Gå till innehåll

mpee gör comeback


mpee

Recommended Posts

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Exakt likadant. Nu när jag sovit på saken så känns det som det enda vettiga alternativet. Ofta så, sitter och grubblar på en hand direkt efter sessionen. Nog bättre och ge det lite tid sen kolla igenom sina sparade händer.

 

Ledde lite mer än halvpott och fick syn av båda.

 

........................

SvS

 

Hur ställer man in så att borden inte håller på och byter plats när jag öppnar ett nytt bord? Tiltande värre.

 

Sen undrar jag om folk påverkas folk extra mycket av att spela mot just andra svenskar? Har aldrig varit med om så mycket trash talk, dels mot fiskar men även mot regs som gör halvdana spel. Varför? ^^

Den som gnäller i chatten efter en förlust hand förlorar ju automatiskt även där hur djävla rätt den än må ha.

 

Kommer från dig och dina äckliga check minraises, håll dig på /0.25 snuskis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsavslut

 

Nött och nött utan att det lossnat trots fin fint värde.

Skapade en ny databas där det för stunden är rörigt med olika valutor. Och majoriteten av händerna är på den gamla db. Så skippar grafer för nu.

 

4000KR 12k händer

769dollar 29k händer

381dollar rakeback (dock inte inspelat bara denna månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inte blivit mycket poker på sistone. En student, ett gäng födelsedagar och en liten söt tjej har stulit min tid. Men det är förmodligen bara nyttigt. Blivit lite väl mycket poker i år med tanke på att jag även jobbar heltid.

 

 

 

GTECH G2 (Boss) - kr10 NL - Holdem - 7 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

MP: 297.14 BB (VPIP: 28.65, PFR: 21.08, 3Bet Preflop: 14.10, Hands: 190)

CO: 175.75 BB (VPIP: 31.46, PFR: 15.73, 3Bet Preflop: 2.50, Hands: 89)

Hero (BTN): 192.09 BB

SB: 278.19 BB (VPIP: 21.42, PFR: 13.65, 3Bet Preflop: 3.93, Hands: 766)

BB: 107.23 BB (VPIP: 15.48, PFR: 9.92, 3Bet Preflop: 2.99, Hands: 830)

UTG: 98.5 BB (VPIP: 15.62, PFR: 10.77, 3Bet Preflop: 3.87, Hands: 1,874)

UTG+1: 80.75 BB (VPIP: 25.88, PFR: 16.47, 3Bet Preflop: 7.04, Hands: 171)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:diamond: 3:diamond:

 

fold, fold, MP raises to 2.88 BB, fold, Hero raises to 9.75 BB, fold, fold, MP calls 6.88 BB

 

Flop: (21 BB, 2 players) 6:heart: A:club: 4:spade:

MP checks, Hero checks

 

Turn: (21 BB, 2 players) 7:club:

MP bets 15.75 BB, Hero calls 15.75 BB

 

River: (52.5 BB, 2 players) 9:diamond:

MP bets 39.38 BB, Hero calls 39.38 BB

 

Ser det okej ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Juni

Händerna är nästintill identiskt fördelade mellan /2 /4 /5 /10

 

2uemtcn.png

 

Samt 1650SEK från en dollar site som inte är med i grafen.

 

--------

 

Volymmässigt ingen höjdare men har haft fullt upp. Skönt att fokusera på annat

och jag har kommit ifrån känslan att jag "måste" spela.

 

Trivs bättre och bättre på SvS och har nu efter ca20k händer börjar polletten trilla ner. Dynamiken är verkligen annorlunda. :lol:

 

Hoppas och tror att kommande halvår kommer överträffa det första med råge. :-)

 

..........

 

Längtar utomlands som tusan och kämpar dagligen med att inte säga upp mig och dra iväg. Men det kloka är att avvakta för att nästa år göra slag i saken på allvar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla gärna lite hur du känner att dynamiken skiljer sig.. alltid kul att höra folks tankar.

 

Eller nvm du kanske spelade FR?

Det gör jag.

Skillnaderna beror väl mest på att det är 200BB djupt vilket självklart påverkar en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tackar. :h:

 

...

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k489.83 (VPIP: 71.25, PFR: 3.75, 3Bet Preflop: 2.38, Hands: 81)

CO: k137.53 (VPIP: 40.00, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 33.33, Hands: 5)

BTN: k383.65 (VPIP: 22.79, PFR: 15.60, 3Bet Preflop: 2.87, Hands: 866)

SB: k396.67 (VPIP: 24.44, PFR: 19.03, 3Bet Preflop: 7.79, Hands: 875)

Hero (BB): k435.72

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:club: 7:diamond:

 

UTG calls k2.00, fold, fold, SB calls k1.00, Hero checks

 

Flop: (k6.00, 3 players) 7:spade: 6:heart: 7:club:

SB checks, Hero checks, UTG checks

 

Turn: (k6.00, 3 players) 6:diamond:

SB checks, Hero checks, UTG bets k2.00, SB calls k2.00, Hero calls k2.00

 

River: (k12.00, 3 players) 3:heart:

SB checks, Hero checks, UTG bets k12.00, SB raises to k38.00, Hero calls k38.00, UTG raises to k485.83 and is all-in, SB calls k354.67 and is all-in, Hero calls k393.72 and is all-in

 

UTG shows 6:club: K:heart: (Full House, Sixes full of Sevens)

 

Main Pot [k1,190.01]: (Pre 24%, Flop 0.2%, Turn 2%)

Side Pot#1 [k78.10]: (Pre 36%, Flop 0.2%, Turn 2%)

 

SB shows 7:heart: 8:heart: (Full House, Sevens full of Sixes)

 

Main Pot [k1,190.01]: (Pre 34%, Flop 29%, Turn 50%)

 

Hero shows K:club: 7:diamond: (Full House, Sevens full of Sixes)

 

Main Pot [k1,190.01]: (Pre 41%, Flop 71%, Turn 48%)

Side Pot#1 [k78.10]: (Pre 64%, Flop 99.9%, Turn 98%)

 

SB wins k587.50

Hero wins k665.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Slutar 15k sek upp för månaden. Är nöjd då jag i princip inte spelat sista 2 veckorna. Jobbet har stulit all tid och har härjat runt där som en dåre. Större delen av vinsten kommer från /2. Alltid haft vissa svårigheter att gå upp i nivå. Blir bekväm och aldrig gillat backsessioner. Förmodligen hållit mig tillbaka en hel del men ändå en bra egenskap på sitt vis. Mindre ångest och konstanta gröna månader.

 

Funderar på en semester ett par veckor i sep/okt, ut och resa, sen grinda/jobba på 6-8 månader till. Därefter ta klivet att säga upp sig och dra iväg en längre period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kör en torsdags after work by my self och sitter och mår allmänt bra. Var länge sen jag tog en mitt i veckan fyllan och bara slappade och njöt av livet. Alldeles för mycket jobb senaste 2 åren och hamnat i något slags hamsterhjul.

 

Pokern går helt OK. Är väl medveten om åtminstone en del av mina luckor. Min redline går fortfarande i botten även om det går bättre och bättre. Vid längre sessioner brukar den dock störtdyka i slutet.

Känns inte ens som jag springer exponentiellt bra utan att det är så jädrans profitabelt på /2 - /5 att det räcker att vara hyfsat okej för att kunna dra in en tillräcklig pengar/100.

 

Att kunna snitta en 15-20K SEK i månaden borde inte vara några problem som heltidsspelare. Inte ens i utomlandet med diverse distraktion runt varje hörn.

 

Min chef har nu mer eller mindre tvingat mig att ta semester. Så jag har bokat en resa till thailand i september. Planen är att bara dricka öl och ta en dag i sänder. Eventuellt kika runt lite på lägenheter för att ha lite kött på benen längre fram.

 

Känner lite smått att jag borde väntat med denna dagbok till dess att jag faktiskt flyttat utomlands, och då förhoppningsvis haft något vettigt att skriva om. Men ni får avvakta och förhoppningsvis blir det mer läsvärt längre fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Avslutar månaden på ganska exakt 20.000SEK upp över ca händer 30-35k händer. Ekonomin går verkligen åt rätt håll. Ska kontakta banken i veckan och slaska av topplånet. Känns mycket bra.

 

Härliga känslor i kroppen med en god framtidsutsikt. Varit en tuff sommar där jag fått ta stort ansvar på jobbet med kassa förutsättningar. Sen hem och tvinga sig till att grinda ett par timmar. Börjat få sömnproblem då tankarna bara snurrar i huvudet.

 

Så i September blir det CHILL. Drar till thai 10Sep och stannar månaden ut. Eventuellt lite grind innan avgång men kommer bara spela om jag verkligen känner för det.

Sen komma hem med ny energi, jobba/grinda året ut och sen om inget oväntat dyker upp flytta till b k k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Lever än.

 

Binkade av Thailand i September och hade en hyfsad trevlig resa. Lite sämre än normalt dock. Tidigare under mina ensamresor brukar jag träffa och "hänga runt" med diverse skönt folk men inga sådana fullträffar denna gång. Samt ett envist regnande som lite satte käppar i hjulet i att dra till diverse softa öar.

Men utvilad blev jag och visst hade jag ett par riktigt roliga kvällar.

 

Inge poker den månaden men har blivit 30k händer nu i oktober. Hade en gäckande b/e period över 20k händer men lossnade i slutet. Sprang bra på rätt nivåer så månaden slutar efter eget tycke mycket bra.

 

2d2f5tf.png

 

+29,222kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack.

 

Bilder har jag inga. Har alltid var dålig på den fronten och nu har det nästan blivit en principsak. För dagbokens skull borde jag förmodligen "bättra mig" på den punkten.

 

Reggar 2/4 upp till 5/10 med flest händer på 2.5-5. Senaste två månaderna har det mest blivit SH men blir någon FR session här och där.

 

Bara SvS för stunden men funderar på att lägga in lite deg på 888 igen. Kan vara skönt med lite variation ibland.

 

Vill inte outa mitt nick för stunden. Kommer väl förmodligen komma fram förr eller senare ändå om jag fortsätter upptadera här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...