Gå till innehåll

Hjälp med Non-showdown


MiCro1

Recommended Posts

Vet inte riktigt om det här inlägget hamnade rätt, men jag har ett seriöst problem som jag skulle uppskatta om någon här på PF kunde hjälpa mig med.

 

Jag har nämligen en röd linje som går mer utför än Kikki Danielssons karriär:-(

FiHiAn.png

 

Jag vet att Non-showdown ofta kan vara negativ, men det känns som min är extremt dålig.

 

Vad kan man göra för att få den att plana ut lite? Kommer showdown att sjunka när non-showdown stiger?

 

Tack på förhand!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1200 händer säger bokstavligt talat ingenting.

 

Har ca 10000 händer till där grafen visar likadant, även om det inte är världens största sample så tror jag det är tillräckligt för att få en ganska bra uppfattning om hur det ligger till.

 

Tror största anledningen till att den röda linjen ser ut som den gör är att, precis som Mammut säger, folk vägrar lägga sig. Läst lite och tror inte det är något jättebekymmer så länge jag spelar Microstakes:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nebos post är mest facit. Lär dig fin poker - > Skaffa ett fint sample - > Om du printar pesetas behöver du inte noja oavsett vilken linje som är ståtligast. (Därmed inte sagt att en ful röd linje inte innebär att det finns tätbara läckor, men att måla hitler på väggen på grund av den är bara dumt)

 

Har för mig att det här var en av få läsvärda poster jag förtärt i ämnet: http://forumserver.twoplustwo.com/78/micro-stakes-full-ring/cotw-last-red-line-post-ever-791734/.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

redlinefrågan har debunkats antalet gånger varje månad på diverse forum dom senaste 5 åren.

 

många av dom bästa NL 6max regsen i världen (ja idag) har negativ redline.

 

det är bra dock för utvecklingen att du ifrågasätter dig själv och nojjar över att någonting är fel. men släpp redlinehetsen alla ni som gör det och fokusera på att bli bättre rent allmänt istället. risken finns att man hugger sig själv i foten och börjar ta beslut baserade på att få bättre redline istället för att försöka ta bra beslut när man har redlineparanoia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar ju inte bara om att bluffa mer och vara mer aggressiv, utan även om att syna ner mera hela vägen för att flytta negativt väntevärde från röd till blå linje! Spela alla händer och gå alltid till showdown med dom för en garanterat positiv rödlinje!!

 

Varför nu en sådan skulle vara något att eftersträva, per se....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vet inte hur mycket hjälpt du är av detta men hoppas det kan ge en ide. Själv har jag en väldigt "grön" non-showdown. Min spelstil är att jag försöker ha bäst hand pre (mao tight) och mina motståndare vet nog oftast detta (jefla grafer :evil: ) så jag har hög preflopp - flopp vinn %. När händerna går mot turn-river så är jag mer försiktig och antar att FI kan ha bättre hand och håller ofta ner potterna.

 

Lite rörigt beskrivet (precis inne på morgonkaffet :-D ) men hoppas du får den generella iden.

 

Lycka Till

 

OBS detta gäller TNL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...