Gå till innehåll

Hjälte utan anledning - MTT Grinder


JerryOdeen

Recommended Posts

Nja det håller jag nog för mig själv men kan väl säga att det är mer än dig.

Men frågan är på ett sätt relativt ointressant då det handlar om hur stor volym du späder ut det på... Alltså spelar du 20 turrar om dagen och jag 60 så blir ju insatsen högre. Och så då även tappet om man har en riktigt tung dag, medans vinsterna kan bli större i bra tider.

 

Sant,

får väl formulera om lite då. du behöver förstås fortfarande inte avslöja något du inte vill.

 

Har du några bankrulle krav samt averge buy in du följer?

Och i så fall hur många avg buy ins kör du på. Själv är jag ganska nitig och kör typ 300avg buyins

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sant,

får väl formulera om lite då. du behöver förstås fortfarande inte avslöja något du inte vill.

 

Har du några bankrulle krav samt averge buy in du följer?

Och i så fall hur många avg buy ins kör du på. Själv är jag ganska nitig och kör typ 300avg buyins

 

Jag är nog lite slapp på det där, men jag försöker väl ha minst 150 i avg. 300 låter nitigt men klokt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdagsgrind

 

Backade idag med, inte farligt kanske 300$ men det suger ju att jag aldrig kan skriva att jag plussade längre ^^

 

Började dagen med att sluta 10a i 25$ Hyper Omaha H/L. Den turren är super shortstackad och kanske inte ens värd att lira då variansen kanske inte kan bli slagen, men jävligt kul iallafall :). Sprang djupt i 25$ Hyper 6max med men inget nämnvärt i placeringar. Bubblade 22$ NLO h/l. Kom 28a i 55$ 10k GTD att avsluta dagen med. Cashade även i Hot 44, 11$ Action Hour.

 

Kanske blir grind imorgon beror på om jag orkar då vi har fotbollsmatch imonkväll... På lördag ska vi nog till Lisseberg sen stanna kvar för att dra vidare till Landvetter och Kreta, ska bli sjukt nice.

 

Kan även berätta att jag förmodligen spela stakead från det att jag kommer hem, min rulle har tagit stryk och jag behöver komma på fötter igen.

 

Hade fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredagsgrind

 

Kort fredagsgrind som började sent pga fotbollsmatch. Sprang lika kallt som vanligt(japp så det är i dessa tider!). En cash blev det dock var det en hyffsad. 16e plats i 55$ 6max turbo. 220$ typ. 1200/2400, knappen raisar 2.2x med 17bb jag degar 20bb med A-7o i BB han har A-Qo. Dubblar en gågn men bustar sen. Spelade kanske bara 10 turrar så ingen jättetorsk idag, alltid något positivt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredagsgrind

 

Kort fredagsgrind som började sent pga fotbollsmatch. Sprang lika kallt som vanligt(japp så det är i dessa tider!). En cash blev det dock var det en hyffsad. 16e plats i 55$ 6max turbo. 220$ typ. 1200/2400, knappen raisar 2.2x med 17bb jag degar 20bb med A-7o i BB han har A-Qo. Dubblar en gågn men bustar sen. Spelade kanske bara 10 turrar så ingen jättetorsk idag, alltid något positivt :)

 

Varför 3-betsställde du med A7o? 20 bb är visserligen short, men vad var medelstacken~? Tycker det känns lite kallt eftersom man i princip bara får syn av bättre händer, ofta 70%~ som i ditt fall. Vill bara höra hur du resonerade. Jag föredrar att folda i sånna lägen och invänta bättre spots så länge man har mer än 10-15bb. Mycket steals från knapp sen tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

5 grinder:

 

Tjena läsare om jag nu har några sånna ;) Är tillbaka efter 2 veckors uppehåll från pokern och 3 veckor från dagbokandet. Kreta var helt fantastiskt, har bara solat, badat och kanske framför allt festat. Men två veckor av festande är fan länge och nästa gång så blir det bara 1 vecka, men "overall" så var det sjukt gött!

 

Har inte orkat skriva de andra dagarna men som titeln lyder har jag hunnit med 5 grinder var av 2 var söndagar.

 

Innan gårdagens "Sunday-Funday" så låg jag upp typ 1500$ men efter en fruktansvärd Söndag är jag upp typ 100$. Tidigare i veckan har jag lyckats nå ett par finalbord i "55$ turbo 6max" och "25$ Hyper". Kommit 3a och 4a tror jag. Dessa dagar sprang jag som en människa igen och kanske till och med lite bättre.

 

Igår var det en annan visa, nästan alla turrar började bra men k*kade ut när det började räknas. Cashade i 2 turrar, och spelade säkert 35-40. Helt bedrövligt. Hade säkert 5-6 bubblor. Cashade i 26$ 2dagars på Ftilt och 3$ Crazy rebuy. Ingen av dessa var äns 100$. Det känns helt weird för tyckte åtminstone när jag lirade att allting jag gjorde satt. Förutom "all-in-sen". fick 100$ när jag bubblade kvalet till dagens Wcoop omaha. Lyckades även kvala in mig till "Wcoop 215$ Heads-up" vilket jag ser fram emot. Alltid kul med HU-turrar.

Vad gäller Wcoop igår lirade jag bara second Chancen i "Sunday Warmup 6max" Bustade typ 50 i från pengarna, så det sög lite. Den enda andra stora turren jag lirade var Sunday 6max. Det gick inge vidare i den heller.

 

Aja sjukt sur söndag men är tillbaka på grinden ikväll och får la casha in lite då istället :) Ha det fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndag och Onsdags grind

 

Tjena mors eller nån häftig hälsningsfras. Precis avslutat dagens grind, frustrerad som vanligt. Idag gick jag dock plus, men något hände som är så jävla typiskt mig!

 

Lirade mitt första WCOOP-event för året och det var då 215$ HU. Jag började med 2snabba matcher mot 2 duktiga spelare. Första matchen mötte jag 2012års WCOOP "Player of the Year" "Mikal12345". Matchen avslutas fort då vi får in det i en flip Han 5bets jammar efter min första 4bet i matchen och jag synar av med 10-10 han har A-Jo. Korten är på min sida(Y). Andra matchen spelar jag mot "Dynoalot" som är en duktig REG. Även denna match slutar i första Blindsperiod. Han gör en tidig river allin-jam men jag synar av med min rivrade stege, tihi.

De 2 nästkommande matcherna spelas mot soft motstånd. Går relativt smärtfritt i båda och det var bubbelmatchen först sen en match till så är garanterarad 790$ nu, SWEET. En match kvar sen läggdags (eller ja dagboksdax). Här får jag dock smaka snutt. Möter en kille jag tycker verkar soft i början och jag får tidigt en 3-1 chiplead men tappar sen. Visar sig att killen är en kompetent spelare och matchen blir tuff. Han springer också väldigt bra och vinner de 2 största potterna de sista 20 minuterna med 2 utdragningar.

Det som är typiskt mig är att busta i slutet av dag 1 i 2dagars. Händer så jävla ofta. Har aldrig tagit mig till en dag 2 på stars vilket är rätt skämmigt.

I övrigt lirade jag bara, Omania 33, Big 22 och Hot 75. Ingen framgång i dessa.

 

Måndagsgrinden var en grind med mkt volym, jag slutar dagen med ett litet back. Hade typ 4 skott men bustar på näst eller 3dje sista bordet i alla. Dessa turrar var: 3$ Crazy rebuy, 16$ 8max(skitpengar i den turren men ändå) och FTILTs Ceratops (26$). Sista minns jag ej.

 

Vet att jag skriver grötigt för tillfället men är trött men kände ändå för att skriva.

 

Aja Hade fint, lär bli grind imon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdag och Fredagsgrind

 

Grind på en fredag?!? Jodå bärsen fick ligga kvar i kylen till morgondagen! Och det blev ett hyffsat fint plus så bara va nöjd med det!

 

Torsdag:

 

Torsdagen blev uppdelad i 2 grinder, en på förmidagen och en på kväll/natten. Förmidagsgrinden berodde på att jag lriade WCOOP 215$○ Super Progresive KO. Riktigt roliga turrar! Var helt kortdöd men gjorde lite moves så lyckades dubbla upp min stapel relativt tidigt. Bustade på 125/250 efter fått in 10-10 v 4-4 för 9k balja, surt sa röven. Grinden var med lite volym och casharna uteblev.

På kvällen räddade jag upp för dagens förluster med en djupspringning i Big 162. En turre som inte är med på mitt dagliga schema men jag kör alltid ett 16$ kval till den och det gick vägen denna Torsdag. Slutade på 24e plats för strax under 700$. Fick in J-J v K-Qs v A-Ko (K-Q för halva potten) 250k i potten på 1800/3600. A på rivern (FANJÄVLA...ni vet fortsättningen). Hade legat 4a i turren och hade bara några händer innan bustat turneringens bästa kvarvarande spelare "European". Känns som att det hade kunnat bli en fin skår annars!

Kvalade även in mig till Sunday Warmup Wcoop edition på söndag. Annars blev det bara 2 småcashar: 13.5 KO och Omania 33. dagen slutade +-0

 

Fredag:

 

Mkt volym blev det och lyckades ruska fram en 2a plats i 11$1R1A. Han precis lateregga den så känns som en extra vinst :) Fick 2100$. Var aldrig tal om nån deal då jag inte hade någon särskild respekt för mitt motstånd. Kom in på finalbordet med 4e mest marker. Går ganska fort upp till CL eller delad CL och när vi är nere på 5 spelare har jag nästan 50% av markerna. Men det jämnar ut sig efter ett tag när vi är nere på 4 spelare med killen som vann. Han slår ut både 3an och 4an så han har lite momentum när headsupen börjar. Han har strax under 3:1 CL när det avgörs. Jag har runt 30bb och han 90. Jag öppnar A-Qo han synar flop: Q-9-4ss. Han checkraisar mig och jag 3betar smått och han jammar. Han har Q-8o men rivern levererar en snuskig 8a. Aja inte mkt att göra åt!

Sprang även ganska djupt i både Hot 55 och Hot 75. fick runt 250$ i båda. Cashade för runt 100$ i 51$ Hyper med. Cashade även i 27$ Turbo Super PROG KO och även vanliga 27$ PROG SUPER KO.

 

Lirade även 215$ WCOOP 2-7 Single Draw. Ett väldigt roligt spel som jag dock bluffade bort mig i efter 1.5h. Var inte meningen att lira men kvalade in mig för 27$ och turren hade redan börjat.

Lirade Second Chance WCOOP 109$ Omaha 6max Super PROG KO. Var kvar i turren i över 1h och vann inte en hand. Måste vara något form av rekord^^

 

En annan "kul" grej var att jag idag fick in mina första händer mot den spelaren som jag anser var världens bästa pokerspelare: Calvin "cal42688" Anderson. Då han satt direkt till vänster om mig var det lyckligt att han bara fick sitta där i ett fåtal händer.

Dagen slutade 1400$ plus! Känns riktigt skönt :)

 

Har bestämt för att posta 3 händer från varje grindsession för att liva upp dagboken. Ska försöka hitta lite intresanta spots eller roliga händer varje kväll. Kan vara för att jag behöver hjälp eller för att hjälpa andra mindre rutinerade spelare, eller varför inte både och :)

Postar de första 3 i ett nytt inlägg!

 

Hade gott gubbs och flicks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Hand #121408299569: Tournament #965612066, $150+$12 USD Hold'em No Limit - Level XXVII (1800/3600) - 2014/09/11 20:51:47 ET

Table '965612066 6' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: Neanderthal4 (277384 in chips)

Seat 2: Jabba_010 (90516 in chips)

Seat 3: Perrymejsen (98910 in chips)

Seat 5: Annette_15 (58678 in chips)

Seat 6: th'Kick (347739 in chips)

Seat 7: NevilleWeeee (31329 in chips)

Seat 8: fr0zZy (41385 in chips)

Seat 9: ZhipOHoy (98095 in chips)

Neanderthal4: posts the ante 450

Jabba_010: posts the ante 450

Perrymejsen: posts the ante 450

Annette_15: posts the ante 450

th'Kick: posts the ante 450

NevilleWeeee: posts the ante 450

fr0zZy: posts the ante 450

ZhipOHoy: posts the ante 450

ZhipOHoy: posts small blind 1800

Neanderthal4: posts big blind 3600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen Jack of HeartsJack of Clubs

Jabba_010: folds

Perrymejsen: raises 3627 to 7227

Annette_15: folds

th'Kick: folds

NevilleWeeee: folds

fr0zZy: raises 33708 to 40935 and is all-in

ZhipOHoy: raises 56710 to 97645 and is all-in

Neanderthal4: folds

Perrymejsen: calls 90418

*** FLOP *** 5 of Spades4 of Diamonds4 of Hearts

*** TURN *** 5 of Spades4 of Diamonds4 of Hearts2 of Diamonds

*** RIVER *** 5 of Spades4 of Diamonds4 of Hearts2 of DiamondsAce of Hearts

*** SHOW DOWN ***

ZhipOHoy: shows King of SpadesAce of Spades (two pair, Aces and Fours)

Perrymejsen: shows Jack of HeartsJack of Clubs (two pair, Jacks and Fours)

ZhipOHoy collected 113420 from side pot

fr0zZy: shows King of DiamondsQueen of Spades (a pair of Fours)

ZhipOHoy collected 130005 from main pot

fr0zZy finished the tournament in 25th place and received $692.34.

*** SUMMARY ***

Total pot 243425 Main pot 130005. Side pot 113420. | Rake 0

Board 5 of Spades4 of Diamonds4 of Hearts2 of DiamondsAce of Hearts

Seat 1: Neanderthal4 (big blind) folded before Flop

Seat 2: Jabba_010 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Perrymejsen showed Jack of HeartsJack of Clubs and lost with two pair, Jacks and Fours

Seat 5: Annette_15 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: th'Kick folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: NevilleWeeee folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: fr0zZy (button) showed King of DiamondsQueen of Spades and lost with a pair of Fours

Seat 9: ZhipOHoy (small blind) showed King of SpadesAce of Spades and won (243425) with two pair, Aces and Fours

 

Det här är handen som jag bustade på i Big 162$ igår! Det är ett closespot i mina ögon där jag viker 10-10 och och snappar med Q-Q. Jag har nog en TAG image vid bordet om någon image alls. Jag ger han rangen: 9-9+ och A-Qo+. En sak som är viktigt att tilläga var att "Zhipohoy" stekte länge innan han jammade, vilket kan vara en "trap" men oftast inte.

Till frågan: Är synen korrekt?

 

 

PokerStars Hand #121438511692: Tournament #965611487, $10+$1 USD Hold'em No Limit - Level XIV (250/500) - 2014/09/12 14:49:25 ET

Table '965611487 40' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: ram_siva1 (12827 in chips)

Seat 2: greerzy_2 (43434 in chips)

Seat 3: Perrymejsen (27451 in chips)

Seat 4: FairLaw (25720 in chips)

Seat 5: Kapitoshka83 (9804 in chips)

Seat 6: supreamdream (7446 in chips)

Seat 7: liamkid (13504 in chips)

Seat 8: megabanny (10172 in chips)

Seat 9: Becherham (18114 in chips)

ram_siva1: posts the ante 60

greerzy_2: posts the ante 60

Perrymejsen: posts the ante 60

FairLaw: posts the ante 60

Kapitoshka83: posts the ante 60

supreamdream: posts the ante 60

liamkid: posts the ante 60

megabanny: posts the ante 60

Becherham: posts the ante 60

greerzy_2: posts small blind 250

Perrymejsen: posts big blind 500

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen 9 of Clubs8 of Diamonds

FairLaw: raises 500 to 1000

Kapitoshka83: folds

supreamdream: folds

liamkid: folds

megabanny: folds

Becherham: folds

ram_siva1: folds

greerzy_2: folds

Perrymejsen: calls 500

*** FLOP *** 7 of Spades8 of Hearts10 of Spades

Perrymejsen: checks

FairLaw: checks

*** TURN *** 7 of Spades8 of Hearts10 of SpadesAce of Spades

Perrymejsen: checks

FairLaw: bets 1227

Perrymejsen: calls 1227

*** RIVER *** 7 of Spades8 of Hearts10 of SpadesAce of SpadesKing of Diamonds

Perrymejsen: checks

FairLaw: bets 3750

Perrymejsen: raises 6698 to 10448

FairLaw: raises 12985 to 23433 and is all-in

Perrymejsen: folds

Uncalled bet (12985) returned to FairLaw

FairLaw collected 26140 from pot

FairLaw: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 26140 | Rake 0

Board 7 of Spades8 of Hearts10 of SpadesAce of SpadesKing of Diamonds

Seat 1: ram_siva1 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: greerzy_2 (small blind) folded before Flop

Seat 3: Perrymejsen (big blind) folded on the River

Seat 4: FairLaw collected (26140)

Seat 5: Kapitoshka83 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: supreamdream folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: liamkid folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: megabanny folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Becherham folded before Flop (didn't bet)

 

Från dagens run i 11-1R-1A

 

1: Vad tycker vi om bluffen?

2: Vad Sätter ni honom på? Svårt att ge honom cred för en hand då han ska ha färg här för att värdejamma här och det är svårt att ge honom det då han checkade bakom på flop. K-8s? Make sence men inte att raisa UTG.

Jag tror han är kapabel att bluffa här, har inte mer än 150 händer på honom men han har gett mig intrycket att han inte är rädd för att göra moves. Ploblemet är att det finns inte många kombinationer av händer jag slår, så till och med hans bluffar kan jag vara slagen av...

 

 

PokerStars Hand #121404824013: Tournament #965612066, $150+$12 USD Hold'em No Limit - Level XVII (400/800) - 2014/09/11 19:04:25 ET

Table '965612066 10' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: yoshdog22 (17957 in chips)

Seat 2: marlin5555 (20464 in chips)

Seat 3: nasud 11 (14557 in chips)

Seat 4: ABTOCAH (5799 in chips)

Seat 5: skitzo333 (36715 in chips)

Seat 6: pureonyx (8162 in chips)

Seat 7: JaZy14 (12807 in chips)

Seat 8: Perrymejsen (36207 in chips)

Seat 9: johan06be (19017 in chips)

yoshdog22: posts the ante 100

marlin5555: posts the ante 100

nasud 11: posts the ante 100

ABTOCAH: posts the ante 100

skitzo333: posts the ante 100

pureonyx: posts the ante 100

JaZy14: posts the ante 100

Perrymejsen: posts the ante 100

johan06be: posts the ante 100

yoshdog22: posts small blind 400

marlin5555: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen 5 of DiamondsQueen of Clubs

nasud 11: folds

ABTOCAH: folds

skitzo333: folds

pureonyx: folds

JaZy14: folds

Perrymejsen: raises 800 to 1600

johan06be: folds

yoshdog22: folds

marlin5555: calls 800

*** FLOP *** Ace of Hearts7 of Clubs6 of Clubs

marlin5555: checks

Perrymejsen: bets 1800

marlin5555: calls 1800

*** TURN *** Ace of Hearts7 of Clubs6 of ClubsQueen of Hearts

marlin5555: checks

Perrymejsen: checks

*** RIVER *** Ace of Hearts7 of Clubs6 of ClubsQueen of Hearts5 of Clubs

marlin5555: bets 4050

Perrymejsen: calls 4050

*** SHOW DOWN ***

marlin5555: shows Jack of Clubs8 of Clubs (a flush, Jack high)

Perrymejsen: mucks hand

marlin5555 collected 16200 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 16200 | Rake 0

Board Ace of Hearts7 of Clubs6 of ClubsQueen of Hearts5 of Clubs

Seat 1: yoshdog22 (small blind) folded before Flop

Seat 2: marlin5555 (big blind) showed Jack of Clubs8 of Clubs and won (16200) with a flush, Jack high

Seat 3: nasud 11 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: ABTOCAH folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: skitzo333 folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: pureonyx folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: JaZy14 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: Perrymejsen mucked 5 of DiamondsQueen of Clubs

Seat 9: johan06be (button) folded before Flop (didn't bet)

 

Från Big 162 precis innan bubblan

 

Bubbeldax och mkt marker = rolig poker. Hamnar dock här i ett riverbeslut där jag verkligen vill folda men känner mig tvungen att syna då jag träffar rivern och min hand är riktigt underrepresenterad.

Jag vill vika, resultatmässigt borde jag ha vikt. Men till den verkliga frågan: Ska jag vika, eller måste jag gråtsyna? Han har ju 25bb så jag antar att han deffendar A-9, A-10 kanske A-J eftersom det är runt bubblan. Värdebetar han den rivern med dessa händer? Visste det inte vid tillfället men Marlin verkar vara en ganska kompetent spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndagsgrind

 

En 14 timmar lång grind. Längsta på mkt länge. Anledningen: 11.5h i Bigger 11. Slutade på 13e plats, torskade 2 flips i rad och boom och man är ute. Fick typ 550$ Föll bokstavligen ner på golvet. Så sjukt frustrerande. Ett finalbord fick jag in iaf. Omania 33, det elfte i "karriären". Slutade 6 för typ 800$. Lite småcashar här och där också inkluderat: 26$ 2dagrs på tilt. 11$ rebuy, 44 Turbo, 16 turbo, 25$ Hyper och Ceratops. Lirade Warmup Wcoopen, överlevde 5 timmar men det var en riktigt ostimulerande turnering, inga kort inga spots och aldrig nån stack.

 

Kör även idag och uppdaterar inatt eller imorgon ha't

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MÅNDAGSGRIND

 

Capslocken får beskriva tilten. 2 skott idag den ena i Hot 55 bustar på 16e plats. Den andra i 27$ Turbo KO. Kommer 8a efter kommit in på finalbordet som 2a. Chipleadern suger och sitter i position på mig. Raisar först knappen med J-9s med 20bb, båda blindsen är fiskar som tar aldeless för mkt floppar(CL i smallblind). Flop: J-8-4ss (inte mitt drag) jag cbetar 40% Chipleadern degar fort. Jag viker och han visar en knekt, så uppenbarligen en bra fold. Handen efter så sitter jag CO med K-Qo och runt 500k SB och BB har båda runt 10bb så jag degar hoppas på att CL inte vaknar upp med monster. Givetvist kukar han upp J-J i nyllet på mig och ryssar torskar ju inte flippar.

 

Backar runt 650$. ha det fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MÅNDAGSGRIND

 

Capslocken får beskriva tilten. 2 skott idag den ena i Hot 55 bustar på 16e plats. Den andra i 27$ Turbo KO. Kommer 8a efter kommit in på finalbordet som 2a. Chipleadern suger och sitter i position på mig. Raisar först knappen med J-9s med 20bb, båda blindsen är fiskar som tar aldeless för mkt floppar(CL i smallblind). Flop: J-8-4ss (inte mitt drag) jag cbetar 40% Chipleadern degar fort. Jag viker och han visar en knekt, så uppenbarligen en bra fold. Handen efter så sitter jag CO med K-Qo och runt 500k SB och BB har båda runt 10bb så jag degar hoppas på att CL inte vaknar upp med monster. Givetvist kukar han upp J-J i nyllet på mig och ryssar torskar ju inte flippar.

 

Backar runt 650$. ha det fint

 

Extremt kallt att b/f J9 där :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt kallt att b/f J9 där :oops:

 

Mot en REG ruggigt illa mot en fisk, absolut inte. Han kan möjligtvis FD men då har han förmodligen åtminstone ett överkort och då är jag inte het mot hans range då all Jx är högre än mina. Samtidigt så skulle jag ta ett ICM självmord om jag synade och får in det i en flip. Däremot om du har några åsikter om K-Qo handen så är det jättevälkomnat, ingen aning om hur jag ska spela den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par kalla grinds.

 

Inte mkt att nämna, finalborda turrar har jag slutat med. Köttar mkt 12-25 platser, har väl blivit 8 tror jag de senaste 2 grindsessionerna. Får den i rumpan alltför ofta i dessa skeden nu. Men givetvis tar jag det som en man och gråter mig till sömns!

Djupspringningar inkluderar: 33euro Turbo x2, 11$ 10k GTD, WendesdayWar (den lilla), 55$ 10k GTD, 11$ Rebuy 25k GTD och Omania 8.8.

 

Vänder la nån jävla gång, kanske. HADET SÅ JÄVLA NICE NU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en REG ruggigt illa mot en fisk, absolut inte. Han kan möjligtvis FD men då har han förmodligen åtminstone ett överkort och då är jag inte het mot hans range då all Jx är högre än mina. Samtidigt så skulle jag ta ett ICM självmord om jag synade och får in det i en flip. Däremot om du har några åsikter om K-Qo handen så är det jättevälkomnat, ingen aning om hur jag ska spela den

 

Allright tänkte inte alls på icm! Ligger du 2a i den aktuella handen? Iskall cb om du tänker folda mot skepp dock.

 

KQ känns väl tokstandard? Ska väl nämnas att jag knappt spelar mtts längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allright tänkte inte alls på icm! Ligger du 2a i den aktuella handen? Iskall cb om du tänker folda mot skepp dock.

 

KQ känns väl tokstandard? Ska väl nämnas att jag knappt spelar mtts längre.

 

Som sagt kan inte hålla med, för en REG är det jättelätt att exploita mitt spel. Fisken jammar bara händer som har mig i dåligt läge/50-50. Om man får använda ett gammalt begrepp så kan man säga, att jag bettar för info, vilket SJÄLVKLART inte är ett spel att rekomendera till någon sedan 2008. Men mot vissa fiskar så sparar du dig själv marker. Om jag checkar bakom så får jag syna av 2 gator vilket blir dyrare.

 

KQn är jättestandard, i vanliga fall. Men det är ICM som gör skillnaden här(kanske). Ligger 3a i chipcounten och vissa har under 7bb. Men jag antar att jag bara funderar på grund av resultatsorientering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis bustat big 109 på 17e plats. Fick 750$ lite drygt och kvalade in mig för 11$ så ROI:n är ju go, men alltid segt att busta så close. Degade 15bb UTG med 7-7 som shortstack i turneringen och blev antislowrollad av A-A då han synar från tidig pos och lämnar sig själv 12bb bakom^^. Slutade 3a i 5$ Hyper 6max med för 790$. Skönt att plussar för en gång skull...

Onetablar Big 11 nu har 15bb med 200 lirare kvar men motståndet är ju inte av bästa kvalisort så med en uppdubbling ska vi nog kunna göra nåt bra av det!

 

Spelade även i Söndags och måndags. Hade inga framgångar i söndags, en 12e plats i FTILTS Turbo Fiddy var ända "djupspringningen". Cashade i MFTOPS Main med. Hade en hel del cashar men inget som gav något.

 

Måndagen blev BE. Spelade lägre än vad jag gjort på länge nådde 2 finalbord och det blev 2 4e placeringar: 3$ Rebuy omaha 6max och 16.5 6max. Annars inget spännande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckad grind utan klonk

 

Tja, många skott idag med ett par finalbord... Slutade 4a i 27$ Turbo Prog Super KO, 1600$ plus runt 150$ i Bountys för det.

Finalbordade även Turbo Thirty på Ftilt. Kom in på finalbordet som chipleader men bustade som 6a efter 2 torskade cooler-flips. typ 250$ för det.

 

Slutade 26a i Hot 44 också för runt 250$. Cashade för runt 150$ i Big 55. 85$ i 11$ Action Hour, 108$ i 55$ Turbo 6max, 45$ i Turbo 16$, 33$ i 81R1A.

Kvalade in mig till Wcoop 215$ NLO H/L. Sprang kallt i den och bustade efter 3timmar. Bestämde mig för att köpa in mig i Second Chancen och lyckades mincasha i den. Brukar säga att folk blivit mkt bättre i Omaha H/L, vilket dom har, men även REGs värderar händer fruktansvärt fel i många spots.

När jag började lira för ett par år sen så var folk fruktansvärt dåliga, men folk har blivit avsevärt mkt bättre under dessa år.

 

Avslutade dagen med en fruktansvärd kvalbubbla till morgondagens 700$ PLO HU. Slutade 7a, när 4a gick vidare och 5an fick 500$. Investerade 27$ i den så hade varit sweet! Bubbelhanden:

 

PokerStars Hand #122119537796: Tournament #978821767, $24.55+$2.45 USD Omaha Pot Limit - Level XXIV (15000/30000) - 2014/09/26 21:32:59 ET

Table '978821767 1' 4-max Seat #2 is the button

Seat 1: AELISTAS1987 (359701 in chips)

Seat 2: Perrymejsen (590000 in chips)

Seat 3: nizmo jiz (381900 in chips)

Seat 4: sasha.yush (1198480 in chips)

nizmo jiz: posts small blind 15000

sasha.yush: posts big blind 30000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen 9 of Spades8 of Clubs7 of Clubs5 of Spades

AELISTAS1987: folds

Perrymejsen: raises 45000 to 75000

nizmo jiz: folds

sasha.yush: calls 45000

*** FLOP *** 10 of Spades9 of Clubs6 of Diamonds

sasha.yush: checks

Perrymejsen: bets 66000

sasha.yush: raises 297000 to 363000

Perrymejsen: raises 152000 to 515000 and is all-in

sasha.yush: calls 152000

*** TURN *** 10 of Spades9 of Clubs6 of Diamonds3 of Diamonds

*** RIVER *** 10 of Spades9 of Clubs6 of Diamonds3 of Diamonds8 of Spades

*** SHOW DOWN ***

sasha.yush: shows 6 of Hearts9 of DiamondsJack of Spades7 of Diamonds (a straight, Seven to Jack)

Perrymejsen: shows 9 of Spades8 of Clubs7 of Clubs5 of Spades (a straight, Six to Ten)

sasha.yush collected 1195000 from pot

Perrymejsen finished the tournament in 7th place

*** SUMMARY ***

Total pot 1195000 | Rake 0

Board 10 of Spades9 of Clubs6 of Diamonds3 of Diamonds8 of Spades

Seat 1: AELISTAS1987 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Perrymejsen (button) showed 9 of Spades8 of Clubs7 of Clubs5 of Spades and lost with a straight, Six to Ten

Seat 3: nizmo jiz (small blind) folded before Flop

Seat 4: sasha.yush (big blind) showed 6 of Hearts9 of DiamondsJack of Spades7 of Diamonds and won (1195000) with a straight, Seven to Jack

 

Blir lite frustrerad när jag ser att vi choppar på rivern...Spyr ännu mer när jag inser att han har en knektslyna i handen..

 

Aja bra dag hur som helst 1600$ plus hadet fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte har nåt liv så har jag grindat även idag.

 

En väldigt annorlunda dag som borde vara sjukt frustrerande men av någon anledning så har jag inte tappat humöret nån gång under dagen. Anledningen till att den borde varit frustrerande? 10, 11, 11, 14, 15, 23a plats. Jag har spelat över 60 turrar idag och jag är plus utan att finalborda en enda... Måste vara något form av rekord?

 

10e plats:(173$) 22$ 10K Gtd, Får in sista 20bb med A-Ko v A-Qo =(

 

11e plats:(240$) Satuday Omaha(55$) Torskar 3 raka allins mot samma kille sista handen har jag A-A-5-4TS mot hans A-K-K-3DS. Hade legat i mitten av fältet om jag vunnit den.

 

11e plats nr2:(488+50$) Saturday Eliminator(27$) över 4000 lirare med. Väldigt kortdöd i slutet. Sista handen öppnar en aktiv fisk på knappen jag har 13bb i SB degar K-8s och han har hittat A-A.

 

14e plats:(167$) 55$ 7.5K GTD UTG öppnar jag sitter HJ med 9.5bb och A-Js och trycker han synar med J-10o men han floppar Broadway.

 

15e palts:(49$) 16.5$ 3K GTD. Ligger 2a i turre går till floppen i 5betad pot som aggressor ur position med K-K flooppen levererar en skrämmande Q-10-9o jag cbetar 20k in i 57k med 40k bakom han trycker in mig jag synar av såklart han viker upp Q-Q för topset

 

21a plats:(82$) 8$ 1rebuy 1 addon. Knappen öppnar och synar av med A-4s mot min 11.5bb jam, jag har 8-8 men den får inte stå.

 

Slog mig nu att jag bustade med bäst hand i alla utom saturday Eliminator. Känns som jag sprungit bra idag, vilket jag har men måste ju göra det i rätt lägen med.

Andra Cashar inkluderara: 11$ Action Hour, Big 55, 51$ Hyper Turbo, Saturday Splash, Saturday 6max, 25$ Hyper 6max(2 stycken), 33euro Turbo

 

2 exakta bubblor blev det med: Saturday Omaha H/L och 54$ Knockout.

 

Ska inte klaga när man går plus, men med alla dessa skott så känns det jävligt surt att inte skeppa något.

 

Sitter även idag när jag skriver detta och onetablar Hot 44, är inne i pengarna och har över dubbla avg så förhoppningsvis kan vi göra något bra av det.

 

Igår kom jag förövrigt 26a i Hot 44 för 247$!

 

Vet inte om det blir grind imon, har ltie å stå i, men... ha det fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...