Gå till innehåll

Söker PLO-pokervänner


urmy

Recommended Posts

Det var en sån härlig rubrik så jag passar på att låna den 8-).

 

Vad har jag i kikarn?

Som rubriken lyder så söker jag personer att diskutera PLO med då de flesta jag spelade med i början av mitt pokerspelande mest spelat texas och hållit sig till detta eller lagt av. Fick upp ögonen för PLO för knappt ett år sedan och försöker ständigt att bli bättre men utan någon/några att bolla tankar med så kör man lätt fast i vissa principer och tankebanor som säkert inte är helt optimala. Att diskutera teori och handanalyser brukar gå hand i hand med motivationen att spela mer, så det blir att slå två flugor i en smäll i dessa slöa sommartider.

 

Vem är jag?

Jag är 26 år gammal och har precis tagit min civilekonomexamen, vilket gör att det nu finns gott om tid att utvecklas i PLO tills dess att jag känner mig sugen på att bli IRL och söka ett jobb. Håller för tillfället till på SVS 1/2-5/10 5max med fokus på nivåerna där emellan, huvudsakligen 2/4. Känner att jag har hyfsad koll på nivån men att jag säkert kan förbättra mig på ett flertal områden. Har tidigare spelat THNL SH på huvudsakligen midstakes på blandande eurositer tills värdet totalt gick ner sig och jag bara lessnade på variansen. Suget att sitta och nöta något man spelat 5-6 år kändes inte speciellt lockande, så klivet till PLO kändes väldigt naturligt då det var något nytt och spännande. Har bland annat gjort lite videos åt pokercampus och är nog inte så extremt otrevlig som jag kan verka här på pf. Målet med mitt spel är väl att ta mig upp till iaf 5/10 och 10/20 5max tills slutet av året vilket inte känns så omöjligt.

 

Vem söker jag?

Söker likasinnade som sitter på ungefär samma stakes/kunskap så att utbytet inte blir alltför viktat åt något håll. Släng iväg ett PM om du känner dig träffad så kan vi växla några ord på Skype och eventuellt starta en gruppkonversation om vi blir några stycken. Blir det ett gäng så kan vi slå upp ett mindre forum eller ansöka om en privat studiecirkel här på PF, vi får se vilket format som passar bäst.

 

Ha det fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ger diefish leksaker så kanske han kan läcka hemligheten till att ha bäst winrate i hela världen.

 

(hint: spela aldrig mkt)

 

Annars vet jag mow gav snela tips någon gäng när jag försökte lära mig reglerna i PLO.

 

Har hört så mkt sjukheter om dädsfisken så att bara få säga hej till honom igen hade varit sjukt fint.

 

Mow är väl den grinder jag hållit bäst kontakt med sen jag spelade poker och är topp 3 på min fanboy-lista. smartare och rationellare pokerspelare är svårare att hitta.

 

Ty för tips, jakten på dödsgrindern kan börja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...