Gå till innehåll

Kommer det att vända?


mangaz1

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har spelat poker nu i ungefär åtta månader, har spelat väldigt mycket under de åtta månaderna. självklart har jag blivit bättre men jag har spelat bort ganska mycket pengar, så är mycket minus, runt 10k.

känns som jag har bättre koll än de flesta jag spelar mot på 0,5 1kr på svenska spel. Ändå lyckas jag förlora tillslut, kan dra upp låt oss säga 1k till 3-4k sen förlora allt igen... Kämpat har jag gjort också, läst en del böcker och verkligen försökt tänka poker medans ja spelar.

Jag undrar nu om det är normalt att förlora så mycket i början? Vad ska jag göra? Ska jag ge upp eller fortsätta, jag vill fortsätta för jag älskar fan skiten men jag kanske inte kan vinna? Vill gärna höra någon annan hur deras väg va, om de förlora i början sen började vinna.

Denna månad har jag förlorat lite mer än vad jag har råd med också btw, så blir nudlar ett tag.. Tacksam för alla råd! Ge upp eller kriga på är frågan alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte ute efter att dryga, men när du säger "känns som att jag har bättre koll än de flesta jag spelar mot på 0,5-1" och backar gång efter gång så tror jag att du överskattar din egen förmåga. Mitt tips är att skaffa Pokertracker eller Holdem Manager. På så vis kan du själv och andra lättare analysera ditt spel (nu antog jag att du inte har PT eller HM). Det är ganska svårt att, utan någon vidare information om hur du spelar, ge dig ett enda tips så ordnar sig allting.

 

Du kan ju alltid kika i några dagböcker här på PF och läsa om hur andras resa varit/är. Sen så är det alltid bra att kika lite på handanalyser osv. Försök gärna komma med egna kommentarer och tankar.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst tycker jag att du ska fråga dej varför du spelar poker. Är det för att tjäna pengar så är det mycket enklare att skaffa ett extra-jobb. Är det för att du tycker att det är kul att spela så måste du söka dej nåt ställe där du har råd att spela.

 

Visst finns det många sopor på 0,50/1kr på SvS men det finns gott om folk som kan plocka av dej pengar om du inte är väldigt säker på vad du gör. Det är en dyr och ganska besvärlig nivå för en nybörjare. Det går fort att drälla bort ganska mycket pengar där.

 

Gå ner på lägsta nivån eller kanske till och med gå ner på någon av de internationella sajterna där man kan spela för två dollar och få ganska lagomt motstånd att träna på.

 

Det är väl lite tycke och smak men jag tycker inte att Svenska Spel är något bra ställe för en nybörjare att träna på. Det är bättre att spela på lägstanivån på Pokerstars där man kan träna grundläggande saker på folk som fungerar ungefär som pokerspelare. När du kommer till kapitlet "maniacs" kan du med fördel återvända till svenska spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är väl lite tycke och smak men jag tycker inte att Svenska Spel är något bra ställe för en nybörjare att träna på. Det är bättre att spela på lägstanivån på Pokerstars där man kan träna grundläggande saker på folk som fungerar ungefär som pokerspelare. När du kommer till kapitlet "maniacs" kan du med fördel återvända till svenska spel.

 

Jag tycker du har helt fel. Ska man spela Micromicro är SvS med rejk på 2.5% bäst att spela. Du kan hålla över 25bb/100 på 05/1kr på svs om du gör rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du har helt fel. Ska man spela Micromicro är SvS med rejk på 2.5% bäst att spela. Du kan hålla över 25bb/100 på 05/1kr på svs om du gör rätt.

 

Rakemässigt är SvS självklart bra på micronivåer, vad jag däremot tror att han menade var att om man som helt ny vill lära sig spela är inte SvS den bästa sidan pga de "höga" blindsen. Jämför SvS lägsta 0,25/0,50kr med PS 0,01/0,02$ (ca 0,7/0,15kr) så inser man snabbt att det blir mycket billigare att som nybörjade torska några inköp på PS än på SvS.

 

Visst är det säkert möjligt att hålla 25bb/100 på /1, men att en nybörjare skulle klara av att vara i närheten av det tror jag är väldigt sällsynt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakemässigt är SvS självklart bra på micronivåer, vad jag däremot tror att han menade var att om man som helt ny vill lära sig spela är inte SvS den bästa sidan pga de "höga" blindsen. Jämför SvS lägsta 0,25/0,50kr med PS 0,01/0,02$ (ca 0,7/0,15kr) så inser man snabbt att det blir mycket billigare att som nybörjade torska några inköp på PS än på SvS.

 

Visst är det säkert möjligt att hålla 25bb/100 på /1, men att en nybörjare skulle klara av att vara i närheten av det tror jag är väldigt sällsynt.

 

Ett av hans argument för att spela micro på dollarsajterna var att motståndarna där tänker poker till skillnad från maniacsen på SvS micro. Det tycker jag är feltänkt.

 

25bb/100 var riktat till TS som undrade om han gjorde något fel som inte vann. Det var ett subtilt ja att det finns mkt potential för honom att jobba på sitt game. Det var också riktat mot förslaget att spela Micro på dollarsajterna där rake kommer käka din winrate.

 

Mitt råd till TS är att inte spela för pengar du inte har råd att förlora och tillämpa sund bankroll management. Vissa lär sig aldrig poker för de har inte rulle nog att överleva tillräckligt länge för att lära sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av hans argument för att spela micro på dollarsajterna var att motståndarna där tänker poker till skillnad från maniacsen på SvS micro. Det tycker jag är feltänkt.

 

25bb/100 var riktat till TS som undrade om han gjorde något fel som inte vann. Det var ett subtilt ja att det finns mkt potential för honom att jobba på sitt game. Det var också riktat mot förslaget att spela Micro på dollarsajterna där rake kommer käka din winrate.

 

Mitt råd till TS är att inte spela för pengar du inte har råd att förlora och tillämpa sund bankroll management. Vissa lär sig aldrig poker för de har inte rulle nog att överleva tillräckligt länge för att lära sig.

 

Hur stor rulle behöver man som Newbie.

Har 20.000 avsatt för spel.

 

Finns det någon bra länk om bankroll management.

 

Tack ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av hans argument för att spela micro på dollarsajterna var att motståndarna där tänker poker till skillnad från maniacsen på SvS micro. Det tycker jag är feltänkt.

 

Jag tror inte att det finns en väg som fungerar för alla. Men för mej var det så att jag läste böcker och såg videos och försökte applicera det på Svenska Spel och hade jättesvårt att få det att funka.

 

Men efter ett idogt arbetande med mitt spel på just Pokerstars så fick jag så småningom ihop mitt spel så att det hängde ihop. När jag återvände till Svenska Spel så kunde jag läsa av de andra spelarna på ett helt annat sätt och pengarna började rulla in istället för ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svaren! Bara bra att ni är lite hårda vissa av er, fan att man är spelberoende och inte kan sluta.. Skämt o sido jag spelar faktiskt med pengar jag har råd att förlora förutom nu denna månad... Måste skärpa mig till nästa. Ett problem jag har är bmr, går gärna upp i nivå när jag inte borde.

Och varför jag spelar som någon frågade gör jag sjävklart för att tjäna pengar men först och främst tycker jag det är jävligt skoj med allt med poker. Både att spela och läsa och lära sig, ambition och drivkraft har jag.

Anser ni att poker har mycket med "talang" att göra eller kan man slita

Som ett djur och bli bra på det sättet.

Kommer inte sluta spela..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det finns en väg som fungerar för alla. Men för mej var det så att jag läste böcker och såg videos och försökte applicera det på Svenska Spel och hade jättesvårt att få det att funka.

 

Men efter ett idogt arbetande med mitt spel på just Pokerstars så fick jag så småningom ihop mitt spel så att det hängde ihop. När jag återvände till Svenska Spel så kunde jag läsa av de andra spelarna på ett helt annat sätt och pengarna började rulla in istället för ut.

 

Nej, naturligtvis finns det olika sätt att angripa spelet.

 

Jag har slagit poker sedan 2006 och var bara vänlig och delade min syn på det hela med TS. Maniacsen på SvS nano är roligare och profitablare än 18-tablande östeuropeér som faktiskt tycker det är värt 7$ per timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt men så kan det vara tyvärr , betvivlar inte att du har lite skills , men på svs kan man inte riktigt följa allt man läser i pokerböcker , preflop fine men problemet är att där är sååå många nybörjare på dom lägsta nivåerna och dom synar gärna ner ditt monsterbett preflop med k8 mot din ak , och inte sällan träffar dom 2 par eller hålstegar , så man får se upp lite , men har du lite tålamod ska det nog vända! Skaffa hm2 så kan du analysera ditt spel lite i efterhand och se vad som behöver justeras ;)

 

GL / En som just nu krigar på 1/2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det ett problem?

 

Därför att din AK sällan blir värt något mot på europeiska sidorna där spelarna är bättre , möter du KQ tex , på svs träffar den sämre handen 2 par allt för ofta därför får man vara lite extra vaksam och nej säger inte att det är riggat , men turen har för stor inverkan när man spelar på svs , och det tror jag fler håller med om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att din AK sällan blir värt något mot på europeiska sidorna där spelarna är bättre , möter du KQ tex , på svs träffar den sämre handen 2 par allt för ofta därför får man vara lite extra vaksam och nej säger inte att det är riggat , men turen har för stor inverkan när man spelar på svs , och det tror jag fler håller med om!

 

 

Hur kan du säga att det inte är riggat men att turen spelar en större roll på SvS än på andra sidor? Förstår inte folk som klagar på "riggen" på SvS, varför spelar man inte de sämre händerna också om de nu vinner hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du säga att det inte är riggat men att turen spelar en större roll på SvS än på andra sidor? Förstår inte folk som klagar på "riggen" på SvS, varför spelar man inte de sämre händerna också om de nu vinner hela tiden?

 

Därför att folk förlitar sig på att deras sämre starthänder ska ge 2 par tex mot din betydligt bättre starthand , därför förlitar dom säg till turen , har inget med nån rigg att göra , ska dra ett exempel för dig som kag är glad att jag höll mig ifrån

 

Sitter utg med 44 på 2,5/5

 

Gör en 3/4 höjning knappen smäller om sb synar bb smäller om igen till ca 110 knappen synar sb synar

 

Flopp 433 , sb check bb bet 3/4 knappen synar sb synar

 

Turn 3 , sb check bb all in knapp allin potten uppe på 3000 efter att sb synat också , bb KK knappen AA och gissa vad sb hade ;) jo 10 3 off , det är sånt spel som kan röra till det riktigt rejält om man inte ser upp med sina starka händer på svs , just saying , garanterat har han redan torskat den vinsten redan men för stunden kan det va riktigt frusterande , hoppas du hänger med vad jag menar nu

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför att din AK sällan blir värt något mot på europeiska sidorna där spelarna är bättre , möter du KQ tex , på svs träffar den sämre handen 2 par allt för ofta därför får man vara lite extra vaksam och nej säger inte att det är riggat , men turen har för stor inverkan när man spelar på svs , och det tror jag fler håller med om!

 

Boktips eftersom du fundamentalt verkar ha missförstått poker http://www.bokborsen.se/Dan-Glimne/Pokerhandboken/1533656

 

En rimlig förklaring till att du ser fler konstiga händer tvåpara på SvS är helt enkelt att folk oftare är inne och grottar med sämre händer, vilket du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boktips eftersom du fundamentalt verkar ha missförstått poker http://www.bokborsen.se/Dan-Glimne/Pokerhandboken/1533656

 

En rimlig förklaring till att du ser fler konstiga händer tvåpara på SvS är helt enkelt att folk oftare är inne och grottar med sämre händer, vilket du vill.

 

 

Den läste jag när du förmodligen var ute på högstadie disco ;) mkt har förändrats sen 2005 , spelade du enligt denna boken då gjorde du fina sessioner

Dessvärre funkar det inte så idag, man får anpassa sig mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den läste jag när du förmodligen var ute på högstadie disco ;) mkt har förändrats sen 2005 , spelade du enligt denna boken då gjorde du fina sessioner

Dessvärre funkar det inte så idag, man får anpassa sig mer!

 

Det var sarkastiskt menat. Som kritik mot dig att du inte förstår varför det är bra att någon kollar upp din AK med KX länkade jag den "klassiker".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...