Gå till innehåll

Önskar tips på sajt.


itisnotgambling

Recommended Posts

Tjena!

Vill börja med att be om ursäkt ifall tråden ligger på fel ställe. Var osäker.

 

Jag har tröttnat på Pokerstars och söker nu efter en ny sajt att spela på. Jag spelar för nuvarande på Stars morgon och dagtid. På kvällar spelar jag på SvS. Varför jag endast spelar på SvS på kvällar är för att värdet är sjukt bra men trafiken är tyvärr låg på morgon och dagtid.

 

Jag är en medelmåttig, på gränsen till dålig, microstakes grinder som endast gör plus på SvS .25/.50. Och då talar vi om 40 kr/h.

Då vet ni vilken nivå det ligger på :D

 

Jag spelar runt 4 timmar morgon och dag, dessa timmar känns tyvärr så bortkastade eftersom jag är ständigt breakeven på Stars.

Så nu letar jag efter en softare sajt där jag kan bygga upp en rulle, skaffa självförtroende, och träna på mitt spel.

 

Kraven:

Tillräcklig trafik på micro cash, främst NLHE men även PLO.

Soft motstånd.

Erbjuda HU SnG på mikronivå.

 

Utöver denna förfrågan undrar jag även vilka games som är bäst för att börja med en mindre summa och jobba sig uppåt i relativt långsam men stadig takt?

Läste någonstans att nano cash är en svår väg att gå pga av rake, varians och högre strategiska krav än till exempel SnG.

Kan MTTs eller SnG vara en bättre väg att gå innan man har rulle för lite högre cashgames?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Utöver denna förfrågan undrar jag även vilka games som är bäst för att börja med en mindre summa och jobba sig uppåt i relativt långsam men stadig takt?

Läste någonstans att nano cash är en svår väg att gå pga av rake, varians och högre strategiska krav än till exempel SnG.

Kan MTTs eller SnG vara en bättre väg att gå innan man har rulle för lite högre cashgames?

 

Tack på förhand!

 

Ska försöka hålla detta informativt snarare än ett sales pitch.

 

Vi har marknadens lägsta rake på NL4. 1% upp till €1. Anledningen till det är, precis som du säger, att micros blir väldigt svårt att slå med "normal" rake struktur.

 

Vi tillåter inte HUDs, trackingprogram eller seatingscripts och hela vår modell går ut på att spelet ska utföras på lika villkor.

 

För fler frågor får du gärna posta i vår officiella tråd här på pokerforum.

 

http://pokerforum.nu/forum/vriga-pokerpartners/69731-sajt-unibet-com-17.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ingen som spelar på unibet, oavsett stake/cg/turre m.m har tillgång till HM PT etc? Låter ju för bra för att vara sant :)

 

 

Ska försöka hålla detta informativt snarare än ett sales pitch.

 

Vi har marknadens lägsta rake på NL4. 1% upp till €1. Anledningen till det är, precis som du säger, att micros blir väldigt svårt att slå med "normal" rake struktur.

 

Vi tillåter inte HUDs, trackingprogram eller seatingscripts och hela vår modell går ut på att spelet ska utföras på lika villkor.

 

För fler frågor får du gärna posta i vår officiella tråd här på pokerforum.

 

http://pokerforum.nu/forum/vriga-pokerpartners/69731-sajt-unibet-com-17.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka hålla detta informativt snarare än ett sales pitch.

 

Vi har marknadens lägsta rake på NL4. 1% upp till €1. Anledningen till det är, precis som du säger, att micros blir väldigt svårt att slå med "normal" rake struktur.

 

Vi tillåter inte HUDs, trackingprogram eller seatingscripts och hela vår modell går ut på att spelet ska utföras på lika villkor.

 

För fler frågor får du gärna posta i vår officiella tråd här på pokerforum.

 

http://pokerforum.nu/forum/vriga-pokerpartners/69731-sajt-unibet-com-17.html

 

Vill bara meddela att jag har testat Unibet nu och är mycket nöjd. Kommer definitivt fortsätta spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ingen som spelar på unibet, oavsett stake/cg/turre m.m har tillgång till HM PT etc? Låter ju för bra för att vara sant :)

 

Det är inte för bra för att vara sant.

 

  • Det är mot våra T&C
  • Vi sparar inte handhistoriken lokalt hos kunden och de kan heller inte efterfråga information som inkluderar andra spelare
  • För tillfället (till vår vetskap) fungerar inga av de kända tredje parts lösningarna på vår site
  • Du kan byta alias flera gånger per dag så du kan alltid vara säker på att vara otrackad om inte ovanstående gör att du känner dig säker

 

Du är hjärtligt välkommen att prova. Om du ännu inte spelat på den nya mjukvaran får du dessutom ca 100:- att spela med - detta gäller alltså såväl gamla som nya Unibet kunder och är inget välkomsterbjudande på det sätt som det fungerar vanligtvis.

 

För säkerhetsskull nämner jag också att seatingscripts inte fungerar och att vi gör väldigt mycket emot bumhunting och andra orättvisa fördelar till pokerproffs.

 

Varför? Det är ju dem som rakear mest?

 

Det är en sanning med modifikation. Likviditet är viktigt för oss, men pokerekonomins största problem för tillfället är att hobbyspelaren (de insättande spelarna) inte tycker dem får tillräckligt mycket nöje för deras insatta pengar, detta är något vi försöker ändra och värderar därför andra KPI än de flesta av våra konkurrenter.

 

Vill bara meddela att jag har testat Unibet nu och är mycket nöjd. Kommer definitivt fortsätta spela där.

 

Kul att du gillar det!

 

Har du frågor eller feedback så får du gärna skriva i vår officiella tråd här på PF (länk tidigare i tråden). Vårt mål är att skapa världens bästa mjukvara för hobbyspelaren och vi är övertygade om att vi inte kan komma dit utan att lyssna på spelarna så all feedback är ytterst välkommen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...