Gå till innehåll

Hjälte utan anledning - MTT Grinder


JerryOdeen

Recommended Posts

Tisdagsgrind:

 

Tisdagen bjöd på ännu en plusdag. Detta efter jag för första gången någonsin cashat i Big 162 (vill inte ens veta hur många gånger jag lirat den). Slutade med en 18e plats. Fick in sista 25 bb då jag synade av 4bet jam från en AgroReg "Masakik" med A-Ko han har A-2s men turnen får hans "2011-jam" att gå upp i chiplead och sedan vinna turren.

 

Förutom första cashen i big 162 så kunde jag fira mitt 10e finalbord i Omania 33. Det blev en 3e plats som jag fick 1247$ för. Lite surt då jag med 6 spelare kvar hade stor chiplead. Tidigare finalbord i Omania 33 har jag kommit: 1, 2, 2, 2, 2, 2, 4, 6, 8

 

På FullTilt blev det bara en smärre framgång då jag gick vidare i 55$ HalfTurbo 2dagars med näst största stack efter de 3 första startdagarna är avklarade. Killen som ligger före mig är en hyffsad lirare vid namn Chris Moorman...

 

Övriga cashar var: Big 109, 27 prog Super KO, Hot 44, 11$ rebuy och 16$ 6max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul med en fler turre dagböcker, ska följas!!

 

Känner mig nödgad att rycka in och försöka att reda ut begreppen, som jag uppfattar missförståndet i tidigare poster :-)

 

Fattar inte riktigt, menar du att pga att det gått dåligt så bör jag inte lira den turren? Eller trodde du att jag satte mig i den efter jag bustat de andra, för jag lirade turren samtidigt som alla andr :)

 

Tror jna uppfattar att du spelade deepstackturren när du var tiltad, medan jag antar att du med "på tilt" menade att du spelade en turre som går på Fulltilt :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en fler turre dagböcker, ska följas!!

 

Känner mig nödgad att rycka in och försöka att reda ut begreppen, som jag uppfattar missförståndet i tidigare poster :-)

 

 

 

Tror jna uppfattar att du spelade deepstackturren när du var tiltad, medan jag antar att du med "på tilt" menade att du spelade en turre som går på Fulltilt :-D

 

Du måste ha helt rätt! tack =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillgrind på en torsdag

 

Spelade 9 turrar nu på förmiddan eftersom jag inte kan lira något innan söndag igen och jag är degen.

 

Cashade i 4 av dessa men inga stora cashar gick plus smått... Spelade mina 2 första turrar nånsin på 888 och lyckades casha i en. Ingen jättebedrift då de betalade ut 10/57... Kollade igenom utbetalningsstrukturen lite snabbt och måste säga att den inte var något vidare...

 

aja back on söndag ha't fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lillgrind på en torsdag

 

Spelade 9 turrar nu på förmiddan eftersom jag inte kan lira något innan söndag igen och jag är degen.

 

Cashade i 4 av dessa men inga stora cashar gick plus smått... Spelade mina 2 första turrar nånsin på 888 och lyckades casha i en. Ingen jättebedrift då de betalade ut 10/57... Kollade igenom utbetalningsstrukturen lite snabbt och måste säga att den inte var något vidare...

 

aja back on söndag ha't fint

 

Inte heller nån fantast av deras struktur, lika med partys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndagsgrind

 

Då var man tillbaka efter att tagit helgen ledigt för att åka till Westervik och spela Swedish floorball open som är världens största innebandy cup. Åkte dit med låga förväntningar både för innebandyn och festandet i kring. Jag hade rätt med innebandyn men inte med allt runt i kring. En riktigt lyckad helg över lag.

 

Till grinden då. Kan ha varit mitt största minus någonsin. Och det är bara skylla på att jag spelade för högt igår. Cashade inte heller i någon av 100$ och uppåt turrarna. Hade 3 roliga skott under gårdagen. Fulltilts 55$ Half turbo 2dagars, som nu var inne på andra dagen. Jag slutade på 18e plats, i sista handen har jag A-A men vi får in det på river i ett spot där jag förmodligen kan vika med 17bb bakom.

Andra djupsspringningen kom i 22$1Rebuy1Addon där jag slutar på 20e plats och får 222$ för det. Minns inte sista handen.

Sista sweeten kom i Hotter 44. Efter att sista timmen drömt om att vinna denna turre en gång till på så kort tid, igen på en söndag får jag se mig utslagen på 19e plats fick 342$ för det. Fick in K-Jo för sista 4.5bb mot Q-Q. I övrigt cashade jag bara 4 turrar till: Hotter 55 27$ turbo progresive super KO, 11$ rebuy och Ftilts Multi turbo thirty.

 

Spelade Wcoop Challenge Warmup och Million men bustade fort i bägge. Spelade även Sunday 6max där inget gick min väg. Spelade Bigger 162 som jag inte alltid gör. Det blev en dyr söndag där jag backar strax under 2k$. Får bli skärpning i veckan nu med urvalet ur turrarna.

 

Hade gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidig Måndagsgrind

 

Blev en tidig grind idag då jag ska upp tidig imorgon för att ta det där förbenade gröna kortet i golf. Riktigt sugen på det!

 

Det blev ett back på runt 300$. Fick en andraplats i 11$ rebuy Omaha 6max för typ 450$. Sprang skitbra på finalbordet fram till headsupen då jag inte vann en pot. Mötte en svensk "Lifesucksyah" och trots att jag hade typ 300k och han 80k när vi började headsupen gjorde jag som jag brukar headsup, förlorar. Motståndaren har supernova status, men kan inte säga att jag kände igen honom och han satt ändå och grindade typ 20 turrar... Rätt ovanligt att jag inte känner igen "en sån" spelare.

 

annars slutade jag på 14e plats i 55$ 7.5k GTD. gav väl typ 100-150$. 9a i en 40$ turre på 888 vet inte riktigt vad jag fick. Mincashade även Early Fiddy på Ftilt med min 8e plats 90$. Cashade även Omania 16.5 med en typ 25e plats.

 

Summerat kan man säga att jag sprang ganska djupt i många turrar men inte hittade rätt förutom i omahan då.

 

Blir nog ingen grind imon, kanske inte heller Onsdag men Torsdag och Söndag blir det med största sannolikhet. Förmodligen någon av Fre-Lör med.

 

Hadet fint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdagsgrind

 

En grind med mkt skrik och nästan tårar. Jag lägger ner mkt volym som vanligt men får ingen utdelning. Det tar verkligen på pysket när det gått dåligt länge och du har en dag där det känns som att vad du än gör så torskar du. Jag vinner inga flips, jag vinner inte när jag leder och jag vinner inte ur underläge. När jag gick i skolan blev det aldrig sånna här stora känslor över spelet, men nu när man måste leverera så tär det på en. Jag har aldrig varit i närheten av att springa såhär dåligt innan som jag gör nu. Downswingen är stor nu.

 

Men men det är bara att kriga! Rullen hat tagit mycket stryk och tänker inte spela högre än 55$ turnerningar nu om jag inte kvalar mig in till något.

 

Resultat uteblev nästan helt. Ett par relativa djupspringningar i: 27 Prog SuperKO, 8$ Rebuy och 44$ turbo. Men inget blev bättre än 3 sista borden. Ett par småcashar utöver detta.

 

Fotbollsmatch ikväll och ska avsluta gröna kortet tidigt imon så ikväll ingen grind! Ha det fint

 

PS. Ska försöka slänga upp lite händer från den senaste tiden. Händer både före diskussion och av andra anledningar för att liva upp stämningen här =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torsdagens grind

 

Dagen började bra. Jag tog grönt kort och klarade mig ner till ett officielt handikapp på 36! :) Men för att citera en gammal favoritdagbokare "Dödarn" "Dagens slutade massor utav minus, som vanligt"

 

Okej lite överdrivet så illa gick det inte backade typ 700$. Fick 2 roliga skott i slutet av grinden. Den ena när jag sökte mitt 3dje finalbord i Big 55. Fick aldrig någon stack i slutet av turnerningen och med 19 spelare kvar fick jag in sista 15bb på 4/8k när knappen öppnat och jag degat A-6o i BB. Han steker i 30 sek och synar med A-7o, hur fan ligger jag under när han steker?

Andra skottet var i 55$ 10k GTD Här sprang jag upp till monster chiplead på 50/100 men sen kallnade det. Det räckte till en 12e plats sista handen degar jag 10-9s från knappen med 11b och SB rejammar 5-5.

 

Jag kom även vidare till dag2 i 55$ Half turbo på tilt. 19k får jag med mig till blindsen 500-1k (kan va 600-1200). -blev även top 30 i Omania 8.8. Cashade även i 25$ hyper 6max och 13.5 KO. sitter på fel dator s¨å kan ha missat någon cash...

 

Hur som helst ingen vidare dag även denna -torsdag...

 

Hade gott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördagsgrind

 

En dag i mängden i dessa tider... Lite skott här och där, något finalbord men inget plus och inget firande.

 

Finalbordade 54$ Turbo KO men slutar 8 för 500$ typ, surt sa röven. Spelade en 180 manna 35$ Turbo SNG som jag finalbordade och även här slutade 8a. Fina placeringar...

 

I slutet av dagen får jag in A-Ko v K-K och A-10o för en chipleadpot i 16$ turbo ned 4100$ i första pris. 4/8k blinds 7manna UTG degar 105k (A-10o) UTG1 Degar över 240k(K-K) jag har 225k i HJ med A-Ko och synar, inget A så långt ögat kan nå. inte mkt att göra åt!

 

27$ Super KO Progrreive blev jag typ top 40 i. Omania 33 blev och sista 5 borden. 2 26$ turrar på Ftilt slutar i 2st 12e platser. Den ena blir jag utdragen i en 70bb balja för chipleaden med J-J v 6-6. Blev några cashar till men backar strax under 1k $

 

För er som vill läsa om något positivt nån gång så hade jag 2 royal igår ^^ Hade även en tidigare i veckan så mkt sånt iallafall:P

 

Söndagsgrinden är igång, Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndagsgrind

 

Började dagen med att boka en 2veckors resa till Kreta, åker på söndag. Tanken var att vi skulle åka till Tisdag eller Onsdag men blev Söndag. Hur som helst är det sjukt välbehövligt då pokern går så fruktansvärt nu. Lite semester kan man ju vara värd =)

 

Till Grinden då. Det blev lika dant som vanlig i dessa tider. Det spelar ingen roll om jag leder, flippar eller ligger under jag torskar viktiga allins-en ändå. Inga jätteroliga skott men några cashar blev det. Kom 9a i 22$ 6max. top 60 i 16$ turbon som jag slutade 18e plats igår. Minns inte exakt vad jag cashat i och så men här är några: Bigger 11, Sunday Storm, Bigger 22, Hotter 44, 27$ turbo KO, 25$ hyper 6max, 51$ Hyper, Omania 33.

 

Inga stora cahsar det går så tungt nu, men hoppas att det vänder innan eller efter semestern!

Lirade lite 60$ Hyper HU efter grindsessionen och jag vann 7/8 =) Räddade upp lite av dagen men slutar back runt 500$.

 

Sitter nu och railar "ägdhehe" finalbordet på en special omaha turre. 82$ 6max omaha Prog SuperKO. Ligger 1/6 just nu och 9.2k$ på toppen, kul att någon springer bra ;)

 

Hade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagsgrind

 

Det går inte att vinna och idag gjorde jag misstag också(betydande)... Skotten kom i Big 22 där jag slutar top 50, men gör skitdålig syn och åker ut och får typ 140$. 22$1R1A slutar jag på sista 4borden tror jag. Får in 21bb efter 3betsjammat A-9o i BB v knappöppning han har botten av sin range som vanligt med Q-Q...Cashar även lite annan skit.

 

Lessen för dålig uppdatering med är supertiltad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man vara så fräck att fråga hur stor del av av rullen du sätter sprätt på på en dag då?

 

Själv mår jag lite illa när jag spelar mitt fulla schema och tappar 1,5% av rullen.

 

Nja det håller jag nog för mig själv men kan väl säga att det är mer än dig.

Men frågan är på ett sätt relativt ointressant då det handlar om hur stor volym du späder ut det på... Alltså spelar du 20 turrar om dagen och jag 60 så blir ju insatsen högre. Och så då även tappet om man har en riktigt tung dag, medans vinsterna kan bli större i bra tider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdagsgrind

 

Slutade tidig idag då jag tappade lite lust, kanske blir att lira lite Hyper HU till ikv. Slutar dagen typ 250-300$ minus. Känns segt då jag idag nådde 2 finalbord.

 

Första finalbordet var i 27$ 4max, var bara 85 spelare med och när vi nådde finalbord var jag stor chipleader. Jag håller i det fram till headsup. Headsupen håller nog på i över 1h, jag har honom short och allin säkert 4-5 gånger men vinner inga sådanna och jag slutar tillslut 2a. Surt som fan. 450$ eller nåt för det.

 

Andra finalbordet kom i 2$ Crazy rebuy. Slutar 9a efter kommit in på finalbordet som shortie. Det är supershortstackat och jag degar HJ i sista handen med A-8o för typ 7bb knappen vaknar upp med Q-Q.

 

Annars blev det en 15e plats i 16$ 6max att avsluta dagen med, 50$ eller nåt.

 

3 bubblor blev det också. 33$ PLO 6max, 55$ "Vanlig" och Big 22.

 

Spelade färre turrar idag och det kändes skönt. Känner att semestern som startar på Söndag är sjukt välbehövlig då jag aldrig slutar plus längre^^

 

Aja ha det fint gubbs och flicks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...