Gå till innehåll

mpee gör comeback


mpee

Recommended Posts

Med allt snack om hur tuffare pokern är idag mot förr är det ju rätt skön comeback att du kliver in och gör månadslöner. :-) GG!

Helt ärligt förstår jag inte riktigt själv. Har egentligen aldrig pluggat utanför borden, aldrig haft någon att diskutera poker med, GTO snacket har jag inte ens pallat sätta mig in i och min redline har konstant gått spikrakt ner hela min karriär.

Känns som majoriteten av alla regs överanalyserar exakt allt. Går jag in på en micro-stakes tråd på 2+2 förstår jag inte ens hälften av vad som sägs.

 

 

Sen att jag förmodligen skulle bli en bättre spelare om jag tog tid att plugga, tog hjälp av en coach osv är en sak. Men så djävla svårt är faktiskt inte poker ens år 2015.

 

Nu jinxar jag en del och kanske kommer alla superbalanserade regs äta upp mig i framtiden men må så vara.

 

Sen är SvS är en guldgruva i onlinevärden som vi borde vara väldigt tacksamma för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad gäller SvS low har helt enkelt inget utvecklats. Alls. Man är borta några år och kliver tillbaka på samma BB/100. Det enda som har hänt är att det är lite mindre action över 2.5/5, så jag kan förstå om de som kräver timlöner över 1000:- har lite motigt idag.

 

Känns å ena sidan -EV att skriva, å andra sidan om folk bryr sig så vet de om detta redan.

Redigerad av Trillske
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag håller med er grabbar. Man vill varken jinxa eller säga för mkt om Fight Club. 8-) 8-) 8-) Så intressant topic att diskutera bara. :mrgreen:

 

Du kan säkert sätta ihop ett sheet med lite basics och handranger och med detta lära de flesta slå de lägsta nivåerna idag. Men att vi har killar som krossar utan att vara GTO i labbet visar nog att poker egentligen inte är för alla. Bjuder på dagens underdrift att inte alla ska spela poker för pengar haha. :roll:

 

För att bli bra spelteoretiskt tror jag du måste ha nån typ av talang eller sinne för att kunna tänka brett och djupt. Levels/nivåer i hur du resonerar alltså.

 

Och sen har vi ju även det rent praktiska: Vi har spelarna som "i teorin vet hur de borde spela" för att ha +EV på ett bord. Men pga monkeytilt/personlighet/mindset etc avviker de från spelstrategin och är alltså -EV mot andra spelare som tillämpar exakt samma spelstrategi fast utan att avvika pga tilt, tristess osv.

Redigerad av PIMM95
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter förra månadens fina avslut blev det en b/e period på 8k händer. Men nu börjar det lossna och hoppas det fortsätter månaden ut.

 

Betade även av Sverige-Danmark på friends igår. Första besöket för mig.

Fick mig lite småsugen på en Englands resa igen. När jag grindade heltid blev det en massa jädra fotbollsresor. Mycket London och West Ham för mig. Älskar dom sunkiga områdena där ute i east. Var där den dära matchen i Ligacupen mot Millwall då det blev mycket stök.

 

Även en hel del häng i Manchester har det blivit då vänner har sina sympatier i dom rödklädda. Manchester är en riktigt fin partystad dessutom!

 

Hade biljetter i bortastå mellan City - United men det var under big freeze så matchen blev inställd. Är fortfarande tiltad över det.

 

Var också i Munchen med farsan och brorsan förra helgen. Satt på pubar och ölhallar i 3 dagar och hade det riktigt mysigt. Mycket lederhosen och lokal öl i stor krus.

Hamnade vid ett bord med riktiga veteraner. Den äldsta hade varit där varje fredag i 40år. Dom var dock upprörda att så många kvinnor börjat hitta till ölhallarna. Inte alls uppskattat. :-D

 

Edit: OMG såg just nu att jag har en posetiv redline senaste 10k händerna. Fan va cool jag känner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är 18k upp för månaden på typ lika många händer vilket känns helt okej. Hade trots allt min värsta session i år(BB räknat)där jag tappade makalösa 7st 200bb stackar på 2/4.

 

Kass volym men ska försöka få in en 30-40k händer nästa månad.

 

Känns som Thailandsflytten börjar närma sig. Rätt övertygad att jag kan hålla mig flytande på poker och ser ingen anledning att inte göra slag i saken.

 

Vet inte om jag nämnt det tidigare men sikar på Chiang Mai till en början. Varit inne på b.b.k tidigare men tror det kan bli segt med all jädra trafik. Skönare att kunna puttra runt med en hyrd skoter istället. :-D

 

Siktar på att dra i typ april och stanna ett halvår. Tydligen ska Chiang Mai vara kraftigt luftförorenat under feb-mars då risbönderna eldar upp resterna efter sina skördar. Samtidigt som det naturligt uppstår en hel del skogsbränder pga det varma vädret under den perioden.

 

Sen är songkran i april också vilket vore kul att uppleva. Även om man nog lessnar rätt hårt efter ett par dagar.

 

Nu tillbaka till Fallout grind!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VS duktig reg

 

Har fi på rivern någonsin annat än AQ(som vi blockar rätt hårt)eller rena bluffar?

 

GTECH G2 (Boss) - kr10 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k1,985.00 (VPIP: 22.58, PFR: 19.82, 3Bet Preflop: 12.77, Hands: 219)

BB: k2,816.36 (VPIP: 32.79, PFR: 25.14, 3Bet Preflop: 12.67, Hands: 966)

Hero (BTN): k2,110.20

 

SB posts SB k5.00, BB posts BB k10.00

 

Pre Flop: (pot: k15.00) Hero has Q:diamond: Q:heart:

 

Hero raises to k20.00, fold, BB raises to k80.00, Hero calls k60.00

 

Flop: (k165.00, 2 players) K:diamond: 7:diamond: 4:spade:

BB bets k100.00, Hero calls k100.00

 

Turn: (k365.00, 2 players) J:heart:

BB bets k230.00, Hero calls k230.00

 

River: (k825.00, 2 players) T:club:

BB bets k1,255.00, Hero calls k1,255.00,

 

Nick?

Nej, kör utan. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VS duktig reg

 

Har fi på rivern någonsin annat än AQ(som vi blockar rätt hårt)eller rena bluffar?

 

GTECH G2 (Boss) - kr10 NL (5 max) - Holdem - 3 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

SB: k1,985.00 (VPIP: 22.58, PFR: 19.82, 3Bet Preflop: 12.77, Hands: 219)

BB: k2,816.36 (VPIP: 32.79, PFR: 25.14, 3Bet Preflop: 12.67, Hands: 966)

Hero (BTN): k2,110.20

 

SB posts SB k5.00, BB posts BB k10.00

 

Pre Flop: (pot: k15.00) Hero has Q:diamond: Q:heart:

 

Hero raises to k20.00, fold, BB raises to k80.00, Hero calls k60.00

 

Flop: (k165.00, 2 players) K:diamond: 7:diamond: 4:spade:

BB bets k100.00, Hero calls k100.00

 

Turn: (k365.00, 2 players) J:heart:

BB bets k230.00, Hero calls k230.00

 

River: (k825.00, 2 players) T:club:

BB bets k1,255.00, Hero calls k1,255.00,

 

 

Nej, kör utan. ;P

Själv hade jag mestadels 4-bettat denna pre, men som spelat foldar jag nog denna väldigt ofta. Han skulle väl kunna spela KK, JJ och eventuella två-par såhär också? Nu vet jag ju inte hur aggro han är och hur ofta han bluffar tre gator på detta vis, men trots hans relativt breda 3-bet range (åtminstone för mina nivåer) känns synen ganska kall. Vad visade han?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slår om alla mina set innan river i stort sett alltid då färgdraget ligger ute och det känns än mer aktuellt när knekten kommer på turn. Det tror jag fi vet då det känns superstandard. Så vad ska jag syna ett så pass stort överbett med om man tar bort alla set från min range? Alla händer som kan gråtsyna river foldar mot överbettet. Han har alla AQ kombinationer i sin range. Jag har endast AQ ruter.

 

Är han kapabel att siza likadant med tvåpar äger han ju givetvis min själ men det anser jag föga troligt.

 

 

Han satt på 54 utan ruter. Jag hade vikt alla andra händer på river förutom QQ samt nöten obv. Å en normal bett hade också vunnit honom potten.

 

 

Skulle uppskatta fler åsikter. Svårt att vara objektiv när man hade "rätt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa väl typ upp mig från fabriken idag. Eller åtminstone meddelade jag chefen att jag jobbar som max ett par månader in i nästa år.

Ska bli skönt att slippa eländet även om det har sina stunder. Som i veckan när golvstyrkan samlades efter dagens slut för att berätta att en medarbetare avlidit föregående natt. Gick bort i cancer och det misstänks att sjukdomen är arbetsrelaterad.

Hur som helst står vi där i en cirkel och chefen berättar vad som hänt. När han är klar frågar han om det är någon som undrar något. Efter ett par sekunders tystnad kläcker sig en arbetare ur sig följande;

- Hur många öl får vi på kick offen nästa vecka.

 

Jag brister ut i ett fullständigt asgarv som jag helt omöjligt kan kontrollera. Alla andra är tysta och tittar på mig. Efter ett tag ryter vårat skyddsombud(bror duktig)ifrån med myndig stämma;

- Nä nu får det vara nog mpee, visa lite respekt för guds skull

 

Kan fortfarande inte sluta skratta så jag harklar ur mig att jag går hem för dagen och sticker hem.

 

Skön boss har jag dock. Fick ett sms en timme senare med enbart en smiley. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh... både du och din boss verkar extremt osköna och okänsliga.

 

Visa lite jävla respekt mpee.

Alltså det var ju inte ett aktivt val jag gjorde att börja skratta.

Finns sådana orginal på den arbetsplatsen så du anar inte. Och när dom väl lyckas toppa sig själva i osmidighet så fanns det ingen annan utgång just denna gång. Sen när jag kollade runt omkring mig och insåg att jag var typ den enda som såg det idiotiska i hans fråga blev det i min värld än mer humoristiskt.

 

Jag kan väl inte vara den enda som vid något tillfälle haft svårt att sluta skratta när man inte borde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det var ju inte ett aktivt val jag gjorde att börja skratta.

Finns sådana orginal på den arbetsplatsen så du anar inte. Och när dom väl lyckas toppa sig själva i osmidighet så fanns det ingen annan utgång just denna gång. Sen när jag kollade runt omkring mig och insåg att jag var typ den enda som såg det idiotiska i hans fråga blev det i min värld än mer humoristiskt.

 

Jag kan väl inte vara den enda som vid något tillfälle haft svårt att sluta skratta när man inte borde?

 

+1

när man väl börjar skratta åt nått man inte borde går d inte att sluta.... hade nog med skrattat åt den andra killens uttalande.

 

Mvh skrattat ihjäl mig många gånger man inte borde:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det var ju inte ett aktivt val jag gjorde att börja skratta.

Finns sådana orginal på den arbetsplatsen så du anar inte. Och när dom väl lyckas toppa sig själva i osmidighet så fanns det ingen annan utgång just denna gång. Sen när jag kollade runt omkring mig och insåg att jag var typ den enda som såg det idiotiska i hans fråga blev det i min värld än mer humoristiskt.

 

Jag kan väl inte vara den enda som vid något tillfälle haft svårt att sluta skratta när man inte borde?

Haha du är verkligen inte den enda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är satan själv mpee, må du brinna i helvetet din osköne fan! 8-)

 

Jag har gjort många osköna(och sköna för den delen)handlingar i mina dagar som mycket väl skulle kunna få mig att brinna i den eviga brasan. Ytterst oklart om denna är en av dessa dock. :D

 

 

-------------

 

 

Så jag telefonade lite med lillebrorsan min idag. Planer kring jul med en massa kringflackande för att hinna träffa alla som sig bör. Den moderna familjen har det stressigt vill jag lova.

Pratade lite löst om pokern och så. Var faktiskt han som lärde mig mitt i glödande pokerboom. Han var väl typ 16 när han började på partypoker. Historierna går i sär om han fick göra en insättning från farsans kort eller om han snodde det.

 

Han började på NL25 och var uppe på NL200 riktigt snabbt.

Brorsan hade en vän och dom två hade utvecklat en odödlig strategi back then.

6max, 9-12 bord, ingen hud.

Raisa alla pp, Aq+ från alla posetioner samt lösa upp sig marginellt på knappen. Sen betta alla gator oavsett tills man fick omslag. Då rangen var så djävla tight så funkade faktisk denna strategi ganska länge.

Stora volymer och trevligare loyalty dealar på den tiden.

 

Jag anammade inte riktigt denna strategi och flev rejält hånad över att vara en nit. Och då spelade dom själva typ 10VPIP-8PFR. :D

 

Efter 2-3år kom dock verkligheten ikapp dom. Visst hade dom väl ändrat strategi en aning längs vägen men inte på långa vägar tillräckligt.

 

Jag tjatade något fruktansvärt på min bror att skaffa ett tracker program och att börja spela fullring där hans spelstil borde funkat bättre. Men jag tjatade för döva öron och tillslut la han ner helt. Han gjorde dock en del fina pengar under ett par år och hade möjlighet att resa efter gymnasiet.

 

Det var bättre förr. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skön känsla i kroppen. 4 kortveckor på jobbet framför mig och pokern går riktigt bra. Planen var att trycka volym i December men i och med fina resultat har motivationen dippat lite.

Massa födelsedagar, inbokade luncher/middagar får gå före.

 

 

10-20 graf.

 

34pamg9.png

 

2njio08.png

 

:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...