Gå till innehåll

The_Bjes


The_BjeS

Recommended Posts

Bra, vi tar ett exempel. Vi spelar HU och jag 3betar bara med AA. Jag är fisk och stackar av mina 100BB oavsett bräda. Du öppnar 3BB, motivera varför du hellre vill att jag satsar 12BB än 7,5BB ?

 

1. Nu pratade vi om shorthanded, ej HU

2. Händerna i sig var 200bb djupa som jag diskuterade

3. Hur mycket har du och fi spelat mot varandra?, är ganska vital fakta

4. Spelar vi på högre nivåer så är det sällan en fisk du möter, utan en spelare som kan spela och mest troligt har hjälpprogram där han kan se att du endast 3betar top 3 händer och kommer då aldrig ge dig action.

 

 

Men fine vi förutsätter att du möter en fisk 100bb djup och du raisar 12-15bb mot hans 2.5bb knapp-raise.

 

1. Du får nästintill ALLTID fold av honom av spekulativa händer som du annars hade kunnat få honom och spela där.

2. Får du väl syn och han träffar STENHÅRT så har du redan investerat nästan 1/8 av din stack.

3. Kommer där en bräda vi säger 789 med två eller kanske rent av 3 i samma färg som du inte har ett ess i så kommer handen vara extremt svårspelad och återigen så har du investerat 1/8 av din stack.

 

BONUS:

Läste igenom din kommentar en extra gång nu i efterhand efter att jag skrivit allt. Men känner rent spontant att om du är så pass illa pokerspelare att du stackar 100bb oavsett bräda med AA så är det ingen mening för mig och diskustera en hand med dig då du aldrig kommer tillföra mitt spel något någonsin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1. Nu pratade vi om shorthanded, ej HU

2. Händerna i sig var 200bb djupa som jag diskuterade

3. Hur mycket har du och fi spelat mot varandra?, är ganska vital fakta

4. Spelar vi på högre nivåer så är det sällan en fisk du möter, utan en spelare som kan spela och mest troligt har hjälpprogram där han kan se att du endast 3betar top 3 händer och kommer då aldrig ge dig action.

 

 

Men fine vi förutsätter att du möter en fisk 100bb djup och du raisar 12-15bb mot hans 2.5bb knapp-raise.

 

1. Du får nästintill ALLTID fold av honom av spekulativa händer som du annars hade kunnat få honom och spela där.

2. Får du väl syn och han träffar STENHÅRT så har du redan investerat nästan 1/8 av din stack.

3. Kommer där en bräda vi säger 789 med två eller kanske rent av 3 i samma färg som du inte har ett ess i så kommer handen vara extremt svårspelad och återigen så har du investerat 1/8 av din stack.

 

BONUS:

Läste igenom din kommentar en extra gång nu i efterhand efter att jag skrivit allt. Men känner rent spontant att om du är så pass illa pokerspelare att du stackar 100bb oavsett bräda med AA så är det ingen mening för mig och diskustera en hand med dig då du aldrig kommer tillföra mitt spel något någonsin...

 

Så läs det första jag skrev en tredje gång.

 

I exemplet ovan så vet du min hand, du kan alltså spela helt felfritt mot mig. Varför vill DU hellre spela en pott som är 24BB (stor size är dåligt spel, alltså är det bra för DIG) på flopp än en som är 15BB? (liten size är bra spel, alltså dåligt för DIG)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så läs det första jag skrev en tredje gång.

 

I exemplet ovan så vet du min hand, du kan alltså spela helt felfritt mot mig. Varför vill DU hellre spela en pott som är 24BB (stor size är dåligt spel, alltså är det bra för DIG) på flopp än en som är 15BB? (liten size är bra spel, alltså dåligt för DIG)

 

Som jag skrev föregående post, jag orkar inte dividera med dig eftersom det ger mig ingenting och sitta diskutera händer med dig.

 

Sitter och lyssnar på AIK-HAMMARbY på radion. Hammarbyare som man är så känns de tungt nu när vi ligger under med 2-0...

 

Dessto skönare och vara Malmöit :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev föregående post, jag orkar inte dividera med dig eftersom det ger mig ingenting och sitta diskutera händer med dig.

 

 

 

Dessto skönare och vara Malmöit :-D

 

Malmö läre väl gå mot guld iår igen! Egentligen så tycker jag att det är bra, så vi kan börja etablera ett bra lag i europa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3b är överskattat gubbs.

Men det är rätt praktiskt att slänga in lite här och var. Sizea gör man väl lite efter behag och vad man gillar. Vill du få in de på floppar får du gå stort, vill du ha kvar smet till tunga riverbluffar får du gå mindre.

 

Haf fun wit it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Gick under gårdagen inte bra med spelet tycker själv att de går så trögt och att jag hela tiden är ute efter att vinna pengar, utan tappar konceptet med att de ska vara kul att spela. Har börjat att sätta upp mål nu med spelet för att en gång för alla kunna göra en rejäl satsning på de jag tycker är bland de roligaste som finns just att spela poker.

 

Har satt upp lång och kortsiktiga mål, warm and cool down innan sessions, och inplanerade sessions. Känns tråkigt att man hela tiden ska ströspela utan kommer kännas bättre att kunna dra upp tider där man verkligen kan sätta sig och spela och utan att bli störd av omgivningen. Är även trött hela tiden på att bli ifrågasatt över mitt spelande…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att säga att pengar inte har en roll när man spelar är en lögn.. Men försöker hela tiden att fokusera bort det under tiden jag spelar utan försöker mer att se de som en tävling mot andra utövare av sporten/spelet. Spelade behärskat under gårdagen och fick ner ca 30 händer som jag ska kolla igenom mer noggrant innan spelet drar igång idag.

 

Lyckades hålla ett bra fokus när ja spelade och gårdagens fokus var att lägga mycket krut på notes på fiskar som var gårdagens tema för mig. Kände direkt efter spelet att det gav mycket och kunde snabbt titta vad ja hade för notes och ha det som verktyg med allt annat. Fokuserade på 4 bord igår, känner att jag tappar och inte riktigt lär mig spelet när ja kör upp 8 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k297.59

Hero (UTG): k243.60

CO: k205.58

BTN: k409.26

SB: k204.00

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has J:diamond: K:diamond:

 

Hero raises to k7.00, fold, fold, fold, BB calls k5.00

 

Flop: (k15.00, 2 players) 4:spade: 6:spade: K:spade:

BB bets k11.25, Hero calls k11.25

 

Turn: (k37.50, 2 players) T:club:

BB checks, Hero bets k25.00, BB calls k25.00

 

River: (k87.50, 2 players) 7:heart:

BB checks, Hero checks,

 

Denna handen är mot en som de verkar som en helt vanlig reg. Är lite fundersam vad hans range är här, kan se han göra de med As, random bluffs och kx, iaf när han xs turn känns de som att han antingen sitter med As, AsT, eller kx med s i sin hand, tror inte han tar denna linje med nör-händer. Min fråga är iaf om de är en bet river för värde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k239.92

Hero (BTN): k247.10

SB: k205.57

BB: k400.00

UTG: k425.45

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 7:heart: T:heart:

 

fold, CO raises to k5.75, Hero raises to k17.50, fold, fold, CO calls k11.75

 

Flop: (k38.00, 2 players) K:heart: 5:heart: 2:spade:

CO checks, Hero bets k20.00, CO calls k20.00

 

Turn: (k78.00, 2 players) 3:diamond:

CO checks, Hero checks

 

River: (k78.00, 2 players) A:diamond:

 

CO bets k58.50, fold,

 

Pre är standard för mig med med en hand som jag tycker spelar för dåligt för att flata med för bra för att folda. inga specfika reads om V men verkar vara åt reg-hållet. Iaf så blixtsynar han floppen vilket jag inte tror han gör med en nöt hand. tror väldigt många ggr han kan sitta med alla underpar till K.

 

Ger han ungefär denna range JJ-88,AJo,KQo,AQs-AJs,KQs-KTs,QJs,[50]QQ,AKo-AQo[/50]

 

han syn range ger jag honom denna range; QQ-88,AKo,KQo,QJs,AhQh,AhJh

Med tanke på att vi blockar färgdragen så försvinner de ju mer kombinationer från det och med min read att jag tror han kommer att tänka till ett antal sekunder till om han sitter med kx så var min tanke att gå 3barrel bluff mot honom, dock utan reads och med ett gratis kort när ja xbakom turn så tror ja att ja kan gå den vägen med. Tror forfarande att de kommer bli svårt att syna ner med en hand som KQ,KJ för ja tror han kommer att 4b iaf 50% med sina AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k239.92

Hero (BTN): k247.10

SB: k205.57

BB: k400.00

UTG: k425.45

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 7:heart: T:heart:

 

fold, CO raises to k5.75, Hero raises to k17.50, fold, fold, CO calls k11.75

 

Flop: (k38.00, 2 players) K:heart: 5:heart: 2:spade:

CO checks, Hero bets k20.00, CO calls k20.00

 

Turn: (k78.00, 2 players) 3:diamond:

CO checks, Hero checks

 

River: (k78.00, 2 players) A:diamond:

 

CO bets k58.50, fold,

 

Pre är standard för mig med med en hand som jag tycker spelar för dåligt för att flata med för bra för att folda. inga specfika reads om V men verkar vara åt reg-hållet. Iaf så blixtsynar han floppen vilket jag inte tror han gör med en nöt hand. tror väldigt många ggr han kan sitta med alla underpar till K.

 

Ger han ungefär denna range JJ-88,AJo,KQo,AQs-AJs,KQs-KTs,QJs,[50]QQ,AKo-AQo[/50]

 

han syn range ger jag honom denna range; QQ-88,AKo,KQo,QJs,AhQh,AhJh

Med tanke på att vi blockar färgdragen så försvinner de ju mer kombinationer från det och med min read att jag tror han kommer att tänka till ett antal sekunder till om han sitter med kx så var min tanke att gå 3barrel bluff mot honom, dock utan reads och med ett gratis kort när ja xbakom turn så tror ja att ja kan gå den vägen med. Tror forfarande att de kommer bli svårt att syna ner med en hand som KQ,KJ för ja tror han kommer att 4b iaf 50% med sina AK.

 

Jag skulle skjutit turn, och sedan tagit beslut på river!

Men jag är fisk så lyssna inte på mig:|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k474.90

BTN: k195.50

Hero (SB): k221.73

BB: k234.09

 

Hero posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has K:heart: K:club:

 

CO raises to k3.50, fold, Hero raises to k12.50, fold, CO calls k9.00

 

Flop: (k26.00, 2 players) 2:heart: J:diamond: 4:diamond:

Hero bets k18.00, CO calls k18.00

 

Turn: (k62.00, 2 players) Q:heart:

Hero bets k45.00, CO calls k45.00

 

River: (k152.00, 2 players) 5:spade:

Hero 146 kr kvar

 

Funderat en hel del på denna hand. killen rfi 24% i co, han synar 50% ip co, och fold to flop cbet 3b pott 50%

 

ger han denna öppningsrange co, 318 combos,

AA-22,AKo-A9o,KQo-KTo,QJo-QTo,JTo,AKs-A2s,KQs-K8s,QJs-Q9s,JTs-J9s,T9s,98s,87s,76s,65s

 

ger honom denna syn range JJ-66,AQo-AJo,KQo-KJo,QJo,AQs-A9s,KQs-KTs,QJs-QTs,JTs,T9s,98s,87s,[50]QQ,AKo,AKs[/50]

 

tror han kommer att 4b iaf AA-KK, (AKo,AKs,QQ 50%)

 

På floppen ser ja inge annat än att cbeta flop.

Turn; ger han denna range när han synar flop bet; JJ-77,AJo,KJo,QJo,AQs-A9s,KQs-KTs,QJs-QTs,JTs,T9s,98s,87s,QQ,AKs,

 

på turn när han väljer att syna igen ger ja honom denna range; JJ,AJo,KJo,QJo,AQs-A9s,KQs-KTs,QJs-QTs,JTs,T9s,98s,87s,QQ,AKs

 

 

cbetar turn igen då jag tror att inte kommer att ge upp med sina Jx hands och fd, visst nu sitter 2par turn men ja tror faktiskt att många ggr jammar han turn eller reraisar efter brädan börjar bli så pass dragig.

 

 

De är på river ja tycker att de kan bli klurigt för att kan se att han har en hel del missade färgdrag och jag tror att många kommer att bluffshova här med missat drag.

 

Va tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k375.03

CO: k157.23

Hero (BTN): k225.23

SB: k235.77

BB: k74.62

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has K:club: 9:club:

 

UTG raises to k3.50, fold, Hero raises to k11.00, fold, fold, UTG calls k7.50

 

Flop: (k23.50, 2 players) 4:heart: J:club: 9:diamond:

UTG checks, Hero checks

 

Turn: (k23.50, 2 players) T:spade:

UTG bets k17.62, fold,

 

V är en lös fisk och valde att isolera honom på knappen. han foldar endast 25% till 3b och han öppnar 20% i mp, den rangen ger k9s ca 50/50.

 

floppen; mina tankar är ju att ja kan ju inte få 3gator med denna hand och om jag väljer att cbeta och han x/r mig av någon anledning så blir de svårtspelat. Väljer därför att checka bakom flop och se över turn. Turn kortet är ju inte direkt de bästa handen. Frågan är om om man ska välja att syna igen med en gutter+par. Av den lilla erfarenheten ja har är att han kommer att beta river igen och de blir väldigt svårt att syna av då han även har den hel del nöt-händer som ja inte kan reppa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: k69.96

CO: k80.92

Hero (BTN): k404.16

SB: k158.83

 

SB posts SB k0.50, BB posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has T:diamond: 9:club:

 

fold, Hero raises to k2.87, SB calls k2.37, BB calls k1.87

 

Flop: (k8.61, 3 players) 6:spade: 7:spade: T:heart:

SB checks, BB checks, Hero bets k6.45, SB calls k6.45, BB calls k6.45

 

Turn: (k27.96, 3 players) 2:club:

SB checks, BB checks, Hero checks

 

River: (k27.96, 3 players) K:spade:

SB checks, BB checks, Hero checks,

 

Denna hand utspelade sig mot 2fiskar, vet inte riktigt om vi kan beta turn igen, sätter ju som sagt inte Villlians på jättehänder när dom väljer att just xsyna flop. men de finns ju en hel del T or som är bättre än mig. Tror man kan beta ut en bättre hand med på turn där de måste kännas jobbigt att syna igen med en hand som tex JT,

 

Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr1 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (BB): k203.22

UTG: k330.43

CO: k157.97

BTN: k297.80

SB: k564.60

 

SB posts SB k0.50, Hero posts BB k1.00

 

Pre Flop: (pot: k1.50) Hero has A:spade: Q:heart:

 

UTG raises to k2.87, CO calls k2.87, fold, fold, Hero raises to k13.74, UTG calls k10.87, CO calls k10.87

 

Flop: (k41.72, 3 players) J:spade: 7:diamond: T:spade:

Hero bets k24.00, fold, CO calls k24.00

 

Turn: (k89.72, 2 players) 9:diamond:

Hero bets k165.48 and is all-in, CO calls k120.23 and is all-in

 

River: (k330.18, 2 players) K:heart:

 

Denna hand har flugit runt i huvudet på mig. Killen som öppnar handen är åt reg hållet men foldar 88% till 3b. Killen i co är en fisk.

 

Om man ska titta på deras ranger så smashar väl denna flop deras ranger bra men kände att jag fortfarande inte ville xf flop. När väl fisken synar floppen sätter ja inte han på någon jättehand då mina tankar är att han kan ha alla möjliga Jx,Tx fd,sd, etc. Väljer att jamma turn med bra eq och en hel del foldeq, va tycker ni om denna hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...