Gå till innehåll

SVS 5/10 riverbeslut 400bb djupa


Recommended Posts

Hej!

 

Skjuta/knacka river? Jag hör väldigt gärna lite åsikter om handen. Spelar vi annorlunda med grundare stackar/annan river etc?

 

CO reg som är lös preflop. BTN är värde och SB är reg 31/23/8 med 8% squeeze. Säg till om mer info behövs.

 

SB: $3784.87

BB: $1937.50

Hero (UTG): $4273.07

CO: $1969.63

BTN: $1890.43

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is UTG with K :spade: K :heart:

Hero raises to $30, CO calls $30, BTN calls $30, SB raises to $200, 1 fold, Hero raises to $435, 2 folds, SB calls $235

 

Flop: ($940.00) 4 :heart: 6 :club: 6 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $330.00, SB calls $330

 

Turn: ($1600.00) 7 :diamond:(2 players)

SB checks, Hero bets $790.00, SB calls $790

 

River: ($3180.00) Q :heart:(2 players)

SB checks, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte NL alls men magkänslan säger att du bör checka den på river som spelat. Du har bra showdown value och bettar du finns det nästan inga händer han synar med som du slår.

 

Ser ingen anledning till att du ska gå all-in här med andra ord och värdebettar du för att få syn av typ hmm JJ eller något annat som kan tänkas syna med så riskerar du att få en re-raise mot dig vilket inte är kul i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är en riverbet. Du har bland det bättre du kommer ha och det är en bräda man gärna går tre gator med bluff på. En rimlig squeezerange har inte så många sexor och lägg därtill att urvalet blir ännu mer begränsat av att du 4betar. Låt vara att det är väldigt djupt och något ärkespekulativt hittar in ibland. Att någon reg gör på detta sätt med 44, 66 eller 77 är inte troligt så det som återstår är egentligen QQ, vilket är bistert men likafullt smällar man får ta.

 

Det som då återstår är betstorlek. Jag förespråkar allin men kan också se uppsidor med att gå på en tredjedel eller så för att sedan snabbt syna av bluffkonverterade händer.

 

Jag tycker vidare att du kan göra 4beten lite större med dessa stackar. Jag tycker också att du kan överväga en kallsyn för att få spela med den du beskriver som värde.

 

Withdrawn på kallsyn. Såg inte att co var inne och grötade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold to 4bet%?

 

Annars håller jag med om att det här en bräda där man gärna skjuter tre gator, så det känns lite konstigt att inte göra det med kungarna. Jag tror vi ser en random 6a betydligt oftare än QQ för övrigt, likväl är det en shove i min bok (sen är jag också grisback på /10 i år).

 

Edit: Sizar lite större pre, och lite större flop också. Runt 46-50bbs pre och strax under halvpot på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold to 4bet%?

 

Annars håller jag med om att det här en bräda där man gärna skjuter tre gator, så det känns lite konstigt att inte göra det med kungarna. Jag tror vi ser en random 6a betydligt oftare än QQ för övrigt, likväl är det en shove i min bok (sen är jag också grisback på /10 i år).

 

Edit: Sizar lite större pre, och lite större flop också. Runt 46-50bbs pre och strax under halvpot på floppen.

 

 

+1 på större size pre/flop/turn.

 

Sen angående att försöka få värde på river? Känns som väldigt omöjligt så länge det är en vettig reg, QQ smashar hans range extremt hårt där och det enda som återstår att få värde av är väl TT-JJ, och om en vettig reg får för sig att donera massa pengar på river med dom händerna ser jag inte som värst troligt heller så länge han inte är tiltad.

 

Om du nu inte vill göra om KK till bluff och reppa QQ för att få bort AA (vilket aldrig kommer hända, ifall han nu spelar AA på det här viset) eller KK för QQ smashar din range.

 

Ser ut som man eldar pengar om man ska veva river.

 

Behöver inte vara omöjligt att han har gjort en sqz med händer som 56s, 67s, 86s, ni är så pass deep så han kan syna din 4b pre där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tänker sig att riverbet med KK här är synonymt med att bluffa och däri också reppa så tunt som QQ, ja då tycker jag att man bör låta bli.

 

Förstår inte tanken med att sätta motståndarens synrange på river till JJ och 1010 men sedan samtidigt ge en väldigt vid range bara för 6x-händer. Visst, det är inte alla som tar sig till river, men betstorlekarna inducerar väl lite spew på senare gator ganska bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tänker sig att riverbet med KK här är synonymt med att bluffa och däri också reppa så tunt som QQ, ja då tycker jag att man bör låta bli.

 

Förstår inte tanken med att sätta motståndarens synrange på river till JJ och 1010 men sedan samtidigt ge en väldigt vid range bara för 6x-händer. Visst, det är inte alla som tar sig till river, men betstorlekarna inducerar väl lite spew på senare gator ganska bra?

 

Kan verkligen inte se FI komma till river med rent skit i det här läget, eller, han kan komma till river med vissa händer som vi slår, men det kommer inte gå att få ut något värde från dessa nävar imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan verkligen inte se FI komma till river med rent skit i det här läget, eller, han kan komma till river med vissa händer som vi slår, men det kommer inte gå att få ut något värde från dessa nävar imo.

 

Precis, tycker likadant. Dock känns det ändå på något sätt fel, med tanke på att vi känner oss ganska trygga med att skjuta vidare på en helt blank river, tex en tvåa, då det enbart är AA som slår oss (relativt säker på att han inte spelar några 6x såhär). Ska vi då checka ner på en Q bara för att han kan ha QQ? Men visst, eftersom en dam också bör göra hans TT-JJ mindre synvänlig så kanske det är fine.

 

Fold to 4bet%?

 

Annars håller jag med om att det här en bräda där man gärna skjuter tre gator, så det känns lite konstigt att inte göra det med kungarna. Jag tror vi ser en random 6a betydligt oftare än QQ för övrigt, likväl är det en shove i min bok (sen är jag också grisback på /10 i år).

 

Edit: Sizar lite större pre, och lite större flop också. Runt 46-50bbs pre och strax under halvpot på floppen

Det som då återstår är betstorlek. Jag förespråkar allin men kan också se uppsidor med att gå på en tredjedel eller så för att sedan snabbt syna av bluffkonverterade händer.

 

Jag tycker vidare att du kan göra 4beten lite större med dessa stackar. Jag tycker också att du kan överväga en kallsyn för att få spela med den du beskriver som värde.

 

Withdrawn på kallsyn. Såg inte att co var inne och grötade.

 

Han foldar 33% till 4bet.

 

Instämmer på större size pre. Större flopp/turn är jag lite mer skeptisk till, övertyga mig =) spelar ni AK/AQ/random med samma sizer?

 

Såg att du editade om kallsyn pre Mackan, men som du antagligen också var inne på, kunde mycket väl blivit en fyrvägspott vid kallsyn, vilket jag inte var så sugen på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan verkligen inte se FI komma till river med rent skit i det här läget, eller, han kan komma till river med vissa händer som vi slår, men det kommer inte gå att få ut något värde från dessa nävar imo.

 

Förespråkar du att ge upp med bluffhänder, typ AK och Ax-händer?

 

Precis, tycker likadant. Dock känns det ändå på något sätt fel, med tanke på att vi känner oss ganska trygga med att skjuta vidare på en helt blank river, tex en tvåa, då det enbart är AA som slår oss (relativt säker på att han inte spelar några 6x såhär). Ska vi då checka ner på en Q bara för att han kan ha QQ? Men visst, eftersom en dam också bör göra hans TT-JJ mindre synvänlig så kanske det är fine.

 

 

Han foldar 33% till 4bet.

 

Instämmer på större size pre. Större flopp/turn är jag lite mer skeptisk till, övertyga mig =) spelar ni AK/AQ/random med samma sizer?

 

Såg att du editade om kallsyn pre Mackan, men som du antagligen också var inne på, kunde mycket väl blivit en fyrvägspott vid kallsyn, vilket jag inte var så sugen på.

 

Jag tycker att betstorleken är helt ok postflopp. Inte direkt jättedragig bräda och med såväl bluffar som värde har då inte jag något emot att riverkulan blir ganska köttig att syna av.

 

Angående kallsyn av klämspelet så faller det när co spelar bakom. Annars om det är någon med väldigt tveksam spelidé på knappen så är KK en härlig hand att gillra en fälla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, jag ger upp dom händerna på den rivern eftersom jag ser det svårt att valuebeta KK i det läget.

 

Jag tycker att det låter som en dyr strategi, i synnerhet när du vill använda större betstorlekar. Anledningen till att du ser Q som en oskjutbar river, är det att du anser den träffa motståndarens range så hårt eller att den stärker vår egen range och därför omöjliggör syn från 1010- och JJ-typ-händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar tros att man inte får syn av sämre då fi har massor kewl i rangen. Ex tt jj qq aa. Frågan är om vi får syn av något annat än qq aa eller ngn hemlig 6a. Pottoddsen preflopp möjliggör en del som slår oss. Man måste inte betta för attan tror att man leder, ibland kan man ställa sig frågan, får jag syn av sämre.

 

Herrequd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det låter som en dyr strategi, i synnerhet när du vill använda större betstorlekar. Anledningen till att du ser Q som en oskjutbar river, är det att du anser den träffa motståndarens range så hårt eller att den stärker vår egen range och därför omöjliggör syn från 1010- och JJ-typ-händer?

 

Jag gillar inte att hålla ner sizen när man är så där deep, jag vill bygga pott oavsett om jag har AA eller AQ, blir lättare att reppa stål och sätter mer press på FI.

 

Ang att checka ner och ge upp med AK på river Q, är jag dock osäker på eftersom han KAN ha TT JJ, som han kommer vika om vi betar river med AK, och som FI antagligen även foldar om vi har KK? så ser det svårt att hitta värde med KK på river, men att man möjligtvis kan bluffa hem på river med AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så struntar man i att försöka styra vad motståndaren ska göra och tar sina beslut efter vad som har ett positivt förväntat värde. Bet om man tror sig leda mot motståndarens range lär ju vara en bra start.

 

Bara för att vi leder mot motståndarens range måste vi inte alltid betta. Rätt irrelevant om vi alldeles för sällan får syn av sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att hålla ner sizen när man är så där deep, jag vill bygga pott oavsett om jag har AA eller AQ, blir lättare att reppa stål och sätter mer press på FI.

Jag håller inte riktigt med om att större betstorlekar i detta fall sätter hårdare press på motståndaren.

Ang att checka ner och ge upp med AK på river Q, är jag dock osäker på eftersom han KAN ha TT JJ, som han kommer vika om vi betar river med AK, och som FI antagligen även foldar om vi har KK? så ser det svårt att hitta värde med KK på river, men att man möjligtvis kan bluffa hem på river med AK.

Jag kanske är trög men menar du då att beta river med AK och checka bakom med KK och AA?

 

Jag är nog lite kär i dig markus <3 puss o kram

 

Vet inte exakt vad du menar med detta om jag ska vara ärlig men skriv gärna vad du tycker är felaktigt i mitt resonemang så kanske detta blir något annat än en följetong om olycklig kärlek :)

 

Bara för att vi leder mot motståndarens range måste vi inte alltid betta. Rätt irrelevant om vi alldeles för sällan får syn av sämre.

 

Jag förstår att det inte finns något tvång att beta. Däremot måste det vara positivt värde i att beta mot en range man ligger före och sedan låta motståndaren agera. Visst, det är sällan man spelar med dessa stackdjup, men nog vill jag som standard ha annat än QQ och någon osannolik sexa i värderangen på river. Annars kommer man så himla ofta få checka bakom river och förlora handen med bluffar som jag ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte riktigt med om att större betstorlekar i detta fall sätter hårdare press på motståndaren.

 

Jag håller med dig mackan! Lite större size pre så löser det sig fint med sizearna post även om vi håller dom lågt.

 

 

Jag förstår att det inte finns något tvång att beta. Däremot måste det vara positivt värde i att beta mot en range man ligger före

 

Inte om du tror att motståndaren foldar alla sämre händer och bara synar bättre.

 

 

Jag håller iofs inte med om att fi i princip alltid foldar TT-JJ händerna, Q träffar vår range ganska dåligt imo och vi kommer typ aldrig betta den för värde ändå. Problemet är ju dock att den smackar honom så väl :)

 

Kul att du tänker och skriver så utförligt mackan, mycket trevligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig mackan! Lite större size pre så löser det sig fint med sizearna post även om vi håller dom lågt.

 

 

 

 

Inte om du tror att motståndaren foldar alla sämre händer och bara synar bättre.

 

 

Jag håller iofs inte med om att fi i princip alltid foldar TT-JJ händerna, Q träffar vår range ganska dåligt imo och vi kommer typ aldrig betta den för värde ändå. Problemet är ju dock att den smackar honom så väl :)

 

Kul att du tänker och skriver så utförligt mackan, mycket trevligt!

 

Gott så :) Tänker bara att jag hellre låter motståndaren bestämma om han vill syna än att göra det åt honom. Exempelvis att han i denna situation antingen har 88, 99, 1010, JJ eller QQ så tror inte jag att han synar någon betydande mängd gånger med 88-JJ men å andra sidan är det så ofta jag leder procentuellt att jag ändå betar. Bara för att överdriva så kanske motståndaren precis förlorat en stor pott på ett annat bord, har dålig självdisciplin och därför gör en ev minus-syn för att vinna tillbaka pengarna. Det är sånt som jag aldrig kan påverka.

 

Det gör också min värderange lite bredare i dylika lägen eftersom jag verkligen gillar dessa situationer att bluffa i. Finns väl knappast någon optimal spelstrategi vid 400bbs stackdjup men tänker att om jag håller uppe riverfrekvenserna vid djupare spel så kommer pengarna ticka in i längden eftersom det är jobbigt att gå c/c ur position generellt och i synnerhet vid djupare spel. Också därför jag gillar betstorlekarna i aktuell hand på aktuell bräda. Tror det var nåt JackVegas skrev i min dagbok som fastnade kring det.

 

Angående Q som river lyckas du förklara det jag menade med ungefär en tredjedel av ordmängden hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ang att checka ner och ge upp med AK på river Q, är jag dock osäker på eftersom han KAN ha TT JJ, som han kommer vika om vi betar river med AK, och som FI antagligen även foldar om vi har KK? så ser det svårt att hitta värde med KK på river, men att man möjligtvis kan bluffa hem på river med AK.

 

+1

 

tror EVet är ganska marginellt mellan check och bet, men man vill gärna hålla ner variansen i såna lägen. gto blir antagligen shove om inte fi har en balanserad sqz range med nån/några 6or. fi kommer även dyka upp med några KKs.

 

Vad är felet på sizerna? vill ni hellre att han har bara till flop och turn bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...