Gå till innehåll

Poker och flickvän?


Umeapojken

Recommended Posts

Ibland tycker jag att det är svårt att få det att funka ordentligt med poker samtidigt som man har en tjej eftersom hon inte förstår hur jag kan spela för så ***cket" pengar och hur det funkar med poker. Det svänger ju upp och ner. När jag vinner en respektabel summa så blir hon glad men om jag sen förlorar (en betydligt mindre summa) så blir det sura miner. Förstår ni vad jag menar? Tankar på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betrakta poker som ett jobb, få hon att inse det är ett jobb. Agera därefter. kan ni inte bete er och ni är särbos så skickar du hem henne medan du jobbar för böveln.

 

Var bara klar och tydlig om att stjärnorna måste vara i en rak linje, skallen på topp, snasen nytömd osv annars blir du fattigare ist för rikare och de vill väl ingen av er.

 

Sambos ? Jobba då hon jobbar, eller jobba då hon sover eller skicka ut henne på bio med en vän ? Vad är 200kr om hon supertiltar dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa till tjejen att jag inte vill prata summor eftersom det påverkar mig negativt när jag spelar, att jag undermedvetet försöker vinna mer pengar i korta loppet istället för att spela bra, för att sedan kunna ha glada miner vid avstämningen på kvällen. Istället så frågar hon varje gång "Gick det bra?" varpå jag snyggt balanserar genom att svara ja varje gång. Everybody happy. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har du tvärt om.......Du är som tjej intresserad av poker men blir utan pokerkille då många vill komma bort från pokern när de inte `jobbar`.. Jag skulle säga att det bästa är att inte prata summor- ta ut samma lön som henne varje månad och utgå från det..

Använd just de pengarna till gemensamma saker osv och överraska ibland om du vinner stort....( eller ja gärna ofta:))

Vad du än gör.....låt inte ditt humör påverka saker ni har bestämt att göra gemensamt!( Typ du har förlorat och ni har bestämt bio för kvällen)Bit ihop och gör det bara! Sånt kan annars lätt döda ett pokerförhållande!

Naturligtvis kul att kunna ex söndagsgrinda ihop- men för mycket poker ihop kan lätt bli påfrestande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...