Gå till innehåll

Egons vardagsbok


valterego

Recommended Posts

Får väl återkomma med en topplista över favoritmaskinerna på gymmet då ;)

 

Maskiner?

En riktigt muskelbyggare av rang kör fria vikter.

Mvh, använder endast maskiner :D

 

Själv har jag "maskinen" för latsdrag som favorit, eller möjligen är det situps på pilatesbollen som är favoritövningen. Men det är inte mycket till maskin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jhonas Enroth är andremålis bakom Jonathan Quick i LA Kings, och har fyra matcher från start denna säsong. Tre segrar och en förlust är facit, och 5 insläppta mål. Mycket mer än godkänt alltså. Dessutom fick han gå in i söndagens match mot Carolina i tredje perioden, i 4-2 underläge. Enroth spikade igen. I ett lag där man inte haft en världsspelare som förstemålvakt hade nog Enroth fått mer istid. Kings har börjat säsongen bra och ligger tvåa i Pacific Division bakom San Jose.

 

Det är bara att konstatera att Patrick Kanes poängstreak fortsätter, oavsett om Chicago vinner eller förlorar. I lördagens match mot Vancouver där man föll med 3-6 producerade Kane poäng för sextonde matchen i rad.

 

Även Dallas-spelarna Tyler Seguin och Jamie Benn går som vinden och har tillsammans stått för 15 poäng på de fem senaste matcherna. Med Segiun och som center och Benn som vänsterforward har man med Patrick Sharp som komplement på högerkanten NHLs just nu bästa anfallskedja. Lägg därtill svenske backen John Klingberg i laget som ligger sexa i den TOTALA poängligan, och dessutom toppar backligan. Klingberg leder dessutom plus-/minus-ligan i NHL just nu. Helt okej för en kille som draftades i femterundan och som gör sin andra säsong i ligan. Ytterligare två svenskar, Johnny Oduya och Mattias Janmark finns i laget. Rookiecentern Janmark har börjat lite försiktigt med sju poäng, men har förtroende som ordinarie forward i lineupen. Defensive backen Oduya har växt till en riktig veteran i NHL med snart ett decennium i ryggen. Spelar 20 minuter per match med stabil plus-statistik.

 

Daniel Sedin är just nu bäste svensk i NHLs poängliga och stod för 3 mål och en assist när Vancouver slog Chicago i helgen. I samma match spelade för övrigt Henrik Sedin 1+4.

 

Den gamle slagskämpen i Toronto, Tie Domi, har en son som nu gör sin första säsong i NHL. Max Domi har en helt annan talang än pappa, och ligger nu tvåa i rookieligan med 8+8.

 

Superlöftet Connor McDavids frånvaro närmar sig tre veckor efter en allvarlig skulderskada till följd av att han smashade in i sargen under en match. Nu har dock McDavid iaf börjat träna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar slänga in en peng då och då. 100 kronor på följande kombo:

 

STL @ BUF (STL till 2.05)

NSH@NYR (NYR till 2.15)

CAR@PHI (CAR till 3.05)

 

(alla obv ordinarie tid)

 

Totalt odds 13.44. Ryggningar sker helt på egen risk. Jag har inte slutat dagsarbeta än.

 

Okej. Facit då:

 

St Louis började svettigt, men vände och slog Buffalo med 2-1. Henke Lundqvist och New York Rangers levererade stabilt med 3-0. Carolina hämtade igen ett 0-2 underläge, men föll i övertid. Itne allt för illa, men vi noterar back 100 för första speldagen.

 

I övrigt då? Inga ögonbrynshöjare mer än glädjen att Bruins slog Toronto och nu har tre raka segrar, vilket är divisionens bästa streak.

 

Nattens matcher då?

 

Ottawa möter Dallas borta. Även om Dallas är ett monsterlag med fem raka segrar har Ottawa två raka och ligger dessutom tvåa i Atlantic. 2.65 på Ottawa är bra.

 

Bottenmöte i Pacific mellan Calgary och Anaheim. Bortalaget Calgary är i bäst form och ger 2.40. Tvåa även här.

 

Hundra kronor satsat och totalt odds 6.35.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ottawa möter Dallas borta. Även om Dallas är ett monsterlag med fem raka segrar har Ottawa två raka och ligger dessutom tvåa i Atlantic. 2.65 på Ottawa är bra.

 

Bottenmöte i Pacific mellan Calgary och Anaheim. Bortalaget Calgary är i bäst form och ger 2.40. Tvåa även här.

 

Hundra kronor satsat och totalt odds 6.35.

 

Ottawa imponerade med 7-4-seger mot Dallas, men Calgary rådde inte på Anaheim. 100 back även nu.

 

Värt att Notera är att Jamie Benn i Dallas stod för 2+1 och därmed gjort 10 poäng på fem matcher nu. Han är nu om Chicagos Patrick Kane och toppar både mål- och poängliga. Svenske John Klingberg assisterade till ett mål.

 

Natten bjuder på ett helt gäng matcher, flera rejält svårtippade. Bottenmöte mellan Carolina och Edmonton, och i andra änden ställs två av ligans bästa lag i form av Montral och Rangers mot varandra.

 

Nashville möter Buffalo borta, och bägge lagen är i en rejäl svacka. 2.45 på hemmalaget som förlorat 5 raka borde duga.

 

Pittsburgh tar emot St Louis och får 1.86 för seger. Det räcker.

 

Boston spelar Detroit borta, och får 2.00 för seger. Bägge lagen är i bra form men jag tror Bostons bättre anfall kommer att ta ut sin rätt här.

 

Nattens bästa odds är 2.70 på Flyers borta mot Islanders.

 

Ett Ottawa med självförtroende får 2.15 mot bottenlaget Colorado.

 

Ligans just nu formstarkaste lag tar emot Chicago och får 1.90 för hemmaseger.

 

Spelar 50 kronor på varje match, och 100 på femlingen till 47.22.

Redigerad av valterego
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nashville möter Buffalo borta, och bägge lagen är i en rejäl svacka. 2.45 på hemmalaget som förlorat 5 raka borde duga.

 

Inte så mycket att snacka om. Det blev förvisso bara 2-3 , men Predators ledde med 3-0 ett tag och hade den här matchen. Femtio spänn back.

 

Pittsburgh tar emot St Louis och får 1.86 för seger. Det räcker.

 

Jodå, Pittsburgs stjärnor i form av Crosby och Malkin ordnade segerfesten, men inte förrän i förlängning. Femtio kronor back.

 

Boston spelar Detroit borta, och får 2.00 för seger. Bägge lagen är i bra form men jag tror Bostons bättre anfall kommer att ta ut sin rätt här.

 

Rätt men ändå fel. Det blev ett kryss i ordinarie tid även här, och Boston avfjorde sedan i övertid. Frank Vatrano som jag flaggat för som en rookie med framtiden för sig gjorde både första och övertidsmålet. Jonas "Monstret" Gustavsson var tydligen grym i mål. Femtio spänn back

 

Nattens bästa odds är 2.70 på Flyers borta mot Islanders.

 

Flyers tog ledningen, men sen handlade det mesta om New York Islanders. Jag var inte ens nära. Femtio kronor back.

 

Ett Ottawa med självförtroende får 2.15 mot bottenlaget Colorado.

 

Kvällens enda match som gick in. Ottawa ägde matchen, även om Gabriel Landeskog i Avanalanche kämpade väl. 57.50 kronor plus.

 

Ligans just nu formstarkaste lag tar emot Chicago och får 1.90 för hemmaseger.

 

Patrick Kane fortsätter att vara brutalt bra. Med två assist i natt är lika med Dallas Jamie Benn i poängtoppen, dock med färre gjorda mål. Ledarrookien för säsongen, Artemi Panarin, stod även han för två assist. 5-2 till Chicago och femtio back för mig.

 

Spelar 50 kronor på varje match, och 100 på femlingen till 47.22.

 

Facit för kvällen blev ett back på 192.50 kronor, småtungt med två matcher som föll för att mina hästar väntade till OT med avgörandet :) Skapliga resultat på CL-matcherna tog mig till break-even, men det handlade mest om tur. Jag redovisar bara NHL-bettingen.

 

 

Btw, är inte "lower-body injury" vad vi svenskar kallar pungsmäll? Kvällens matcher spelas på Guts. Lätt förvirrande för övrigt att en del bettingbolag kör matchuppställning enl USA-modellen Team X@Team Y, och andra klassisk europeisk stil Team Y - Team X. Idag blir det det sistnämnda.

 

Bruins - Rangers är svårtippat. Rangers är ett topplag i ligan, med en Henke Lundqvist i storform. Samtidigt är Boston ett av de mest formstarka lagen i serien. Spelar kryss i ordinarie till 3.85.

 

Philly mot Nashville. Ett klart starkare Nashville till 2.38 borta ska räcka.

 

Minnesota - Winnipeg är två hyfsat jämna lag, och kryss i ordinarie till 3.95 tycker jag är fint.

 

Washington - Tampa är bägge lag med bra självförtroende just nu. Tampa är på pappret det sämre av de två lagen, men även här tycker jag kryss i ordinarie för 3.90 funkar.

 

Anaheim - Chicago ligger bägge i mitten av sina divisioner denne säsong, men Chicago har Patrick Kane och en mycket bättre målproduktion. Spelar bortaseger till 2.55.

 

Buffalo tar emot Carolina. Två bottenlag, men Buffalo är bottenlagens bottenlag just nu, så 2.70 på Carolina är bara att tacka för.

 

Mittenlaget New Jersey får besök av suveränerna Montreal, som varit bäst på i princip allt denna säsong. Allt över 2.0 på Montrealseger skulle jag spela oavsett plan och motstånd just nu. 2.26 här är finfint.

 

Columbus - Pittsburgh är dagens chansning. Bottenlaget Columbus med ett av ligans sämsta försvar mot ett halvdant Pittsburgh med en Crosby som ännu inte hittat formen. Spelar hemmaseger till 2.90.

 

Detroit - Edmonton. Edmonton har rookiestjärnan Connor McDavid fortsatt skadad och ligger just nu sist i hela ligan. Detroit ligger i mitten av Atlantic, men ska inte förlora denna. Hemmaseger till 1.91.

 

Spelar 50 kr styck på dessa. Övriga tre matcher i natt kliver jag.

Redigerad av valterego
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser du dig ha edge mot NHL-marknaden baserat på de analyser du presenterar här?

 

Nä, den chansen är nog försvinnande liten. Jag går tbh helt på känsla och spelar för att jag tycker att det är roligt att få utmana mitt analytiska sinne, samtidigt som jag försöker vara tydlig med att jag inte är någon riktigt erfaren sportsbettare. Däremot tror jag att mina kunskaper om ligan och förmåga att analysera statistik står sig rätt bra (jag är marknadsanalytiker i grunden). Jag får utvärdera mig när jag har lite volym i ryggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, helvete vad det inte gick min väg i helgen. Monsterdåligt är rätta ordet:

 

 

Bruins - Rangers är svårtippat. Rangers är ett topplag i ligan, med en Henke Lundqvist i storform. Samtidigt är Boston ett av de mest formstarka lagen i serien. Spelar kryss i ordinarie till 3.85.

 

Det såg bra ut i exakt två minuter. Med fyra minuter kvar av ordinarie tid satte Ryan Spooner 3-3, men två minuter senare avgjorde David Krejci matchen för Bruins.

 

Philly mot Nashville. Ett klart starkare Nashville till 2.38 borta ska räcka.

 

Philadelphia tog matchen i övertid. Inga pengar.

 

Minnesota - Winnipeg är två hyfsat jämna lag, och kryss i ordinarie till 3.95 tycker jag är fint.

 

3-1 till Jets. Inte mycket att snacka om.

 

Washington - Tampa är bägge lag med bra självförtroende just nu. Tampa är på pappret det sämre av de två lagen, men även här tycker jag kryss i ordinarie för 3.90 funkar.

 

Washington tog hem det med 4-2 utan större uppståndelse.

 

Anaheim - Chicago ligger bägge i mitten av sina divisioner denne säsong, men Chicago har Patrick Kane och en mycket bättre målproduktion. Spelar bortaseger till 2.55.

 

Chicago vände faktiskt 0-2-underläge, men segern kom först i övertid. Inga pengar här heller.

 

Buffalo tar emot Carolina. Två bottenlag, men Buffalo är bottenlagens bottenlag just nu, så 2.70 på Carolina är bara att tacka för.

 

Måste säga att jag blev överraskad av Buffalo, som tog en viktig 4-1-seger.

 

Mittenlaget New Jersey får besök av suveränerna Montreal, som varit bäst på i princip allt denna säsong. Allt över 2.0 på Montrealseger skulle jag spela oavsett plan och motstånd just nu. 2.26 här är finfint.

 

Jodå, blev seger som väntat, dock inte förrän på straffar.

 

Columbus - Pittsburgh är dagens chansning. Bottenlaget Columbus med ett av ligans sämsta försvar mot ett halvdant Pittsburgh med en Crosby som ännu inte hittat formen. Spelar hemmaseger till 2.90.

 

Även här föll jag på att segern kom först i övertid.

 

Detroit - Edmonton. Edmonton har rookiestjärnan Connor McDavid fortsatt skadad och ligger just nu sist i hela ligan. Detroit ligger i mitten av Atlantic, men ska inte förlora denna. Hemmaseger till 1.91.

 

Och ett till tappat bet på att segern kom i övertid.

 

Spelar 50 kr styck på dessa. Övriga tre matcher i natt kliver jag.

 

Nio förlorade matcher. Något bittert att resultaten i fyra av dessa ändå gick min väg. 450 spänn back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi provar väl igen då.

 

Islanders - Avalanche. Islanders är jättefavoriter här hos bolagen, men så stor skillnad är det inte i praktiken. Jag spelar kryss i ordinarie till 4.00.

 

Rangers - Carolina. Rangers är på pappret överlägsna, men har haft en tung streak nu. 1.78 hemma? Rangers är ett av ligans tätaste lag bakåt, och Carolinas offensiv har inte imponerat, så vi kör.

 

Toronto - Edmonton är verkligen en match mellan två riktiga bottenlag just nu. Edmonton är i något bättre form, men jag tar 3.90 på kryss.

 

Anaheim - Vancouver slåss i mitten av Pacific Division. Jag tror Vancouvers avsevärt bättre offensiv avgör och spelar 2.75 borta i ordinarie.

 

50 spänn på varje match.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länge sen jag musikmissionerade. Det här är.... jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag fick biljetter till 16 HorsePower av brorsan en gång i tiden när jag fyllde år. Konserten var på Berns, jag tror det var 2003. Det var magiskt. 16 Horsepower lade ner inte långt efter det, men David Eugene spelar fortfarande, nu med bandet Woven Hand. Han är fortfarande ett unikum i musikvärlden. Någon sorts antites till all talang- och idolskit idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...