Gå till innehåll

Drama börjar om i Australien


Drama

Recommended Posts

Paow riktigt överskattad imo

 

Standard "några andra" fråga... jävligt dyr stripdance Fan stripklubbar i amserdam fick man se och röra för betydligt mindre.

 

"Brienne i Game of Thrones" hade dock betalat för att se de, haha.

 

Låter som ni hade jävligt roligt iaf :D

 

Agreed angående Paow.

 

Haha, det var faktiskt några andra, jag är ingen fantast av strippklubbar egentligen men hängde med för att ge det en chans till.

 

"Brienne" var inte mycket att se, tro mig och spara dina pengar :-) Om inte kan jag säkert kolla upp vad stället hette så ska du få åka dit och se själv ;-)

 

Roligt hade vi indeed!

 

Härlig TR! Keep it up! :)

 

Ty :-)

 

------------------------------------------------------------

 

Första cashgame-dagen igår efter resan uppdelat på två sessions. Första gick riktigt dåligt, spelade mer aggro än vanligt och med dåligt klonk slutar det inte bra, 450~ bb back. Andra sessionen lugnade jag ner mig, gjorde bättre reads och spelade över lag bättre utan att på något sätt spela perfekt poker, 750bb~ plus.

 

Såg att turneringarna kom upp i SvS-klienten igen och tänkte då att jag skulle köra turneringskväll idag, men såg idag att de tagits bort igen. Men för mig har det blivit lite av en tradition att onsdagar och söndagar är turneringsdagar så jag funderar på att spela på PokerStars ikväll istället, där jag ändå byggt upp en liiiten rulle, knappa $2k. Funderar på att spela det mesta upp till 22-dollarsturneringarna, det är väl ändå ganska acceptabelt med min rulle, eller?

 

Lycka till vid borden,

Drama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack för en bra TR!

Är själv 26år så ditt snart 25 och inte supa 4 dagar i sträck fick mig att resa mig upp och rätta till vikingahjälmen och skrika VEKLING

Skoj att ni hade roligt iaf.. har aldrig heller varit speciellt stort fan utav strippklubbar men det är väl för att man sett för mycket porr i sina dagar..

Varför fördröja, gillar att skippa direkt till det roliga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 21 turneringar under kvällen utan större framgång, cashat i fem stycken men alla har varit ganska små cashes.. Sprungit normalbra fram till priserna men sen kan jag inte vinna en all-in, fått in det med överpocket, AK mot AQ, ett helt gäng flips, men det går bara inte. Back dryga $100 hittills med en turnering kvar 5.50 [2R1A], ligger runt average med 257 kvar, 99 priser.

 

Lycka till vid borden,

Drama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat 21 turneringar under kvällen utan större framgång, cashat i fem stycken men alla har varit ganska små cashes.. Sprungit normalbra fram till priserna men sen kan jag inte vinna en all-in, fått in det med överpocket, AK mot AQ, ett helt gäng flips, men det går bara inte. Back dryga $100 hittills med en turnering kvar 5.50 [2R1A], ligger runt average med 257 kvar, 99 priser.

 

Lycka till vid borden,

Drama

 

nämen lite otur dock cool med prizes i alla dess former gl mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla skitgrind. Sprang som en katt med avklippta ben. -500bb för kvällen, blev tyvärr lite tilt efter första tre utdragningarna vilket förvärrade resultatet lite, men men. På't imorgon igen bara. Det som känns surt är att jag var typ 300bb från att nå mitt mål och kunna gå upp i nivå, men som sagt, hoppas på bättre spring och spel imorgon!

 

Lycka till vid borden,

Drama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: 108.33 BB (VPIP: 25.57, PFR: 20.73, 3Bet Preflop: 7.69, Hands: 1,209)

BTN: 247.06 BB (VPIP: 41.59, PFR: 32.74, 3Bet Preflop: 10.00, Hands: 119)

Hero (SB): 205.72 BB

BB: 237.82 BB (VPIP: 33.33, PFR: 7.50, 3Bet Preflop: 2.38, Hands: 121)

UTG: 310.7 BB (VPIP: 46.38, PFR: 2.90, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 71)

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 9:diamond: 9:club:

 

fold, fold, BTN raises to 2 BB, Hero raises to 7 BB, fold, BTN calls 5 BB

 

Flop: (15 BB, 2 players) 2:heart: Q:diamond: 8:club:

Hero bets 10 BB, BTN calls 10 BB

 

Turn: (35 BB, 2 players) 3:club:

Hero checks, BTN bets 17.5 BB, fold

 

Har ingen speciell read på killen, när jag la handen gick jag mer på känsla än någonting annat. Borde jag syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tag sedan jag skrev här nu, och jag insåg precis att månaden är slut så det börjar bli dags att summera vad som har hänt i november. Först och främst kan jag berätta att jag sedan sist spelat rätt dålig poker på cashgamet. Vid inte mindre än tre tillfällen har jag börjat tilta, något som jag normalt sett endast gör i extremfall, och vid de här tre tillfällena har det inneburit större förluster än vad det hade behövt vara. Så där har jag någonting att förbättra, helt klart. Detta har också gjort att jag ännu inte nått mitt 5k bb på /2-mål, men jag var snuddande nära. Förhoppningsvis kommer jag dit i december.

 

Idag var det söndagsturregrind vilket slutade rätt så fint. Hittade några cashar, men de två största var en sjätteplats i en $5 hyper-turbo för $380 på stars, och en andraplats för 2,8k i en turnering på svs.

 

 

Summering november:

 

Cash game SvenskaSpel

 

resultat-november-2014.png

 

MTT + Spin&Go PokerStars

 

mtt-spingo-november-2014.png

 

Sedan har jag spelat drygt 20 MTT's på SvS med ett resultat på ungefär -700

 

Sammanlagt alltså: 3700+2700-700 = +5700

 

Över lag nöjd med månaden volymmässigt. Spelmässigt lämnade den en del att önska, framför allt i slutet av månaden. Dock är det gröna siffror så resultatmässigt är jag ändå rätt nöjd.

 

Ska försöka bli bättre på att posta hh's etc, både för min egen skull men också för att det ska bli intressantare läsning.

 

Nu blir det förmodligen inget spel på ett par dagar, ska operera axeln imorgon bitti, får se hur länge man är groggy på smärtstillande och när det är vettigt att börja spela igen.

 

Lycka till vid borden,

Drama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch å fy å helvete vad trött jag blir på poker ibland. Vet inte vad som har hänt med mig på cashgamet, känns som att jag spelar precis likadant som innan men just nu fungerar ingenting. Vet inte om jag omedvetet har ändrat något eller om jag bara springer fruktansvärt kallt. Backade ett par tusen i slutet av november och ytterligare en tusenlapp nu i början av december. Var uppe på 9,6/10k på mitt mål, numera är jag istället nere på 6,6/10k.. Alltid när jag har downswings får jag känslan av att jag inte klarar av nivån, när jag egentligen vet att jag klarar både nivån jag spelar på och förmodligen någon till. Någon som känner igen sig?

 

Den här handen var mot en complete maniac, han kunde öppna 40bb pre, ställa med 400bb in i 20bb osv.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: 117.43 BB (VPIP: 24.26, PFR: 18.15, 3Bet Preflop: 7.45, Hands: 527)

CO: 154.08 BB (VPIP: 28.10, PFR: 14.76, 3Bet Preflop: 4.35, Hands: 214)

BTN: 163.96 BB (VPIP: 24.20, PFR: 19.43, 3Bet Preflop: 7.02, Hands: 328)

SB: 395.14 BB (VPIP: 82.82, PFR: 7.56, 3Bet Preflop: 6.88, Hands: 302)

Hero (BB): 465.4 BB

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 9:club: T:heart:

 

fold, fold, BTN raises to 2.88 BB, SB calls 2.38 BB, Hero calls 1.88 BB

 

Flop: (8.63 BB, 3 players) T:diamond: J:club: T:club:

SB checks, Hero checks, BTN bets 6 BB, SB raises to 40 BB, Hero calls 40 BB, fold

 

Turn: (94.63 BB, 2 players) A:spade:

SB bets 352.27 BB and is all-in, Hero calls 352.27 BB

 

River: (799.16 BB, 2 players) 6:diamond:

 

 

SB shows T:spade: K:diamond: (Three of a Kind, Tens) (Pre 71%, Flop 73%, Turn 86%)

Hero mucks 9:club: T:heart: (Three of a Kind, Tens) (Pre 29%, Flop 27%, Turn 14%)

SB wins 791.66 BB

 

 

 

Vad tycker vi om denna?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: 115.68 BB (VPIP: 27.12, PFR: 20.90, 3Bet Preflop: 5.08, Hands: 183)

SB: 85.33 BB (VPIP: 30.23, PFR: 9.30, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 43)

Hero (BB): 273.62 BB

UTG: 200.36 BB (VPIP: 33.49, PFR: 19.62, 3Bet Preflop: 9.33, Hands: 213)

CO: 257.23 BB (VPIP: 54.94, PFR: 5.53, 3Bet Preflop: 0.80, Hands: 257)

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has K:heart: Q:spade:

 

UTG calls 1 BB, CO calls 1 BB, fold, SB calls 0.5 BB, Hero raises to 5 BB, UTG calls 4 BB, fold, fold

 

Flop: (12 BB, 2 players) Q:club: J:spade: 6:diamond:

Hero bets 9 BB, UTG raises to 24 BB, Hero calls 15 BB

 

Turn: (60 BB, 2 players) K:spade:

Hero checks, UTG bets 45 BB, Hero calls 45 BB

 

River: (150 BB, 2 players) 4:club:

Hero checks, UTG bets 126.36 BB and is all-in, Hero calls 126.36 BB

 

 

Hero mucks K:heart: Q:spade: (Two Pair, Kings and Queens) (Pre 64%, Flop 71%, Turn 9%)

UTG shows T:spade: 9:club: (Straight, King High) (Pre 36%, Flop 29%, Turn 91%)

UTG wins 395.21 BB

 

 

 

Turnerings- eller suparkväll imorgon, inte bestämt mig än. Cashgamet får vänta till åtminstone måndag, känner inte att jag har något att göra där för tillfället.

 

Kaos med axeln för övrigt. Läkaren skulle gjort någon slags mjukledsoperation, men den var tydligen för sliten för att göra det. Detta resulterade i att det bara blev en titthålsoperation och att jag nu förmodligen måste operera igen, och då ta en bit av något ben någon annanstans i kroppen och skruva fast i axeln, får se hur den sagan slutar.

 

Lycka till vid borden,

Drama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tre veckor senare, vad har hänt?

 

Pokern och därmed också dagboken har fått stå på vänteläge ett tag. Har varit mycket annat som tentor, redovisningar, inlämningar, julhysteri osv osv. Har dessutom tagit slut med flickvännen, så nu måste jag hitta nytt boende vilket förmodligen kommer göra att det blir mindre spel ett tag framöver också.

 

Känner också att efter att vi började prata om att göra slut har inte mitt mindset varit riktigt rätt när jag spelat, tagit en del dåliga beslut som jag tror kan ha och göra med att tankarna har varit på andra ställen än på just pokern.

 

CG så här långt i december är rött, men inte mycket, mest för att jag inte spelat fler än några tusen händer.

 

Turneringarna är det som har slukat pengar istället. Sprungit djupt i många men finalborden har lyst med sin frånvaro. Har inga exakta siffror men skulle tro att jag är 6-7k back på turneringar i december, återkommer med det när vi gör månadsresumé.

 

Är just nu hemma och hälsar på i hembygden så det blir ingen poker denna veckan iaf, får se om det blir något innan nyår över huvud taget. Funderade på att åka in till CC Gbg och spela något under julen, men såg att det var CPW och därmed lite för höga inköp för mig.

 

Eftersom att jag är hemma sitter jag med min mac, utan tillgång till handhistorik, så jag kommer därför berätta om händerna och hoppas ni har något att säga om mina spel. Vi är djupa i Söndagssteken i första handen och djupa i The Big $22 i andra.

 

Söndagssteken

 

Sitter UTG+1 med 25k i stacken, blidsen är 800/1600 och jag plockar upp AQo. Minraisear till 3200 och får syn av killarna i två respektive tre positioner efter mig. Båda har lite mer än mig, närmare 30k. Flop kommer AT7 med två spader, jag har ingen spader. Med ca 13k i potten slänger jag ut ett bet på 6k varpå första killen foldar och den andra ställer. Jag synar, kanske lite väl snabbt, utifrån att ha resonerat så här:

 

AK/AA/KK hade ställt/höjt pre.

Finns många kombinationer av steg-/färgdrag han kan ha.

Har han set så får han ha det.

 

Missar jag något? Borde jag folda?

 

Svar på vad han hade i spoilern, tänk gärna och svara innan ni kollar vad han hade.

 

 

AKo

 

 

 

The Big $22

 

Den här är jag nästan helt säker på att jag spelade fel, men jag var väldigt trött och hade tankarna på fel ställe, men vet ändå inte vad som är rätt att göra.

 

Sitter med 50k på 1250/2500 i ganska tidig position, plockar upp TT. UTG +1 minraisear till 5k före mig, varpå jag i min trötthet ställer in mina 20bb.

 

CO synar, raiser foldar. CO visar upp KK och jag får säga gg och gonatt.

 

Men vad vill vi göra här? Ett ställ känns dumt då jag är i tidig pos och bara får syn av bättre händer, men samtidigt ligger det över 10k i potten redan. Synar jag och någon ställer över måste jag väl folda? Samma sak om jag höjer till, säg 13k? Riktigt jobbig position där jag gärna skulle vilja få feedback.

 

God jul och got nytt år!

 

Lycka till vid borden,

Drama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

December

 

December var en dålig månad över lag, både pokermässigt och irl. Lyckades med bedriften att både ta slut på mitt eget förhållande och dessutom (ish) det mellan två andra par.

 

Poker då. Röda siffror på allt, cash game och turneringar. Över lag väldigt lite spel, och kommer därför inte orka lägga till några grafer. Nedan följer resultat.

 

Cash game: 3200 händer och -600kr

MTT's SvS: -2800kr

MTT's PS: -4400kr

 

Sammanlagt: -7800kr

 

Ingen katastrof såklart, men tråkigt när spelet och springet inte fungerar. Har spelat en session cg i januari, och mitt spel är numera i klass med en nybörjare. Drygt 2k händer och -1000kr blev det, och det känns inte som att det kommer vända som jag spelar nu. Kommer därför att lägga det på is ett tag tills att jag läst någon bra bok eller på annat sätt hittar inspiration. Någon som har tips på en bra NLHE-shorthanded-bok?

 

Spelade idag årets första turneringssession med relativt stor framgång. På PS blev det bara ett par småcashes och back ca $160, men lyckades vinna en och komma tvåa i en på SvS för cirkus 10k SEK vilket gör att dagen slutar på +7000SEK~

 

Summering av 2014 ger jag fan i, har som sagt bara dokumenterat sedan september och tycker inte det ger så mycket att summera den korta tiden.

 

Vad som händer med dagboken vet jag inte. Kommer antingen försöka göra den intressantare eller lägga ner den, känns lite menlöst som det är just nu. Hoppas jag kommer på något sätt att liva upp den, om inte någon annan har förslag?

 

Hoppas alla har ett gott 2015!

 

Lycka till vid borden,

Drama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en liten MTT-grind idag också. Cashade i After Worken på svs och ett par cashar på PS, varav ett finalbord i en $8 500cap, tyvärr rök jag som nia där så blev knappt några pengar alls till slut. Dagen slutar miniplus. Imorgon blir det MTT's igen såvida jag inte åker till Göteborg, finns planer på det.

 

Lycka till vid borden,

Drama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inge grind idag, sitter as we speak på bussen till göteborg. Kommer som sagt den närmsta tiden köra 100% mtt's då jag tycker det är en mycket roligare spelform och dessutom känner mig mer hemma där, även om det möjligtvis är svårare att göra mkt profit där på mina nivåer.

 

Kommer spela mest PS men även de vanliga turneringarna på svs när jag har tid, LillLördag, After Work, Söndagssteken, Tvåhundringen och liknande turneringar. På PS är ju utbudet större och det blir lite vad som passar schemat, men det mesta mellan $5-30 är intressant.

 

Har också insett att jag inte spelar optimal poker när jag kör 15 PS-bord på ena skärmen och 4 SvS-bord på andra, kommer därför i framtiden att limitera antalet bord till 6+4 och tror mig då kunna hålla bra fokus på allt som händer.

 

Nästa grind blir gissningsvis fredag, kanske till och med blir fredagsfighten, dags att samla poäng till POY 2015 ju! 2014 års final är ju om ett par veckor, ska bli skoj!

 

PS. Om en ADMIN läser detta hade det varit intressant att veta varför mitt gamla nick fortfarande står under mitt nya. Blev försäkrad om att det skulle försvinna efter tre månader, tror det är ett halvår sedan nu. DS.

 

Lycka till vid borden,

Drama

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med mer MTTs, lycka till.

 

Om du fortfarande vill ha lite tankar kring händerna du postade från turneringarna så kommer mina two cents här.

 

AQ: Tycker inte att du kan vika här, du har redan investerat 9k och har 16k kvar vilket är lika med 10BB. Ibland hade jag pushat rakt in med dina 22k för att plocka upp de 13 som ligger där, jag tror att ett en spelare med sämre Ess spelar på samma sätt oavsett om du bettar 6k eller trycker. Du ger draghänderna usla odds och i det läget turneringen befinner sig plockar jag hellre upp 13k än vill ha syn av en draghand.

 

1010: Håller med om det du skriver här, hade själv en identisk situation häromdagen på PS i en turre. (T.o.m så identisk att FI hade KK där med, dock var hans preflopraise på 5BB och inte 2BB). Men oavsett, som du skriver, slå om till 13k finns inte, jag tycker inte att man får någon info där av det bettet. Det är en svår hand att spela ultimat, 20BB är en svårspelad stack med 99-JJ samt AJ-AQ. Synar du och det kommer raise/push från CO så vet du inget heller. Just i det här fallet hade kanske en raise till 13k funkat, men om ingen vaknar upp med stål och det går tillbaka till preflopraiser så hamnar du i en situation där han synar många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! Ska följa denna nu :)

 

Tack!

 

 

 

1010: Håller med om det du skriver här, hade själv en identisk situation häromdagen på PS i en turre. (T.o.m så identisk att FI hade KK där med, dock var hans preflopraise på 5BB och inte 2BB). Men oavsett, som du skriver, slå om till 13k finns inte, jag tycker inte att man får någon info där av det bettet. Det är en svår hand att spela ultimat, 20BB är en svårspelad stack med 99-JJ samt AJ-AQ. Synar du och det kommer raise/push från CO så vet du inget heller. Just i det här fallet hade kanske en raise till 13k funkat, men om ingen vaknar upp med stål och det går tillbaka till preflopraiser så hamnar du i en situation där han synar många händer.

 

Först skriver du att raise till 13k inte finns, sen skriver du att i det kanske hade fungerat i det här fallet ändå, hur resonerar du?

 

 

 

Blev en liten session idag, dock inte fredagsfighten, utan After Worken + 10 turneringar på PS. Över lag helt okej spel men väldigt dåligt spring. Inte cashat i någonting förutom den jag one-tablar nu, en $11 [1R1A]. Dubblade precis till 37k på 1,5k/3k. Kommer behöva bra spring om det ska bli några stora pengar, drygt $3k till ettan, 68 spelare kvar, återkommer med hur det gick senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...