Gå till innehåll

ViktorH ångar på. Grafer och sånt!


ViktorH

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jaha då var dagen här. Ska på en dagstur och legday får åter skjutas en dag framåt. Kommer äta gott och ordentligt idag, och somnade mot förmodan redan halv 4 på natten, 5h tidigare än vanligt, så blir ett litet cardiopass innan frukosten!!

 

Dagsutflykten kommer att bli onyttig och kantas av drinkar. Målen idag är att få en kavaj/kostym uppsydd till vettigt pris, äta tacos, dricka drinkar, kanske en liten godispåse och eventuellt hitta nån fin utsiktsplats med en god vän!

 

Igår blev ett rätt lugnt gympass. Hade ingen avocado hemma och sänkte lite i rodd/lats, men la på set för att kompensera.

Ökade i allt annat.

 

ViktorH

 

Landade på runt 5000 kcal. Fredag är födelsedagsfirande och mitten av maj min födelsedag. Utöver det bör det inte bli fler cheat days.

Redigerad av ViktorH
Tjockkkk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad (redigerade)

Provade de grå byxorna till den lila tröjan igår fast utan skjorta. Tycker nog det var bättre än med. Åt även tacos och drack drinkar på ett av mina smultronställen med en god vän. Tillsammans la vi ~13k SEK på tailor made suits, håller tummarna för att det blev bra! :ola:

Svårt att välja bra färger förresten. Vännen gick för en riktigt nice blå och jag själv valde mellan en intensiv lila och mörkgrön. Valde till slut den senare, med ryggen på västen i samma tyg som innertyget på kavajen. Mycket spännande att se hur det blir!

 

Hos skräddaren

 

 

153u4ip.jpg

 

 

 

Sjukt bossig lunch idag!! Helvete :mrgreen: livsEV i taket.

 

Morgonformen ser ut som 2% mindre body fat pga alkoholen igår. Ikväll kommer det se ut som 2% mer :-(

 

 

2u9n0hc.jpg

 

 

Gårdagen plus idag plus födelsedagsfirandet.. Hur faan ska man hålla formen?! Blir löjligt med cardio i dagarna tror jag.

Redigerad av ViktorH
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade de grå byxorna till den lila tröjan igår fast utan skjorta. Tycker nog det var bättre än med. Åt även tacos och drack drinkar på ett av mina smultronställen med en god vän. Tillsammans la vi ~13k SEK på tailor made suits, håller tummarna för att det blev bra! :ola:

Svårt att välja bra färger förresten. Vännen gick för en riktigt nice blå och jag själv valde mellan en intensiv lila och mörkgrön. Valde till slut den senare, med ryggen på västen i samma tyg som innertyget på kavajen. Mycket spännande att se hur det blir!

 

Hos skräddaren

 

 

153u4ip.jpg

 

 

 

Sjukt bossig lunch idag!! Helvete :mrgreen: livsEV i taket.

 

Morgonformen ser ut som 2% mindre body fat pga alkoholen igår. Ikväll kommer det se ut som 2% mer :-(

 

 

2u9n0hc.jpg

 

 

Gårdagen plus idag plus födelsedagsfirandet.. Hur faan ska man hålla formen?! Blir löjligt med cardio i dagarna tror jag.

 

Följer denna dagbok mest varje dag! den är BRA :-) Lite matbilder och den blir :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer denna dagbok mest varje dag! den är BRA :-) Lite matbilder och den blir :ola:

 

Den bilden gjorde byxorna mer rättvisa. Mycket snygga! Gillar också som tidigare nämnt antingen skjorta eller tröjan, inte båda och. Så bra jobbat :-)

 

Tack grabbar, vad roligt att höra! Kändes också bättre med endast tröjan istället för kombon precis som du säger. Vet inte om jag vågar matbilder, men kan försöka. Träningen gick under idag pga. 15.5h pokersession. Backade vackra dryga 6 inköp till slut dessvärre. Imorgon (idag) födelsedagsfirande, sen blir det stenhårt kost och träning tills deffen är färdig i mitten av maj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väger in på 77.7 kg. Kör en snabb runda cardio, intervaller av rask promenad (5.5-6.0% gradient, 5.5-6 km/h) och joggning (0.5-1.0% gradient, 8.5-9.0 km/h).

 

 

351v2up.jpg

 

 

 

Dricker 2 fulla proteinshakes under tiden och väger ändå 77.3 kg efter?! Kör sedan middag (frukost) innan alkoholen börjar flöda för födelsedagsfirandet.

 

400g kobe wagyu, (kom på i slutet att jag skulle fota :oops: )

 

 

xbd18h.jpg

 

 

Syns bara på 3 dagars misskötsel att kroppen tar skada. Ångest. Fyller snart 29 med. Ångest. Förstärks av att ena födelsedagsbarnet fyllde 30 för 1 minut sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nån gej klubb inatt

 

 

ng37yo.jpg

 

 

 

Bonus:

 

 

Hur förklarar PF detta?

a5g35x.jpg]

 

 

 

Vägde under 77 kg imorse. Antar det beror på alkoholen inatt. Ryyyyyyyser :evil:

 

Edit: jag har nu vid två tillfällen mutat två vakter med 500 spänn vardera på fyllan. Helt utan anledning. De har inte bett om det, det har inte funnits någon uppenbar idé bakom.

Jag antar att de har min rygg om jag behöver det?

 

Nu blir det carbonara som den var tänkt att förtäras! Serverad ur en ostajävel. (Är lite full fortfarande tror jag, dålig dryckesform efter alla nyttigheter, träning, avhållsamhet etc.)

 

 

Körde pappardelle för kände det var rätt. Efter denna tillbaka på deffen :roll:

 

Snapchat_7933392881225565594.jpg

 

 

Edit 2: är numera Starwood Preferred Guest: Platinum. Sedan några dagar, hade inte riktigt koll. Res med mig! 8-)

Redigerad av ViktorH
Flashback
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sushi.

Efter gårdagens magiska carbonara - och är besviken på att 800 visningar om dagen inte genererar mer kärlek i form av kommentarer till en sådan skapelse - var sushi det enda jag kunde tänka mig på kvällen. Strax innan stängning rullar vi in. Det börjar bra.

 

 

60% av 5 stora bitar sashimi

 

ibw4er.jpg

 

 

Därefter rullar min väns beställningar in. Vi delar en 6-bitars wagyurulle, men min mat dröjer. Efter 20 minuter kommer servitrisen ursäktande ut och förklarar att hon glömde(?) ge kocken min nigiri-order (totalt 6 bitar och lätt det jag såg fram emot mest, bakis och tiltad). "Är det fortfarande ok att beställa?"

"-japp!" Och hon tar beställningen på nytt.

10 min senare kommer de ut och undrar när vi ska gå då restaurangen stänger. "What the FUCK!", ekade i den tomma restaurangen när jag insåg att jag inte skulle få min mat. Skällde ut nån stackare då vår första servitris hade gått hem. Sparade inte på svordomarna.

 

Detta alltså ett rätt fin ställe, där vi betalde ~1k sek för alltså 1 persons mat + miso för två och en delad 6-bitars. Är fortfarande eld och lågor när jag tänker på det.

 

 

Edit: positiva saker; idag om 6h kommer mina skräddarsydda kläder. Är mycket exalterad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Blir lite wonky träningsupplägg idag. Känner jag måste kriga cardio som in i helvete för att bära upp senaste dagarnas misär. Tänkte köra ben idag, och då går inte cardio efter passet... så måste köra cardio innan benpasset, vilket nånstans skriker FEL i mig (med Metas röst).

 

Typ ofrånkomligt. Det enda som gör det lite mer ok är att jag tänkte lägga närmsta ben, push och pull på 80% av styrkenivå eftersom det var några dagar sedan jag körde. Detta borde ge mig lite större svängrum med cardion.

 

Kör en timme nu med 5:2 minuters intervaller. 5.5% gradient, 5.5 km/h vs. 5.5% gradient, 8.5 km/h. Återkommer med om det fanns någon benstyrka kvar sen.

 

Edit: fick öka till 6.0% gradient, 6.0 km/h vs. 6.0% gradient, 9.0 km/h efter 37 minuter då det kändes för långsamt. Spännande det här, verkar som min cardio blivit lite bättre de här veckorna trots mitt kedjerökande ..

 

Edit 2: 1h blir för lite, kanske lägger på en halvtimme!

 

Edit 3: 70 min in och 10 perioder intervall inser jag att jag kan pressa in 4 perioder till om jag sänker låg:hög intensiv till 3:2 minuter! GL ViktorH, ser fram emot tekniksquats efter detta.

Redigerad av ViktorH
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90 minuter intervaller följt av lättare benpass. Inte optimalt, framtida ViktorH och kära läsare. Gick dock utmärkt förutom att benstyrkan varit lite lolplz.

 

 

r034es.jpg

 

Som ni ser så intervallade jag över milen, och samtidigt lyckades jag bestiga 1/16 av mount everest.

 

Passet i övrigt var superchill, men tungt för mig. Kanske postar ett videoklipp på böjset sen om jag orkar.

 

 

2ikw7bc.png

 

La mig på typ 66% av tidigare högstanotering och fokuserade på teknik!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete va tight jag är i min nya kostym! Bilder uteblir då kostymens byxor och ett par byxor till ska tightas till i benen.

Skräddaren hade fuckat up en skjorta genom att skriva Viktor när det skulle stå ViktorH på ärmen, så den fick han göra om.

 

Får väl justeringarna inom veckan hoppas jag. Äckligt stilig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man känner sig så jävla chef i skräddat!

Vilket i sin tur gör att man är stoltare och ståtligare vilket gör det hela ännu bättre och snyggare! :mrgreen:

 

Håller helt med! Snygga skor och glasögon sen så. Min vän gick från uteliggarstatus till liggastatus på nån minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går framåt, grattis till vikten.

Hur fungerade det med osten? Känner mig allmänt okultiverad här och känner att det blivit lite mycket. Åt man hela? Om inte, återanvänds den? Himla massa ost.

 

Vet inte om du har kontrollerat, men hade varit intressant: Har din viktnedgång följt vad den "borde" varit efter löpbandets kaloriförbrukningsuppskattningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Kul att det går framåt, grattis till vikten.

Hur fungerade det med osten? Känner mig allmänt okultiverad här och känner att det blivit lite mycket. Åt man hela? Om inte, återanvänds den? Himla massa ost.

 

Vet inte om du har kontrollerat, men hade varit intressant: Har din viktnedgång följt vad den "borde" varit efter löpbandets kaloriförbrukningsuppskattningar?

 

Tackar!

Osten är bara hur carbonaran serveras, den flyttas sedermera till tallrik. Min gissning är att osten återanvänds.

 

Min viktnedgåmg följer ungefär kalorimålet. Eftersom exakta kalorier ej går att ange varken på mat eller träning så verkar det bli ungefär rätt i slutändan. Jag har alltid marginaler med ska tilläggas, för att vara på den "säkra" sidan. Ska dock tilläggas att eftersom jag gymmar 5-6 ggr/vecka så har jag sannolikt ökat i muskelvikt samtidigt som jag tappat mer fett än vad vikten på vågen säger!

 

Edit: jag antar att "MF"-maskinerna på mitt schema är lite glädjeräknare. Likaså tror jag "SH"-maskinerna är motsatsen. (Följer i stort sett vikt*distans = kcal, oavsett lutning). Det jämnar nog ut sig, men för säkerhets skull så använder jag bara 85% av ihoptjänade kcal vid sammanfattning.

Redigerad av ViktorH
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3h sömn i bagaget. Spelar lite poker, gymmar (är duktig och kör en timme på treadmillen) och sen mat och sen poker.. allt enligt planen. Vad är inte enligt planen? Bakslaget av sömnbrist och all träning. Ligger på ett rått kaloriunderskott för dagen och är för trött och därför för dum för att inse att jag måste äta. Kommer till slut iväg till ett känt steakhouse där det blir "handla inte på tom mage"-effekten. Drygt 700 kr senare och mage fylld med sconesaktigt bröd, mjuk ost, hummersoppa, kycklingfiléer och potatismos med bacon/sourcream/pepparrot så var kalorikvoten för dagen uppfylld. Därefter somnade jag mitt i grinden till nåt klipp som förklarade hur många synder nya star wars-filmen gjorde.... och nu är jag här igen! Tillbaka vid borden. Tyvärr nästan sitegul på svs men största anledningen är att jag plockat ut smet för framtiden 8-) (men till viss del att PLO är så roligt och jag är så dålig).

 

Passet från idag. Ingen aning om när jag ska sova inatt då det är löning som man säger, men hoppas vara i säng om 7-8h senast.

 

 

30k80pf.jpg

 

Ok stark, körde lite lugnt som enligt plan. Vilodag eller dragpass imorgon, beroende på hur sjuk jag blir efter inatt:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Grisdäckade igår efter 3h sömn, 24h vaken och av dessa 18h grind. (Resten gym/mat). Blev väckt 2h senare, än påklädd och alla lampor tända. Somnade åter och vaknade efter totalt ~8h sömn. Bara minimalt med förkylningssymptom, så blir lätt cardio + lätt dragpass idag! Redan satt i mig halva #MagiskAvocado och proteinshake, taggaaa. Vikten följer planen med, så trevligt :mrgreen:

 

Dagens Lärdomar:

 

1) kör inte intervaller om du känner dig småförkyld, kör bara vanlig rask promenad.

 

2) ta nässpray innan cardion om andningsvägarna inte är 100%.

 

3) cardio en dag efter legday följt av intervallcardio två dagar efter legday är inte optimalt för benprestation.

 

4) ovanstående kan vara anledning till att vilopulsen vägrade droppa under 130bpm mellan löpningarna. Efter/kallsvettningarna pågår fortfarande en kvart efter löpbandet.

 

Körde 35 min 5:2 låg (6.0% gradient, 6.0 km/h) : hög (6.0% gradient, 9.0 km/h). Därefter nässpray och ibumetin...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...och DRAGPASS fuck yeah nu kör vi, återkommer med hur förjävligt bakslaget blev av detta.

 

Passet:

 

 

hrms2g.png

 

Tangerade bästa passet i smal rodd, ökade i breda latsdrag, baksida axlar (hittade äntligen skönt läge), bicepscurls med ez bar och hammercurls med rep. Stark!!

 

Kan dessutom inte öka mer i vikt på rodd då den väger 75 kg och jag 77 kg. Nästa steg är för tungt för att jag ens ska komma till startläge.

Redigerad av ViktorH
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...