Gå till innehåll

Pokerstars.fr


Dr_Anonymous

Recommended Posts

Hur skriver du i det?

 

Funkat smärtfritt för mig.

 

Lite info som kanske kan hjälpa dig se vad som är fel:)

IBAN består av:

 

Två bokstäver för land, SE för Sverige.

Två kontrollsiffror som beräknas ur de övriga för att upptäcka fel.

Tre tecken för bank-id. Till exempel 500 för SEB och 600 för Handelsbanken.

Övriga siffror. I Sverige är det 17 siffror som består av kontonumret utfyllt med nollor till vänster.

Totalt är det 24 tecken i Sverige.

 

Dessutom behövs alltså en BIC-kod, som anger bank och innehåller åtta bokstäver (fyra för bank, två för land och två för ort) plus ibland (men inte för Sverige) tre tecken till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

googlade upp swedbank + IBAN så kom direkt till den sidan, skrev in mitt kontonummer precis som man ska utan bindelstreck osv, fick en IBANkod, typ SExxxxxxxxxxxxx kopierade in det i rutan på ps.fr, samtidigt som jag skrev SWEDSESS under BIC, o mitt bankkonto står som verifierad. Men när jag tryckt i allt detta o skickat iväg så står det att IBAN-nummret inte överenstämmer med det angivna kontonummret jag reggat på ps.fr, och det är det för har bara ett konto till pokern. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

googlade upp swedbank + IBAN så kom direkt till den sidan, skrev in mitt kontonummer precis som man ska utan bindelstreck osv, fick en IBANkod, typ SExxxxxxxxxxxxx kopierade in det i rutan på ps.fr, samtidigt som jag skrev SWEDSESS under BIC, o mitt bankkonto står som verifierad. Men när jag tryckt i allt detta o skickat iväg så står det att IBAN-nummret inte överenstämmer med det angivna kontonummret jag reggat på ps.fr, och det är det för har bara ett konto till pokern. :)

 

Aha!

 

inte dum ide! tack för tipset:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

googlade upp swedbank + IBAN så kom direkt till den sidan, skrev in mitt kontonummer precis som man ska utan bindelstreck osv, fick en IBANkod, typ SExxxxxxxxxxxxx kopierade in det i rutan på ps.fr, samtidigt som jag skrev SWEDSESS under BIC, o mitt bankkonto står som verifierad. Men när jag tryckt i allt detta o skickat iväg så står det att IBAN-nummret inte överenstämmer med det angivna kontonummret jag reggat på ps.fr, och det är det för har bara ett konto till pokern. :)

 

Får samma fel, IBAN är ej korrekt. Skicka in uppgifter på nytt till de, får se om det fungerar då. Helt 100 på att jag angav allt rätt när jag validerade mitt bankkonto på PS.FR, för det står tydligt där att inget IBAN ska anges när man lägger till ett bankkonto..

 

Har du fått det att fungera eller något svar från deras support gällande detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får samma fel, IBAN är ej korrekt. Skicka in uppgifter på nytt till de, får se om det fungerar då. Helt 100 på att jag angav allt rätt när jag validerade mitt bankkonto på PS.FR, för det står tydligt där att inget IBAN ska anges när man lägger till ett bankkonto..

 

Har du fått det att fungera eller något svar från deras support gällande detta?

 

fick nått luddigt svar tillbaka, ska kolla närmare på det när jag har tid o sitter vid datorn!

Men alltså är hel skumt, måste vara nåt man ska göra. För jag vet att jag har rätt bankkontonummer och IBANnummret är rätt. var nere till banken o kollade också.

Måste vara ett skämt, eller så är deras support ett skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick nått luddigt svar tillbaka, ska kolla närmare på det när jag har tid o sitter vid datorn!

Men alltså är hel skumt, måste vara nåt man ska göra. För jag vet att jag har rätt bankkontonummer och IBANnummret är rätt. var nere till banken o kollade också.

Måste vara ett skämt, eller så är deras support ett skämt.

 

Tog bort mitt bankkonto, för att sedan lägga till de på nytt (samma konto). Hela dagen igår skickade jag in bevis efter bevis på att det är mitt konto, till slut gick det igenom. Nu när jag testade göra uttag får jag att ev bonusar som jag har aktiva kommer att bli avbrutna, så vet ej om problemet är löst för tillfället..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog bort mitt bankkonto, för att sedan lägga till de på nytt (samma konto). Hela dagen igår skickade jag in bevis efter bevis på att det är mitt konto, till slut gick det igenom. Nu när jag testade göra uttag får jag att ev bonusar som jag har aktiva kommer att bli avbrutna, så vet ej om problemet är löst för tillfället..

 

Det där du får upp om att eventuella bonusar kommer avbrytas får jag alltid upp när jag tar ut från .fr och .eu så det är nog inget att bry sig om :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...