Gå till innehåll

Egons vardagsbok


valterego

Recommended Posts

Note to self: måste få bort det slentrianmässiga ju:andet i mina texter. Vidare har jag upptäckt att jag tycker att det ser väldigt slafsigt ut att använda omotiverade "så" i texter:

 

"inför badsäsongen så skulle jag träna mig i form"

 

Jag läser hellre en lättläst alldaglig text än ett pressmeddelande från svenska ordakademien, om något sånt ens existerar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra tryck i bloggsektionen på Poker.se nu. Vill varmt reka Katt3ns recap av pokerforums ungdom. http://www.poker.se/proffsbloggar/

 

För övrigt skulle jag jättegärna vilja ha ett filter i Starsklienten där man kunde skilja ut på pottsize och / eller garanti. För mig som rapportör vore det guld, men jag kanske är en för nischad målgrupp.

 

Följer just nu diskussionen om Poker Hall of Fame i år. Som svensk är det klart att man - med rätta - förväntas skrika Björin. Efter tre år på raken som nominerad borde det vara dags snart tycker man. Den verkligt intressanta diskussionen i mina ögon handlar dock om Isai Scheinberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hette de inte PROFFSbloggar? :mrgreen:

 

Riktigt sådär äckligt nostalgisk blev jag nu efter att ha läst. FU kattafan!!

 

Haha, jo, men det är en term som mest hängt kvar. Korrekt titel borde vara typ "premierade bloggar". Egentligen söker jag en försvenskning av "featured blogs". Skillnaden mot allmän blogg är ju att det här är skribenter vi valt / tillfrågat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Note to self: måste få bort det slentrianmässiga ju:andet i mina texter. Vidare har jag upptäckt att jag tycker att det ser väldigt slafsigt ut att använda omotiverade "så" i texter:

 

"inför badsäsongen så skulle jag träna mig i form"

Använt rätt är ju ett ganska positivt ord dock: ett sätt att erkänna att den man pratar med befinner sig på samma intellektuella nivå och redan har vissa kunskaper om det man snackar om.

 

Big no är förstås när folk använder det första gången de berättar personliga händelser, minnen osv som jag omöjligen kan ha känt till något om innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använt rätt är ju ett ganska positivt ord dock: ett sätt att erkänna att den man pratar med befinner sig på samma intellektuella nivå och redan har vissa kunskaper om det man snackar om.

 

Big no är förstås när folk använder det första gången de berättar personliga händelser, minnen osv som jag omöjligen kan ha känt till något om innan.

 

Good point.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Någon vecka efter att ha sett Tusk kan jag inte bestämma mig för om den var rolig eller bara grose. Sjuk hur som helst.

 

Någon som kan tipsa om en bra VPN för att kunna använda svenska streamingtjänster mm från utlandet, som Netflix och liknande? Gärna utan att det kostar skjortan, samt att man ska slippa sitta och räkna mängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Någon vecka efter att ha sett Tusk kan jag inte bestämma mig för om den var rolig eller bara grose. Sjuk hur som helst.

 

Någon som kan tipsa om en bra VPN för att kunna använda svenska streamingtjänster mm från utlandet, som Netflix och liknande? Gärna utan att det kostar skjortan, samt att man ska slippa sitta och räkna mängd.

 

Jag trodde också länge det stavades grose men sjukt nog stavas de gross ;)

 

Läääängesedan förvisso men Anonine funkade helt perfekt för mig i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan tipsa om en bra VPN för att kunna använda svenska streamingtjänster mm från utlandet, som Netflix och liknande? Gärna utan att det kostar skjortan, samt att man ska slippa sitta och räkna mängd.

 

Bara testat en, Hola!, kört gratisversionen som får Viaplay att fungera relativt smärtfritt. (Värre med Svenska Spel nu i hacking-tider och Bet365 men men :))

Kör på bärbar Mac ska kanske tilläggas, läggs till i webbläsaren, man klickar när man vill använda sig av den, programmet försöker sig på ett visst land och frågar "Fungerar det?", klickar man nej försöker den med ett annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Någon vecka efter att ha sett Tusk kan jag inte bestämma mig för om den var rolig eller bara grose. Sjuk hur som helst.

 

Någon som kan tipsa om en bra VPN för att kunna använda svenska streamingtjänster mm från utlandet, som Netflix och liknande? Gärna utan att det kostar skjortan, samt att man ska slippa sitta och räkna mängd.

 

Jag såg Tusk för några månader sedan, den är visserligen störd men jag tyckte den var underhållande och faktiskt ganska bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...