Gå till innehåll

BR+uttag?!


Mongojavel

Recommended Posts

Hur mycket br behövs för 2/4 på svs? Kör typ 3 bord samtidigt (100bb, inte 200bb). Angående uttag. Jag pallar inte sitta bygga rulle bara, vill ha ut något av det också, så jag kör följande metod: 0-499kr+/sittning - ingen cashout, 500kr-uppåt - 50% av vinst. Ex. +1000kr/sittning, uttag 500kr, bygger rulle med resten (500kr).

 

Det är ett enklare sätt för mig att bygga, då jag får ut något i vinst också (som märks på bankkontot iaf) detta gäller tills jag byggt upp min rulle!

 

När rullen är klar:

 

Funderar på att köra följande line up för br:16.000kr för 2/4, 50% cashout vid vinst, 20.000kr br:100% uttag vid vinst. Ex, jag har 17k br, vinner 1k/sittning, cashar ut 500kr (50%) ex, 20k br, vinner 1k/sittning cashar ut 1k (100%)

 

Är jag helt ute och cyklar? Input uppskattas! Hur gör ni vid uttag, när cashar ni? Hur mycket, vilka regler följer ni? Enklare för mig att ha klara direktiv har jag märkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta ut pengar när du känner ett behov för det. Jag tar i princip aldrig ut pengar, just för att jag vill bygga rulle och inte har något behov av pengarna.

 

Redan prövat den vägen, som i en annan tråd där det stod: "tappar motivationen"

 

Jag MÅSTE ta ut för att behålla motivationen, frågan är under vilka kriterier ni tar ut?

 

Men viktigast, br för 2/4, 2.5/5 NLH multi table?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med 100 inköp på min grindnivå. Inte mördande varians i Plo8 direkt heller så 100 räcker. För nlh gissar jag på 200 inköp för grindnivån.

 

Ibland undrar jag om folk skojar eller inte, hard to tell!?

 

Märkligt att man hittar allt mellan 5-40 inköp när man googlar, ganska stor skillnad i rulle.

 

Finns det ngn som kan ge mig ett vettigt svar på detta? BR 2/4, 2.5/5

 

Jag är en ganska stabil spelare, kan tilta bort 1-2 inköp men inte mer än så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar jag om folk skojar eller inte, hard to tell!?

 

Märkligt att man hittar allt mellan 5-40 inköp när man googlar, ganska stor skillnad i rulle.

 

Finns det ngn som kan ge mig ett vettigt svar på detta? BR 2/4, 2.5/5

 

Jag är en ganska stabil spelare, kan tilta bort 1-2 inköp men inte mer än så!

 

Om det hade varit grisenkelt hade det funnits ett svar.

 

1. Kör på din idé

 

2. Hur många inköp har det legat back? Ha det som rulle. Var beredd på att gula och stoppa in nya pengar alt gå ner i nivå.

 

3. Ha 40 inköp. Var beredd på att gula och stoppa in nya pengar alt gå ner i nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar jag om folk skojar eller inte, hard to tell!?

 

Märkligt att man hittar allt mellan 5-40 inköp när man googlar, ganska stor skillnad i rulle.

 

Finns det ngn som kan ge mig ett vettigt svar på detta? BR 2/4, 2.5/5

 

Jag är en ganska stabil spelare, kan tilta bort 1-2 inköp men inte mer än så!

 

Nej, jag skoja inte. Den veckan du torskar 25 inköp är det inte roligt att ha en rulle på 40 och börja om från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång träffade jag en fransmän på en Live-MTT som aldrig hade mer än 4 inköp till 5/10€ på sidan (han hävdade att siten när som helst kan ta dina pengar). Hitta det som passar dig.

 

Själv gillar jag 40 inköp. Om du har 40 inköp, torskar 10, och går ner en nivå så har du helt plötsligt 60 inköp och du behöver inte börja om från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång träffade jag en fransmän på en Live-MTT som aldrig hade mer än 4 inköp till 5/10€ på sidan (han hävdade att siten när som helst kan ta dina pengar). Hitta det som passar dig.

 

Själv gillar jag 40 inköp. Om du har 40 inköp, torskar 10, och går ner en nivå så har du helt plötsligt 60 inköp och du behöver inte börja om från början.

 

40 inköp is the shit! Spelar det roll ifall jag spelar tex 3 bord samtidigt?

 

100.000 känns lite overkill i br!

 

Dom som tar ut då, hur tänker ni? Vad har ni för regler, sätter ni en gräns för tex allt över 20k vid en sittning tar ni ut, eller hur gör ni? Dela med er, gärna exempel! Eller fortsätter ni bara bygga och tar ut 50% av vinst...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar väl inte så mycket roll hur mycket rulle du har inne på siten. Jag brukar ta ut när jag känner att det är överrullat. Vissa siter försöker jag hålla rullen till minimal men ändå klara ett par dagars torsk. Det beror på att förtroendet för vissa nätverk är lågt rörande hantering av kundernas deg. Bättre med en buffert på Skrill och fylla på vid behov då.

 

SvS känns ju supertryggt så där kan man bunkra i lugn och ro. Fast vid det här laget har jag lirat så länge att jag inte behöver bygga rulle för nästa nivå direkt. Det kanske du har som mål och då är det väl bara att fortsätta bygga så mycket du orkar.

 

Motivationen borde vara lätt, om du är vinnande på högre stakes vill du ju dit och skaffa dig en gottigare timpeng. Om stålarna är inne på siten eller ditt bankkonto kvittar väl så länge du inte köper snask för pengarna och får problem med att fylla på vid behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som det fungerar att ta ut så.

 

Tänk att du vinner runt 60% av sessionerna.

Du kommer aldrig riktigt hämta igen stora back, för du slaktar rullen när det blir stora plus.

 

I slutändan har du knappt nån rulle kvar.

 

 

 

Har du ordentlig rulle så kan du ta ut en månadslön efter resultat kanske. Är väl också motiverande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som det fungerar att ta ut så.

 

Tänk att du vinner runt 60% av sessionerna.

Du kommer aldrig riktigt hämta igen stora back, för du slaktar rullen när det blir stora plus.

 

I slutändan har du knappt nån rulle kvar.

 

 

 

Har du ordentlig rulle så kan du ta ut en månadslön efter resultat kanske. Är väl också motiverande?

 

 

Intressant tanke! Får fundera på detta! Anledningen till att jag frågar är för att jag tycker inte jag har haft någon bra strategi innan!

 

Väntar fortfarande på att någon ska berätta vad/när/hur nu tänker när ni gör uttag?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...