Gå till innehåll

Hjälte utan anledning - MTT Grinder


JerryOdeen

Recommended Posts

Nemen..tja

 

Efter att ha läst igenom lite inlägg i dagboken "Skrattretande Skattletande" så blev jag sugen på att dagboka själv. Alltid tyckt om att skriva och kan kännas gott att få ur sig lite frustration glädje i detta aningen ensamma yrke

 

Om mig då... Mitt namn är Jerry jag är 19 år och av den där nere att döma är jag av det manliga könet även om jag inte är ett smack intresserad av bilar. Lyckligtvis kan kompenserar jag det med att älska både fotboll(PLoch Liverpool som gäller!) och öl. Jag är uppväxt i en liten by i småland som heter Örserum som ligger utanför polkagrisstaden Gränna som i sin tur ligger norr om Jönköping. Jag tog studenten för mindre än en månad sen och var då utbildad (på skolnivå obv) elektriker och hade nog kunnat få lärlingsplats om jag velat. Men eftersom jag alltid hade pengar under tiden på gymnasiet så började jag ana att jag gjorde något rätt på helgerna vid borden. Så nu är jag väl professionell pokerspelare.

Inget att sticka under stolen med att det varit min dröm att leva på pokern nästan sen jag upptäckte poker som 14åring.

 

Jag grindar turrar mestadels på Stars men även lite på SvS och FTP och jag köttar alltfrån Big 8 till 109$ turrar. Slänger ibland in Big 162 och på söndagar blir det några av de lukrativa "High stakes" turrarna. Jag fokuserar mestadels på Texas men har alltid några PLO och allt som oftast några Omaha H/L turrar med på schemat. Lirar kanske i snitt 38 turrar per session

 

Jag har ingen aning om hur läsvärd dagboken blir men jag ska göra så gott jag kan! Kommer köra på mkt resultat/statistik, berätta efter varje session vilka turrar jag sprungit djupt i och vilka jag inte alls fått det att funka i. Ska försöka att inte grina illa om badbeats men lovar inget ;) Livepoker lirar jag ibland på en klubb i närheten, vid köksbordet med mina bröder och besökte även Malta för SM förra året utan framgång. Framöver siktar jag på SM i Danmark och kan även bli så att jag lirar Estrella Barcelona nästa månad.

 

Hoppas ni hittar intresse i kommande läsning, ni hittar mig vid borden som "Perrymejsen" på Stars och "Jerkymejsen" på FTP!

 

"gg wp nh...10 high really?" - "POW u know or as we say in Sweden HUA hjälte utan anledning"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Insåg direkt att jag inte kommer grinda på en 3-4 dagar pga diverse aktiviteter som VMfinal och annat BÖÖÖS. Dagen grind var iaf en stabil förlorardag där jag inte något mer finalbord än i en 55$ Omaha turre där jag minashade 5te platsen för någonstans mellan 110-130$. Största cashen var en i princip mincash i big 109 för strax över 200$.

Andra nämnvärda resultat:

 

Omania 33 15/417 = 137$

44$ 4max: 10/94 = 75$ Hade en stor stapel marker i denna men hade en duktig spelare vid mitt bord 3 handat och vi fick in 50bb på floppen: 9-7-6ss i en 3betad pot där jag fick in min 10-10 mot hans floppade set i 7or.

Diverse små cashar vid sidan av detta.

 

Ingen bra dag men inget katastrof. Hade 2 rättså bra vinstgivande dagar i ryggen så är nöjd med veckan! Innan de 2 nämnda dagarna hade jag den värsta downswingen i min 1.5 år långa karriär. lyckligtvis tog rullen det bra då jag bara 2 dagar efter studenten skeppade min största vinst hittils i Hotter 44 där jag besegrade över 2k motståndare och fick 14500$ för "prestationen".

 

Tack å hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckönskningarna!

 

Nämnde att grinden skulle utebli i några dagar men som den degen man är så blev det lördagsgrind (sorgligt?)

 

Grinden fick ett otroligt spännande slut då jag nästan skakade då jag kvalade till EPT Barcelona...Det var en 320€ som jag kvalat in till för 55€ i första kvalet var jag på blindsen 75/150 nere på under 100 marker. Med 7kvar hade jag 50% av markerna med 6spelare som gick vidare! Väl i kvalet får jag en kallstart då både jag och min motståndare i första handen drar in runner runner färg. Torskar 3k men med startstack på 20k så är det lugnt... Det är mkt fisk i början av kvalet och en ryss ger glatt mig sina marker då han floppat toppar med 3a i kicker på: A-8-6o donkjammar 5gånger pot(japp han var ryss). Oflyt att jag hade A-Q..För honom

med drygt 14 lirare kvar får jag äran att slå ut sveriges (enligt mig) nästbästa pokerspelare Lukas"superkid" Berglund.

Väl på finalbordet tar inte mer än 2 händer innan vi är nere på 7 spelare och är garranterade 1050€ (SWEET), nu är det bara spela för vinst. Jag har en avg stack men bustar som 5a då jag först får in A-Jo v A-10s i ett läge som var supercooler och jag blir utrdagen, och sedan K-2o v Q-9s BvB sista 10bb. Aja jag hade mängder av flax på vägen så får inte klaga!

 

I övrigt var största cashen en absolut mincash i Weekly 6max(215$) för 345$ som jag också kvalat in till för runt 40 dollares. En hyffsad 165$ cash i Hot 55 annars en väldigt mager lördag. Ett par bubblor hann jag med bland annat i min "Rungoodtourney" Omania 33.

 

Spelade även en ny turre på tilt en 109$ 6max deppstack som de kör på lördagar, älskar sånna turrar men sprang ruggigt kallt och resultat uteblev!

 

Over and out!

 

PS. Feedback skadar absolut inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! Verkar ju gå grymt bra redan. Det vore intressant, iaf för en oerfaren MTT-spelare som jag, att se lite statistik för dina pass. T.ex förhållandet mellan buyins och cashar.

 

Tack, jodå det har flytit på! Det delar jag så gärna med mig av ska tänkas på till framtida inlägg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska följas, lycka till!

 

Det gör du rätt i! Tack så mkt :)

 

Japp då var dagens grind klar den slutatde med ett relativt modest plus efter 2 riktigt nice sweats! En som jag "klantade" bort och en annan där kortleken inte ville mig väl (tänker grina illa om den i slutet, stå ut!)

 

42 turrar spelades idag (39 texas, 2 PLO 1 H/L (35 på stars, 4på Tilt)

9st turrar cashades och en turre gick jag vidare till dag2 i, men går in med 7bb efter att fått in A-A v A-2s mot mainiac för 22bb den absoluta sista handen!

Måste säga att jag gillar verkligen 2dagars turrarna på tilt!

 

Inköp: ca 1600$

Cashar: ca 1950$

 

 

Dagens första halvsweat kommer i en 27 turbo KO turre(förbannat roliga) där jag slutar 31/1648. Även här får min A-A se sig slagen efter fått in det 3vägs på 5/10k v K-9s och 7-7. På bräden återfanns både Kung 9a och 7a. GG mig 113$ cashas in. Tror ajg varit Chipleader om jag vunnit den...

 

Dagens andra och första riktigt roliga chans får jag när jag än en gång försöker ta mig ner till Barca för en billigare peng. 82€ (2nd chance). Tappar mkt i början men sen vänder det jag träffer ganska bra och får betalt åtminstone ett par gator ett par gånger om. När vi går in på finalbordet är jag dock kortast i marker (förmodligen IRL med...) Men jag får snabbt in mina sista 6k på 400/800 med A-9 på BB v knapps A-7o sen flyter det på bra jag vinner några viktiga potter och rätt som det är jag delad 2a med 5 eller 6kvar tillsammans med ingen mindre än "Bjoelle". Chipleadern är dock massiv chipleader med 5kvar och det är bara 3st som vinner paket. de andra stackarna får nöja sig med 240€, tyvärr blev jag en av dem.

Blinds 500/1k jag öppnar med 25k (alla utom chippien har 20-32k) för 2k med K-8o på knappen chipleadern 3betar som SB till 5500. Jag tror att han utnyttjar det perfekta läget att sätta press så jag degar med hög FQ men tyvärr har han 9-9 och jag hittar ingen konungsman. Sjukt frustrerande har varit nära många paket till Barca nu! Gick in och kollade resultaten nu från kvalet och får se då att även landsman "Bjoelle" missade Barca då han busta som 4a... UL Bjoelle

 

Dagens största cash kom i en av mina favorit turneringar [22$ 1 rebuy 1 addon] så det är med andra ord en 62$ turre. För oerfarna spelare kan jag rekomendera att inte spela turrar med rebuys/addons om du inte är villig att betala för allt.

Jag är short länge runt bubblan men kommer upp mig strax innan den spräcks allting flyter på men jag involverar mig inte för mkt i spelet då jag inte hittar korten/Spotsen. Jag torskar en stor hand med 3bord kvar då jag 3betar A-Qo med 25bb v 20bb på blindsen 2-4k stack han känner att han har stacken att flatcalla 3bets ur position så han tar synen... Flop: J-10-9ss(single suited) i potten ligger 42500 hans stack är 56k han checkar till mig och jag bestämmer mig för att dega in stacken med stegdrag och 2 överkort. Detta är inget spel jag tkr är bra. Även om hans syn PRE är i mina ögon inte är optimal oavsett hand så tror jag inte att killen är en superfisk. Så de händerna som han synar mina 3bets med träffar ALLTID den här floppen. känns som att gratiskortet är mer värt och det finns händer i hans range han kan checka på blanka turns så som Q-10s. MEN som sagt jag degar in stacken och han snapsynar givetvis med Top2.

Japp bara lära sig av sina misstag och gå vidare. Nu ska jag ha flax. med 27k på 2-4k så är skillfaktorn minimal. Men jag hittar mina dubblingar och sen vinner jag de händerna jag involverar mig till fram till vi är 10 kvar händer inget jättespännande men då kommer en riktigt viktig pot då turneringens relativt stora chipleader öppnar på 5/10k, SB 3betar till 60k en kille som inte varit "Out of line" men som inte är någon fisk. Jag sitter i BB med strax över 270k med A-Ks även om jag tror att hans 3bet till 95% är legit så finns inga andra bra spel än att trycka allin. Chipleadern viker och SB snapsynar...med A-Qs brädan blankar och samtidigt bustar en kille på det andra bordet och vi är framme på finalbordet!

 

På finalbordet återfinns 2 duktiga REGs: SosickPL och Sobizzle21. Sobizzle har en hyffsad stack men bustar som 7a då han blir utdragen 2 gånger. Nu med 6 spelare kvar har jag säkrat plusset för dagen. Olyckligtvis blev det inte mer än så då jag som tidigare nämnt inte fick ha korten på min sida.

 

PokerStars Hand #118813296329: Tournament #937126720, $20+$2 USD Hold'em No Limit - Level XXV (8000/16000) - 2014/07/16 3:10:19 CET [2014/07/15 21:10:19 ET]

Table '937126720 6' 9-max Seat #4 is the button

Seat 2: Aguskb (1022474 in chips)

Seat 3: sKc.94 (387308 in chips)

Seat 4: Perrymejsen (577182 in chips)

Seat 5: sosickPL (1086789 in chips)

Seat 6: Ikmpnp (432683 in chips)

Seat 8: tio_rudy (558564 in chips)

Aguskb: posts the ante 1600

sKc.94: posts the ante 1600

Perrymejsen: posts the ante 1600

sosickPL: posts the ante 1600

Ikmpnp: posts the ante 1600

tio_rudy: posts the ante 1600

sosickPL: posts small blind 8000

Ikmpnp: posts big blind 16000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Perrymejsen Ace of DiamondsKing of Clubs

tio_rudy: folds

Aguskb: raises 16225 to 32225

sKc.94: folds

Perrymejsen: calls 32225

sosickPL: raises 76225 to 108450

Ikmpnp: folds

Aguskb: calls 76225

Perrymejsen: raises 467132 to 575582 and is all-in

sosickPL: folds

Aguskb: calls 467132

*** FLOP *** 2 of Hearts5 of ClubsQueen of Clubs

*** TURN *** 2 of Hearts5 of ClubsQueen of ClubsJack of Diamonds

*** RIVER *** 2 of Hearts5 of ClubsQueen of ClubsJack of Diamonds2 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

Aguskb: shows Jack of ClubsAce of Hearts (two pair, Jacks and Deuces)

Perrymejsen: shows Ace of DiamondsKing of Clubs (a pair of Deuces)

Aguskb collected 1285214 from pot

Perrymejsen finished the tournament in 6th place and received $1151.75.

*** SUMMARY ***

Total pot 1285214 | Rake 0

Board 2 of Hearts5 of ClubsQueen of ClubsJack of Diamonds2 of Clubs

Seat 2: Aguskb showed Jack of ClubsAce of Hearts and won (1285214) with two pair, Jacks and Deuces

Seat 3: sKc.94 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: Perrymejsen (button) showed Ace of DiamondsKing of Clubs and lost with a pair of Deuces

Seat 5: sosickPL (small blind) folded before Flop

Seat 6: Ikmpnp (big blind) folded before Flop

Seat 8: tio_rudy folded before Flop (didn't bet)

 

Jag tycker att jag spelar den här handen riktigt bra! Det är ett tricky sätt att spela A-K på och ibland(!) är det bästa sättet. Jag förstår hans syn, men jag gillar den inte. Hatar den inte heller.

Jag tror att det vanligaste folk har i mitt läge där är 8-8 - 10-10. Väldigt rare att jag sitter med den handen jag gör. Sizen på shoven är så stor att jag tror att många gör misstaget(?) att 4beta smått med A-A/K-K där. A-Qo är nog vanligare än A-Ko då A-K är så given att man kan tänka sig att få in preflop. Så min range i de flesta spelares fall är 8-8, 9-9, 10-10 och A-Qo. Han får 1.75:1 för syn vilket betyder att han behöver runt 35% equity för att syna. Med andra ord är synen korrekt matematiskt sätt men då är det bara sätt ur ett "cashgame-perspektiv". Så mkt andra faktorer som spelar in i turneringar, särskilt på finalbord. Motargument för att det skulle vara en bra syn är ju att även om han torskar den förmodade flippen så har han fortfarande drygt 450k kvar alltså nästan 30bigs.

Jaja hur som helst slutade jag 6/538 och fick 1151$, surt men tycker jag spelar handen och hela turren väldigt bra.

 

Ha de gott!

 

Kom ihåg att feedback inte skadar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjuder på en till hand där jag gör en stor läggning efter blivit 3betad på rivern, av en förmodad slowspelad K-K alternativt att rivern var väldig olycksam

 

Full Tilt Poker Game #34446352096: $30,000 Guarantee (Day 1c) (268764761), Table 3 - NL Hold'em - 15/30 - 23:00:41 CET - 2014/07/15 [17:00:41 ET - 2014/07/15]

Seat 1: elmerix (5,115)

Seat 2: AKSharky (4,831)

Seat 3: julesdAA (7,295)

Seat 4: Aistok (4,955)

Seat 5: Awecii (5,000)

Seat 6: A__theKevlar__2 (3,430)

Seat 7: NoBadBeatsPlz (4,610)

Seat 8: Demonic16 (5,967)

Seat 9: Jerkymejsen (4,760)

julesdAA posts the small blind of 15

Aistok posts the big blind of 30

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jerkymejsen 4 of Clubs4 of Hearts

Awecii folds

A__theKevlar__2 raises to 60

NoBadBeatsPlz has 15 seconds left to act

NoBadBeatsPlz folds

Demonic16 folds

Jerkymejsen calls 60

elmerix folds

AKSharky folds

julesdAA folds

Aistok raises to 240

A__theKevlar__2 has 15 seconds left to act

A__theKevlar__2 folds

Jerkymejsen calls 180

*** FLOP *** King of Diamonds2 of Spades4 of Spades (Total Pot: 555, 2 Players)

Aistok checks

Jerkymejsen has 15 seconds left to act

Jerkymejsen checks

*** TURN *** King of Diamonds2 of Spades4 of Spades2 of Clubs (Total Pot: 555, 2 Players)

Aistok checks

Jerkymejsen has 15 seconds left to act

Jerkymejsen bets 270

Aistok has 15 seconds left to act

Aistok has requested TIME

Aistok calls 270

*** RIVER *** King of Diamonds2 of Spades4 of Spades2 of Clubs8 of Hearts (Total Pot: 1,095, 2 Players)

Aistok has 15 seconds left to act

Aistok bets 330

Jerkymejsen has 15 seconds left to act

Jerkymejsen has requested TIME

Jerkymejsen raises to 950

Aistok has 15 seconds left to act

Aistok raises to 1,710

Jerkymejsen has 15 seconds left to act

Jerkymejsen: K-K?

Jerkymejsen has requested TIME

julesdAA has been disconnected

julesdAA has reconnected

Jerkymejsen folds

Uncalled bet of 760 returned to Aistok

Aistok mucks

Aistok wins the pot (2,995)

*** SUMMARY ***

Total pot 2,995 | Rake 0

Board: King of Diamonds2 of Spades4 of Spades2 of Clubs8 of Hearts

Seat 1: elmerix didn't bet (folded)

Seat 2: AKSharky (button) didn't bet (folded)

Seat 3: julesdAA (small blind) folded before the Flop

Seat 4: Aistok (big blind) collected (2,995), mucked

Seat 5: Awecii didn't bet (folded)

Seat 6: A__theKevlar__2 folded before the Flop

Seat 7: NoBadBeatsPlz didn't bet (folded)

Seat 8: Demonic16 didn't bet (folded)

Seat 9: Jerkymejsen folded on the River

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen är välläggningen bra. Men det är en 26dolls? Och det finns folk som spelar AK ellet AA så där med.o

 

55$ turre är det. A-K skulle jag sätta en bra peng på att han inte 3betar...Möjligtvis A-A..

 

Dagens grind är i full gång, inget går min väg och jag lirar inte särskilt bra tycker jag. Dax å vända på det. Kommer inlägg inatt om resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekul att det kommer nya spelare. Har inte varit inne här på flera år. Lycka till! En sak jag reagerade på dock: "Spelade $109 deepstack på tilt". Ungefär som att kolla på Ingmar Bergman när man är sugen på actionfilm ;)

 

 

Tack för lyckönskningarna, hittar inte vart jag skrev det där för tillfället men ska se vad jag kan bättra mig på sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är ju att när man åkt ut en turnering, ofta shortstacked, så är man inne i ett actionmönster. Detta förstärks dessutom av tilten när man åker ut. Att då gå in och spela deepstack ,som innehåller rätt lite action, blir fel. Tyvärr har jag gjort samma misstag typ hundra gånger, eftersom jag anser mig vara bra och gynnas av en långsam struktur. Vid tilt är det ju tvärtom så att man är ganska dålig och framför allt actionsökande, vilket snarare talar för turbo, om man ens ska spela alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, mitt screenname på PokerStars är johan2. Spelar just nu $5 rebuy, i förrgår $25/50 cashgame ;) Bestämde mig för att casha ut och börja om. Vis av erfarenheten vet jag att jag snart skulle vara nere på noll snart annars :-D Money management på nollnivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är ju att när man åkt ut en turnering, ofta shortstacked, så är man inne i ett actionmönster. Detta förstärks dessutom av tilten när man åker ut. Att då gå in och spela deepstack ,som innehåller rätt lite action, blir fel. Tyvärr har jag gjort samma misstag typ hundra gånger, eftersom jag anser mig vara bra och gynnas av en långsam struktur. Vid tilt är det ju tvärtom så att man är ganska dålig och framför allt actionsökande, vilket snarare talar för turbo, om man ens ska spela alls.

 

Fattar inte riktigt, menar du att pga att det gått dåligt så bör jag inte lira den turren? Eller trodde du att jag satte mig i den efter jag bustat de andra, för jag lirade turren samtidigt som alla andr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...