Gå till innehåll

Bara att lägga ner pokern? - Utrdagen VARJE hand jag spelar


suxii

Recommended Posts

Har lirat poker nu i snart 2 år på lägre nivåer. 0.50/1 och 1/2 kr och är väl bra me plus x antal tusen.

 

MEN nu dom här månaderna senaste sessions så bara förlorar och förlorar jag. Det spelar ingen roll hur och vad jag spelar jag förlorar ändå på rivern.

 

Jag försöker spela tight, spelar väl 17/7/3.

 

Jag kan lätt posta 40 händer dom senaste 6 sessions när jag går all in med 90% chans att vinna och ändå förlorar jag handen..

 

Visst det är varians och bla bla bla... men det kan inte finns en chans i helvetet att man ska kunna förlora dessa händer som jag gör nu!

 

SÅ frågan är... är det bäst att bara lägga ner medans man har pengar kvar i rullen, eller försöka spela ur downswingen som aldrig verkar vilja sluta???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får uppfattningen att du bara helt blint kör KK AA QQ AK händer och går all in med dom. även fast de e stegdrag färgdrag på bordet. Elr någon som har trips. tror inte det beror bara på otur att du förlorar. man måste kunna släppa AA ibland. Det gäller ännu mer plo som jag lirar.

 

Så är det absolut inte, har inga problem att folda AA KK osv .. men grejen är den att har jag tex set/stege eller nåt och pushar för att slippa rivern så synar dom ner ändå och träffar sina 4 outare där.

 

Är inte så att jag går all in med AA KK.. om nån checkraisar tex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det absolut inte, har inga problem att folda AA KK osv .. men grejen är den att har jag tex set/stege eller nåt och pushar för att slippa rivern så synar dom ner ändå och träffar sina 4 outare där.

 

Är inte så att jag går all in med AA KK.. om nån checkraisar tex

 

Om vi tar det från början. Du inleder med att säga "Utrdagen VARJE hand jag spelar". Vi kan stoppa projektet redan där. Tråden är meningslös efter det. Du förlorar inte varje hand. Och så länge du håller för öronen och skriker detta så kan ingen hjälpa dig.

 

Om du är seriös med poker så är det många punkter du måste lära dig förstå innan du fortsätter spela. Ta en paus och läs på om variation och mindset. Sen kan du testa igen med ett förhoppningsvis nytt perspektiv på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi tar det från början. Du inleder med att säga "Utrdagen VARJE hand jag spelar". Vi kan stoppa projektet redan där. Tråden är meningslös efter det. Du förlorar inte varje hand. Och så länge du håller för öronen och skriker detta så kan ingen hjälpa dig.

 

Om du är seriös med poker så är det många punkter du måste lära dig förstå innan du fortsätter spela. Ta en paus och läs på om variation och mindset. Sen kan du testa igen med ett förhoppningsvis nytt perspektiv på poker.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi tar det från början. Du inleder med att säga "Utrdagen VARJE hand jag spelar". Vi kan stoppa projektet redan där. Tråden är meningslös efter det. Du förlorar inte varje hand. Och så länge du håller för öronen och skriker detta så kan ingen hjälpa dig.

 

Om du är seriös med poker så är det många punkter du måste lära dig förstå innan du fortsätter spela. Ta en paus och läs på om variation och mindset. Sen kan du testa igen med ett förhoppningsvis nytt perspektiv på poker.

 

 

mjo visst så är det, men det har verkligen varit 80% av alla större potter jag förlorar på river.

 

jo har läst detta och visst variationen vet man ju om men som det är just nu är bara sjukt...

 

Ta den här handen, Fi höjer med AK, jag synar med JKs floppar 2par. Han höjer jag reraisar och det blir all in. ENDA handen han kan vinna med är om det kommer ett A, och självklart kommer river A. Sådär är det hela tiden.....

 

Hur spelar man dessa händer på annat sett? Folda för att vara rädd för att han har AA? Det där är 1 av 20 händer idag som blivit sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjo visst så är det, men det har verkligen varit 80% av alla större potter jag förlorar på river.

 

jo har läst detta och visst variationen vet man ju om men som det är just nu är bara sjukt...

 

Ta den här handen, Fi höjer med AK, jag synar med JKs floppar 2par. Han höjer jag reraisar och det blir all in. ENDA handen han kan vinna med är om det kommer ett A, och självklart kommer river A. Sådär är det hela tiden.....

 

Hur spelar man dessa händer på annat sett? Folda för att vara rädd för att han har AA? Det där är 1 av 20 händer idag som blivit sådär.

 

 

Jag ger det en chans till, sen slutar jag bry mig kompis. Att du refererar till enstaka händer hela tiden betyder absolut ingenting. Sluta tänka på det viset. Nej det är inte sådär hela tiden. Det är bara hur ditt jävla sinne kommer ihåg det.

 

Dessutom är det så jävla out of context eftersom att du i ditt senaste exempel förklarar att du har KJ mot AK och floppar tvåpar men förlorar på river. Är det allt som spelar roll? What the fuck mannen. Hur jävla blind är du?

 

Också, 1/20 är 95% och inte 80% som du sa från början.

 

Inse att det är variation ELLER att du rent av är helt off i dina ranger och borde kolla över ditt spel. Men först och främst bör du som sagt röra om i ditt huvud och fundera på om poker verkligen är för dig eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...