Gå till innehåll

Vad ska man göra när man springer dåligt?


fourreal

Recommended Posts

Hej,

 

Jag brukar lira en hel del micro/low stakes mtts och de har gått helt okej men just nu har jag min värsta downswing någonsin och det känns som att jag aldrig kommer ur den. Jag vann en turnering för 2 och en halv vecka sen för 320 dollar och efter det har de bara gått piss. Har alltid otur i sena skeden och blir alltid utdragen trots att jag är stor favorit.

 

Droppen som fick mig att skriva här var när jag hade medium till shortstack i en turbo mtt nyss och jag shovade J8 på knappen för att stjäla blindsen lite risky men iaf blir synad av chipleadern på BB som har 108 vad om inte självklart kommer på floppen jo en 10a och jag bustar 41 som var bubblan.

 

Jag har haft sånna äckliga beats så om jag bara haft korten hade jag säkert varit upp 10000kr dom senaste veckorna, bustat väldigt många turneringar runt 10-20.

Den värsta beaten under dessa veckor eller rättare sagt vid det värsta tillfället var när jag lirade 8K turbo och de var 19 kvar, jag hade medium stack eller lite mer, chipleadern som var en lös spelare shovar på knappen när jag sitter på BB med A9, jag tänker ett tag men bestämmer mig för att syna och jag ser att han sitter på A8 off suit och jag är stor favorit. Men till mitt missnöje så landar det fjärde hjärter kortet på bordet på river och han vinner med ess hög färg gentemot min 9 hög. Det var över 2K till vinnaren och hade mina kort hållt så hade jag haft en väldigt stor stack.

 

Iallafall jag har lirat väldigt mycket dom senaste veckorna och har mitt största back på nästan 5000kr.

 

Här har ni min graf: http://www.sharkscope.com/#Player-Statistics//networks/888Poker/players/sahlen77

 

 

Jag har haft så många bad beats i no limit holdem mtts att jag nästan har blivit rädd för att spela monsters.

 

Vad är det bästa att göra nu?

 

Mitt spel har alltid funkat tidigare men det här har fått mig att ifrågasätta mitt spel.

 

Väldigt tacksam för svar!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att försöka stjäla av chipleadern på bubblan med J8 är väl kanske inte att rekommendera då han kan syna väldigt light. Skyll dig själv.

 

Att syna ner med A9 vs CL när du har över medelstack låter väl inte som den klarast synen i världen det heller. Antar att du måste haft mer än 20bb kvar. Nu drog du väl så bra du kunde med den handen men du har iaf bara runt 60% att vinna den (samt 15% för split) men lika ofta ligger du under med samma siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är nog enklare än du tror. Fortsätt grinda och försök även gå igenom spots/händer där du känner dig osäker. 161 turrars "downswing" är tbh inget att hänga upp sig på, snarare superstandard!

 

Kämpa!

 

Edit: Skulle även vilja uppmana dig att posta händer. Finns oerhört mycket kunnigt folk här som mer än gärna hjälper dig så länge du postar en seriös och utförlig HH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist jag tog ut en "lön" var oktober 2013... Lirar enbart Mtts och maxade väl på 33k$ back. Där bromsade det runt 30k 7-8 månader innan det nu på slutet lossnat lite och man är 15k från löning. Så tycker du att 2.5 vecka orimligt lång tid så byter jag gärna med dig :-)

Mtts är oftast en lång våldtäkt så get used :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja låter som jävligt old school nu men det där är ingenting. 2 k till vinnaren vad är det liksom( lät dryg därjag vet) hör med alla bubblar finalbord i million ( once in lifetime) med aa,kk osv och får 4, 5 k istället för chans på 200k.

 

Eller lilla mig som blev blev utdragen som chiptvåa med aa mot ak Preflop mot chipettani sunday brawl på full tilt när ettan plocka 120 k och jag fick 2k. (12 plats)För jävligt länge sen känns det som. Här har man inte glömt;-)

 

Få in det med a9 mot a8 den är inte ens jobbig att torska längre. Man är van.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag brukar lira en hel del micro/low stakes mtts och de har gått helt okej men just nu har jag min värsta downswing någonsin och det känns som att jag aldrig kommer ur den. Jag vann en turnering för 2 och en halv vecka sen för 320 dollar och efter det har de bara gått piss. Har alltid otur i sena skeden och blir alltid utdragen trots att jag är stor favorit.

 

Droppen som fick mig att skriva här var när jag hade medium till shortstack i en turbo mtt nyss och jag shovade J8 på knappen för att stjäla blindsen lite risky men iaf blir synad av chipleadern på BB som har 108 vad om inte självklart kommer på floppen jo en 10a och jag bustar 41 som var bubblan.

 

Jag har haft sånna äckliga beats så om jag bara haft korten hade jag säkert varit upp 10000kr dom senaste veckorna, bustat väldigt många turneringar runt 10-20.

Den värsta beaten under dessa veckor eller rättare sagt vid det värsta tillfället var när jag lirade 8K turbo och de var 19 kvar, jag hade medium stack eller lite mer, chipleadern som var en lös spelare shovar på knappen när jag sitter på BB med A9, jag tänker ett tag men bestämmer mig för att syna och jag ser att han sitter på A8 off suit och jag är stor favorit. Men till mitt missnöje så landar det fjärde hjärter kortet på bordet på river och han vinner med ess hög färg gentemot min 9 hög. Det var över 2K till vinnaren och hade mina kort hållt så hade jag haft en väldigt stor stack.

 

Iallafall jag har lirat väldigt mycket dom senaste veckorna och har mitt största back på nästan 5000kr.

 

Här har ni min graf: http://www.sharkscope.com/#Player-Statistics//networks/888Poker/players/sahlen77

 

 

Jag har haft så många bad beats i no limit holdem mtts att jag nästan har blivit rädd för att spela monsters.

 

Vad är det bästa att göra nu?

 

Mitt spel har alltid funkat tidigare men det här har fått mig att ifrågasätta mitt spel.

 

Väldigt tacksam för svar!

 

Mvh

 

Det bästa är att bara fortsätta nöta om du nu "vet" att du är vinnande. 160turrar är tyvärr inget sampel för att säga att man springer dåligt. Det är ju i runda slängar 3-5dagars grind.

 

Har haft extrema perioder jag med, där jag blivit 11-20e plats i princip varje deeprun i en massa månader. (fick jag whineat lite med ;) ) Då är det inte jättekul med poker. Man tvivlar på sig själv och sin kompetens. Jag hade garanterat inte spelat poker längre om jag inte hade haft personer i min omgivning som förstod vad jag gick igenom och stöttade mig på rätt sätt.

 

Det enda man får göra är att fortsätta "plugga" poker genom att sitta i diverse pokerprogram för å bli bättre på tex sina ranger osv. Titta på videos och diskutera händer med andra spelare (om man nu har den lyxen) Viktigast är att man inte bara skyller på otur å fortsätter nöta (så jag gjorde till en början tills jag insåg att det inte bara var otur utan att jag faktiskt var helt jävla urusel som pokerspelare med :) ) för då går det snabbt utför. Både ekonomiskt och psykiskt. Försök vara objektiv när du tittar igenom gamla händer om du inte har någon som du kan gå igenom dem med som kan ge dig konstruktiv kritik.

 

Är det nu så att du verkligen springer iskallt just nu och att du spelar efter bästa förmåga så finns det tyvärr inte så mycket mer att göra än att bara böja ner huvudet och ösa. Då ger du dig iaf möjligheten till att kriga dig ur det. Finns tyvärr inga genvägar till goodrun. Det krävs ett jävla arbete å en helvetes massa tur :)

 

Lycka till i fortsättningen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket för svaren!

Kändes som att det blev en tävling lite av vem som har backat mest och givetvis vet jag att high stakes grinders etc kan backa i flera månader eller längre men där är det ju lite skillnad på motstånd om man säger så.

 

Sen angående dig som tyckte att 2K inte var något och tänk dom som blir utdragna med liknande saker i sunday million etc, självklart jag förstår din poäng, men nu är det ju så att jag är en som lirar poker som hobby och om du kikade igenom min största cash hitills var på 400dollar så kanske du förstår att det inte är så ofta jag är nära en vinstsumma på 2K eftersom jag grindar micro och low hehe.

 

Jo jag vet att två och en halv vecka inte är något, anledningen att jag lade upp ett inlägg här var för att jag har inte upplevt att jag har haft något sånt här back tidigare sedan jag börjar grinda mtts ganska ofta (mars i år).

 

Sen lirar jag väldigt mycket PLO mtts, största delen av min profit kommer därifrån och jag känner att det är dom turnerningarna som är lättast att tjäna pengar på, iallafall på 888 där det är väldigt många fiskar som lirar dessa turrar dock några regs som man känner igen lirar dessa mtts ofta.

Det var det som fick mig att fundera lite också eftersom jag ofta bruka kamma hem en sån lite då och då eller iaf gå ganska djupt i dom och när detta inte skedde på typ 100 games så förstog jag att jag sprang som skit.

 

Men iallafall blir nog till att nästan bara lira dessa PLO mtts ett tag och se vart det leder och börja grinda lite mer cash game.

Har insett nu att cash game är mycket mer profitable och dessutom inte i närheten så swingy som mtts, men de är ju så jävla kul med mtts :-D

 

Men det är alltså bara att grinda på och så vänder det förhoppningsvis :)

Ligger rätt bra till i en omaha mtt på ipoker nu och de är 293 euro till vinnaren så har jag tur kanske det vänder idag!

 

Och tack till dig HokuzzPokuzz som var nästan den enda som kom med ett bra svar på hur man ska gå tillväga :)

 

Kom gärna med mer tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är ett hemskt spel. Variansen är så fruktansvärt hög att den går inte att förklara med ord, om någon ens vet hur stor den är.

 

Det du inte får glömma när du springer dåligt ett tag är att du någon gång sprungit bra också. Kanske får du inte det med bästa handen flest gånger under den här perioden mkt och förlorar, men många gånger är det tur att ha den bästa handen också.

Ställ dig själv frågan, när du hade A-9 och synade A-8 exempelvis, om du hade haft A-8..hade du synat då? Om din motståndare hade haft A-9 vid det tillfället hade han gått All-in då?

 

En turfaktor som många kanske inte tänker på är att när din A-A blir utdragen av K-K så är det egentligen en flip 9/10, eftersom att ifall händerna varit vice versa så hade degen också åkt in i mitten.

 

 

Men du ska inte fokusera så mkt på din otur. Fortsätt kriga vid borden. Gör du det och är en bättre spelare än dina motståndare, kommer du i sinom tid börja plussa på poker igen :)

 

Lycka till i fortsättningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar också micro/low och har väl mina senaste 300 mtts spelat totalt 5 finalbord varav jag bustat som favorit i samtliga och slutat 4,4,9,5,5.. ständig favorit som blir utdragen av randomsvenssons bingosyn.

 

Varken 160 eller 300 mtts är väl något sample att grina över, men jag förstår vad du menar. Spelar du dessutom liten volym (t ex 10mtts/ gång) så känns det ju såklart riktigt kasst att springa dåligt 16 kvällar i rad.

 

Har själv börjat spela mer cap/4max och sådant med mindre startfält för att minska variansen!

 

jag lider med dig, kort sagt.

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fruktansvärts sjukt asså, nu har jag hållt upp i 5dagar, reggar några turrar nu på förmiddagen och lirar lite igen, men jag förstår inte hur fan kan man fortsätta springa så här dåligt.

För det första bustar jag typ en utav turrarna direkt med KK mot A6 off, esset kommer på river, sen i en annan har jag QQ, låg en kung på bordet på flopp så jag checkade och dom andra checkade också, jag hade position så på turn betar en utav dom ut väldigt light och jag synar istället för att raisa för det låg en möjlig färg på bordet, på river kommer en dam och jag har triss, han betar ut light igen och jag raisar lite varpå han synar direkt och visar upp J10, fick sin 2 outare på river och vann med stege. Vet att min raise kanske var dålig när jag tänker på de men sjukt ändå.

 

Men det sjukaste av allt var nu i den enda turren som jag hade bra stack och var ganska djupt i, 25st kvar. En kille går all in från ingenstans och jag synar med mina AK, killen visar upp AJ off.

Floppen kommer AKJ turn 7 och jag bara kände denna kan jag ju för fan inte loosa men jag kände på mig jag loosar säkert och såklart vad landar på river om inte en J.

 

Hur fan är det möjligt , slutar aldrig bad beatsen? Ändå hållt upp i 5dagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan är det möjligt , slutar aldrig bad beatsen? Ändå hållt upp i 5dagar?

 

Mjaä det funkar inte riktigt så tyvärr. Man får ett visst antal badbeats av Fru Fortuna som man måste råka ut för och hon vet om när man försöker luras genom att ta en paus. Man får bara fortsätta där man slutade helt enkelt och vänta ut det.

 

Sjukt att han gick allin med AJ, från ingenstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde att jag kunde få en rejäl boost ut ur min downswing nu men som sagt finns alltid andra som ska ha turen där, iallafall spelade en Omaha mtt 500GTD, efter inköp en rätt så bra bit över 700dollar så slutade första priset på 296dollar.

 

Spelade på som vanligt och var ganska stor chipleader med 4kvar men sen så tappade jag nästan hela min stack mot en jävla fisk som haft sån fruktansvärd tur hela mttn, iallfall floppar triss i 4or på en 4,10,9 flopp med färgdrag, jag har position och betar ut stort efter att alla checkat alla lägger sig utom en, turn kommer 3a och inte i rätt färg för att göra en färg möjlig, så min triss i 4or var förmodligen bäst , varpå jag betar ut ett pot bet som innebär att han blir all in om man synar och betet var riktigt stort ungefär hälften ut av hans stack av vad han hade innan handen.

Men han bestämmer sig för att syna och han visar upp 88JK med tre hjärter kort så en väldigt skev syn eftersom han har tre hjärter på hand vilket minskar hans outs för färgen på river, River landar 8 och han får triss och slår ut mig( det var inte hjärter 8a)

 

Så jag bustade som 4a och fick 88 dollar. Slutar dagen plus 40 men fyfan va surt det känns när jag verkligen trodde att det skulle vända för mig, jag spelade tight och känner att jag kunde absolut inte spelat ett bättre finalbord.

Aja det är väl bara att ta nya tag men det känns så jävla BITTERT, fyfan va arg jag är. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde att jag kunde få en rejäl boost ut ur min downswing nu men som sagt finns alltid andra som ska ha turen där, iallafall spelade en Omaha mtt 500GTD, efter inköp en rätt så bra bit över 700dollar så slutade första priset på 296dollar.

 

Spelade på som vanligt och var ganska stor chipleader med 4kvar men sen så tappade jag nästan hela min stack mot en jävla fisk som haft sån fruktansvärd tur hela mttn, iallfall floppar triss i 4or på en 4,10,9 flopp med färgdrag, jag har position och betar ut stort efter att alla checkat alla lägger sig utom en, turn kommer 3a och inte i rätt färg för att göra en färg möjlig, så min triss i 4or var förmodligen bäst , varpå jag betar ut ett pot bet som innebär att han blir all in om man synar och betet var riktigt stort ungefär hälften ut av hans stack av vad han hade innan handen.

Men han bestämmer sig för att syna och han visar upp 88JK med tre hjärter kort så en väldigt skev syn eftersom han har tre hjärter på hand vilket minskar hans outs för färgen på river, River landar 8 och han får triss och slår ut mig( det var inte hjärter 8a)

 

Så jag bustade som 4a och fick 88 dollar. Slutar dagen plus 40 men fyfan va surt det känns när jag verkligen trodde att det skulle vända för mig, jag spelade tight och känner att jag kunde absolut inte spelat ett bättre finalbord.

Aja det är väl bara att ta nya tag men det känns så jävla BITTERT, fyfan va arg jag är. :evil:

 

 

Jag tror att du skulle må bra av att försöka undvika tänka på alla gånger du blir utdragen och istället vad som kan göra ditt spel bättre.. En sak är ju som sagt ditt mindset, alla råkar ut för bad beats ibland mer ofta än vanligt kan det kännas som..

 

Försök att bara spela när du verkligen är sugen och känner att du kan fokusera och verkligen försök tänka igenom varje situation.

 

Lycka till och hoppas det vänder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du skulle må bra av att försöka undvika tänka på alla gånger du blir utdragen och istället vad som kan göra ditt spel bättre.. En sak är ju som sagt ditt mindset, alla råkar ut för bad beats ibland mer ofta än vanligt kan det kännas som..

 

Försök att bara spela när du verkligen är sugen och känner att du kan fokusera och verkligen försök tänka igenom varje situation.

 

Lycka till och hoppas det vänder!

 

Spela mer Lowball och inte sä mycket all in ...lönar sig i turrar...Att tex auto syna( !) AK efter en all in kanske inte bästa liret om du tror du kan lira ut dom lowball..Du synar all in och hoppas han har AQ AJ....yust saying..undvik swingar även om du liten favo,,Att läta en fisk få 40 60 % all in ( i en turre!! i cashgame ok obv ) är att låta honom komma loss för lätt...grinda ner dom i stället!! Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Mjaä det funkar inte riktigt så tyvärr. Man får ett visst antal badbeats av Fru Fortuna som man måste råka ut för och hon vet om när man försöker luras genom att ta en paus. Man får bara fortsätta där man slutade helt enkelt och vänta ut det.

 

Sjukt att han gick allin med AJ, från ingenstans.

 

Det här är det sjukaste, förklara det för mig. Någon??

 

Ingen rigg, näää.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...