Gå till innehåll

Hannes_nr1 - stabil turregrindare och bustwhinare på sv spel


nr1_Hannes

Recommended Posts

Tja!

 

Fått hela lägenheten städad samt tvättat åtta (!) maskiner så kunde sätta mig ner vid datorn med gott samvete vid 19. Regga fyra turrar. Tvåhundringen, 50kr sat till 500kr turre, tvåhundringen snabbis och en 100kr turre.

 

Blev femma i tvåhundringen. ¨

 

Nia i snabbisen där jag åkte med AK all in pre mot Kn 9o. Han drar in färgen på rivern så istället för top 3 så blev det bust. Det är ju dock lotto med den strukturen men märker ändå att värdet är väldigt bra. Fick bland in det ungefär 50bb djupt med 3k startstack efter att jag 3-betat med AA och han 4-betar all in med AQ. Säger en hel del...

 

Kvalade in till 500 kr turren även om det var på håret. Så den lirar jag nu.

 

Har i övrigt plussat lite på plo h/l och holdem nl cashgame så är 1,5k + samt har nyss startat 500-kr turren. Segt att inte klonka nån turre men tycker jag spelar bra även fast jag kanske inte riktigt är vid mitt a-game för tillfället. Så det är bara att köra på och hoppas det lossnar snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

KLONK :D

 

Jag sa tidigare idag att jag bara skulle gneta vidare så skulle det nog släppa. Så reggade turrarna som skulle starta 23 eller senare. Bland annat midnattsmötet där jag inleder bra och snabbt klättrar upp till 5k från 1,5k i startstack. Bland annat genom att öka stacken med 150% under denna pott:

 

http://pokertools.holdemmanager.com/hand/28867271/replay/

 

Är sen kortkall ett tag och blindar ner till 3k som jag kommer in till finalbordet med. Ligger då sist och bara sju platser är betalda.

 

Plockar upp AQ från UTG+2 på 2/400 blinds. Inga konstigheter, in med stacken. Får syn från Sumpråtta som hade mycket otur på finalbordet. Han visar AK och leder alltså med 74%. Äntligen är det dock jag som drar ut när den vackra damen visar sig på floppen. AQ6 kommer floppen. Turn Kn vilket öppnar upp fyra outs för stege men på rivern landar en till dam. Jag skriver "UL" i chatten samtidigt som jag säger "yes" lagom tyst för att inte väcka damen här hemma.

 

Uppe på 6,6k stack men fortfarande väldigt shortstackad med ca 15bb.

 

När BB kommer till mig får jag KQo och Sumpråtta höjer mini från UTG+2 till 800. Fold till mig som synar. Flopp 9910 med två spader. Båda checkar. På turn kommer en skön knekt. Dessvärre en spader och jag bettar 1350 in i potten på 1800. Sumpråtta synar och på river kommer en låg spader. Checkar och Sumpråtta ställer in sin stack som är lite mer än vad jag har. Enkel fold och återigen minst stack på bordet. Nu 4,5k.

 

Ett halvt varv senare får jag AKo på UTG+2. Gör likadant som med AQ och ställer in det. Min kombatant Sumpråtta synar och till min stora glädje är det denna gången ombytta roller. Han täcker mig och har AQo. Ingen Q på brädan och Sumpråtta uttrycker lite frustration i chatten. Potten totalt på 9,2k.

 

Sumpråtta bubblar lite senare på en 8:e plats. Inte hans dag helt enkelt.

 

Inbillar mig sedan att det finns lite spelutrymme med en stack på 7800 och höjer upp med 66 från UTG+1 till 1350 på 3/600 blinds. Två syn och floppen kommer A93. Checkfold.

 

Jag och två till ligger några händer senare mellan 5-6k med våra stackar och resten har minst det dubbla.

 

Plockar upp A10o på SB och alla foldar fram till en shortstack på knapp som trycker in sin stack på 5,3k. Funderar på att folda men är samtidigt ganska säker på att jag leder. Jag ställer in min 6k stack och BB viker. Knapp visar Q8o och floppen kommer AKnKn. Handen står och har nu en 12k stack.

 

Senare får jag A6s på knapp och det foldas hela vägen. Fortfarande 3/600 blinds. Stoppar in det och BB tillika CL synar. Helt säker på att jag drar rätt dött här men han visar Q10s. Dessvärre kommer tian på floppen men ett A på turn räddar mig. Konstig syn som höll på att gå hem men istället går jag upp i marginell CL. Två andra har något mindre.

 

Vinner sen en hand från BB med AKn där A kommer på flopp och tar hem en trevägspott på 5,5k.

 

Sitter efter det med 28k.

 

Sen åker ett par gubbar ut och även fast jag inte slår ut nån lyckas jag bygga min stack. Får upp den till 38k när vi är tre kvar. Sedan lyckas jag helt plötsligt inte med någonting och tappar ner till 20k. Blir 3-betad och min/mina 3-bets blir fyr-betsshovade när jag inte har tillräckligt för att syna.

 

Ligger alltså sist och får A9o på knapp med en 20k stack på 750/1500 blinds. Ställer och SB med 33k stack synar. Men det värsta är att BB också synar så här lär jag va stendöd. BB har KK. Och SB har 33. Så jag är åtminstone inte mest död, huruvida man nu kan vara mer eller mindre död. Överlämnar den frågan till andra...

 

Floppen är blank för alla. Turn likaså... och så på river: AAAAAAAAAAA!! Igår var det jag som åkte ut mot A på river med KK men visst jämnar det ut sig i längden :-) Här har ni den lite mer levande:

 

http://pokertools.holdemmanager.com/hand/28867311/replay/

 

KKsnubben har sen bara 7k men han vinner en flip mot mig medan den andra har runt 12k. Jag har 60k. Dom hamnar all in där KK snubben har A8 och den andra K4 eller nåt sånt. K kommer och vi är två kvar där jag har en klar CL med 55k vs 23k.

 

Det tar några händer men sen får jag KnKn från SB och höjer till 3750 på 750/1500 blinds. Han synar. Han synade väldigt mycket och floppen kommer 5Q8 med två spader. Han checkar och jag leder ut halvpott 3750. Han ställer då och jag måste in med ytterligare 16k för att vinna potten på 47k. Jag funderar lite och tänker att det är 50% att han har ett färgdrag eller en åtta och 50% att han har Q.... Syn! Han visar K8o och då turn och river blankar är härliga 5700 kr mina :-D Slutar därför 6,5k plus för dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från Bob Dylan på Trädgårdsföreningen. Har inte sett han live förr så visste inte riktigt vad man skulle ha för förväntningar. Han är ju trots allt gammal och åker väl mest runt för att han själv tycker det är kul, inte för att få fler folk att tycka om honom. Hade därför ganska låga förväntningar men inte ens dom infriades, långt ifrån. Han sa inte ett ord till publiken. Körde bara en av de riktigt stora låtarna (Girl from the North Country) och hade gjort om samtliga låtar till nån dansbandstakt. Han blixtrade till när han fick gå loss med munspelet men det räcker inte. Ska bli intressant att läsa recensionerna imorgon...

 

Angående pokern är jag några hundra plus på pokern idag. Inte kunnat köra några intressanta turrar pga. konserten. Jag har inte spelat NL Hold'em cashgame sen jag började med poker på typ 0,2/0,4 blinds för typ sex år sen men har börjat tycka det är rätt kul. Känns som man kan utveckla det djupstackade spelet i turneringar genom att spela lite 200bb cashgame. Så kommer nog väva in det lite i dagboken också även om huvudfokus är turneringar där jag drar in pengarna.

 

Får se hur jag gör med sit n goes. När jag inte kan köra turrar pga. tidsaspekten låter jag dem rulla även om ROI:en är rätt så marginell. Kör dem som komplement till cashgamet eftersom man annars bara kan ha fem bord igång samtidigt och jag blir snabbt otålig med för få bord. Brukar ha runt åtta igång samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känslan när man är så kall att man vet att motståndarens 36s kommer rivra färgen och den kommer. Som en slags bekräftelse på hur äckligt dåligt man springer.

 

Japp då var man brutalt kall igen. Spelat bra idag men när inte en flip går hem är det ändå svårt att vinna nåt. Blev utdragen på alla sätt som går att bli utdragen på i turrarna. Tog ändå bara ett beslut i "tiltmode" vilket jag är ganska nöjd med även fast det aldrig är bra att inte välja optimala alternativ. Det var när jag synade en checkraise all in från UTG med AKn där jag mötte QQ. Givetvis stod QQ, inget konstigt med det.

 

Värre när jag själv fick in det för stor CL sent i Skalpen 100kr turre med AA och blev 2-outad mot KK på turn. Sämst fick jag in det i Lill-lördag när jag 3-betar med QQ med en spader och färgen kommer tre spader, bland annat A. Han donkställde och jag synade. Han hade AA så drog inte dött men det var såklart ett dåligt beslut av mig. Svårt med donkbets dock och dessutom täckte han inte mig och pottoddsmässigt var det bara en marginellt dålig syn.

 

Har även sprungit brutalt dåligt på sit n goes där jag blev konstant utdragen. Det blev nästan komiskt ett tag, men lyckades hålla mig för skratt.

 

500 kr under EV på cashgamet och då var det bara "all in" några gånger i relativt små potter. Favorit i majoriteten, kan inte minnas nån där jag inte var det. I vilket fall som helst spelade det mindre roll.

 

Skulle jag haft lika mycket tur som jag hade otur idag hade det förmodligen klonkats en eller ett par turneringar. Istället blev det "bara" 2,2k back. För några år sen hade en sån här dag slutat minst det dubbla back pga. dålig tilt management så får väl i alla fall vara glad för att jag blivit bättre på att kontrollera det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att de har marknadens högsta rejk. Spelar man dessutom shorthanded

och med snabbare struktur, går de ens att slå då? Mitt råd: stay away. Eller var variansfisk som en klok ung kille här brukade uttrycka det.

 

Ja egentligen är nog inte tiden jag lägger ner på sit'n go bord värt det. Tio procent är väl standardrake på de flesta men tidsaspekten och variansen gör det nog inte försvarsbart att grinda.

 

Här är min ROI:

 

<a href=' alt='hztidplgsgkjmd'>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara älskar när internet lägger ner då man sitter med AA på knapp i cashgame. Höjer mot BB som 3-betar, jag callar.. Börjar lagga och loggas ut från bordet. Underbaaaaaart :evil: Förlorade därefter en flip där jag får AA igen. Höjer pre får en syn från BB. På flopp kommer 3 låga kort varav 2 hjärter. Betkrig och hamnar all in. Han har par och färgdrag.. färg på turn och 800 kr potten till honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Det har gått en vecka sen jag sist uppdaterade och har faktiskt inte spelat sen dess. Har varit lite för bra väder och när några polare i torsdags frågade om jag skulle med till Båstad över helgen så var det ett ganska enkelt beslut att hänga på. Gubbarna hade fixat en riktigt fin vindsvåning fem min från hamnen och Pepes, riktigt schööönt. För att hitta stilen använde jag mig av den här filmen:

 

 

eller inte.. ;)

 

Helgen var grym även om den tog på kroppen. Skippade söndagsgrinden till förmån för lite filmtittande med min sambo. Vilade även från pokern igår men idag har jag spelat lite sit n goes och turrar.

 

Sprang ruskigt dåligt i sit n goes vilket gjorde en hand särskilt signifikativ. Det var när jag andra handen 4-betade kk i pos mot en kille som 5-betsställde med TT. Jag hittade ingen hjältefold och synade. Flopp KTKn. Turn 5. River T.

 

Är nog 1k back på sit n goes idag och då kör jag 100kr 6-max turbo. Så ni förstår att jag inte hade lyckan med mig.

 

Har avslutat två turrar. 150 kr snabbis kl 23 och 300 kr snabbis som började 22. Hankade mig kvar ett tag i 150 kr snabbisen men åkte ut väldigt shortstackad väldigt kortkall.

 

I den andra som började 23 började jag något svagt och hade tappat till 1,5k från 2k när blindsen var på 75/100. Då hittade jag QkQh på SB och 3-betsställde en höjning från MP till 375. Ingen idé att mesa med nån mellanhöjning där så det var ett väldigt enkelt beslut. Han synade med KnQs och brädan löpte ut väldigt fint med låga kort och tre hjärter. Inget konstigt på turn och kunde därmed säkra en uppdubbling.

 

Har sedan ingen mer SD på ett tag men jobbar upp stacken till 4,3k. Jag sitter då på BB med 99 och blindsen är 250/500. SB täcker mig precis och alla foldar fram till honom som ställer. Lätt syn och han visar As9s. Två spader på floppen gör det till en flip men turn och river blankar som tur är. Potten på 8,7k totalt.

 

Kommer in på finalbordet med den här stacken och tappar lite till en början. Det är bara push eller fold som gäller och får vika en hel runda. Nästa runda får jag 109o på SB då blindsen är på 500/1000. Jag har då 6,3k och det foldas hela vägen. Får omvärdera läget efter att ingen försökt stjäla och bestämmer mig för att chansa med ett ställ, främst motiverat genom fold equity. BB har PFR och VPIP på 45%, en riktigt lös fisk alltså. Så räknar nästan med syn vilket gör mitt fold Equity-tänk något motsägelsefullt. Dock talar mycket för en flip vid en eventuell syn. BB täcker mig med sin 9k-stack och synar inte särskilt oväntat. Mer oväntat att han visar 46s. Har därmed fått in det rätt bra men när 4an kommer på turn ser det plötsligt rätt kasst ut. 9 på river räddar mig som tur är :-P

 

Sedan går en shortstack all in från tidig pos med A Kn. Jag 3-betsställer med AQs från MP men får syn från CO som har halva min stack. CO har KnKn men A på flop ger mig en ganska bekväm resa. Slår ut båda och går samtidigt upp i CL med sex st kvar och fem betalda platser. Brukar vara stark när jag får dominera i sånna lägen men får inte en bra hand och tappar bland annat en 10k pott när jag försöker sno från SB men BB synar och ställer på flopp där jag missat floppen med Q10.

 

Slår sedan ut två shortstacks med AQ > Kn9 och Kn9>K5. Kommer in HU med 50k stack mot Fi:s 22k. Ställer första handen från SB på 1,5k/3k blinds med K6s utan syn. Får sen 55 och han ställer. Tar synen, vinner flippen mot Kn9 och vinner turren :) 4,3k gav det.

 

Kör midnattsmötet snabb nu och är uppe på 2k från 1,5k. Blinds 100/200. Får se hur mycket tur jag har kvar nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört en del igår och idag. Igår spelade jag inte så mycket men plussade några hundra, främst pga. att det gick rätt bra i sit n goes.

 

Idag har jag spelat mitt A-game men SD har inte varit min grej. Senaste turren jag busta var 150 kr-turre med 150 deltagare. Fick AQ på BB när jag hade jobbat upp stacken till 6k från 1,5k med bara en SD då jag fick in det 99 mot 66 pre. CL tillika ärkefisken gick all in från Hijack och jag synade. Fisken visar QK men det hjälper ju föga att man får in det bra när K kommer på turn. Hade varit top 3 men istället bust.

 

Resten av turrarna har jag antingen varit äckligt kortkall i slutet eller dragits ut. Var i en liknande situation som den ovan i en 300kr-snabbis turre. Fick in det med AQ mot A Kn men Kn på flopp satte stop för en toppstack där också. Inte en cash på ungefär tio turrar men har lirat lite sit n go vilket gör att minuset bara är 700 so far.

 

Är hittills ca 4k plus den här månaden vilket inte är något bra resultat. Det är alltid fult att pluswajna men jag har verkligen fått kämpa för varenda liten slant den här månaden.

 

Får hoppas resten av månaden går lite bättre i pokerväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om man kan ha mer motrigg när det väl nalkas pengar och finalbord. Förlorade en 20k pott i Långsöndag när jag har AKs och möter AKs all in pre flop. Han träffar färg på turn. Blir shortstackad och bustar sen med 99 mot 1010.

 

Bustade på 7e plats i 200-snabbis turre. 3-betsställde med AKs och fick syn av A4o. 4 på turn såklart. Hade legat tvåa där..

 

Är kvar i sommarmästarn där jag peakade runt 100k. Hade en helt galen spelare vid namn Suss på mitt bord. Hen drog ut hela tiden och leder turren nu tror jag med ca 150k. Förlorade en 50k pott där jag synar från BB med 1010 när Suss höjer från Hijack. Valde detta beslut för att hålla nere variansen då hen 4-betade varje gång. Hälften av gångerna med väldigt bra händer som KnKn, AQ med mera så även det ibland var 7 10o så var rangen väldigt balanserad. Kommer en låg bräda och 3-betar hens c-bet. Får då ett ställ tillbaka som täcker mig och viker.... vet inte om det var rätt beslut. Kollade upp spelarens stats och den grafen visade spikrakt nedåt så borde nog synat utifrån den infon. Har därefter varit kortkall och inte lyckats me nån 3-bet eller bluff på brädan så är nere på 44k. Får hoppas jag kan bygga upp nåt med den stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog mixat in en del plo8-mtts om jag va du. Ganska små fält och mkt dåliga spelare! Finns ju en del kring $20/$30-nivån på ps/ftp.

 

Förstår egentligen inte vf du lirar misär-mtts (låter så iaf) när plo8 cash är så mkt roligare! ;)

 

Hehe går att diskutera om det är roligare ;)

 

Nu kör jag bara på sv spel så ligger lite lågt med andra sidor men har kört en del plo8-turrar på PS tidigare med varierande resultat. Tycker strukturen ofta varit lite för långsam men finns kanske turboalternativ också.

 

Kom ITM i Sommarmästaren men lyckades aldrig klättra upp ovanför 45k igen med min från början så fina stack. Starthänderna uteblev så fick köra push/fold med 10 bb ett bra tag vilket fungerade fint så länge ingen synade. Till slut gick det dock inte längre och fick kasta in handduken med ett Q10 ställ med 7bb från HJ där jag blev synad av QK från BB. Åkte ut på 59:e plats och fick i alla fall tillbaka inköpet*2.

 

Totalt 1k back igår vilket gör att mitt månadsresultat på sv spel är ca 1,5k plus i dagsläget. Det lutar med andra ord mot att jag inleder dagboken med min sämsta månad för året vilket är lite av ett misslyckande såklart. Samtidigt försöker jag att inte vara så resultatfokuserad eftersom jag är fullt medveten om variansen i MTT:s. Allt som oftast är det trots allt små marginaler i slutet av turrarna som avgör månadens utgång. Den här månaden känner jag att korten sällan har kommit vid rätt lägen och när de väl har kommit har jag blivit utdragen fler gånger än vad EV anser är rättvist. Förhoppningsvis vänder detta snart men jag tänker ändå ta en liten paus från pokern för att jinxa mig till ett bättre flow.

 

För övrigt har en intressant möjlighet på jobbfronten öppnat upp sig och ska på ett ganska förutsättningslöst möte angående detta i veckan. Får hoppas på det bästa där. Idag drar dessutom fotbollssäsongen igång. Ska bli sköj!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du gråter om att torska AKs mot AKs i Långsöndag måste jag också frå gråta lite. Åkte strax innan bubblan i den turneringen där jag torskade en 33k-pott på följande sätt:

 

Blinds 400/800, jag sitter med ca 15k bakom.

 

Höjer till 1600 med AQo på CO, BTN 3-bettar till 3200~ varpå jag synar.

 

Flop: A99 regnbåge, check, check

Turn: 7, jag checkar, han degar 4k~ in i 8k~, jag ställer med 12k~

 

Han steker hela tidsbanken men bestämmer sig till slut för att syna, visar upp QQ och har alltså en out.

 

River: Q

 

#gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du gråter om att torska AKs mot AKs i Långsöndag måste jag också frå gråta lite. Åkte strax innan bubblan i den turneringen där jag torskade en 33k-pott på följande sätt:

 

Blinds 400/800, jag sitter med ca 15k bakom.

 

Höjer till 1600 med AQo på CO, BTN 3-bettar till 3200~ varpå jag synar.

 

Flop: A99 regnbåge, check, check

Turn: 7, jag checkar, han degar 4k~ in i 8k~, jag ställer med 12k~

 

Han steker hela tidsbanken men bestämmer sig till slut för att syna, visar upp QQ och har alltså en out.

 

River: Q

 

#gg

 

Den är inte jätteskön :/ Hoppas situationen är den omvända nästa gång! Även om det förmodligen är få som ens hittar den synen som han gör där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För tillfället kör jag ingen H/L så ska väl ändra den här dagbokens namn då den är något missvisande för tillfället. Däremot har jag fortsatt med NL Holdem Cashgame på 1/2 där jag även reggat mig på deucecracked för att finna lite inspiration. I dagsläget går jag väl break even men börjar sakta men säkert inse mina läckor som jag måste täppa till. Har bland annat svårt att folda högsta färgen mot checkraiseshove river trots att brädan är parad. Måste börja tänka lite mer nötigt i de lägena.

 

Har inlett augusti ganska bra även fast det varit svängigt. Började med att backa ungefär 2k för att sedan vinna kvintetten som gav 4,4k. Därefter har jag ofta inlett mina session med att inledningsvis tappa för att i slutändan hämta ikapp och få marginella plusresultat. Egentligen inte så konstigt eftersom jag kör mycket turrar men detta gäller även cashgamet så borde kanske ta det lite lugnt där i början för att komma in i det ordentligt innan jag börjar veva.

 

Hittills är jag 6k~ plus i augusti men då har jag också redan kört 50h så timlönen är ju inte fantastisk. Det krävs dock hårt arbete och bra bankroll management efter en break even månad och har därför kört mer på mängd och även lirat lite lägre turrar än jag brukar. Har hittills kört 81 st turrar i aug.

 

Här är mitt totala resultat för mtts och sit n goes enligt sharkscope. Har märkt att inte alla resultat kommer med men den får duga då jag inte vet nån bättre trackingsida. <a href=' alt='qflalzchkhqakv'>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och railade en kompis som lirar 1/2 häromdagen och såg dig på borden. Skaffa lite självförtroende/bollar, sitta och nitta 19/17 är inte att rekommendera. ;)

 

Hehe du har en bra poäng där. Det är väl mer ett experiment att va så tight eftersom jag tidigare var rätt lös agro och när jag kollade ett par videos på deucecracked körde dom mycket tightare range. Så nu har jag möjligen blivit extremt tight. Ska försöka hitta en bättre balans ;)

 

Däremot känner jag inte att spelare på den nivån exploaterar så mycket och får ändå bra betalt för mina händer. Men ska försöka väva in lite draghänder i min starthandsrange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska till Borås på en light version av en svensexa för min mors blivande man idag. Trots ett ganska soft dagsschema; gå upp kl 11, göra pannkakor, diska, göra mig i ordning lyckas jag missa vagnen jag tänkt ta till stationen. Får då den briljanta iden att testa styr och ställ för att med marginal hinna till min swebus. Något krångligare system har jag sällan stött på.. Av någon anledning kostar säsongskort 75 kr och tredagars 140. Någon har dock bestämt att det bara går att köpa tredagars vid cykelstationen. Pallar inte missa bussen så pröjsar ett avarage turreinköp.. tredagars ftw. Tog väl 5 mins krångel för att få ett kvitto/biljett på detta, sen när jag ska ta en cykel så sitter den fast. Trycker på nån knapp utan lycka.. och det fanns inget ställe att stoppa in biljetten/kvittot heller...

 

Det slutar med att jag skiter i cykeln, tar en vagn och missar bussen med tio min. Hade förmodligen hunnit om jag bara skitit i cyklarna så får skylla mig själv. Istället för min swebus-biljett på 50 kr kostade resan nu totalt 50 kr i outnyttjad bussbiljett, 140 kr i outnyttjad cykelbiljett och 110(!) kr i västtrafikbiljett. Totalt 300 kr, ett midnattsmötetsinköp :(

 

Jag har i alla fall skickat ett väldigt sentimentalt kundsupportsmeddelande till styr och ställ och hoppas få tillbaka de pengarna. Så kan jag köpa två shots för de pengarna ikväll istället. I-landsproblem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.ladda-upp.se/bilder/infrhnqfnpnkvp/

 

Gick för vinst i andra chansen med ett förstapris på ca 6k. Dock för mycket begärt att vinna med överpocket visade det sig. Jaja mycket kunde hänt på vägen men hade ju otvivelaktigt haft ett väldigt fint utgångsläge och har svårt att se mig missa finalbord med en 57k stack. Det roliga var att han ställde utg med 17bb. Lite väl magstarkt spel vilket det också visade sig men fisken ska belönas för det spelet. Han gick senare o vann turren föga oväntat.

 

Hur som helst är jag 6,2k plus för månaden nu. Så har rullat på helt ok även fast händer som den ovan gjort att klonkarna uteblivit. Blev fyra i 200kr snabbis turre idag och 2a i en 100kr texas. Försökta kvala till fredagsfighten och hade ett bra läge i en av turrarna men flippade ut med AQ mot 88. Så skippade den turren idag för att hålla nere inköpen. Jaja får fortsätta gneta mig uppåt nu när det är mer stolpe ut än in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade dagen med att vinna en 75kr turre med 79 st deltagare som gav 1,4k. Var lite omotiverad efter busten från Andra Chansen så bestämde mig för att filma finalbordet så att jag inte tappade fokus... och det funkade ju bra :-D Får se om jag får något ryck i veckan och laddar upp den. Ganska shortstackat så är inga jätteintressanta händer men plockade en del blinds och undvek allt för stora risker, var nog bara inne med mer än halva stacken i en pott och det var oundvikligt. Fick AQ på CO med en stack på 15bb och smackade in allt, fick syn av chiptvåan som hade 99. Turnade ett A och därefter satt jag på 65% av markerna med fyra pers kvar.

 

Totalt 7,5k plus hittills i augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...