Gå till innehåll

Varför spelar inte bra spelare SnG?


gtnppuh

Recommended Posts

Tjo, har lurkat dagbokssektionen här en längre tid nu och det jag tycker mig märka är att de allra flesta som uppvisar bra resultat spelar cash game eller i enstaka fall MTT. Min fråga är du helt enkelt varför så få tycks lira SnG på en hög nivå?

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo, har lurkat dagbokssektionen här en längre tid nu och det jag tycker mig märka är att de allra flesta som uppvisar bra resultat spelar cash game eller i enstaka fall MTT. Min fråga är du helt enkelt varför så få tycks lira SnG på en hög nivå?

 

MVH

 

Det fanns väldigt mycket action i SNGs för några år sen, nu har det minskat rejält, det är i stort sett bara på pokerstars man kan få action 24/7 och då syftar jag på vanliga/turbo sngs, dock är det väldigt många som spelar hyperturbo sngs på andra sidor också.

Det var väl så att de som spelade SNGs tidigare tröttnade eller upptäckte att de vann mer i MTT/cashgame =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har bra SnG-spelare inga dagböcker på pokerforum kanske är en lämpligare rubrik. Det är en sannolikhetsfråga.

 

Det var mer värde i SnGs för många år sen , som joxxxxxxx skriver. Det finns inte så mycket action längre, så det finns inte heller så många SnG-spelare som det finns cashgame- /MTT-spelare. Alla cashgamespelare skriver inte dagböcker och mtp att det går X cash game- och MTT-grinders per svensktalande SnG-grinder är det helt enkelt mycket mer sannolikt att cash- och mtt-grinders står för större delen av dagboksrepresentationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo, har lurkat dagbokssektionen här en längre tid nu och det jag tycker mig märka är att de allra flesta som uppvisar bra resultat spelar cash game eller i enstaka fall MTT. Min fråga är du helt enkelt varför så få tycks lira SnG på en hög nivå?

 

MVH

 

Intressant post, tänkte på detta häromdagen också. Måste väl vara extremt mycker mer tacksamt om man spelar t.ex HU att du bara kan kika upp sharkscope eller liknande sidor för att se vilka du vill möta och inte möta.. Känns generellt som att det bör vara en hög fisk/reg-ratio.

 

Varför har bra SnG-spelare inga dagböcker på pokerforum kanske är en lämpligare rubrik.

 

Det var mer värde i SnGs för många år sen dock, som joxxxxxxx skriver.

 

Verkar riktigt dött på sng-sidan på svs där dem flesta pf-medlemmarna spelar så känns naturligt att det inte finns några dagböcker där det spelas sng.

 

Kan det vara så att dagens pokerspelare är för lata? Atm är ju zoom spelet som gäller helt klart för alla som inte spelar svs eller nosebleed-stakes. Verkar segt att vänta på action i sngs.

 

Känns inte helt orealistisk att sit n gos kmr växa i framtiden imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nog en av de få kvar i Sverige som spelar SNGs verkar det som haha, man ser inte alls mycket svenskar på borden på stars iaf och som sagt så är ju svs helt dött när det kommer till SNGs, på andra sidor som ipoker, ongame är det mest superturbo som rullar igång, lite synd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant post, tänkte på detta häromdagen också. Måste väl vara extremt mycker mer tacksamt om man spelar t.ex HU att du bara kan kika upp sharkscope eller liknande sidor för att se vilka du vill möta och inte möta.. Känns generellt som att det bör vara en hög fisk/reg-ratio.

 

 

Nja! Fisk/reg ration är inte superbra på midstakes+ upp till 15s är den väldigt bra. 30s börjar bli väldigt regtätt. på 60s är det helt omöjligt att få fisk action om du inte först spelar 3200 sngs vs 100% regs och slår dom över det samplet. Dessa grupper har startats på 60s+ (och skulle inte bli förvånad om det kommer till 30s någon gång i år) just för att spelen var så regfyllda.

 

Och angående sharkscope. Visst du kan kolla upp dom som öppensitter i lobbyn. Om du är på fiskjakt kommer du dock att dra dött då alla som öppensitter på 30s+ är regs som registrerar sig med ett program som heter sharkystrator. Vill man få fisk action på dessa nivåer är det bara att vackert använda sig av sharkystrator själv och öppensitta. Då får man finna sig i att bli sutten av både fisk och andra regs.

upp till 15s öppensitter dock både regs och fisk men spelen startar så snabbt att man inte hinner söka på sharkscope innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...