Gå till innehåll

Ogloedens opus novus


Ogloeden

Recommended Posts

Hej!

 

Jag spelat NLH micro i några år, varit vinnande sen 2012, men aldrig orkat ta det till en seriös nivå där jag jobbar regelbundet för att optimera mitt spel. Så nu har jag börjat plugga lite teori och försöker analysera mina stats efter varje session.

 

SvS är platsen och nivåerna är /2-/5 (ja, precis som de flesta andra, förlåt).

 

Startar den här dagboken mest som motivation för mig själv, får jag feedback på mitt spel är det dock en finfin bonus!

 

Mitt huvudmål för andra halvan av 2014 är att få upp rullen över 30k och kunna lämna /2 bakom mig. Har tagit en del skott på /4 och /5 under året men aldrig riktigt lyckats pga dåligt spring och därför dito spel, scared money mm.

 

Andra mål för resten av året:

* Lägga minst 4h/vecka på teori

* Spela minst 30k händer/månad

* Investera i några coachingsessioner

* Aldrig spela om jag inte är sugen

* Aldrig ha distraktionsmoment på sidan om, som INTERNET t.ex, utan bara fokusera på spelet

* Inte tilta bort en krona (omöjligt)

 

Rulle idag: 25539 kr

Händer hittills i juli: 8059

Resultat hittills i juli: 3532 kr

 

Ska bara lära mig hur jag postar grafer, så kommer resultatet för min senaste session snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här undrar jag 1. Är bara syn korrekt pre, eller borde jag ha 4bettat? Fi är extremt spewig och hade förmodligen degat isf. 2. Vad göra på floppen?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: k318.89

BTN: k106.00

SB: k189.57

Hero (BB): k916.19

UTG: k342.81

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has T:heart: J:heart:

 

UTG calls k2.00, fold, fold, SB calls k1.00, Hero raises to k8.00, UTG raises to k21.50, fold, Hero calls k13.50

 

Flop: (k45.00, 2 players) 8:club: 9:spade: T:diamond:

Hero checks, UTG bets k321.31 and is all-in, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här undrar jag 1. Är bara syn korrekt pre, eller borde jag ha 4bettat? Fi är extremt spewig och hade förmodligen degat isf. 2. Vad göra på floppen?

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: k318.89

BTN: k106.00

SB: k189.57

Hero (BB): k916.19

UTG: k342.81

 

SB posts SB k1.00, Hero posts BB k2.00

 

Pre Flop: (k3.00) Hero has T:heart: J:heart:

 

UTG calls k2.00, fold, fold, SB calls k1.00, Hero raises to k8.00, UTG raises to k21.50, fold, Hero calls k13.50

 

Flop: (k45.00, 2 players) 8:club: 9:spade: T:diamond:

Hero checks, UTG bets k321.31 and is all-in, Hero ?

 

Syn är finfint pre och sen har jag nog lite svårt för att hitta foldknappen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in några hundra händer igår och plussade typ 1kr/hand. Har sprungit bra den här veckan, men tyvärr har jag inte fått in nog volym, inte ens i närheten. Jobbar egentligen deltid (frilans), men det har blivit mer jobb än vanligt. Det plus det gudomliga vädret har gjort det svårt att kräla in i grindgrottan.

 

Rullen närmar sig 30k iaf. Snart blir det /4 och /5!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppgraderat PT3 till 4:an. Det var gratis så inte så mkt att tänka på. Antar att de flesta här kör HM, men är det någon som använder PT4 och kan ge en snabbrecension? Skillnader mot för 3:an?

 

Jag har PT3 sedan innan, var inne nu o snurrade på deras sida! Hur uppdaterar jag gratis till PT4?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! 30k är ju jävligt stabil rulle för /4 ocg /5!

 

Tack!! Ja, jag är en feg jävel. Trivs med en restriktiv BRM, får mig att spela bättre. Räds t.ex inte att cbetsdega river mot fisk med missat drag, vilket jag hade gjort om jag riskerat 5% av rullen. Vilken nivå hade du kört med en rulle på 30k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har PT3 sedan innan, var inne nu o snurrade på deras sida! Hur uppdaterar jag gratis till PT4?:)

 

Fick ett sista-minuten-erbjudande på mailen. Logga in på ditt PT3-konto och uppgradera bara. Du får då en aktiveringskod som du kan använda när du laddat ner PT4. Sen sköts all importering av handhistorik och inställningar automatiskt. Eller den borde skötas automatiskt. För mig blev det ett manuellt helvete som tog en halv dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter några korta sessioner, där det kändes som jag floppade set mot överpar varannan hand och färg mot högre färg lika ofta, ligger jag BE de senaste två dagarna. Sjuk varians på så få händer. Har dock hunnit med lite mer plugg. Fan vad det känns segt att man inte tog pokern mer seriöst från början. Har bara lagt ett par timmar på teori nu och känner mig redan dubbelt så upplyst. Förhoppningsvis kommer det betala sig så småningom i en minst tripplad WR.

 

Juli

Händer: 9546 / 30 000

Teori: 3h / 16h

Resultat: 4488 kr

 

Rulle: 26392 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en usel session med kasst spel och en miljard setups. -1400-ish. Ett exempel på min obalans:

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k237.65 (VPIP: 100.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 1)

Hero (SB): k402.00

BB: k527.85 (VPIP: 25.71, PFR: 21.21, 3Bet Preflop: 10.11, Hands: 995)

UTG: k271.87 (VPIP: 46.10, PFR: 4.75, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 301)

CO: k487.77 (VPIP: 31.03, PFR: 17.24, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 60)

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 4:club: 4:spade:

 

fold, CO raises to k8.00, fold, Hero calls k7.00, BB calls k6.00

 

Flop: (k24.00, 3 players) 9:spade: 5:heart: 4:heart:

Hero checks, BB checks, CO bets k18.00, Hero calls k18.00, fold

 

Turn: (k60.00, 2 players) T:spade:

Hero checks, CO bets k45.00, Hero raises to k116.00, CO calls k71.00

 

River: (k292.00, 2 players) 8:spade:

Hero bets k260.00 and is all-in, CO calls k260.00

 

Spoiler!
Hero shows 4:club: 4:spade: (Three of a Kind, Fours) (Pre 66%, Flop 83%, Turn 77%)

CO shows 3:spade: A:spade: (Flush, Ace High) (Pre 34%, Flop 17%, Turn 23%)

CO wins k797.00

 

Höja mer på turn? Borde jag ha gett upp skiten på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att gå checkraise flopp, bet turn och sedan checkfold river med ett set på denna bräda tangerar horribelt och vedervärdigt som beskrivning. Sedan kan man argumentera för om checksyn eller bet är bäst som riverlinje, men folda gör då jag aldrig här.

 

Inte så himla förtjust i checksyn flopp och checkraise turn heller. Givet floppspelet så checksynar jag turn och checkbestämmer på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...