någonsin slagit dig att alla inte spelar poker ENDAST för pengarnas skull?

Självklart är pengarna en stor faktor, men jag är extremt tävlingsinriktad i allt jag gör. Så även poker, jag gillar att jag kan ställa mig mot fyra random människor. Där vi alla kommer in med samma förutsättningar och där och då med mitt intellekt vinna över dem.

Så när det går trögt och jag känner mig underlägsen mina motståndare och jag förlorar den mentala biten så tycker jag det är drygt.

 

Samma sak på gymmet för mig. Jag tycker om och tävla i de moment de går och tävla i på gymmet.

 

+1. Herregud.

 

Jag kan ha väldigt fel då jag sällan läser alla dagböcker här. Men de jag läser med jämna mellanrum, så tycker jag att du har en rätt tråkig inställning och klankar ner lite här och var. Det kan vara så att din ironi inte kommer fram eller jag inte fattar den, men någonstans så känns du som en besserwieser. Det i sig är inte alltid dåligt :-D

 

Årets bästa pokerrelaterade inlägg! :D

 

Tack, I guess! :)

 

 

Pokern har verkligen lossnat senare dagarna och jag har återfunnit gudaspringet som jag är van vid vanliga dagar.

 

Hittat tillbaka till stabila 27-31bb/100händer över de senaste 5k händerna!

 

Mina senaste fyra sessioner ser ut som följande:

 

2016-05-21 +182kr 350händer, sedda floppar 102

2016-05-22 +418kr 1133händer, sedda floppar 239

2016-05-23 +636kr 360händer, sedda floppar 99

2016-05-23 +447kr 673händer, sedda floppar 217

 

Förvisso sprungit oförskämt bra samt spelat riktigt stabilt, det ihop med några donationer från tiltade regs har gjort dessa fyra sessioner ganska sick.

 

 

Såhär ser månaden ut sofar:

 

Totalt: +5700kr

Händer totalt: 20044st händer

Tid spelad: 38h

Timlön: 150kr/h

 

Får se hur det artar sig med lönehelg och allt kommande helg!

Nu blir det sängen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tanken någonsin slagit dig att alla inte spelar poker ENDAST för pengarnas skull?

Självklart är pengarna en stor faktor, men jag är extremt tävlingsinriktad i allt jag gör. Så även poker, jag gillar att jag kan ställa mig mot fyra random människor. Där vi alla kommer in med samma förutsättningar och där och då med mitt intellekt vinna över dem.

Så när det går trögt och jag känner mig underlägsen mina motståndare och jag förlorar den mentala biten så tycker jag det är drygt.

 

Samma sak på gymmet för mig. Jag tycker om och tävla i de moment de går och tävla i på gymmet.

 

 

 

Jag kan ha väldigt fel då jag sällan läser alla dagböcker här. Men de jag läser med jämna mellanrum, så tycker jag att du har en rätt tråkig inställning och klankar ner lite här och var. Det kan vara så att din ironi inte kommer fram eller jag inte fattar den, men någonstans så känns du som en besserwieser. Det i sig är inte alltid dåligt :-D

 

 

Jag är med dig!!!

 

Dom här fiskarna kommer aldrig förstå hur det är för oss riktiga grinders!

 

Jag brukar whina på facebook rätt så ofta (har dock lagt ner det efter hot om block), varje gång någon drar ut mig. Det spelar ingen roll om det är 1 kr eller 1 000 kr, jag blir ju lika sur varje gång. Men meta hänger upp sig på att jag plussar 50-80 inköp per månad, och vägrar tycka synd om mig!

 

Dryga jävar!

Redigerad av Kenan83
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tanken någonsin slagit dig att alla inte spelar poker ENDAST för pengarnas skull?

Självklart är pengarna en stor faktor, men jag är extremt tävlingsinriktad i allt jag gör. Så även poker, jag gillar att jag kan ställa mig mot fyra random människor. Där vi alla kommer in med samma förutsättningar och där och då med mitt intellekt vinna över dem.

Så när det går trögt och jag känner mig underlägsen mina motståndare och jag förlorar den mentala biten så tycker jag det är drygt.

Samma sak på gymmet för mig. Jag tycker om och tävla i de moment de går och tävla i på gymmet.

 

 

Pokern har verkligen lossnat senare dagarna och jag har återfunnit gudaspringet som jag är van vid vanliga dagar.

 

Hittat tillbaka till stabila 27-31bb/100händer över de senaste 5k händerna!

 

Mina senaste fyra sessioner ser ut som följande:

 

2016-05-21 +182kr 350händer, sedda floppar 102

2016-05-22 +418kr 1133händer, sedda floppar 239

2016-05-23 +636kr 360händer, sedda floppar 99

2016-05-23 +447kr 673händer, sedda floppar 217

 

Förvisso sprungit oförskämt bra samt spelat riktigt stabilt, det ihop med några donationer från tiltade regs har gjort dessa fyra sessioner ganska sick.

 

 

Såhär ser månaden ut sofar:

 

Totalt: +5700kr

Händer totalt: 20044st händer

Tid spelad: 38h

Timlön: 150kr/h

 

Får se hur det artar sig med lönehelg och allt kommande helg!

Nu blir det sängen!

 

Gratulerar till vändningen! Du får nog ändå syna ditt mentala game. DU beskriver hur du måste vinna för du är tävlingsinriktad (vinna = positivt resultat, nevermind idiotin i att förvänta sig att alltid vinna när varians är en såpass stor faktor). Anklagar sedan MIG för att vara resultatorienterad, när hela poängen med att fixa sitt mental game är att man inte ska må dåligt när det går dåligt.

Ser du ironin?

Plus ofc en känga till att det går jättebra för dig om du "bara" håller 20 bb/100 men att du inte förstår det är sannolikt oerfarenhet från din sida och lätt förlåtet.

 

Du är jätte-resultatorienterad och har naiv syn på varians helt enkelt. Jag tänker inte vara jante och säga att det får man inte. Jag tycker det är grymt! Hade varit nice om ditt mental game var stabilare dock.

 

You're welcome. In b4 Kenans trollsvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst en del naiva inlägg av dig, trådskaparen, så reagerade jag i affekt och satte således en 'tvåa' i betyg på den här dagboken. Att jag ens tog mig tid att fundera över vilken stjärna du var "värd" säger mer om min småaktighet och mitt morgonhumör än din blåögda, men ändock hungriga syn på ditt pokerspelande.

 

Jag vill därför uppriktigt be om ursäkt och samtidigt be någon annan läsare sätta en 'femma' i betyg på den här dagboken så att det jämnar ut sig.

 

Lycka till vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Mycket påhopp och mycket text.

 

Jag gillar det. :mrgreen:

 

Eftersom jag jobbar i skolvärlden så känns denna jämnförelsen nära till hands. Jag känner mig som den nya killen som var skitcool på sin förra skola som nu kommer in i en ny klass och inte riktigt förstått hierarkin inom pokerforum.nu :-P

 

Jag tog mig vatten över huvudet när jag tog mig an alla klassens coola killar på en gång. Jag får nog omgruppera, sen reflektera över mina kommande beslut. Finns tre stycken som jag ser det.

 

1. Hitta allierade och störta den styrande regimen här på pf.

 

2. Infiltrera den styrande gruppen och inifrån sprida falska saker som får hela gruppen och falla.

 

3. Alliera mig, infinna mig i botten av hierarkin och sakta men säkert jobba mig uppåt.

 

Kanske går och göra en blandning utav alternativ 1 + 2 :-D

 

Pokermässigt har det gått fortsatt väldigt bra. Säkerligen kommer jinxen slå in nu när jag postar här på pf. Slår ju aldrig fel annars.

 

Gick upp till 1 - 2 för att testa i månads-skiftet. Har sprungit ofantligt bra, spelat fokuserat, stabilt. Vilket i sig har resulterat i 10k händer och ungefär ganska exakt lika mycket plus i kronor. Känns bra, väntar bara på att allt ska vända. Upp som en sol ner som en pannkaka.

 

EM har slukat på tok för mycket tid. Men turligt nog så började ju sommarlovet vilket underlättar det en hel del och man kan se samtliga 15.00 matcher ändå. Påtal om EM så har jag dragit ihop en aftonbladet manager grupp med ett gäng polare. Leder där också, så springer är väl överlag fantastiskt inte bara pokermässigt. Livet leker på, snart semester. Ja inget och klaga på.

SÅdär nu blev det raka motsatsen till whinepost. Hoppas jag kan få med mig ledarna här på pf. Kanske tillochmed Metaaddict kan finna någon glädje i läsa detta :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket påhopp och mycket text.

 

Jag gillar det. :mrgreen:

 

Eftersom jag jobbar i skolvärlden så känns denna jämnförelsen nära till hands. Jag känner mig som den nya killen som var skitcool på sin förra skola som nu kommer in i en ny klass och inte riktigt förstått hierarkin inom pokerforum.nu :-P

 

Jag tog mig vatten över huvudet när jag tog mig an alla klassens coola killar på en gång. Jag får nog omgruppera, sen reflektera över mina kommande beslut. Finns tre stycken som jag ser det.

 

1. Hitta allierade och störta den styrande regimen här på pf.

 

2. Infiltrera den styrande gruppen och inifrån sprida falska saker som får hela gruppen och falla.

 

3. Alliera mig, infinna mig i botten av hierarkin och sakta men säkert jobba mig uppåt.

 

Kanske går och göra en blandning utav alternativ 1 + 2 :-D

 

Pokermässigt har det gått fortsatt väldigt bra. Säkerligen kommer jinxen slå in nu när jag postar här på pf. Slår ju aldrig fel annars.

 

Gick upp till 1 - 2 för att testa i månads-skiftet. Har sprungit ofantligt bra, spelat fokuserat, stabilt. Vilket i sig har resulterat i 10k händer och ungefär ganska exakt lika mycket plus i kronor. Känns bra, väntar bara på att allt ska vända. Upp som en sol ner som en pannkaka.

 

EM har slukat på tok för mycket tid. Men turligt nog så började ju sommarlovet vilket underlättar det en hel del och man kan se samtliga 15.00 matcher ändå. Påtal om EM så har jag dragit ihop en aftonbladet manager grupp med ett gäng polare. Leder där också, så springer är väl överlag fantastiskt inte bara pokermässigt. Livet leker på, snart semester. Ja inget och klaga på.

SÅdär nu blev det raka motsatsen till whinepost. Hoppas jag kan få med mig ledarna här på pf. Kanske tillochmed Metaaddict kan finna någon glädje i läsa detta :-D

 

Har inte riktigt hängt med här men skolmetaforen utgår från att du med strategi tänker utmana hierarkier? Något som väl sällan är friktionsfritt. Då tror jag också beredskapen inför de så kallade påhoppen bör höjas. Sakfrågan kring huruvida man får gnälla över otur eller inte är ju bara så brutalt ointressant. Däremot kan en del pokerspelares något naiva syn på varians stundtals underhålla.

 

Drömelvan är för övrigt sjukt spännande. Gör själv i det närmaste debut och ligger precis ovanför placering 10 000 i hela tävlingen. Att ta sig in där under känns ungefär som att ta sig över 100 i en bowlingserie. Det ska bara göras. Satsar inför denna omgång hårt på Polen då jag tycker de imponerade mot Tyskland och nu möter blygsamt motstånd utan vidare motivation än heder. Vad tror du är bästa strategi inför slutspelet? Välja ut finallag för att sen gå med samma uppställning hela vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte riktigt hängt med här men skolmetaforen utgår från att du med strategi tänker utmana hierarkier? Något som väl sällan är friktionsfritt. Då tror jag också beredskapen inför de så kallade påhoppen bör höjas. Sakfrågan kring huruvida man får gnälla över otur eller inte är ju bara så brutalt ointressant. Däremot kan en del pokerspelares något naiva syn på varians stundtals underhålla.

 

Drömelvan är för övrigt sjukt spännande. Gör själv i det närmaste debut och ligger precis ovanför placering 10 000 i hela tävlingen. Att ta sig in där under känns ungefär som att ta sig över 100 i en bowlingserie. Det ska bara göras. Satsar inför denna omgång hårt på Polen då jag tycker de imponerade mot Tyskland och nu möter blygsamt motstånd utan vidare motivation än heder. Vad tror du är bästa strategi inför slutspelet? Välja ut finallag för att sen gå med samma uppställning hela vägen?

 

Bara väldigt mycket ironi från min sida. Ingen tanke på att utmana någon hierarki eller något annat. DÅ det under inga som helst omständigheter ger mig något överhuvudtaget. Bara ödsla energi.

 

Drömelvan, ja... mhmm.

Ja tänk så långsiktigt som möjligt, kolla vilken sida av "trädet" det laget hamnar på. Jag själv lägger en hel del på spanien, för om de vinner så har de en relativt "lätt" sida av trädet och undviker många stornationer. Förutsatt att tyskland, belgien gör det de skall göra och vinner sina matcher. I slutändan så är hela drömelvan bara ett enda stort lotto. Hade varit mer rättvisst om poängsystemet på något sätt hade varit lagt på ett sätt där den bästa spelaren på planen får mest poäng. Inte målgöraren. Ta tex iniesta. För mig änsålänge en av de tre bästa spelarna under hela EM. Han får knappt några poäng. Medans Morata har varit medelmåtta och tryckt in två mål men fått ofantliga poäng. Samma sak med Lukaku. Har varit KATASTROFAL i 135minuter utav 180 spelade. Men ändå fått galet mycket poäng.

 

Pokern rullar på. Inte mycket och skriva om. Grindar på. Kan vara jag men känns som att där är fler hobbyspelare som spelar 1 - 2 än 0.50 - 1.00. Dock så är regsen på 0.50 - 1.00 aningen sämre än på 1-2.

Dock så har jag bara 13k händer spelade på nivån så kanske inte ska börja ta ut några allt för djupa analyser ännu.

 

Nu blir det sängen. Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är bra roligt, trodde jag vunnit en del senaste veckan. Men nog fan efter ha räknat ihop resultaten senaste 7 dagarna så ligger jag NÄSTINTILL på kronan breakeven :-D

 

-8kr

 

Sprungit rätt kallt senaste dagarna dock. Men så är det...

 

EM fortlöper, har vi några favoriter. Vilka tror vi kommer gå långt och varför? :-D

 

Totalt: +10837kr

Händer totalt: 16812st händer

Tid spelad: 35h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska intressant hur ens tankegångar är när det går bra kontra när det går dåligt.

 

Även om alla som spelat mer än 200k händer är fullt medvetna om detta så är det ändå värt och lyfta fram.

 

Har man öppet steg/färgdrag på flop när spelet stämmer överens ganska bra så vill man få in alla marker, lite extra kontanter från fickorna, bilnycklarna, ja tillochmed kanske kasta in flickvännen också.

Medans när man inte alls är inne i "flytet" så sitter man och vrider på sig för att nästan syna. Man vet att det inte kommer så lika bra och inte spendera en endaste mark i potten. :-D

 

Ja för er som tycker om och kommentera mitt whineande så förstår ni nog att det just nu går horribelt vid borden. Senaste 7 sessionerna har jag backat 6 :-D

 

Skam den som ger sig brukar jag tänka. Bara in och veva extra mycket och även bli av med flickvännen på köpet. :-P

 

EM-Elvan som jag pratade om förra inlägget kan också fara åt helvete. Lyckades på något sätt sätta Kukakuk (läsa Lukaku) som min "huvud-spelare" vilket ger extra mycket poäng om han gör mål / assist.

Han åstadkom ju absolut ingenting och som att det inte var nog så bytes han ut och hans ersättare kom in och gjorde mål på första touchen. Tycker det summerar det mesta i spelväg för mig just nu. Stolpe ut i allt helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whine-post deluxe!:-D

 

Nog dags och lägga ner pokern för denna månaden. Går verkligen inte och vinna.

 

Jag vet verkligen inte hur jag ska göra för att vinna.

 

Floppar jag toptvå är jag uppe mot set.

Får jag set så faller korten ut med 4 korts färg eller stege. Eventuellt högre set.

Träffar jag färg så träffar någon högre färg.

Får jag stege så har någon högre stege.

 

När det dessutom är mot fiskarna på borden (inte regsen) så känns det ännu värre. För deras range kan bestå utav i stort sätt vad som helst. Ännu mer känns det när man ser regs stacka av fiskarna lite senare. En reg vid borden idag sprang som en gud. Vi satt vid 4 bord tillsammans. På mindre än 200händer som vi spelade med varandra så träffade han set 5ggr och fick stacka olika spelare.

 

Ajaa... det släpper väl för eller senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att du inte har en aning om vad motståndarna sitter på när du skriver så. Ett av de stora "skill"-momenten i poker är ju att förstå precis vilka händer motståndaren kan ha.

Är det alltid en chock när du kommer till showdown? (Med full respekt för att downswings suger)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att du inte har en aning om vad motståndarna sitter på när du skriver så. Ett av de stora "skill"-momenten i poker är ju att förstå precis vilka händer motståndaren kan ha.

Är det alltid en chock när du kommer till showdown? (Med full respekt för att downswings suger)

 

Självfallet är det så. No doubt.

 

Det är väl mer att jag tyvärr varit uppe mot toppen av mina FI's range i stort sätt varje gång.

 

Några exempel från igår.

 

Jag (knapp) sitter på 1010 och 3betar cutoff som kallsynar.

Flop J108 med 2spader.

 

Action går. Han check, jag bet, han checkraisar. Jag syn

 

Turn 4 offsuit.

Han betar ut 2/3 pott. Jag ställer, han instasynar.

 

River 3 offsuit.

Han visar upp 97off

 

Ett annat exempel:

Minns inte exakt action preflop. Raise och 3 synare tror jag. Jag synar in med 55.

 

Flop: K52 med 2hjärter.

Slutar med att vi får in det redan på flop. Uppe mot KK.

 

Sista exemplet:

4betats preflop utav mig som har AA. 2st synar.

 

Flop 422 med 2hjärter.

Jag betar ut, får omslag. Jag syn.

 

Turn 5

Jag check, han degar. Jag synar. Uppe mot 44.

 

Nu har jag bara nämnt händer rätt upp och ner. Inget alls om dynamiken vid bordet etc etc.

 

Det där är bara några exempel. Så visst, självklart är det som du säger. Men jag vet verkligen inte hur nitig man måste vara för att komma ifrån de där händerna. Känns som stenhårda setups/coolers där det inte är mycket mer än betala av då deras range kan vara nästintill oändligt stor.

 

Detta är inget whine-inlägg från min sida. Utan vill bara förtydliga för dig Viktor händer jag åkt på. Sen självklart skall det inte glömmas bort att jag utan en sekunds tvekan har gjort horribla spel däremellan alla potter som kostat mig en del pengar. Men det är svårt och spela bra när man känner att de "stora" potterna slinker iväg åt fel håll alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan jag bara citera, och som nu endast besvara:roll:

 

Svaret är att du inte ska komma komma undan, du ska torska.

Låt variansen göra sitt. Det du beskriver har jag gått igenom 25ggr i olika långa perioder. Man hatar det lika mycket varje gång och undrar om man ens kan vinna.

DET VÄNDER, och oftast efter uppehåll:-) Gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...