Gå till innehåll

Tips för seriös MTT grind.


Olleballer

Recommended Posts

Jag har tidigare spelat MTTs sporadiskt, med hyfsat goda resultat. Jag vill göra en satsning på riktigt och verkligen grinda turneringar.

 

Jag söker lite tips i form av hjälpmedel.

 

Bra program för att tracka sitt spel och resultat?

Något annat program som är bra för strategi?

Jag har tidigare aldrig använt program för mitt pokerspelande.

 

Söker även tips för coachning/strategi, i form av videos eller böcker. Vart har man mest att hämta när det gäller turneringsspel, främst onlinespel?

 

Slutligen, hur stor rulle skulle ni rekommendera för turneringsspel kring $20-30 freezeouts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare spelat MTTs sporadiskt, med hyfsat goda resultat. Jag vill göra en satsning på riktigt och verkligen grinda turneringar.

 

Jag söker lite tips i form av hjälpmedel.

 

Bra program för att tracka sitt spel och resultat?

Något annat program som är bra för strategi?

Jag har tidigare aldrig använt program för mitt pokerspelande.

 

Söker även tips för coachning/strategi, i form av videos eller böcker. Vart har man mest att hämta när det gäller turneringsspel, främst onlinespel?

 

Slutligen, hur stor rulle skulle ni rekommendera för turneringsspel kring $20-30 freezeouts?

 

Holdemmanager eller PokerTracker är att rekommendera för att tracka och hålla kolla på statistik och resultat.

SnGWizard är också att rekommendera, jättebra program som hjälper dig analysera olika spots, +-EV etc. Finns ju mängder av program, beror lite på vad du söker.

 

När det kommer till videos/coachning så finns det olika sidor som erbjuder mycket innehållsrikt material, runitonce, deucescracked är bara några av alla.

 

Ang bankrulle så brukar väl någon form av standard vara kring 150BI när det gäller MTT, finns de som föredrar mer och andra som tycker det är för mycket. Men är nog en bra mängd tills du vet vad som passar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokeroffice funkar också och är typ samma sak som PT eller HM fast med annat typsnitt. Leta efter billigaste programmet, det går ofta att få livstidslicens genom att spela in lite FPP på någon pokersida.

 

Inköp varierar oerhört kraftigt beroende på vad du tänkt spela, lirar du stars söndagsturrar med 20k deltagare eller nån random turre på annan sida med 200 pers? Lirar du torbos eller extra långsam struktur?

 

Resultat frågade du om också, på den tiden då jag brydde mig kollade jag på officialpokerrankings.com men alla $ du tjänat kommer du ju kunna kolla i ditt program, OPR är endast för att kolla upp motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare spelat MTTs sporadiskt, med hyfsat goda resultat. Jag vill göra en satsning på riktigt och verkligen grinda turneringar.

 

Jag söker lite tips i form av hjälpmedel.

 

Bra program för att tracka sitt spel och resultat?

Något annat program som är bra för strategi?

Jag har tidigare aldrig använt program för mitt pokerspelande.

 

Söker även tips för coachning/strategi, i form av videos eller böcker. Vart har man mest att hämta när det gäller turneringsspel, främst onlinespel?

 

Slutligen, hur stor rulle skulle ni rekommendera för turneringsspel kring $20-30 freezeouts?

 

Holdem Manager 2 och PokerStove. Kolla in Gripsed.com med Evan Jarvis & co är bra, dem har även bra youtube kanal. Lite olika hjälpmedel. http://www.gripsed.com/poker-software/

 

Annars har du Ivey League.com , kostar från $8 per månad för Bachelor. Finns även Master programmet för $75 per månad... Lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holdemmanager eller PokerTracker är att rekommendera för att tracka och hålla kolla på statistik och resultat.

SnGWizard är också att rekommendera, jättebra program som hjälper dig analysera olika spots, +-EV etc. Finns ju mängder av program, beror lite på vad du söker.

 

När det kommer till videos/coachning så finns det olika sidor som erbjuder mycket innehållsrikt material, runitonce, deucescracked är bara några av alla.

 

Ang bankrulle så brukar väl någon form av standard vara kring 150BI när det gäller MTT, finns de som föredrar mer och andra som tycker det är för mycket. Men är nog en bra mängd tills du vet vad som passar dig.

 

Idd på allt men skulle rekommendera klart mer än 150BI. Beror ju obv på hur stora fält du planerar att lira men jag skulle siktat på 250+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...