Gå till innehåll

ViktorH ångar på. Grafer och sånt!


ViktorH

Recommended Posts

Varm av sol jag väcks ur dvala,

drömmens töcken från mig dala.

Sträcker ut min arm att nå,

laddad mobiltelefon.

Facebook, insta, snapchat, pf,

flickvän önskat glhf :*

Tar mig till min favorit,

prosan skriven under skit.

Lyckan i att bränna hålet,

gårdagens guacamole.

Sätter själadjupa spår,

det var ingen metafor.

 

 

"#2", Morgondikt av ViktorH

 

Lycka till vid borden!

 

 

Finns det någon "#1"? Bannemig såhär en DB ska vara!

Tror jag har någon hemlig kärlek för poesi... Tror nog alla har det.

Ps. Kolla på "dead poet sociaty".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det någon "#1"? Bannemig såhär en DB ska vara!

Tror jag har någon hemlig kärlek för poesi... Tror nog alla har det.

Ps. Kolla på "dead poet sociaty".

 

Kul att min nyvakna poesi slår rot :)

 

Har sett filmen för längesen!

 

 

 

 

 

Dagens tilt:

 

Sitter på 25/50 med största värdet i mannaminne. Överdriver inte och Pokerfalken kan intyga.

Svängt rejält då jag lirade runt 51vpip och fick spela nästan var pott mot värdet.

Lyckas lägga mig på plus, täcker värdet som sitter med ca 13k och har uppskattningsvis 120 sekunder kvar tills han är busto, när COMHEM väljer att disconnecta mig från bordet.

 

Detta har förstås hänt förr och jag drog en uppskattning mellan 50-100k i förlorade potter/värde i vårt hushåll sedan vi använt denna analvåldtäkten till ISP.

Slår vi ihop hela hushållet kan det vara mer.

 

Sitter nu och railar bordet jag TOTALT körde över, medan några microregs som tar sitt livs skott håvar in degen.

Jag är mest avundsjuk.

 

 

 

Fyfan för COMHEM. Jag hatar er. HATAR ER.

 

 

 

ViktorH out!

 

och där gulade värdet för 8e gången, (inne för 30k+ bara på /50-bordet och har backat ännu mer tidigare på /10, /15 och /20).

 

FMLLLLLLLLLLL en gång i halvåret är bordet såhär.

 

 

mvh pluswhine :roll::lol::shock::oops::rolleyes::ola: :ola: :ola: :ola: :ola::roffe::ola:

 

 

edit: spelade drygt 11h pokerz under dygnet. (HEM-dygn obv). Duktig grinder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hue gick d?

 

BE på /100 och back en tjuga på /50.

 

Blev en lång session och var lite trött mot slutet tror jag. Inte autopilot men kreativiteten peakade nog nån timme innan jag slutade och jag gjorde några lösa syner mot shortstackvärdena som kan diskuteras samt fick inte maxbetalt när jag själv ledde.

 

Var kul att spela /100 igen!

 

Idag är det visst löning.. spännande! Undrar om man går vinnande från en löningshelg :3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser alltså kreativitet som något positivt in-game?

Om mitt grundspel är något sånär genomtänkt och jag avviker på ett kreativt vis vet jag aldrig huruvida det är bra men eftersom det inte är genomtänkt borde det ju vara sämre i snitt.

 

GL lönehelg så ses vi på borden efter Big Slap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser alltså kreativitet som något positivt in-game?

Om mitt grundspel är något sånär genomtänkt och jag avviker på ett kreativt vis vet jag aldrig huruvida det är bra men eftersom det inte är genomtänkt borde det ju vara sämre i snitt.

 

GL lönehelg så ses vi på borden efter Big Slap.

 

Visst måste det väl ses som att man spelar bra/koncentrerat om man hittar explo-lines som (man tror) ger bättre värde mot FI än ens grundspel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart det något utav dina HU-planer?

 

Nej det var bara bra värde, önskar jag varit lite mer på hugget bara.

 

Du ser alltså kreativitet som något positivt in-game?

Om mitt grundspel är något sånär genomtänkt och jag avviker på ett kreativt vis vet jag aldrig huruvida det är bra men eftersom det inte är genomtänkt borde det ju vara sämre i snitt.

 

GL lönehelg så ses vi på borden efter Big Slap.

 

Kreativt som att jag kan planera gatorna innan jag spelar dem, ligga inne med något högre antal c/r och raise cbet-linjer (som jag gillar överlag och är rätt bekväm med) och även kreativt som i att hitta foldknappen :rolleyes:

 

Är du verkligen så duktig att du vinner $$$ på /50+?

 

Med en fisk på bordet ska jag gå vinnande därifrån.

Kanske inte som jag spelade igår dock, men vid sk. A-game.

 

 

Ska sätta mig och grinda lite nu, hoppas på bra lönevärde :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kreativt som du beskriver det är vad jag kallar "aktivt game", då man aktivt strävar mot balans och verkligen tar hänsyn till boardtextures och tänker mer seriöst kring ranges jämförelsevis mot autopilotspelet man har 90% av tiden.

 

Att ha ett aktivt game brukar lösas av sig själv de gånger jag tvingar mig själv att tänka i alla fall 3 sekunder på varje gata istället för att bara ta snapbeslut som jag gör mer eller mindre hela tiden annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kreativt som du beskriver det är vad jag kallar "aktivt game", då man aktivt strävar mot balans och verkligen tar hänsyn till boardtextures och tänker mer seriöst kring ranges jämförelsevis mot autopilotspelet man har 90% av tiden.

 

Att ha ett aktivt game brukar lösas av sig själv de gånger jag tvingar mig själv att tänka i alla fall 3 sekunder på varje gata istället för att bara ta snapbeslut som jag gör mer eller mindre hela tiden annars.

 

A som i Aktivt? :roll: A-game!!

 

 

ja bara vänta tills timebanken är runt hälften är vettigt för min egen del. Då vet jag att jag inte tvingar beslut, och inte ger ifrån mig timingtells.

 

image.php?di=46H2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså HAH vad har hänt med vårt fina norr??

 

Hör tumult utanför lägenheten så pausar borden och går ut på balkongen för en cigg.

Ser en tjej stå och skrika något på en kille för att sedan storma iväg. Killen står lutad mot en förbjudet att parkera-skylt, tar upp sin mobil för att prata med någon. Tjejen kommer strax tillbaka och skriker 2 cm från hans ansikte nåt i stil med "BLABLABLABLA HÖRDE ATT DU PRATA OM MIG BLABLA!!" och ger honom en ordentlig käftsmäll som hördes till balkongen så han tappade telefonen i gatan.

Killen skriker då ännu högre 2 cm från hennes ansikte tillbaka något jag inte kunde tyda. Hon stormar iväg igen och killen tar upp sin telefon. Typ ser hur han börjar koka och sparkar hårt in i lyktstolpen och går sen efter tjejen längs en gata jag inte kan se. Fyra höga klirrande smällar följer när han sedan (kvalificerad gissning) sparkar in rutorna på bottenplan längs gatan.

Lite snabbt kommer han tillbaka vid stolpen, ser upp mot ett passerande äldre par som lite chockartat stannat upp i promenaden, och skriker "MEN KOM DÅ!!" innan paret skyndar vidare.

 

Vad har hänt med vårt fina norr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Paus och eventuellt uppehåll för kvällen.

 

Tog igen 14k på 25/50 och 50/100 ikväll, av de 22k jag backade igår.

 

Bättre fokus idag helt klart. Dessutom förlorade jag mer flippar än jag vann igår och idag, vilket också känns bra. Då känns det inte som att man spelat riktigt så uselt som resultatet säger att man gjort 8-)

 

Plockade 3k till på lägre nivåer, men sitter och svettas nåt jävligt framför datorn pga vädret så orkar inte sitta och nöta nöta nöta.

 

Ni som svettas mycket framför datorn, se till att dricka mycket vatten :!:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du klagar på dagens ungdom som förstör ditt fina norr samt uppmanar folk att tänka på att dricka mycket vatten...

 

Skärpning här nu fan :/

 

Mord och white trash. Har Helsingør kommit närmre Helsingborg?

Det är den där jävla gröningens fel. Folk tror de vara kan stampa in i min trädgård.

 

Grill ikväll med barndomsvänner. Kanske paus från pokern. Är inte orolig över lönevärdet eftersom jag vet när det Riktiga lönevärdet kommer till SvS.

 

Sen en hälsning till SONNYRAVESTATION. Han kör över mig var dag, men snart, snart så får han pisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså HAH vad har hänt med vårt fina norr??

 

Hör tumult utanför lägenheten så pausar borden och går ut på balkongen för en cigg.

Ser en tjej stå och skrika något på en kille för att sedan storma iväg. Killen står lutad mot en förbjudet att parkera-skylt, tar upp sin mobil för att prata med någon. Tjejen kommer strax tillbaka och skriker 2 cm från hans ansikte nåt i stil med "BLABLABLABLA HÖRDE ATT DU PRATA OM MIG BLABLA!!" och ger honom en ordentlig käftsmäll som hördes till balkongen så han tappade telefonen i gatan.

Killen skriker då ännu högre 2 cm från hennes ansikte tillbaka något jag inte kunde tyda. Hon stormar iväg igen och killen tar upp sin telefon. Typ ser hur han börjar koka och sparkar hårt in i lyktstolpen och går sen efter tjejen längs en gata jag inte kan se. Fyra höga klirrande smällar följer när han sedan (kvalificerad gissning) sparkar in rutorna på bottenplan längs gatan.

Lite snabbt kommer han tillbaka vid stolpen, ser upp mot ett passerande äldre par som lite chockartat stannat upp i promenaden, och skriker "MEN KOM DÅ!!" innan paret skyndar vidare.

 

Vad har hänt med vårt fina norr?

 

Sociala medier har spridit våran fina stockholms-förort mentalitet. Vilken dag som helst där jag bor. Jävla Facebook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...