Gå till innehåll

MTT grind i småländska skogarna.


Hangoover9

Recommended Posts

Tjena, har nog aldrig postat en kommentar här på pf, men jag har det senaste året varit relativt flitig på att läsa och följa diverse dagböcker här. Så jag tänkte vafan, varför inte skapa en egen dagbok.

 

Spelar low/midstakes MTTs på flesta siterna.

Dricker mestadels öl.

Sover extremt länge om dagarna.

Har genom både online och livepoker lärt känna ett gött pokergäng.

Väger 15 kg för mycket.

Lyckas alltid få en riktigt skev dygnsrytm.

Och jag har inga direkta talanger.

 

Mål innan slutet av 2014,

Tappa 15 kg

Mata in så mycket volym som jag bara orkar

Gå och lägga mig senast 1 h efter avslutat grind

Lära mig spela gitarr

 

Det känns som en helt ok start på den här dagboken, kommer förmodligen posta endel handhistorik om jag lär mig hur och givetvis allmänt tugg om poker, party och livet rent allmänt. Ha det gött! Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Du glömde

 

Mål

- Bli mer som jarehunden.

 

Ja det återstår ju att se.

 

 

Tack för lyckoönskningarna alla.

 

Har inte inte lyckats och hitta dagboksriggen ännu, men söndag imorgon och jag känner mig ovanligt taggad, dags och vända månadsbacket. Var förövrigt iväg ikv/inatt och lirade lite livepoker med ett par legender mitt ute i skogen, det var riktigt bra stämning och trots att man slutade lillback så är jag lika glad för det. Mannen myten legenden rolle, drar sina anekdoter som man hört 10 ggr förut, men man tröttnar aldrig på att lyssna på gubben. En riktigt stämningshöjare utav högsta rang.

 

Nu blir det sängen och försöka få lite välbehövlig sömn inför imorgon.

 

Ha det gött! Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor också djupt inne i de småländska skogarna. Var i helvete bor du???:-)

 

Funderar också jövligt starkt på att börja med dagbok. Ingen kommer läsa skiten ändå men kul att skriva lite.

 

Bor drygt 2 mil utanför Hultsfred i en by vid namn Mörlunda. Du då?

Ja kör på, nåt gott lär det väl föra med sig iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndagsgrinden gick btw is, lyckades hitta ett par cashar som räddade upp det mesta av backet. Med en andraplats i Midnight Mayhem på microgaming som bästa resultat, tycker spelet sitter där det ska men har väl inte den där lilla medvinden i det avgörande lägena som behövs.

 

Nu blir det måndagsgrind, finns lite roliga turrar idag också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör mest på Sv spel. Om du kör något där lär vi ses :)

 

Spelar väldigt sällan där, men lär väl spela sm iaf.

 

Finns inte enda en bra pokerspelare i vby. ;-) vill inte dras med i det dåliga tänket. Kör mitt race.

 

Hehe ok. Spelar själv mest för nöjet om det blir att man åker iväg och lirar live på nån klubb/homegame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit igång ganska sent med grinden det senaste dagarna, så tänkte ändra på det det idag. Duschen nu, sen blir det iaf och komma igång runt 17 vilket är fine. Har gått typ breakeven den senaste veckan vilket inte är för nice, men det kunde ju gått betydligt värre, så man får se det positivt.

 

Tänkte jobba in månadsplusset idag, gl mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Haha, i Tvätten eller?

 

Tvätten vet jag inte vad det är för nåt.. Vi har varit hemma hos Stefan när jag har varit med och lirat.

 

Har inte uppdaterat någonting direkt nu på länge, det beror mestadels på lathet men även på grund av att jag har haft mycket stolpe ut. September månad flöt det dock på bra, där jag grävde mig ur hålet och hittade ett ok plus. Nu i November ligger jag runt 1 k back så ingen big deal, men det vore fint och hitta nåt nu i månadsslutet, mestadels för självförtroendet.

 

Det går ju verkligen perioder när man känner sig odödlig och veckan senare undrar man varför man håller på med det här egentligen.

 

Men det är ju bara och bita ihop. Ska försöka hoppa på grinden lite tidigare imon, min dygnsrytm har gjort att jag inte har gått upp innan 18 dem senaste dagarna. Vilket jag inte anser är optimalt över huvud taget, så ska försöka vara lite mer disciplinerad i fortsättningen så att jag kan ha som standard att hoppa på grinden nån gång mellan 14-16 iaf.

 

Ha det gött tja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ja dags och skriva ett inlägg kanske.

Hade endel framgångar i December, med en vinst i Storm 10an på .fr och en tredjeplats i Sunday Re-Entryn också på .fr som största framgångarna. Alltid skönt och hitta lite deepruns i turrar som ger lite mer smet.

 

Angående dem mål som jag satte upp i trådens början har jag väl egentligen inte hållt något av dem. Så det känns nog rätt onödigt och sätta upp nåra nya mål för det här året. Men en sak jag har tänkt på som nog är rätt viktigt, att vara spelsugen/motiverad när man sätter sig ned och ska börja ett pass. Så det är något jag kommer tänka på, om jag inte känner mig motiverad så kan det nog vara bra att skippa att spela den dagen.

 

Idag blir det troligtvis grind och imon är det turre söndag! Ha det fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Tjena igen.

 

Det har hänt rätt mycket sedan mitt senaste inlägg. Jag har börjat jobba sedan 7-8 månader tillbaka, vilket jag är mycket nöjd med. Jag jobbar ständig kväll, och 4 dagars veckor. Så jag hinner med mycket grind ändå. Jag har numera 100 % i mig själv också vilket också känns bra.

 

Jag har börjat titta mig omkring efter en lägenhet nu också, det vore på tiden och skaffa något eget känner jag nu. Resultatmässigt så har jag inte haft en backmånad sedan April förra året, och jag började jobba i maj. Så det kan nog definitivt ha en koppling.

 

Så schemat för mig ser vanligtvis ut så här nu. Mån-Tors, Jobb. Torsdagnatt, fre/lör och söndag grind. Så det blir åtminstone 3 grinddagar i veckan.

 

Förhoppningsvis kan jag få lite fart på den här dagboken, annars kanske det dröjer ett år igen innan nästa inlägg :)

 

/Hangoover

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har tänkt lite på hur jag ska kunna få lite fart på den här dagboken. Så det första jag tänkte börja med är att posta min årsgraf över 2016.

 

http://www.sharkscope.com/#Player-Statistics/Advanced-Search//networks/Player%20Group/players/Hangoover?filter=Date:1451602800~1456354799

 

Jag kommer sedan att uppdatera mina resultat efter varje månad.

 

Det andra är att jag kommer försöka posta dem mest intressanta händerna efter varje session som jag spelar. Jag kommer säkert att ha svårt att komma ihåg att booma händer men ändå, vi gör ett försök!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/18024859_72ED3832F1

 

Kom upp en intressant hand direkt i en turre som jag brukar lira när jag kommer hem efter jobbet.

 

Player 5, är förmodad reg

Player 6, är förmodad fisk

 

Så jag kikar in den preflop då jag nästan closar action, jag tror inte player 4 kommer raisa särskilt ofta efter hans limp. Jag väljer sedan att gå checksyn på turn för att slippa syna en raise. Vad gör ni på river?

 

Jag valde fold, då alla kåkar, fyrtal, stegar och AA slår oss. Jag skulle väl kunna bluffjamma och hoppas han foldar AJ eller AA. Men det känns lite optimimistiskt tidigt i en 25 e turre på pokerstars.fr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av fisk är Player 6, aggro eller passiv? Är han passiv och Player 5 är medveten om detta kan vi ju i princip ta bort kåkar, fyrtal och AA ur hans range, då han förmodas cbetta dessa. Det enda du kan reppa är ju 55 och TT med en bluffshove, så det blir ju väldigt smalt. KK och QQ hade du ju 3bettat(?) Men, ja han känns jävligt viktad till AJ/J9s. Dock känns du aningen underreppad när du inte leder turn, så tvek på om han sätter sig på så starkt som KQ, snarare Kx.

 

En fråga, blev sugen på att börja spela på pokerstars.fr. Hur fan laddar man ner just .fr klienten? När jag går in på http://www.pokerstars.fr och laddar ner så får jag likförbannat ner eu-klienten...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...