Gå till innehåll

mpee gör comeback


mpee

Recommended Posts

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Börjar inse att det nog är bäst att lägga masstablandet på is för ett tag.

Kommer aldrig orka få in volymen för att det ska vara värt it. Spelat alldeles för mycket denna månad och det är absolut inte hållbart med heltidsjobb och andra intressen.

Kommer gå ner i antal bord och börja tableselecta ordentligt.

Sen det faktum att jag varit borta från pokern i X antal år gör det nog klokt att faktiskt tänka lite och inte bara "kötta på".

 

Kommer skotta en del, dock med ordentliga stoppklossar.

 

 

Är ~ +$400 för månaden vilket känns helt okej med tanke på min katastrofala start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu verkar du börja tänka i rätt banor! Behöver ju inte vara ngt fel i att masstabla lägre nivåer, men just eftersom du varit borta länge tror jag det är bättre att spela få bord åtminstone till att börja med. Inte fel att ha tid att verkligen hinna tänka igenom besluten och överväga nya linjer sizings o ranges istället för att gå på det som sitter i ryggmärgen och som kanske inte direkt är up to date med poker 2015 :)

 

Lycka till med skotten förresten, det gör ont då nivåriggen slår till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, nu verkar du börja tänka i rätt banor! Behöver ju inte vara ngt fel i att masstabla lägre nivåer, men just eftersom du varit borta länge tror jag det är bättre att spela få bord åtminstone till att börja med. Inte fel att ha tid att verkligen hinna tänka igenom besluten och överväga nya linjer sizings o ranges istället för att gå på det som sitter i ryggmärgen och som kanske inte direkt är up to date med poker 2015 :)

 

Lycka till med skotten förresten, det gör ont då nivåriggen slår till!

 

Tack. :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Inte haft någon motivation eller känt att jag haft en anledning att upptadera på ett tag.

Micro/Low fullring är inte det mest intressanta i sig. Samtidigt som jag enbart bygger rulle och absolut inget av intresse händer irl.

Jag kommer fortsätta upptadera med lite resultat då och då. Målet är fortfarande

att kunna dra utomlands. När det väl sker kommer denna dagbok bli betydligt intressantare. Och då tänker jag inte på pokern. ;)

 

Cashat ut det mesta från Stars och huserar nu på två andra siter. Betydligt softare motstånd så i like it.

 

4szbyu.png

Teach me how to red line!!

 

a3md02.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Går riktigt bra nu. Har svårt att få in någon volym då jobbet snor all ork.

Men ligger typ +22 inköp på NL100 över endast 8000 händer.

 

Även om det är lätt att få hybris när variansen är på sin sida, så inser jag att jag fortfarande är kapabel att leva på pokern. Drömmen att dra utomlands känns mer och mer realistisk. Även om året är 2015 och "pokern är död".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har plöjt igenom bägge två i form av ljudbok via audible, rekas om du har bil eller gillar att promenera. Kommer inte riktigt ihåg skillnaderna men skulle def reka att börja med 1:an o dra igenom den ett par ggr, troligen hoppa 2:an eftersom det blir lite kaka på kaka och är du mental fisk som mig så räcker 1:an för ett par års jobb :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har plöjt igenom bägge två i form av ljudbok via audible, rekas om du har bil eller gillar att promenera. Kommer inte riktigt ihåg skillnaderna men skulle def reka att börja med 1:an o dra igenom den ett par ggr, troligen hoppa 2:an eftersom det blir lite kaka på kaka och är du mental fisk som mig så räcker 1:an för ett par års jobb :D

Okej tackar. Promenerar en hel del samt har dagar på jobbet där en ljudbok skulle komma väl till pass. Kör på det.

 

Är faktiskt rätt duktig på att hålla fokus och spela mitt A-Game(vilket jag gissar att böckerna handlar om till stor del). Även om det givetvis finns bitar även där att arbeta med.

Det stora problemet är att mitt humör resterande timmar av dygnet påverkas för mycket efter mina resultat.

Det var den stora anledningen att jag slutade spela förra vevan och nu igen efter en vecka med BV-resultat blivit rätt nedstämd.

Blir irriterad på mig själv då jag borde lärt mig vid det här laget.

 

Fan hade en graf på över 1 miljon händer där det pekade uppåt hela vägen. Endast någon enstaka backmånad på tre år och ändå började man tvivla på sin förmåga så fort det gick trögt.

Och nu gör jag comeback efter ett par år helt ifrån pokern, bygger upp en rulle från 200 dollar till 5000dollar på några månader. Allt har gått över förväntan. Sen går det dåligt en ynka vecka, FAN JAG INTE ENS FÖRLORAT!! .. ändå går jag omkring småsur och tänker på mina "katastrofala" resultat 24/7.

 

Sry för whine men gissar att många kan känna igen sig i detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stora problemet är att mitt humör resterande timmar av dygnet påverkas för mycket efter mina resultat.

Det var den stora anledningen att jag slutade spela förra vevan och nu igen efter en vecka med BV-resultat blivit rätt nedstämd.

Blir irriterad på mig själv då jag borde lärt mig vid det här laget.

 

 

Nu var det ett tag sedan jag läste MGOP (1) (skulle behöva läsa den några varv till), men jag tror att det du skriver är något som tas upp där.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnat igenom snart hela boken. Mycket intressant som sägs och igenkänningsfaktorn är hög. Ska köpa boken i bokform senare och läsa igenom den kapitel för kapitel och verkligen ta in.

 

Men nu struntar vi i poker då jag precis tagit hem bloodborne, HYPE!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tja!!

 

Resultat för föregående månad och denna kommer i slutet av månaden.

Går hyfsat bra men inte riktigt lossnat. Så fort jag stegar upp på $1-2 får jag smaka. Känner att jag kommer behöva en liten anpassningsperiod då jag faktiskt inte längre är van att "svänga runt" med dessa pengar längre. Vilket leder till sämre beslut.

 

Företaget jag arbetar på har meddelat att det flyttar stora delar utomlands och jag sitter rätt löst(är inhyrd). SAmtidigt som lockelsen att dra utomland blir större och störra. Kompisar bygger familj och jag känner att jag fastnat i något slags ingenmansland.

 

Så planen är att jobba vidare, skippa semester i sommar, och satsa på att bygga en rulle och utöka sparkonto. Sen när jag känner mig redo packa en väska och dra utomlands.

 

Allt känns bra. :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Resultat Feb-Apr

 

2qiwgw8.png

 

2q3x1le.png

 

Cashat in återigen på SvS. Ny laptop med bra upplösning gör ju absolut klienten spelbar. Vore ju det bästa att äntligen fastna och slippa växlingsavgifter, "dollar drops" och annat elände. Och även om jag är ovan så känns 200BB riktigt lovande.

Härjar runt lite på 1-2kr, 2-4kr för stunden och känner mig för.

 

Blev en Acer Aspire V17 Nitro. Lite overkill med 17tum men vafan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat! Hoppas d lossnar för dig på de högre stakesen sen med så du kan jobba dig vidare!

 

Tack. Om man ska sansa sig själv borde jag vara nöjda.

Kan inte förvänta mig en högre winrate långsiktigt. Kommer aldrig få in samma volym som tidigare då man snittade över 100k händer i månaden.

 

..........

 

En fråga angående PT4.

Jag spar händer för Review som man kommer åt under Play Poker fliken. Får dock endast upp dagens händer. Pillat uppe i högra hörnet att alla ska visas men inget ändras. :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga angående PT4.

Jag spar händer för Review som man kommer åt under Play Poker fliken. Får dock endast upp dagens händer. Pillat uppe i högra hörnet att alla ska visas men inget ändras. :x

 

 

Fliken Play Poker visar bara "dagens händer".

 

Klicka på "View Stats" istället (fliken bredvid) och vissa alla händer eller tillämpa något urval/filter. Eventuellt får du klicka på Hands for stake eller Hands istället för graph. Klicka i show marked hands only.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fliken Play Poker visar bara "dagens händer".

 

Klicka på "View Stats" istället (fliken bredvid) och vissa alla händer eller tillämpa något urval/filter. Eventuellt får du klicka på Hands for stake eller Hands istället för graph. Klicka i show marked hands only.

 

finns en backup plan via pt4 s support , kan reka att ta in denna info asap

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fliken Play Poker visar bara "dagens händer".

 

Klicka på "View Stats" istället (fliken bredvid) och vissa alla händer eller tillämpa något urval/filter. Eventuellt får du klicka på Hands for stake eller Hands istället för graph. Klicka i show marked hands only.

Hittade.

View Stats -> My report -> New Report -> Hand report

 

:-)

 

 

 

Det här är nog den första nystartade dagboken som hållit längre än 1 månad. Bra jobbat:roffe:

Hemligheten är att upptadera väldigt sällan. :roffe:

 

Tror många nykläckta pokerspelare tröttnar pga dålig respons.

Enda chansen att få en populär dagbok på pf år 2015 är att känna folk som spammar alternativt posta bra irl material. Reserapporter(som ofta påminner om tripp-rapporterna på flashback) och snack om hamburgare verkar funka.

 

Pokern är död, remember?

 

 

......

 

Vill kolla Starcraft Spring Masters men känner att jag borde grinda. Kommer bli lack om jag backar!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hur går det? Är du kvar på svs? :-)

Tar någon session då och då på SvS. Inser att värdet finns där men är inte riktigt hooked ännu. 200BB och 5 handat tar lite omställningstid.

 

Månaden går riktigt kasst. Med en ny laptop gick jag tillbaka till gamla vanor och började lägga på bord efter bord och satt snabbt och 14 tablade på 3 olika siter.

Fantastiskt kortdöd har jag också varit vilket lett till att jag sökt action vid tillfällen jag inte borde.

Sen haft några sessioner där jag helt maniskt suttit och jagat back och knappast spelat mitt A-spel.

 

Har rannsakat mig nu och gått ner i bord och ska se till att vara fokuserat när jag spelar. Slutade faktiskt sessionen nyss för hungern började tränga på. Bara en sån sak. *stolt*

 

Är lillpluss iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röjt runt lite på Svenska Spel.

 

 

VS en unknown och en fisk. Vad gör vi på rivern?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): 213.65 BB

BB: 64.88 BB (VPIP: 46.55, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 121)

UTG: 206.07 BB (VPIP: 11.11, PFR: 11.11, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 9)

CO: 302.28 BB (VPIP: 21.05, PFR: 18.05, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 142)

BTN: 228.96 BB (VPIP: 20.37, PFR: 7.41, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 277)

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has J:heart: A:heart:

 

UTG raises to 2.88 BB, fold, fold, Hero calls 2.38 BB, BB calls 1.88 BB

 

Flop: (8.63 BB, 3 players) 7:heart: 9:heart: A:spade:

Hero checks, BB checks, UTG bets 6 BB, Hero calls 6 BB, BB calls 6 BB

 

Turn: (26.63 BB, 3 players) Q:spade:

Hero checks, BB checks, UTG bets 19.97 BB, Hero calls 19.97 BB, BB calls 19.97 BB

 

River: (86.52 BB, 3 players) 2:heart:

Hero ???????????

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röjt runt lite på Svenska Spel.

 

 

VS en unknown och en fisk. Vad gör vi på rivern?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): 213.65 BB

BB: 64.88 BB (VPIP: 46.55, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 121)

UTG: 206.07 BB (VPIP: 11.11, PFR: 11.11, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 9)

CO: 302.28 BB (VPIP: 21.05, PFR: 18.05, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 142)

BTN: 228.96 BB (VPIP: 20.37, PFR: 7.41, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 277)

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has J:heart: A:heart:

 

UTG raises to 2.88 BB, fold, fold, Hero calls 2.38 BB, BB calls 1.88 BB

 

Flop: (8.63 BB, 3 players) 7:heart: 9:heart: A:spade:

Hero checks, BB checks, UTG bets 6 BB, Hero calls 6 BB, BB calls 6 BB

 

Turn: (26.63 BB, 3 players) Q:spade:

Hero checks, BB checks, UTG bets 19.97 BB, Hero calls 19.97 BB, BB calls 19.97 BB

 

River: (86.52 BB, 3 players) 2:heart:

Hero ???????????

 

 

Betar ca 1/3-1/2-pot för att ta värde av (i vissa fall) top-par eller bättre. BB verkar vara en synfisk och risken om du checkar är att det blir rundcheck och därmed missar du en hel del värde. Betar du relativt litet är chansen stor att du får syn av tvåpar eller bättre.

 

Hur resonerar du själv kring handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betar ca 1/3-1/2-pot för att ta värde av (i vissa fall) top-par eller bättre. BB verkar vara en synfisk och risken om du checkar är att det blir rundcheck och därmed missar du en hel del värde. Betar du relativt litet är chansen stor att du får syn av tvåpar eller bättre.

 

Hur resonerar du själv kring handen?

Exakt likadant. Nu när jag sovit på saken så känns det som det enda vettiga alternativet. Ofta så, sitter och grubblar på en hand direkt efter sessionen. Nog bättre och ge det lite tid sen kolla igenom sina sparade händer.

 

Ledde lite mer än halvpott och fick syn av båda.

 

........................

SvS

 

Hur ställer man in så att borden inte håller på och byter plats när jag öppnar ett nytt bord? Tiltande värre.

 

Sen undrar jag om folk påverkas folk extra mycket av att spela mot just andra svenskar? Har aldrig varit med om så mycket trash talk, dels mot fiskar men även mot regs som gör halvdana spel. Varför? ^^

Den som gnäller i chatten efter en förlust hand förlorar ju automatiskt även där hur djävla rätt den än må ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...