Gå till innehåll

Betsson - avgift för inaktivitet


Recommended Posts

Följande är ett inlägg från facebook som drabbat en bekants vän :

 

Öppnade ett konto hos Betsson för ett tag sedan. Satt in några tusenlappar å har spelat lite sporadiskt då å då. Nu var det ett tag sedan. Loggade in idag å tänkte spela

Kontot TOMT. Mailade å frågade vad som hänt

Här är svaret

 

 

Hej xxxxxxx

 

Vi har nu fått svar ifrån relevant avdelning som informerar att beloppet som har har dragits ifrån ditt konto dessvärre inte kommer att läggas tillbaka. Detta på grund av att du har varit oaktiv för länge och därför blev belopp taget ifrån ditt konto. Ditt konto är dock aktivt nu och du kan använda det igen.

 

Ta gärna kontakt om du skulle ha fler frågor eller funderingar,

Vi önskar dig en riktigt fin kväll

 

Med vänliga hälsningar,

Simona

Betsson Kund

 

Bra att veta att kontot åter är öppnat. Så jag kan bli blåst på lite mer pengar

Dela gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en hel del sajter som göra så. Tar liksom en avgift när pengar ligger orörda länge osv. Många brukar dock skicka varningsmail och liknande. Men jag måste hålla med att det är riktigt lågt att göra så. Hitta en bra seriös sida som man kan hålla sig till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betsson: är man inaktiv i 12 månader börjar dom dra 5 euro per månad. Har man varit inaktiv 30 månader kan dom stänga kontot. Spelar man något i tiden emellan 12-30 mån får man tillbaka det dom tagit i avgift säger deras villkor. paragraf 2.5.6 i villkoren.

 

888: är man inaktiv i 6 månader tar dom 10% varje efterkommande månad, man får INTE tillbaka det om man börjar spela igen. Paragraf 8 i användaravtalet.

 

Expekt: inaktiv i 12 månader = 5 euro ryker varje månad efter det.

 

Unibet: 12 månader inaktivt = 5 euro ryker varje månad efter det. paragraf 3.4.

 

partypoker: 180 dagar inaktivitet så ryker 5 euro och sen 5 varje månad, efter 18 månader kan dom stänga kontot. paragraf 11 i villkor.

 

svenskaspel: ingen avgift

 

pokerstars: ingen avgift men dom kan stänga konto efter 30 månaders inaktivitet och överföra pengarna till maltas myndighter.

 

fulltilt: se pokerstars

 

Betsson är tyvärr inte direkt ensamma.

 

OBS!!! Allt ovan är med reservation för att jag kan ha missat något. Kolla upp själva!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att 888poker börjar efter 90 dagars inaktivitet ta 10% av beloppet som ligger där per månad. Är väl tyvärr något liknande betsson gör.

 

Helt sjukt att de får göra så däremot.

 

Så alla som dör = bankens pengar. För innan dödsboet reagerat (om dom ens gör det) är det mesta uppätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Lite OT men;

Betsson sätter jag aldrig min fot på igen,för några år sen hade jag en ploj- bonus igång och skulle föra över 200 från poker till sport för att lägga lite bet på CL matcher.

 

Då försvinner 880 euro från poker kontot, ingen varning kom upp om att alla mina pengar skulle försvinna om jag flyttade pengarna mellan dom olika avdelningarna på bsson sidan.

 

Tog kontakt med chatten, dom sa att jag hade brutit mot reglerna osv, men eftersom jag inte hade hunnit lägga något bet etc så borde det ju inte vara några problem att skicka tillbaka det tyckte jag..

 

Slutade med att jag bad han ropa ditt sin teamleader, när han väl kom dit så bad jag honom dra ned sina byxor och be support killen suga av honom.

 

Resulterade i ban.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att en polare också blivit kn-ad av Betsson, har för mig han hade satt in pengar på oddssidan och fått nån bonus på det, spelat å vunnit lite pengar. Helt plötsligt har dom tömt kontot med motiveringen att han inte omsatt bonusen i tid, alltså inte bara bonuspengarna utan vinsterna OCH det han själv satt in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande avgift för inaktivitet så är det ingenting Betsson har kommit upp med på egen hand.

 

Det är ett direktiv från LGA(Malta), så alla Maltabolag har samma avgift.

 

Tanken bakom avgiften tror jag är för att förhindra pengatvätt och liknande via spelsidor.

 

Källa:

http://www.snapadministration.com/snapdatafiles/files/lga/634326755506706250.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...