Gå till innehåll

Djens - svänger som en jojo!


Djens

Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

W(8=ing for nivarana!!!!!

 

3k funkar...

 

GO DJENS GO!!!

jag var fullr edan under turren!!!

 

MEN NUS KA JAG BLI VÄRRE!!!!!!

 

Bar aså ni vet:

Det känns jättebra av att ha fått backup av alal här på forumet! Det kändes riktigt bra när jag l'ste det, TACK ALLA!!!! :D:)

 

Cassano e kvar i en turre vi spelade. ha fixar det här..Nu ska jag beställa ett helrör o bli full!

 

 

GOOOOO CASSANO!!!!!! :D:heart::heart::heart::heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perioder när det går dåligt är ett naturligt inslag i spelet och kan man lära sig hantera dem, fortsätta spela (och spela bra) så kommer man vinna mer i längden. Så enkelt är det.

Ja, poker handlar ju om att samla på sig så stor summa i form av +EV-timmar (eller beslut om man hellre vill det) som möjligt. Genom att spela när det känns tråkigt, inte spela mot bättre motstånd, osv. Om målet är pengar snarare än underhållning, vill säga.

 

Att inte orka grinda in timmarna när det går kasst är antagligen det ställe där jag (och väldigt många andra) skulle kunna påverka mitt EV mest. Antagligen mer än om jag skulle få klona Sagströms spel och fortsätta spela som jag gör. De riktigt stora EV-besluten för en någorlunda bra spelare rör ju inte saker som hur man spelar AK 3-handed på en missad flopp utan saker som hur man hanterar sitt spel, sin konsumtion, dygnsrytm och annat.

 

Angående "ta en paus"-råden så skulle folk antagligen inte ge en snickare eller advokat samma råd varje gång någon av dem mådde kasst. Om de gjorde det, och yrkespersonerna tog råden, så skulle det antagligen sluta med bortåt 20 veckors semester om året.

 

Jag tror att det är naivt att tro att man spelar lika bra om man är i en nedåtgående trend som när man har självförtroende. Då behöver man komma ifrån ett tag innan man slänger iväg för mycket av sin rulle.

Jag skulle nog säga tvärtom. Precis som det är naivt att tro att man spela extra bra om man tokplussar över 10k händer så är det naivt att tro att man spelar extra dåligt om man backar över 10k händer. Människor har i allmänhet en alldeles för stark tro på sin egen förmåga att påverka världen, särskilt i spel som poker.

 

Kanske. Beror nog mycket på personlighet. För mig personligen är det definitivt EV+ att inte spela när jag är trött/förbannad/ledsen/full/tiltad. Sånt man blir av downstreaks. Fast klarar man att grinda på och inte låta sig bekommas av att det går dåligt, så visst. Kör på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser din dagbok med jämna mellanrum, med behållning.

 

På min egen fisknivå hade jag satt mig och tokanalyserat mitt spel för att säkerställa att det var turen och inte mitt eget spel som var problemet. Om spelet hade visat sig vara okej hade jag fortsatt att spela som förut (med reservation för BR-krav).

 

Good night and good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, versom en del säger så spelar några killar och cola , jag ser det själv , jag vågar själv itne setc.o lika mktofta, jag oftar ofta gambla lika mkt med att dega in o.

Lixom..detn blev jag arg på klubbben ikväll, den e bra skött och så.

 

Däremot, för ttyp 1 klubb ansen och allan såg sån så skillde en kille ut typ 33cl cola och det syntes en hel del . Nu syns INGENTING efter att spillde lite öl. och ändå får jag betala 2000 SEK. Jag blir så lack. ska nte spela där mer på länge! RIKIGT dålig spel tycker jag. Vill riskera dåliga regler och skitspel som regler som favoriserar missa medlemmar så VISST FÖR MIG! men jag tänker inte vara med på det.

 

 

Jäblia dålight att man favoriserar en del medlemmer! speciellt när jag tog dit mot tiger99n att speciella lite.

RIKTIGT dåliga spel av min klubb tycker jag,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, versom en del säger så spelar några killar och cola , jag ser det själv , jag vågar själv itne setc.o lika mktofta, jag oftar ofta gambla lika mkt med att dega in o.

Lixom..detn blev jag arg på klubbben ikväll, den e bra skött och så.

 

Däremot, för ttyp 1 klubb ansen och allan såg sån så skillde en kille ut typ 33cl cola och det syntes en hel del . Nu syns INGENTING efter att spillde lite öl. och ändå får jag betala 2000 SEK. Jag blir så lack. ska nte spela där mer på länge! RIKIGT dålig spel tycker jag. Vill riskera dåliga regler och skitspel som regler som favoriserar missa medlemmar så VISST FÖR MIG! men jag tänker inte vara med på det.

 

 

Jäblia dålight att man favoriserar en del medlemmer! speciellt när jag tog dit mot tiger99n att speciella lite.

RIKTIGT dåliga spel av min klubb tycker jag,

 

Hatar själv när det händer. Man ska liksom speciella lite och så vill man bara mktofta oftar ofta gambla och så blir det sådär. Inte konstigt att man tiltar då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djens, du har jordens coolaste stavning när du är packad.

 

Bäst vore om man kunde kombinera dina packade inlägg med Parres skrivsätt, det skulle vara kanon. Jag skall försöka nedan (mina editeringar i kursiv stil, enligt Parre-modell):

 

_________

 

Lixom..detn blev jag arg på klubbben ikväll, den e bra skött och så. Backade dock rakt ut på följande vis:

 

Däremot, för ttyp 1 klubb ansen och allan såg sån så skillde en kille ut typ 33cl cola och det syntes en hel del . Nu syns INGENTING efter att spillde lite öl. och ändå klonkade jag böter på 2000 SEK. Jag blir så lack. Men fan, hur skall inte ölspill vara nöten? ska nte spela där mer på länge! RIKIGT dålig spel tycker jag. Jag menar, hur mår folk egentligen när de hittar på regler och skitspel bara för att favorisera vissa medlemmar??. Jag tänker inte vara med på det.

 

Fan.

_____

 

Ok, det blev inte så bra, men det var ju första försöket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju på hur mycket deras "kassa mående" påverkar deras intjäningsförmåga.

 

Ja, min tes är ju att det inte är särskilt mycket. I vart fall inte om man har ok gameselection och spelar där man har rätt stora marginaler gentemot motståndarna.

 

Sen är det ju skillnad på att känna att man inte orkar spela och att vara så spyfärdig och bedövad av alla förluster att man bara vill bli nollad så man kan sluta. Då är det inte så bra idé att spela.

 

Det kan dock bli problem för oss som har ett "anger management" på en nivå som får både John McEnroe och Zlatan Ibrahimovich att framstå som milda och försynta på tävlingsarenan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djens, du har jordens coolaste stavning när du är packad.

 

Bäst vore om man kunde kombinera dina packade inlägg med Parres skrivsätt, det skulle vara kanon. Jag skall försöka nedan (mina editeringar i kursiv stil, enligt Parre-modell):

 

_________

 

Lixom..detn blev jag arg på klubbben ikväll, den e bra skött och så. Backade dock rakt ut på följande vis:

 

Däremot, för ttyp 1 klubb ansen och allan såg sån så skillde en kille ut typ 33cl cola och det syntes en hel del . Nu syns INGENTING efter att spillde lite öl. och ändå klonkade jag böter på 2000 SEK. Jag blir så lack. Men fan, hur skall inte ölspill vara nöten? ska nte spela där mer på länge! RIKIGT dålig spel tycker jag. Jag menar, hur mår folk egentligen när de hittar på regler och skitspel bara för att favorisera vissa medlemmar??. Jag tänker inte vara med på det.

 

Fan.

_____

 

Ok, det blev inte så bra, men det var ju första försöket.

 

Hahaha! :lol::lol::lol:

Jag tycker det var fantastiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med :heart:

 

Om jag haft lite bättre minne från igår så hade jag tyckt det var ännu tuffare. Jag plussade dock på klubben totalt, tror det kommer ifrån att jag tog en jättepott av tiger99 , jag tror att jag degade in 200BB preflop med 99 och fick syn av AJo lr nåt sånt där, niorna stod.

 

Jag har ett svagt minne jag kom tvåa i 25k igår med...

 

Edit: Svagt var minnet ja, jag kom trea, cassano kom tvåa! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattis till fylleklonken :)

 

 

Föresten har du hört ngt från PartyPoker om St Petersburg pengarna??

 

Jag väntar fortfarande på svar därifrån... jävla dåligt av dom att inte kunna ge ett vettigt svar i tid.. fan har hållt på och härjat med dom sedan i onsdags.. tror dock inte det blir några pengar.. PM:a mig eller skriv här om du fått nge svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, versom en del säger så spelar några killar och cola , jag ser det själv , jag vågar själv itne setc.o lika mktofta, jag oftar ofta gambla lika mkt med att dega in o.

Lixom..detn blev jag arg på klubbben ikväll, den e bra skött och så.

 

Däremot, för ttyp 1 klubb ansen och allan såg sån så skillde en kille ut typ 33cl cola och det syntes en hel del . Nu syns INGENTING efter att spillde lite öl. och ändå får jag betala 2000 SEK. Jag blir så lack. ska nte spela där mer på länge! RIKIGT dålig spel tycker jag. Vill riskera dåliga regler och skitspel som regler som favoriserar missa medlemmar så VISST FÖR MIG! men jag tänker inte vara med på det.

 

 

Jäblia dålight att man favoriserar en del medlemmer! speciellt när jag tog dit mot tiger99n att speciella lite.

RIKTIGT dåliga spel av min klubb tycker jag,

 

Dagens bästa läsning ju! :D

 

On topic: Djens som anagram: Ogräset Jens :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk, jag med halsproblem har en extra baksmälla: Halsont dagen efter dagen efter, kommer gå över tills imorrn dock, det göre alltid.

Har muskelryckningar i en muskel med, märktes att det blev hårt i torsdags. känns väldigt otrevligt även om det inte gör ont.

 

Spel ikväll? kanske, känner mig inte på topp, däremot lite sugen i alla fall.

Får se om det blir nån god mat ikväll, då kanske jag kan bli lockad.

 

Vad tänkte jag skriva ifrån början här nu igen?

 

Justja: Jag har klippt mig! :D

 

Kan förresten dra min 6000 kronors pott ifrån klubben här med... 5/10, jag e dyngrak, tiger99 med , de andra vid bordet vettja inte mkt om. :)

 

Jag betar 40 ->TIght kille slår om ->Tiger99 ställer med 3000 ->Jag blixtsynar med 99 :D (vi hade lika mkt tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och det fortsätter i vanlig ordning!!!

Fy för poker.

 

FÖr er som kan kolla B"Bs HHs, kolla in dessa två:

först 328158574 sedan 328161847

 

sedan ommer denna...HBur fan ska man lyckas plussa?!

 

***** Hand History for Game 4259483849 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Saturday, May 13, 15:35:09 ET 2006

Table Roughrider (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: skunkmasterc ( $1074 )

Seat 5: lovemenot222 ( $615.40 )

Seat 4: Djens222 ( $1002.75 )

Seat 6: ender_555 ( $1045 )

Seat 1: stopUdonkey ( $1176 )

Seat 2: viet_soldier ( $990.50 )

ender_555 posts small blind [$5].

stopUdonkey posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Djens222 [ Ks Qd ]

viet_soldier folds.

skunkmasterc calls [$10].

Djens222 raises [$45].

lovemenot222 folds.

ender_555 folds.

stopUdonkey folds.

skunkmasterc calls [$35].

** Dealing Flop ** [ 4c, As, Jc ]

skunkmasterc checks.

Djens222 bets [$88].

skunkmasterc calls [$88].

** Dealing Turn ** [ Ts ]

skunkmasterc checks.

Djens222 bets [$234].

skunkmasterc calls [$234].

** Dealing River ** [ 5s ]

skunkmasterc bets [$500].

Djens222 is all-In [$635.75]

skunkmasterc calls [$135.75].

skunkmasterc shows [ Qs, Js ] a flush, ace high.

Djens222 doesn't show [ Ks, Qd ] a straight, ten to ace.

skunkmasterc wins $2017.50 from the main pot with a flush, ace high.

 

Vill ni veta det sjuka?

Kolla på dessa händer. ungefär 3k värt i sjuka utdragningar...och tänk er ändå att jag är marginellt +! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 328877798 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Leuven"

Game ended 2006-05-14 20:03:43 GMT+01:00

 

Players:

kungnass (EUR 380,00 in seat 1)

Djens83 (EUR 1 369,25 in seat 2)

 

Dealer: kungnass

Big Blind: Djens83 (10,00)

Small Blind: kungnass (5,00)

 

Djens83 was dealt: Js - As

 

kungnass Raise (20,00)

Djens83 Raise (65,00)

kungnass Call (50,00)

 

Flop 9c - 9s - Td

 

Djens83 Bet (90,00)

kungnass All-In (305,00)

Djens83 Call (215,00)

 

Turn 9c - 9s - Td - 7h

River 9c - 9s - Td - 7h - Ac

 

Djens83 shows: Js - As (two pairs, aces and nines)

kungnass shows: 4s - Qs (a pair of nines)

 

Djens83 wins: EUR 759,25 (with two pairs, aces and nines)

Rake: EUR 0,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, still not there.

 

Den här handen vetifan iofs hur man ska spela, CR allin på turn? check/fold på turn? syn på turn o fold vid oträffad river?!

 

Players:

Djens83 (EUR 2 186,90 in seat 1)

il_cartaio (EUR 405,85 in seat 2)

-zlatte- (EUR 910,50 in seat 3)

Bessko (EUR 1 076,50 in seat 4)

spillelam (EUR 525,89 in seat 5)

-NoxirE- (EUR 1 787,90 in seat 6)

 

Dealer: spillelam

Small Blind: -NoxirE- (2,00)

Big Blind: Djens83 (4,00)

 

Djens83 was dealt: 4s - 6h - 3s - 6c

 

il_cartaio Call (4,00)

-zlatte- Raise (18,00)

Bessko Call (18,00)

spillelam Fold

-NoxirE- Fold

Djens83 Call (14,00)

il_cartaio Call (14,00)

 

Flop 6s - Jc - Ks

 

Djens83 Check

il_cartaio Check

-zlatte- Bet (74,00)

Bessko Fold

Djens83 Call (74,00)

il_cartaio Fold

 

Turn 6s - Jc - Ks - 5d

 

Djens83 Bet (145,00)

-zlatte- Raise (657,00)

Djens83 All-In (1 949,90)

-zlatte- All-In (161,50)

Djens83 Payback (1 276,40)

 

River 6s - Jc - Ks - 5d - Td

 

Djens83 shows: 4s - 6h - 3s - 6c (three of a kind, sixes)

-zlatte- shows: Js - 2s - 3h - Jh (three of a kind, jacks)

 

-zlatte- wins: EUR 1 856,00 (with three of a kind, jacks)

Rake: EUR 3,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar nästan bli van...

 

w Hand History

Game # 329145999 - Omaha High Pot Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Hialeah"

Game ended 2006-05-15 00:31:51 GMT+01:00

 

Players:

anette (EUR 160,30 in seat 2)

spillelam (EUR 269,55 in seat 3)

pigna78 (EUR 89,33 in seat 4)

Djens83 (EUR 1 323,35 in seat 5)

JackPlague (EUR 235,40 in seat 6)

 

Dealer: anette

Small Blind: spillelam (2,00)

Big Blind: pigna78 (4,00)

 

Djens83 was dealt: Ad - Qh - 8s - As

 

Djens83 Raise (14,00)

JackPlague Fold

anette Fold

spillelam Fold

pigna78 Call (10,00)

 

Flop 9c - 3s - 3d

 

pigna78 Check

Djens83 Bet (30,00)

pigna78 All-In (75,33)

Djens83 Call (45,33)

 

Turn 9c - 3s - 3d - Qd

River 9c - 3s - 3d - Qd - 8h

 

pigna78 shows: Js - Td - Jd - Kd (a straight, queen high)

Djens83 didn't show: Ad - Qh - 8s - As (two pairs, aces and threes)

 

pigna78 wins: EUR 178,66 (with a straight, queen high)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...