Gå till innehåll

Trött på skolan, nu går jag all-in på poker!


Uhlvar

Recommended Posts

  • Svars 229
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror många känner att de har otur om det förlorar när de är 70 % favoriter men i verkligheten så har du tur om du vinner! Du springer 30 % över EV!

 

Om du vill bli ännu gladare kan du se det som att du med 70/30 aipf har en EV på 20% av pott men erhåller 50%, dvs 30% mer pott än du ska erhålla.

 

Du springer alltså 30/20 = 150%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill bli ännu gladare kan du se det som att du med 70/30 aipf har en EV på 20% av pott men erhåller 50%, dvs 30% mer pott än du ska erhålla.

 

Du springer alltså 30/20 = 150%

 

Tjena Slakt, var kom EV på 20% av pott ifrån? :-)

 

 

Edit: Aha, hänger med på ditt resonemang nu :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Slakt, var kom EV på 20% av pott ifrån? Vad har jag missat? :-)

 

Edit: såg att du förstått nu, men låter förklaringen stå kvar om någon annan vill använda Uhlvars psykologiska mindtricks för glädjespring :)

 

---------------------------------

 

 

Det här är bara en lek med definitioner för att maximera glädjen. Om vi lägger nollpunkt pre, är EV av en aipf coinflip 0.

 

Låt spelare P1 ha stack 0.5P, spelare P2 ha stack 0.5p, aip pottstorlek blir alltså 0.5P+0.5P = P

 

Vid en 70/30 situation förväntar sig Spelare P1 i snitt erhålla 0.7P i slutstack. Spelare P1s stack går alltså från 0.5P -> 0.7P => 0.2P ökning, väntevärdet av spelet är alltså +0.2P (20% av pott).

 

Vinner han erhåller han dock 0.5P (hela spelare2s stack).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken härlig och motiverande läsning! Älskar att du lägger stor vikt vid den mentala biten. Oj vad ja ska köra 30dagar kallt, nästan så man vill ta en dusch nu :) elleh...

 

Jo för att bli en bra spelare är den mentala biten minst lika viktig som den strategiska men ibland är det tufft! Att kontrollera känslor är något nytt för mig och det tar på en speciellt när man lägger ner mycket arbete och har stor press på en själv!

Haha det är uppfriskande!

 

Edit: såg att du förstått nu, men låter förklaringen stå kvar om någon annan vill använda Uhlvars psykologiska mindtricks för glädjespring :)

 

---------------------------------

 

 

Det här är bara en lek med definitioner för att maximera glädjen. Om vi lägger nollpunkt pre, är EV av en aipf coinflip 0.

 

Låt spelare P1 ha stack 0.5P, spelare P2 ha stack 0.5p, aip pottstorlek blir alltså 0.5P+0.5P = P

 

Vid en 70/30 situation förväntar sig Spelare P1 i snitt erhålla 0.7P i slutstack. Spelare P1s stack går alltså från 0.5P -> 0.7P => 0.2P ökning, väntevärdet av spelet är alltså +0.2P (20% av pott).

 

Vinner han erhåller han dock 0.5P (hela spelare2s stack).

 

Haha ännu bättre! Så ska jag tänka i framtiden! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Månaden är över och jag är nöjd med mina resultat. Det har inte varit den bästa månaden med hänsyn till vinsten men jag har jobbat och förbättrat mitt mentala spel. Jag har också gjort försök på NL200 vilket är en tydlig indikation på att saker och ting går framåt.

 

Starten på månaden var bra. Jag spelade väldigt bra poker och stora delar av tiden spelade jag mitt A-game. Det kändes som att ingenting kunde rubba mitt spel och jag gjorde bra vinst. Efter första månaden efter min goda start gjorde jag ett försök på NL200. De första dagarna på NL200 var väldigt svåra och jag förlorade allting jag hade vunnit i början av månaden. Det kändes bokstavligen som att få ett slag i magen, AJ!

 

Efter att jag förlorat allt jag jobbat ihop i början av månaden var min mentala status rubbad. Jag gick från toppen av mitt spel till botten på bara några dagar. Jag började spela dålig poker och började tänka på korttids vinst istället för långtids vinst. Rädslan för att förlora pengar resulterade i många misstag. Mitt off-table arbete började också lida på grund utav att min motivation sjönk. Jag tog beslutet att kliva ner från NL200 och jobba upp mitt självförtroende igen.

 

 

Efter två veckors grind på NL50 & NL100 gjorde jag stora förbättringar i mitt mentala spel och jag kände mig självsäker igen. Jag bestämde mig för att göra ett nytt försök på tungvikts nivån. Den här gången hade jag lärt mig från mina misstag. Såret från föregående försök hade läkt till ett ärr som jag lärt mig ifrån. Med bättre villain selection och mitt fokus på långtidsvinsten så var jag redo! Jag tände några ljus och satte mig på NL200 borden igen. Det andra försöket var mycket bättre än det första. Jag är fortfarande inte en vinnare på NL200 men jag känner att jag kan spela stabil poker även när motgångar kommer och jag är inte rädd för att förlora.

 

 

Den största förbättringen jag gjort i Mars har vart mitt mentala spel. Det har vart en tuff månad och det var tider då jag hade låg motivation. Det är en del av spelet men det är svårt att förbereda sig för variansen utan att ha erfarenhet av det i verkligheten. Jag har också etablerat ett mer strukturerat not system som jag har praktiserat under den sista veckan av Mars. Jag har också lagt mycket tid på motståndaranpassning och jag tycker det är väldigt kul!

 

 

 

Mina mål för Mars var:

Result goal:

 

Establish good habits

Process goal:

 

Post 3 hands each playing day

 

Answer to 10 hands posted in the forum each playing day

 

Review hands where I invested 20 BB or more after every session

 

 

Jag tycker inte att jag har nått mina mål denna månaden. En stor anledning till det är att jag har haft tider med låg motivation. Vilket var anledningen till att jag hade målen till att börja med. För att jag ska kunna uppehålla goda rutiner även när det går dålig. När jag har dåliga dagar blir min motivation låg och jag gör inte de saker jag vet att jag måste göra för att utvecklas. Detta är verkligen någonting jag måste arbeta med. Jag tror erfarenhet och tid hjälper men jag måste aktivt arbeta med det också. Det målet jag misslyckats mest med är sessions reviews och jag kommer ha kvar det målet i April och förhoppningsvis når jag det då.

 

 

 

 

"It’s all about the climb! :D"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig väldigt mycket säkrare på NL200 nu men jag har fortfarande inte turen på min sida. Jag har också åkt på några hit and runners på senare tid och det har lagt hög mental press på mig. Det är bra erfarenhet och jag är mycket bättre på att hantera sådana saker nu än vad jag var förut. Jag har också förbättrat mitt not system och det har förbättrat mina vinster.

 

I början av månaden spelade jag bra hade stadiga vinster men på Fredag så träffade jag min stop-loss efter bara 2 timmar. Jag gjorde några misstag men efter att jag kollat igenom händerna igen så var det inte så stora misstag. Jag försöker att utnyttja mina motståndares svagheter men ibland så anpassar jag mig fel och det kan kosta mycket. Jag jobbar mycket med detta med min coach.

 

När jag träffade stop-loss på Fredagen så spelade jag CS:GO med en polare hela dagen istället och det var skönt att släppa pokern helt och köra en gejming kväll istället, någonting jag inte gjort på väldigt länge.

 

På lördagen åkte jag till min far och tränade i hans gym och jag kunde pressa ut lite extra reps tack vare ilskan jag byggt upp under Fredagen. Jag lyckades ta en repetition på 70 kg i bänkpress vilket jag är nöjd med eftersom att jag väger 62 kg. Vikten gick upp väldigt sakta men jag tänkte på alla hit and runners jag mött på senare tid och fick lite extra kraft :mrgreen: Jag ska försöka träna mer i framtiden eftersom att det motiverar mig att äta bättre och det kommer hjälpa mig när jag spelar poker också. Det är också ett bra sätt att få ut lite ilska!

 

 

 

Mina mål för April:

 

Resultat mål:

 

  • Högt mål : Vinna 5 000 euro i April
  • Lågt mål : Vinna 3 000 euro i April

 

 

Process mål:

  • Ta bra notes även när jag spelar mitt C-game
  • Gå igenom alla händer där jag investerat 20 BB eller mer efter varje session
  • Läsa mina gamla anteckningar varje dag.

 

Jag har satt ett lågt och ett högt mål så att om jag springer sämre så kan jag försöka nå det låga men om jag springer normalt borde jag kunna nå mitt höga mål. Det absolut bästa är att nå det höga målet trots att jag springer sämre än vanligt.

 

 

En galen motståndare på NL200:

 

 

Hero (SB): €200.00

 

BB: €384.61

 

Hero posts SB €1.00, BB posts BB €2.00

 

Pre Flop: (pot: €3.00) Hero has A:spade: Q:spade:

 

Hero raises to €4.00, BB raises to €12.00, Hero raises to €40.00, BB calls €28.00

 

Flop: (€80.00, 2 players) 6:spade: A:club: 2:spade:

BB bets €344.61 and is all-in, Hero calls €160.00 and is all-in

 

Turn: (€400.00, 2 players) Q:diamond:

 

River: (€400.00, 2 players) J:club:

 

Hero shows A:spade: Q:spade: (Two Pair, Aces and Queens)

(Pre 64%, Flop 87%, Turn 95%)

BB shows 6:heart: 5:diamond: (One Pair, Sixes)

(Pre 36%, Flop 13%, Turn 5%)

Hero wins €398.50

BB wins €184.61

 

 

 

Hero (SB): €223.11

BB: €557.49

 

Hero posts SB €1.00, BB posts BB €2.00

 

Pre Flop: (pot: €3.00) Hero has T:heart: T:club:

 

Hero raises to €4.00, BB raises to €12.00, Hero raises to €50.00, BB calls €38.00

 

Flop: (€100.00, 2 players) 9:club: 6:heart: Q:heart:

BB bets €507.49 and is all-in, Hero calls €173.11 and is all-in

 

Turn: (€446.22, 2 players) Q:diamond:

 

River: (€446.22, 2 players) T:diamond:

 

Hero shows T:heart: T:club: (Full House, Tens full of Queens)

(Pre 86%, Flop 82%, Turn 95%)

BB shows 9:heart: 8:spade: (Two Pair, Queens and Nines)

(Pre 14%, Flop 18%, Turn 5%)

Hero wins €444.72

BB wins €334.38

 

 

 

Hero (SB): €702.32

BB: €224.54

 

Hero posts SB €1.00, BB posts BB €2.00

 

Pre Flop: (pot: €3.00) Hero has T:heart: T:club:

 

Hero raises to €4.00, BB raises to €12.00, Hero raises to €44.00, BB calls €32.00

 

Flop: (€88.00, 2 players) Q:heart: 5:club: 2:diamond:

BB bets €180.54 and is all-in, Hero calls €180.54

 

Turn: (€449.08, 2 players) 6:heart:

 

River: (€449.08, 2 players) 4:heart:

 

Hero shows T:heart: T:club: (One Pair, Tens)

(Pre 83%, Flop 78%, Turn 80%)

BB shows 5:heart: 3:diamond: (Straight, Six High)

(Pre 17%, Flop 22%, Turn 20%)

BB wins €447.58

 

 

 

Hero (BB): €582.96

SB: €267.48

 

SB posts SB €1.00, Hero posts BB €2.00

 

Pre Flop: (pot: €3.00) Hero has A:heart: 8:diamond:

 

SB raises to €4.00, Hero calls €2.00

 

Flop: (€8.00, 2 players) 8:spade: 7:diamond: A:diamond:

Hero checks, SB checks

 

Turn: (€8.00, 2 players) 2:club:

Hero bets €6.00, SB raises to €12.00, Hero raises to €30.00, SB calls €18.00

 

River: (€68.00, 2 players) 3:diamond:

Hero checks, SB bets €68.00, Hero calls €68.00

 

SB shows J:heart: 2:heart: (One Pair, Twos)

(Pre 39%, Flop 2%, Turn 5%)

Hero shows A:heart: 8:diamond: (Two Pair, Aces and Eights)

(Pre 61%, Flop 98%, Turn 95%)

Hero wins €202.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Uhlvar!

 

Jag har lirat short handed-PLO i några år nu och började blanda in lite HU i slutet av förra året för att sen denna månad lämnat short handed helt. Lirar PLO100-200$/€ så de muppar vi möter bör vara jämförbara.

 

Du skriver att du ännu inte är en vinnare på NL200, törs jag då anta att du anser dig vara vinnare på NL100? En polare till mig sa en gång att nivå egentligen inte spelar så stor roll, fiskarna är lika dåliga, de har bara mer deg högre så det handlar huvudsakligen om rulle. Nu har jag bara spannet PLO50-200 att jämföra med och dem nivåerna emellan tycker jag att det känns som han har rätt. Nu kan det ju vara så att det är annorlunda på säg, PLO600-1k, jag vet inte. Spelar man inte nämnvärt mot regs, bör det väl bli snarlika fiskar? Du tror inte det kan vara så att du blir lite skakigare för att det är en högre nivå med större swings?

 

Mvh

nybliven hu-fisk

 

EDIT: Tack för din dagbok förresten, alltid lika läsvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Uhlvar!

 

Jag har lirat short handed-PLO i några år nu och började blanda in lite HU i slutet av förra året för att sen denna månad lämnat short handed helt. Lirar PLO100-200$/€ så de muppar vi möter bör vara jämförbara.

 

Du skriver att du ännu inte är en vinnare på NL200, törs jag då anta att du anser dig vara vinnare på NL100? En polare till mig sa en gång att nivå egentligen inte spelar så stor roll, fiskarna är lika dåliga, de har bara mer deg högre så det handlar huvudsakligen om rulle. Nu har jag bara spannet PLO50-200 att jämföra med och dem nivåerna emellan tycker jag att det känns som han har rätt. Nu kan det ju vara så att det är annorlunda på säg, PLO600-1k, jag vet inte. Spelar man inte nämnvärt mot regs, bör det väl bli snarlika fiskar? Du tror inte det kan vara så att du blir lite skakigare för att det är en högre nivå med större swings?

 

Mvh

nybliven hu-fisk

 

EDIT: Tack för din dagbok förresten, alltid lika läsvärd.

 

Tjenare Lundin89!

 

Kul att du börjat lira HU! Jag kan hålla med om att det inte är så enormt stor skillnad mellan fiskarna på högre nivåer. Det jag har märkt är att fiskarna på NL50 är mer av passive-calling station typen där du kan få in 3 gator av värde med andra par ibland. På NL200 har jag märkt att fiskarna är mycket mer aggressiva. Dock är det lågt sample men jag vet från andra studenter att på NL600 kan man möta rika fiskar som är väldigt aggressiva. Dem är väldigt smarta men deras läckor är att de är för ostabila men de har fortfarande mycket bättre koll på hur de ska spela än på NL50. För dessa fiskar är leveling och re-raises väldigt vanligt. Medans på NL50 är turn och river raise nästan alltid en otroligt bra hand kan de rika fiskarna ha totala bluffar eller missade drag. Dem spelar mer för spänning och bryr sig inte om pengar :)

 

Jag tror definitivt att jag blir skakigare på högre nivåer. Det var det som hände i mitt första försök på NL200. Jag var väldigt rädd för att förlora och när potterna blir väldigt stora så får jag en väldig adrenalinrush/stress av det. Det var samma sak när jag gick upp till NL100 det kändes som ett sånt stort kliv från NL50. Nu är liksom en min-raise opening från SB lika stor som ett stort 3b på NL50.

 

I "The mental game of poker 2" menar de att när du går upp i nivå så ökas stressen du har på dig och några av dina kunskaper från lägre nivåer försvinner för du blir så stressad. Jag har därför spenderat mer tid på att gå igenom gamla sessioner och att läsa igenom mina gamla notes så att jag kan få tillbaka dessa kunskaper på NL200. För mig är det också väldigt viktigt att spela väldigt sakta och tänka igenom varje beslut speciellt på högre nivåer!

 

Tack för att du läser min blogg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Vilka sidor spelar du för tillfället på och vilken trycker du in mest volym på?

Samt vilken tycker du själv har bäst värde? (Detta är givetvis en fråga ställs ur en hu-spelares perspektiv) :)

 

Hijackar lite.

 

Spelar man under NL/PLO100 €/$ skulle jag säga att Svs är bäst, annars käkar raken upp en ganska rejält. Sen är det rätt bra action där också :)

 

My two cents!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Vilka sidor spelar du för tillfället på och vilken trycker du in mest volym på?

Samt vilken tycker du själv har bäst värde? (Detta är givetvis en fråga ställs ur en hu-spelares perspektiv) :)

 

Svenska spel och pokerstars är mest helt klart!

 

Av egen erfarenhet så tycker jag inte du ska ha resultatmål som t.ex €3k/april.

Det ligger inbyggd förväntan och press i det, som äter upp dig om du försvinner längre ifrån målet.

 

Jag är medveten om det när jag satte målet. Jag är fortfarande nybörjare på att göra mål osv så jag tänkte att jag provar det en månad och ser hur det fungerar.

 

 

 

Hittills har månaden gått väldigt dåligt. Jag har sprungit väldigt dåligt och mina sessions startar ofta med att jag går plus på de lägre nivåerna men i slutet förlorar jag allt på NL200. Jag har lagt stort fokus på att gå igenom gammal kunskap och göra session reviews denna månaden och jag känner att jag lär mig mycket.

 

Förhoppningsvis kan jag vända denna dåliga trend innan månadens slut. Det har vart en bra erfarenhet att inte haft turen med sig och erfara hur mycket press det sätter på psyket. Jag har mindre och studerat mer, någonting jag brukar göra när det går sämre. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag spelar mindre jag kanske borde göra tvärtom.

 

För övrigt har jag skött min kost väldigt bra de senaste veckorna och jag har vart ute och sprungit ett par gånger. Jag har också gymmat regelbundet och känner att det hjälper mig i pokern så jag ska fortsätta med det. Jag har också tagit cold showers under en vecka nu och jag känner mig otroligt bra efter! Det är någonting jag kan rekommendera alla att göra om ni känner er trötta eller frustrerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det fortsätter vara tufft på NL200 men jag försöker att spela stabilt även om det känns som att jag får en spark i magen i slutet av varje dag. Jag har börjat lägga mindre tid på off-table arbete eftersom att jag är mindre motiverad, det måste det bli ändring på!

 

Förhoppningsvis blir Maj en bättre månad. Jag ska också flytta till en ny lägenhet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

April månad är avslutad och det är dags att se tillbaka och se vad som gått bra/dåligt

 

Mina mål för April var:

 

 

Resultat mål:

Högt mål : Vinna 5 000 euro i April

Lågt mål : Vinna 3 000 euro i April

 

Process mål:

Ta bra notes även när jag spelar mitt C-game

Gå igenom alla händer där jag investerat 20 BB eller mer efter varje session

Läsa mina gamla anteckningar varje dag.

 

 

Min vinst under April var 390 euro+ så jag kom inte ens nära mitt låga mål vilket är en stor besvikelse. Jag tror inte att ett resultat mål var en sån bra idé eftersom att det endast motiverar mig när jag når målet men när jag inte når målet så blir jag bara besviken. Min coach varnade mig för detta men jag tänkte prova ändå. Jag tänkte att jag skulle bli mer motiverad om jag hade ett vinst-mål att sträva mot men det var inte fallet. Det var snarare tvärtom, när det inte gick som förväntat på NL200 fall min motivation.

 

April månad var nog den sämsta månaden jag haft i CFP, dock så har jag ändå lärt mig många nya saker framförallt att hantera varians. Jag kan definitivt säga att jag blir mycket mindre påverkad när jag har otur och jag fokuserar mindre på mina korttidsresultat. Jag har haft några väldigt tunga dagar då jag förlorat över 500 euro och det har ändrat mitt perspektiv på hur jag ser på saker och ting. 500 euro är mer än min hyra och det är nästan vad jag fick studiebidrag när jag studerar, visst svider det när man förlorar så mycket.

 

Det jag har lärt mig är framförallt att inte kolla på mina resultat medans jag spelar och jag spelar ofta kortare sessioner. Jag har också hittat ett flertal saker jag gör när jag börjar spela mitt C-game. Att jag blir medveten om att jag spelar mitt C-game hjälper mig att försöka komma in i matchen igen.

 

Jag har också förstått mer vad som krävs av mig för att bli väldigt framgångsrik i framtiden. Det är en av studenterna som redan har klarat av programmet och han gjorde det på 9 månader. Hans största styrka är att han spelar så otroligt standard och stabilt. Han gör inte många avancerade analyser som kan göra att han gör stora misstag och när han avviker från standard så har han en väldigt bra anledning till varför.

Detta är någonting som jag har haft problem med. Det största problemet är att jag anpassar mig mot motståndare på fel sätt eller att jag anpassar mig innan jag är helt hundra på att min read är korrekt. Jag tänker för mycket helt enkelt, eller jag tänker på fel saker. Jag tror det är fällan när man börjar lära sig mer avancerade saker. Det är lätt att man applicerar nya koncept på fel saker och så blir det skit av allt. Man går vilse helt enkelt.

 

Under månaden har jag också känt att jag börjar bli utbränd. Jag visste inte först varför min motivation föll och jag har kommit fram till att det delvis beror på att jag inte haft några bra resultat men också för att jag lagt för mycket tid på poker för länge. Jag har slarvat med lediga dagar och lagt mycket tid på fel saker vilket jag inte haft något problem med eftersom att jag älskar poker så mycket. Det var nog inte förrns jag började ha lite otur som motivation föll rejält. Det är också en av anledningarna till att jag inte uppdaterat bloggen också.

 

Jag och min coach har kommit fram till att det är smartast för mig att ta två dagar ledigt och att jag ska se pokern mer som ett 9-5 jobb. Jag måste verkligen ta minst en av dessa dagar helt ledigt, inte ens se en film som handlar om poker! Det är viktigt för att ladda batterierna, någonting jag underskattat förut. Jag kommer att planera nästkommande vecka på Söndagar och följa den så slaviskt som det bara går. Vi har också bestämt att i början på varje coaching sessions så ska vi spendera 5 min på att gå igenom mina mål och diskutera vad som gått bra och dåligt. Det känns som en bra lösning på problemet. Jag vet vad jag ska göra och nu är det bara att genomföra det!

 

Grafen för April, den ser mycket finare ut utan All-in EV så jag skippar den :D

April_zpsrsx5akvp.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stora ändringar kommer att ske inom en snart framtid. Gordon är inte nöjd med mina resultat och det är inte jag heller. Många saker måste förändras inom mitt mindset och min motivation men även hur jag planerar min dag för just nu är jag otroligt ineffektiv.

 

Jag har fått en ny coach, mindctrl. Han är också student i programmet men han började mycket senare än mig och har gjort otroligt snabb utveckling. Han är bättre än mig inom många områden speciellt inom mindset och motivation. Jag tror att han kommer att kunna hjälpa mig otroligt mycket och jag kan inte tänka mig en bättre coach just nu. Vi har redan haft 3 sessioner och jag känner redan att det här är någonting som kommer förändra mitt liv både inom poker och utanför. Gordon såg vad jag behövde och nu är det upp till mig att göra vad som krävs, Det finns ingenting annat än att lyckas, punkt slut!

 

Mina poker resultat har varit bra i starten av veckan och jag är nöjd med hur jag har spelat men jag behöver fortfarande göra stora förbättringar inom mitt off-table arbete.

 

Jag har fått i uppgift av min nya coach att göra 40 equity analyser i mitt program UhlvarEquity. 20 av dem ska jag göra långsamt och ta min tid för att göra en bra gissning och 20 av dem ska jag gissa väldigt snabbt.

 

Dagens equity analyser:

 

20 hands slow:Average error: 5.35, Average time: 11.8

 

20 hands fast: Average error: 6.013, Average time: 4.6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem senaste dagarna har vart väldigt bra. Jag börjar alltid dagen med att planera vad jag måste få gjort under dagen och har en snabb peptalk med min coach. Under veckan har jag stött på två problem. Det första är att jag gör oproduktiva saker under dagen som att kolla på TV serier innan jag har gjort allting som jag måste göra under dagen. Jag måste göra mina måsten och sen kan jag göra något oproduktivt!

 

Det andra är att jag har bestämt mig för att sova 02:00-10:00 varje dag men jag har väldigt svårt att somna när jag går och lägger mig. Hjärnan går på högvarv efter en session och jag kan inte slappna av. Jag är tacksam om någon har förslag på en lösning till det :)

 

Poker resultaten är jag nöjd med. Min största leak just nu tror jag är mitt shortstack spel. Jag har aldrig lärt mig hur man ska spela shortstack och jag tror jag är för osäker på vad som är spew och vad som är bra aggression. Som tur är så är min nya coach väldigt bra på shortstack spel så vi kommer jobba på det i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem senaste dagarna har vart väldigt bra. Jag börjar alltid dagen med att planera vad jag måste få gjort under dagen och har en snabb peptalk med min coach. Under veckan har jag stött på två problem. Det första är att jag gör oproduktiva saker under dagen som att kolla på TV serier innan jag har gjort allting som jag måste göra under dagen. Jag måste göra mina måsten och sen kan jag göra något oproduktivt!

 

Det andra är att jag har bestämt mig för att sova 02:00-10:00 varje dag men jag har väldigt svårt att somna när jag går och lägger mig. Hjärnan går på högvarv efter en session och jag kan inte slappna av. Jag är tacksam om någon har förslag på en lösning till det :)

 

Poker resultaten är jag nöjd med. Min största leak just nu tror jag är mitt shortstack spel. Jag har aldrig lärt mig hur man ska spela shortstack och jag tror jag är för osäker på vad som är spew och vad som är bra aggression. Som tur är så är min nya coach väldigt bra på shortstack spel så vi kommer jobba på det i framtiden.

 

Det funkar inte för mig heller att gå direkt från datorn till sängen. Tog typ 30-40min innan jag somnade. Ändrade sen och stängde av datorn och läste en bok 20 min innan jag skulle sova. Somnade mkt enklare då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte för mig heller att gå direkt från datorn till sängen. Tog typ 30-40min innan jag somnade. Ändrade sen och stängde av datorn och läste en bok 20 min innan jag skulle sova. Somnade mkt enklare då.

 

Tack så mycket för tipset! Har fått tips om att ta ett varmt bad och ha det släckt i badrummet. Testade det i Fredags och det gick enklare då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maj månad är slut och jag är inte nöjd med mina resultat. Jag har haft dålig volym och har vart lite förvirrad över hur jag ska spela händer i olika situationer på grund av att jag har bytt coach. Jag har också vart dålig på att ta tid för varje beslut vilket leder till att jag inte spelar mitt A-game ofta.

 

I Juni vill min coach att jag ska spela 50 k händer. Det blir en stor utmaning och kanske precis vad jag behöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...