Gå till innehåll

Guldbyxornas väg till miljonerna


guldbyxorna

Recommended Posts

Hallå gott folk!

 

Lite bakgrund

ungefär 2 år och har klonkat några turneringar samt vunnit stabilt på de lägsta cashgamenivåerna på svs. Att kombinera studier med poker fungerar sjukt bra.

 

Har det senaste spelat heads up cashgame med fina resultat. Tog nyss ut en större summa pga diverse saker och kommer starta om på /2 med en bekväm rulle. (200bb inköp) Kommer försöka lägga ut lite händer som jag har funderingar kring samt grafer i månadssluten.

 

Mål

- 30k händer/månad

- Spela i optimalt tillstånd

- Känna mig bekväm på /4, /5 innan årsskiftet

 

Om ni har några frågor eller tips så är ni mer än välkomna att skriva!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle vara kul med lite åsikter kring hur river ska spelas. Det känns inte direkt som min hand är bra nog att syna ner men vi kan nog få honom att lägga en Tx hand med en raise. Tror inte heller op har en monster pga betsize. Vad vi försöker reppa är en Axhh, KQhh eller ett slowspelat set.

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2613000

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $311.88 - VPIP: 33, PFR: 7, 3B: 0, AF: 1.4, Hands: 46

BB: $435.27 - VPIP: 25, PFR: 15, 3B: 0, AF: 4.0, Hands: 65

UTG: $438.70 - VPIP: 10, PFR: 7, 3B: 0, AF: 2.0, Hands: 86

CO: $365.27 - VPIP: 47, PFR: 18, 3B: 0, AF: 6.0, Hands: 34

Hero (BTN): $421.93

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with 7 :heart: 7 :spade:

2 folds, Hero raises to $5.75, SB calls $4.75, 1 fold

 

Flop: ($13.50) 3 :club: T :heart: 6 :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $8.00, SB raises to $16, Hero calls $8

 

Turn: ($45.50) J :club:(2 players)

SB bets $15.00, Hero calls $15

 

River: ($75.50) A :diamond:(2 players)

SB bets $25.00, Hero??,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar dagen med en skön syn efter lite hu lir

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 2613206

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $1538.23 - VPIP: 54, PFR: 36, 3B: 14, AF: 1.3, Hands: 563

Hero (BB): $991.14 - VPIP: 35, PFR: 26, 3B: 11, AF: 2.5, Hands: 3609

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with J :club: 8 :club:

BTN/SB raises to $15, Hero raises to $60, BTN/SB calls $45

 

Flop: ($120.00) 8 :spade: 7 :diamond: 2 :diamond:(2 players)

Hero bets $90.00, BTN/SB calls $90

 

Turn: ($300.00) 9 :club:(2 players)

Hero bets $210.00, BTN/SB calls $210

 

River: ($720.00) 3 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $1178.23, Hero calls $631.14 all in

 

Final Pot: $1982.28

BTN/SB shows 7 :heart: J :heart:

Hero shows J :club: 8 :club:

Hero wins $1977.28

(Rake: $5.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara kul med lite åsikter kring hur river ska spelas. Det känns inte direkt som min hand är bra nog att syna ner men vi kan nog få honom att lägga en Tx hand med en raise. Tror inte heller op har en monster pga betsize. Vad vi försöker reppa är en Axhh, KQhh eller ett slowspelat set.

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2613000

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $311.88 - VPIP: 33, PFR: 7, 3B: 0, AF: 1.4, Hands: 46

BB: $435.27 - VPIP: 25, PFR: 15, 3B: 0, AF: 4.0, Hands: 65

UTG: $438.70 - VPIP: 10, PFR: 7, 3B: 0, AF: 2.0, Hands: 86

CO: $365.27 - VPIP: 47, PFR: 18, 3B: 0, AF: 6.0, Hands: 34

Hero (BTN): $421.93

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with 7 :heart: 7 :spade:

2 folds, Hero raises to $5.75, SB calls $4.75, 1 fold

 

Flop: ($13.50) 3 :club: T :heart: 6 :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $8.00, SB raises to $16, Hero calls $8

 

Turn: ($45.50) J :club:(2 players)

SB bets $15.00, Hero calls $15

 

River: ($75.50) A :diamond:(2 players)

SB bets $25.00, Hero??,

 

Tror det är lika bra att folda flop. SB verkar vara passiv och när passiva spelare höjer så är det lika bra att bara lägga sig, speciellt när man har en hand som du har. Om du av någon anledning tror att SB bluffar mycket så känns det mest rimligt att 3beta flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är lika bra att folda flop. SB verkar vara passiv och när passiva spelare höjer så är det lika bra att bara lägga sig, speciellt när man har en hand som du har. Om du av någon anledning tror att SB bluffar mycket så känns det mest rimligt att 3beta flop.

Såhär i efterhand håller jag med dig om att alternativet på flop är fold/3bet, finns egentligen inte så många turns som är bra för min hand,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä 3 beta flop är det sista vi gör

 

Imo att syna flop kommer bara leda till massa spew. Tankar på bästa sätt att få villan att folda. Eftersom villian verkar vara passiv så tror inte jag att han kommer att folda mycket. Om vi vill bluffa så är en 3bet på flop ett bra alternativ, dock anser jag att det bästa bara är att folda. Genom att 3beta så kommer han folda alla bluffar och fortsätta med nötter och FD. Har villian bara ett FD så kan vi förvänta oss en syn och sen en check på turn och river om han missar. Han kommer checka ner allting som inte är en nötig hand.

 

Jag tycker inte om planen att syna för att bluffa turn eller river. Jag ser inget bra komma av att syna. Finns egentligen ingen bra turn. Vi vet inte om villian bluffar eller värdebettar, om han går för värde så är vi rökta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo att syna flop kommer bara leda till massa spew. Tankar på bästa sätt att få villan att folda. Eftersom villian verkar vara passiv så tror inte jag att han kommer att folda mycket. Om vi vill bluffa så är en 3bet på flop ett bra alternativ, dock anser jag att det bästa bara är att folda. Genom att 3beta så kommer han folda alla bluffar och fortsätta med nötter och FD. Har villian bara ett FD så kan vi förvänta oss en syn och sen en check på turn och river om han missar. Han kommer checka ner allting som inte är en nötig hand.

 

Jag tycker inte om planen att syna för att bluffa turn eller river. Jag ser inget bra komma av att syna. Finns egentligen ingen bra turn. Vi vet inte om villian bluffar eller värdebettar, om han går för värde så är vi rökta.

 

vi är deep, vi får grymt odds när han klickar, vi har pos. enkel syn flop. det som händer om vi 3 betar flop med tanke att checka turn är att vi blir slagna av både hans nötter obv plus hans missade fd som skjuter river. vi kommer alltså aldrig vinna handen när han synar vår 3 bet. det fetmarkerade är en bra anledning till att inte 3 beta flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog aldrig varit såhär tiltad i hela mitt liv, en riktig sjukhusperson kommer och sätter sig på mitt heads up bord. Börjar openshova varje hand och om inte det inträffar så trycker han in hela stacken på flop. Förlorar AK<94o KK<53s osv osv, kunde verkligen inte vinna en hand. Självklart lämnar han efter ännu en utdragning och jag blir lämnad 6k stuck:roll: . Det absolut sjukaste jag någonsin har varit med om. Funderar på om det finns någon bugg i svenska spel om man skriver "PITTSUGARE" efter varje hand så man vinner allt och inget. Kanske kunde väntat på några bättre händer ett par tillfällen men man vet ju inte hur länge fisken kommer sitta på bordet så det blir ett litet vågspel.

 

Var tvungen att skriva av mig lite, för det här är så läskigt orealistiskt.

 

Rekordplus igår och rekordback idag f.ö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imo att syna flop kommer bara leda till massa spew. Tankar på bästa sätt att få villan att folda. Eftersom villian verkar vara passiv så tror inte jag att han kommer att folda mycket. Om vi vill bluffa så är en 3bet på flop ett bra alternativ, dock anser jag att det bästa bara är att folda. Genom att 3beta så kommer han folda alla bluffar och fortsätta med nötter och FD. Har villian bara ett FD så kan vi förvänta oss en syn och sen en check på turn och river om han missar. Han kommer checka ner allting som inte är en nötig hand.

 

Jag tycker inte om planen att syna för att bluffa turn eller river. Jag ser inget bra komma av att syna. Finns egentligen ingen bra turn. Vi vet inte om villian bluffar eller värdebettar, om han går för värde så är vi rökta.

 

Har nog aldrig varit såhär tiltad i hela mitt liv, ett riktigt äckligt psykfall kommer och sätter sig på mitt heads up bord. Börjar openshova varje hand och om inte det inträffar så trycker han in hela stacken på flop. Förlorar AK<94o KK<53s osv osv, kunde verkligen inte vinna en hand. Självklart lämnar han efter ännu en utdragning och jag blir lämnad 6k stuck:roll: . Det absolut sjukaste jag någonsin har varit med om. Funderar på om det finns någon bugg i svenska spel om man skriver "PITTSUGARE" efter varje hand så man vinner allt och inget. Kanske kunde väntat på några bättre händer ett par tillfällen men man vet ju inte hur länge fisken kommer sitta på bordet så det blir ett litet vågspel.

 

Var tvungen att skriva av mig lite, för det här är så läskigt orealistiskt.

 

Rekordplus igår och rekordback idag f.ö

 

Fetmarkerade i första citatet sticker ut, i mina ögon.

 

Fetmarkerade i andra citatet är förmodligen varför du förlorade så mycket.

Gäller att ha disciplin.

 

Tråkigt när man har hårda back. Mental reload sen på det igen.

 

Kul att se att pokern inte är död å andra sidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fetmarkerade i första citatet sticker ut, i mina ögon.

 

Fetmarkerade i andra citatet är förmodligen varför du förlorade så mycket.

Gäller att ha disciplin.

 

Tråkigt när man har hårda back. Mental reload sen på det igen.

 

Kul att se att pokern inte är död å andra sidan

Jag håller med dig, var troligen därför min graf svängde spikrakt neråt istället för uppåt. Tog några timmar men nu är jag på det igen, tänker igenom varje beslut noggrannare och sätter in mig i motståndarens huvud mer. Även de mörkaste sessionerna kan ha sina positiva sidor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens spel fortsatte på samma sätt som för två dagar sedan och jag flög bokstavligen på moln, ingenting kunde stoppa mig. Dock skulle en firre i akvariet in på småtimmarna få äran att slita av mina vingar. Nog om det.

 

Dagen har inte alls gått lika bra. Har precis lyckats jobba upp mig till +-0 så det är skönt. Förhoppningsvis kan natten bjuda på lite fina spots så kan jag somna gott.

 

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 2617711

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN/SB): $835.58 - VPIP: 52, PFR: 40, 3B: 17, AF: 2.4, Hands: 16271

BB: $664.16 - VPIP: 51, PFR: 24, 3B: 16, AF: 3.6, Hands: 85

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN/SB with A :spade: 7 :spade:

Hero raises to $12, BB raises to $20, Hero calls $8

 

Flop: ($40.00) 6 :heart: 9 :spade: 2 :club:(2 players)

BB bets $30.00, Hero calls $30

 

Turn: ($100.00) T :spade:(2 players)

BB bets $50.00, Hero raises to $208, BB raises to $614.16, Hero calls $406.16

 

 

River: ($1328.32) 2 :diamond:(2 players)

 

Final Pot: $1328.32

Hero shows A :spade: 7 :spade:

BB shows 8 :spade: J :club:

Hero wins $1323.32

(Rake: $5.00)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är bra om du försöker lyfta bort fokus från +/- för dagen och sånt där. För tillfället känns det viktigt men du kommer bli en mindre balanserad människa och låta pokern avgöra ditt humör och sinnestillstånd för mycket om du lägger för mycket värdering i kortsiktiga resultat.

 

(Det här inlägget kunde lika gärna stå på en post it lapp på skärmen riktat till mig själv)

 

Stort lycka till, posta gärna lite hu händer (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt. Det bästa hade nästan varit att inte kolla på grafen någon dag eller t.o.m. en vecka, då hade nog mitt mindset varit annorlunda när jag spelar.

 

Tack så mycket! Kommer absolut posta lite intressanta hu händer (då det är endast det jag spelar atm) skulle vara trevligt att skapa lite diskussioner (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankar?

 

Boss $1500.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 2619008

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN/SB): $3146.25 -

BB: $2768.57 - VPIP: 46, PFR: 36, 3B: 22, AF: 1.8, Hands: 184

 

Pre Flop: ($22.50) Hero is BTN/SB with 7 :diamond: 4 :diamond:

Hero raises to $37.50, BB raises to $133, Hero calls $95.50

 

Flop: ($266.00) 5 :club: 8 :diamond: 8 :club: (2 players)

BB bets $188.00, Hero calls $188

 

Turn: ($642.00) 2 :diamond: (2 players)

BB bets $400.00, Hero raises to $2825.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...