Gå till innehåll

insättning på SVS eller Pokerstars


smackebonk

Recommended Posts

Hej! :D Jag har en fråga, det är så att jag har 400-500kr att lägga på pokern, inget mer. Min tanke är att spela cashgames 6max. Skulle ni rekommendera att lägga dem på Svenska spel eller Pokerstars? Om jag lägger dem på Pokerstars så har jag ju nog med rulle för att spela NL2, men på SVS har jag inte rulle nog att spela .25/.50. Finns det någon här som har tips på vad jag ska göra? Kanske köra shortstackat på SVS? :) Har även läst att folk rekommenderar SVS just eftersom att det finns så mycket fisk på de lägre nivåerna. Som sagt, säg vad ni tycker och gärna varför. Tips är väldigt uppskattat!! :)

 

MVH nybliven 18åring med dyslexi (därav osammahängande) som tycker poker är det roligaste som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag skulle inte rekommendera dig att gå in på NL2. Det är en alldeles för hög nivå för att bara ha en liten rulle på cirka 8 dollar... bättre i så fall att satsa på svenska spel. Där kan du välja en riktigt låg nivå att börja med. Tvivlar inte på din förmåga, men man måste ha åtminstone några inköp för att du inte ska bli bort fiskad... annars förlorade du alla dina pengar under den första timmen... Lycka till.

Jag skulle rekommendera dig att göra öm mattelektionerna i skolan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett till alternativ: Unibet.

Där kan du spela nl4€ som spelmässigt motsvarar lägsta nivån på SvS.

Du får dessutom 100 kr gratis vid nedladdning av deras pokerklient och jag tror att du även får bonus på din första insättning, med andra ord kommer du ha en bra rulle för nl4€.

Sedan kan du på hyfsat kort tid spela in en 500€ bonus.

 

Lättare än Stars, billigare än SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nu antar jag att trådstartaren redan har spelat bort sin rulle vid det här laget men jag skulle ändå vilja rekommendera två andra sajter för novisen.

 

Dels PKR där spelet är behagligt långsamt för den nye pokerspelaren och motståndet är ganska svagt. Sen kan man klä sin gubbe i skojiga hattar och annat trams.

 

Och sedan 888 där motståndet också är rätt svagt. Det finns endollars-bord där som är rätt skoj. Motståndet är snurrigare än svenska spel på lördagkväll. Själv brukar jag spela på de borden när jag vill fyll-spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu antar jag att trådstartaren redan har spelat bort sin rulle vid det här laget men jag skulle ändå vilja rekommendera två andra sajter för novisen.

 

Dels PKR där spelet är behagligt långsamt för den nye pokerspelaren och motståndet är ganska svagt. Sen kan man klä sin gubbe i skojiga hattar och annat trams.

 

Och sedan 888 där motståndet också är rätt svagt. Det finns endollars-bord där som är rätt skoj. Motståndet är snurrigare än svenska spel på lördagkväll. Själv brukar jag spela på de borden när jag vill fyll-spela.

 

Är det inte så att PKR är utanför EU och därmed skattepliktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu antar jag att trådstartaren redan har spelat bort sin rulle vid det här laget men jag skulle ändå vilja rekommendera två andra sajter för novisen.

 

Dels PKR där spelet är behagligt långsamt för den nye pokerspelaren och motståndet är ganska svagt. Sen kan man klä sin gubbe i skojiga hattar och annat trams.

 

Och sedan 888 där motståndet också är rätt svagt. Det finns endollars-bord där som är rätt skoj. Motståndet är snurrigare än svenska spel på lördagkväll. Själv brukar jag spela på de borden när jag vill fyll-spela.

 

Jag hade så jäkla svårt för 888s klient för den känndes så jäkla seg, vill att det ska gå fort att få korten mm. I övrigt precis som du säger en hel del fiskiga spelare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade så jäkla svårt för 888s klient för den känndes så jäkla seg, vill att det ska gå fort att få korten mm. I övrigt precis som du säger en hel del fiskiga spelare :)

 

Det är också nånting som är störande med knapparna. Något i stil med att man på vanliga klienter kan välja check eller check-fold men att man på 888 har att välja mellan följ-med-i-vilket-idiotbud-somhelst eller check-fold.

 

Sen är klienten ful och gammal med avatarer från ett annat sekel. Intressant nog så är telefonklienten mycket trevligare på alla sätt. Man rekreationsspelar oftast på telefonen så det funkar ju bra med spelar-poolen. Deras snabbspel Snap tillåter inte HUD:ar heller så man har ingen uppenbar nackdel mot andra spelare heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ett till alternativ: Unibet.

Där kan du spela nl4€ som spelmässigt motsvarar lägsta nivån på SvS.

Du får dessutom 100 kr gratis vid nedladdning av deras pokerklient och jag tror att du även får bonus på din första insättning, med andra ord kommer du ha en bra rulle för nl4€.

Sedan kan du på hyfsat kort tid spela in en 500€ bonus.

 

Lättare än Stars, billigare än SvS.

 

Unibet har väldigt låg rake för NL €0.02-0.04 betalar du 1% i rake (€1 cap och €0.01 minimum rake). Orsaken till att vi har valt att ha en lägre rake är för att vi vill att spelare ska ha en större möjlighet att avancera och kunna spela på högre nivåer.

 

Som nämnts har du också möjlighet att prova klienten med en 100 kronors biljett att spela för direkt när du laddar ner klienten om du inte har gjort det tidigare.

 

Lycka till vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...