Gå till innehåll

Ska det äntligen bli av ?


matts

Recommended Posts

Fattar inte att folk orkar dra upp hans tidigare "synder"?

Ok, killen försökte fuska men hatar ni Cates o grabbarna också som har fuskat lika mycket om inte värre på nätet?

Insiderbrotten blev han aldrig dömd för och misshandel lär han ju inte vara den enda pokerspelaren som blivit dömd för.

 

Missförstå mig rätt här, visst har man all rätt att tycka Kens moral är tvivelaktig men att han skulle vara ett större rövhål än 50% av resten i ankdammen håller jag som osannolikt.

Om man skulle rannsaka sig själv så finner man nog fler skelett i garderoben än vad man trodde.

 

Andreas Bergman (ser det inte som en outning eftersom han själv inte vill vara anonym på något sätt) däremot har vid ett flertal tillfällen försökt få Dan Glimne att framstå som pedofil samt har hotat Kens barn och övriga familj till döden, om än i ett sätt som kanske inte kan tolkas som seriöst men ändock. Han går över gränsen gång på gång i alla olika forum han figurerar i och jag hoppas ärligt att Ken knockar honom så han ser stjärnor så han kryper tillbaka till sin mamma med svansen mellan benen.

 

Ken må ha försökt fuska i poker på ett otroligt genomtänkt sätt men jag har ingen aning om vad som låg bakom så innan dess dömer jag ingen och sett till vad han har gjort för pokersverige i stort så har han fortfarande min fulla respekt och beundran.

 

Antar att det är lite som med en viss Zlatan. Många hatar honom men vet egentligen inte ens varför. I lilla landet lagom är farligt att sticka ut från fårskocken om man inte är hårdhudad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte att folk orkar dra upp hans tidigare "synder"?

Ok, killen försökte fuska men hatar ni Cates o grabbarna också som har fuskat lika mycket om inte värre på nätet?

Insiderbrotten blev han aldrig dömd för och misshandel lär han ju inte vara den enda pokerspelaren som blivit dömd för.

 

Missförstå mig rätt här, visst har man all rätt att tycka Kens moral är tvivelaktig men att han skulle vara ett större rövhål än 50% av resten i ankdammen håller jag som osannolikt.

Om man skulle rannsaka sig själv så finner man nog fler skelett i garderoben än vad man trodde.

 

Andreas Bergman (ser det inte som en outning eftersom han själv inte vill vara anonym på något sätt) däremot har vid ett flertal tillfällen försökt få Dan Glimne att framstå som pedofil samt har hotat Kens barn och övriga familj till döden, om än i ett sätt som kanske inte kan tolkas som seriöst men ändock. Han går över gränsen gång på gång i alla olika forum han figurerar i och jag hoppas ärligt att Ken knockar honom så han ser stjärnor så han kryper tillbaka till sin mamma med svansen mellan benen.

 

Ken må ha försökt fuska i poker på ett otroligt genomtänkt sätt men jag har ingen aning om vad som låg bakom så innan dess dömer jag ingen och sett till vad han har gjort för pokersverige i stort så har han fortfarande min fulla respekt och beundran.

 

Antar att det är lite som med en viss Zlatan. Många hatar honom men vet egentligen inte ens varför. I lilla landet lagom är farligt att sticka ut från fårskocken om man inte är hårdhudad.

 

Tjena Ken, välkommen till PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missförstå mig rätt här, visst har man all rätt att tycka Kens moral är tvivelaktig men att han skulle vara ett större rövhål än 50% av resten i ankdammen håller jag som osannolikt.

Om man skulle rannsaka sig själv så finner man nog fler skelett i garderoben än vad man trodde.

 

Utan att ha en anka i tävlingen så måste jag få säga att om 50% av pokerspelarna är värre än 'känd fuskare, lögnare, ekobrottsling och våldsbrottsling.' så är det riktigt illa.

 

Tror jag fortsätter att undvika andra pokerspelare in real life. De verkar ju för jävliga.

 

Du borde nog verkligen rannsaka dig själv till att börja med om du tycker det är försumbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Ken, välkommen till PF.

 

Jag har varit medlem i dryga tio år och heter inte Ken utan Per samt var aktiv medlem i början innan klubben för inbördes beundran skrämde bort alla medlemmar som skrev på pf, ganska exakt efter att QoS lämnade skeppet.

 

Men istället för att göra dig lustig kan du ju försöka bidra med något eller är det bara poäng för fyndighet inom klubben som räknas?

 

 

Utan att ha en anka i tävlingen så måste jag få säga att om 50% av pokerspelarna är värre än 'känd fuskare, lögnare, ekobrottsling och våldsbrottsling.' så är det riktigt illa.

 

Tror jag fortsätter att undvika andra pokerspelare in real life. De verkar ju för jävliga.

 

Du borde nog verkligen rannsaka dig själv till att börja med om du tycker det är försumbart.

 

Du har rätt, jag överdrev.

Menade bara att jag har svårt att förstå vad det är Ken har gjort mot någon annan än kniven inom pokersfären som gör att man måste hata honom?

 

Jag har också slagit folk på käften när jag var omogen tonåring samt gjorde säkert en hel del andra moraliska tveksamheter också men jag har fantastiskt många pokervänner ändå och det är ingen som lastar mig för sånt som jag gjorde då.

Men det är alltså helt ok att spy ur sig att någon är ekobrottling trots att man inte är dömd?

 

 

Min poäng var bara att han är LÅNGT ifrån den enda som försökt fuska (utan att ens lyckas) inom pokervärlden men den enda som det är helt ok att häckla och ljuga ihop vad som helst om.

Innan ni går helt i spinn och skriker att jag är Ken så tänk efter en gång bara om det är rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte den minsta insikt i vem Ken eller någon av dom andra inblandade ens är förutom att han för väldigt längesen innan jag ens brydde mig om poker ledde något TV-program.

 

Det jag reagerar på är att du (som många andra i samhället idag) anser att det mesta är ok och har sin förklaring.

 

Du gör det igen i ditt senaste inlägg.

 

"Jag har också slagit folk på käften när jag var omogen tonåring". Du försöker få det att låta som något normalt. Men 95% av manliga svenskar har aldrig slagit någon på käften. Ens när vi var tonåringar. Bara för att det kanske är vanligt i din umgängeskrets så är det inte varken normalt eller ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det jag reagerar på är att du (som många andra i samhället idag) anser att det mesta är ok och har sin förklaring.

 

Du gör det igen i ditt senaste inlägg.

 

"Jag har också slagit folk på käften när jag var omogen tonåring". Du försöker få det att låta som något normalt. Men 95% av manliga svenskar har aldrig slagit någon på käften. Ens när vi var tonåringar. Bara för att det kanske är vanligt i din umgängeskrets så är det inte varken normalt eller ok.

 

Var påstår jag att det är ok?

Självklart är det inte ok men ska jag straffas resten av livet för något jag gjorde för 20 år sen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hamna i slagsmål kan alla göra. Det är inget uteslutande för busar eller "drägg".

Ekobrott som man inte är dömd för känns helt fel att belastas för då man enligt lag inte gjort någon som helst fel(vilka är vi att döma jämfört med rättsystemet)

 

och när det kommer till pokerfusket så kan nog ingen av oss hela bakgrunden eller historien och troligtvis är det bara ett fåtal få men det känns hursomhelst fel att döma någon för något som skedde för 15-20 år sen.

 

Personligen tycker jag att nästan alla personer förtjänar flera chanser i livet och som det ser ut inom pokersverige så får man tydligen bara 1 vilket i sig är helt efterblivet då gamblingkulturen härstammar ifrån tvivelaktig bakgrund...

 

Och oavsett vad man tycker om personen i fråga är det inte rätt att mordhota någon eller dennes familj bara för att man inte "gillar" personen.

 

Jag hoppas verkligen 4kampen blir av då det låter helt sjukt kul för railbirds samt hatare där ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var påstår jag att det är ok?

Självklart är det inte ok men ska jag straffas resten av livet för något jag gjorde för 20 år sen?

 

Knappast 20 år sedan Ken höll på med de prylarna.

 

Och det är dumheter att Ken bara ska ha fått en chans (buhu, buhu). Han har haft mer skit för sig än en genomsnittlig skolklass tillsammans. Senast var det en helt oprovocerad misshandel han dömdes för och det är inte många år sedan.

 

Ken är med alla mått mätt en kriminell och ett riktigt råskinn. Som sagt: Att han representerar den goda sidan i denna fejd, säger något om pokersvängen. Det gör även inläggen här till hans försvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...