Gå till innehåll

KQs i 3b-pot vs bets


Recommended Posts

Hamnar ofta i liknande situationer där jag känner att jag måste syna men ~aldrig vinner, hur spelar ni liknande händer?

 

fi 3bettar drygt 11% ~88+,44-33,ATs+,A5s-A2s,KTs+,QJs,AJo+,KQo

(vet inte ifall han är polariserad så räknar med ett worstcase) så en syn känns given.

På floppen har jag mot en c-bet på 60 % (hittar inte c-bet i 3b-pot statten) ungerfär 40%, så syn.

 

På turn (som är blankar redigt) får jag problem då han checkar. mot rangen jag givit honom så: antingen drag eller händer som slår mig. och de flesta händer som slår mig överpar, set, borde betta.

Så kvar finns toppar med bättre/samma/sämre kicker och drag.

 

Det verkar alltså vara en värdebet från min sida, men då vill jag gärna betta < 1/2 pot för att inte tvingas syna av en push på valfri river. Men om jag gör det så verkar jag såklart ganska så vek och lägger snyggt upp för en checkraise, som jag inte vet ifall jag kan syna.

 

Riverkortet suger lite då QJ(s) och JJ drog ut, men i övrigt tror jag att jag kan syna? Har inga reads på ifall han bluffar med missade drag, inte heller några sizingtells, känns dock värdeaktigt. Combomässigt blir det AQ - 8, QJs - 2, JJ - 3. Så hur många bluffcombos har han, av knappt 10 möjliga?

 

 

 

 

Boss, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $376.09 (188 bb)

BB: $1,033.68 (516.8 bb)

MP: $328.26 (164.1 bb)

CO: $392 (196 bb)

Hero (BTN): $194 (97 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with Kclub4.gif Qclub4.gif

2 folds, Hero raises to $6, SB raises to $18, BB folds, Hero calls $12

 

Flop: ($38) 3diamond4.gif Qdiamond4.gif 4club4.gif (2 players)

SB bets $24, Hero calls $24

 

Turn: ($86) 7heart4.gif (2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($86) Jclub4.gif (2 players)

SB bets $44

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en enkel syn KQ är den starkaste handen du checkar bakom turn. På river har jag QJ som är den enda bättre handen JJ får jag alltid in pre ( även om du har JJ här så är det en syn). Du kommer folda alla FDs, alla par 55-TT om du börjar fold Qx här kommer du överfolda extremt mkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...