Gå till innehåll

Återigen rånad av svenska spel


Nikopolidi

Recommended Posts

Tjena, för ca 20 minuter sen max blev man återigen scammad av svenska spel, som är den enda sajten som inte har disconnect skydd av ALLA pokerrum på hela jävla internet.

 

Spelade som vanligt när följande händer, plockar upp TT99 på 25/50 PLO, höjer upp två syn. Flopp 982 med ett färgdrag. En kille donkar 525, jag höjer pott 2100. Vi är båda 10k djupa effektivt, turn K, som även gör att det ligger dubbla färgdrag. Jag betar 4800 när följande händer. Bordet stannar upp och jag loggas ut ur just det bordet. Polarna sitter å lirar på brevid, inget problem med internet. Ser till min förskräckelse att killen hade gått allin i efterhand och att blivit foldat men som 99,99 % var bästa handen. Rånad på 20k pott helt enkelt.

Försöker hålla mig så lugn som möjligt när jag skriver detta, men detta är inte första gången detta händer på svenska spel, men denna gång har jag blivit wronged och kommer gå till jordens ände för att få tillbaka det som är mitt.

 

Detta ska fan inte kunna hända på ett statligt ägd pokerrum, om man tappar connection för millisekund slängs man ut, om jag ens gjorde det, då polarna körde på som vanligt utan problem.

Har fått nog av skiten nu och kommer ärligt överväga om det är värt att fortsätta spela vidare på denna site, då sånt här händer skrämmande ofta, trots konstant kritik här på forumet vägrar ni göra något. Vilket ni kommer förlora som helvete på då jag contributar med kanske 150-200 k i rake varje år.

Kommer skriva reklamation imorgon då jag inte har tillgång till skrivare nu och om jag haft skulle den förmodligen åkt i väggen för så arg är jag.

 

Är det någon som varit med om liknande?

Med dessa förutsättningar måste jag väl få tillbaka degen 110 %?

Kan jag begära hela potten, eller potten + straffsumma eller vad är rimligt?

 

Svar uppskattas av alla, men åxå gärna någon med juridisk bakgrund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, för ca 20 minuter sen max blev man återigen scammad av svenska spel, som är den enda sajten som inte har disconnect skydd av ALLA pokerrum på hela jävla internet.

 

Spelade som vanligt när följande händer, plockar upp TT99 på 25/50 PLO, höjer upp två syn. Flopp 982 med ett färgdrag. En kille donkar 525, jag höjer pott 2100. Vi är båda 10k djupa effektivt, turn K, som även gör att det ligger dubbla färgdrag. Jag betar 4800 när följande händer. Bordet stannar upp och jag loggas ut ur just det bordet. Polarna sitter å lirar på brevid, inget problem med internet. Ser till min förskräckelse att killen hade gått allin i efterhand och att blivit foldat men som 99,99 % var bästa handen. Rånad på 20k pott helt enkelt.

Försöker hålla mig så lugn som möjligt när jag skriver detta, men detta är inte första gången detta händer på svenska spel, men denna gång har jag blivit wronged och kommer gå till jordens ände för att få tillbaka det som är mitt.

 

Detta ska fan inte kunna hända på ett statligt ägd pokerrum, om man tappar connection för millisekund slängs man ut, om jag ens gjorde det, då polarna körde på som vanligt utan problem.

Har fått nog av skiten nu och kommer ärligt överväga om det är värt att fortsätta spela vidare på denna site, då sånt här händer skrämmande ofta, trots konstant kritik här på forumet vägrar ni göra något. Vilket ni kommer förlora som helvete på då jag contributar med kanske 150-200 k i rake varje år.

Kommer skriva reklamation imorgon då jag inte har tillgång till skrivare nu och om jag haft skulle den förmodligen åkt i väggen för så arg är jag.

 

Är det någon som varit med om liknande?

Med dessa förutsättningar måste jag väl få tillbaka degen 110 %?

Kan jag begära hela potten, eller potten + straffsumma eller vad är rimligt?

 

Svar uppskattas av alla, men åxå gärna någon med juridisk bakgrund.

 

Spelade du på trådlöst? Då blir det nämligen så, och de rekommenderar helt enkelt att man inte spelar trådlöst.

 

Spelade du med kabel måste du haft otur, tror aldrig jag dcat från ett bord såvida inte nätet dött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var trådlöst.

 

Är dessvärre inte insatt vad de står i användar-avtalet, nån får gärna dela med sig om dem vet...

 

Mailade deras support för en tid sedan efter att jag gång på gång dcat när jag spelade trådlöst, fick då som svar att man måste ha 100%ig uppkoppling mot klienten hela tiden, vilket inte många (inga?) trådlösa nätverk klarar av. Tappar du nån promille connection kan ett bord dö. Detta händer även på andra pokersidor hela tiden om du spelar trådlöst, men man har ju då som sagt dc-protection plus att borden inte fryser så fort man får dc utan man kan återkoppla utan att starta om borden.

 

Rådet är alltså att aldrig spela trådlöst, och verkligen inte om du spelar om större summor.

 

EDIT: Som Yummi säger är tyvärr sannolikheten att du skulle få några pengar tillbaka nästan obefintlig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl fan gå att få tillbaka det man förlorat minst?

Faktum att polarna lirade på som vanligt betyder alltså INGENTING?

Internet fungerade ju, de andra borden kunde jag agera på också samtidigt ?

Det om något är ett jättebra argument varför du inte ska få några pengar tillbaka. SvS kommer att säga att det var fel på din dator. Det är väl det mest logiska också?

 

Ny titel på tråden: "Återigen rånad av min skitdator."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det om något är ett jättebra argument varför du inte ska få några pengar tillbaka. SvS kommer att säga att det var fel på din dator. Det är väl det mest logiska också?

 

I så fall har jag också blivit rånad av min dator. Svenska spel har inte tagit tillräckligt ansvar för de brister deras klient har. Att man i 8 år har erbjudit en tjänst där man inte kan (eller det inte rekommenderas att) använda wifi är pinsamt. Att kundernas ekonomi drabbas av detta är något de inte tycks bry sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@OP

 

Jag har många gånger under åren fått tillbaka pengar av svsp av olika anledningar, visserligen inte 10k men mellan 1-2k i alla fall.

 

Här är mina tips.

 

*Skriv eller maila inte, RING 0770-111111

 

*oavsett hur arg, besviken du är så var trevlig och "förstående"

 

*klaga inte på klienten, det gör alla och kommer bara påverka dig negativt.

 

*Förklara bara sakligt vad som har hänt, ha numret på handhistoriken till hands och förklara att du inte fick en chans att spela handen.

 

*Hot om att dom ska förlora 250k i rake fungerar tvärt om, dom har fått så mycket skäll nu efter SM att dom har taggarna utåt men de som är trevliga och förstående får bättre service.

 

Det låter barnsligt att man ska behöva fjäska men faktum är att det funkar. Sen om du får ditt är det ju fritt fram att försöka kräva ersättning för potten.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
I så fall har jag också blivit rånad av min dator. Svenska spel har inte tagit tillräckligt ansvar för de brister deras klient har. Att man i 8 år har erbjudit en tjänst där man inte kan (eller det inte rekommenderas att) använda wifi är pinsamt. Att kundernas ekonomi drabbas av detta är något de inte tycks bry sig om.

 

Tycker att du har dåligt ansvar rörande din ekonomi. Det finns tonvis med sajter som erbjuder rakeback och med 250 000 kr rake så hade du fått en bra del tillbaka på många sidor. Jag har svårt att se att spelen är så softa på svs 25-50 att det inte kan vara gynnsamt att spela åtminstone 2,5-5 på nån annan sida. Stars är ganska fisktätt på den nivån om man har rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du har dåligt ansvar rörande din ekonomi. Det finns tonvis med sajter som erbjuder rakeback och med 250 000 kr rake så hade du fått en bra del tillbaka på många sidor. Jag har svårt att se att spelen är så softa på svs 25-50 att det inte kan vara gynnsamt att spela åtminstone 2,5-5 på nån annan sida. Stars är ganska fisktätt på den nivån om man har rullen.

 

Du inser att andra sitter tar betydligt högre rake än svs va? Så fine, du får tillbaka en sjyst slant i rakeback under ett år. Men samtidigt så tar de betydligt mer pengar än vad svenska spel gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...