Gå till innehåll

Sommargrind på SvS!


Collinz

Recommended Posts

Sjukt nice ju :D

 

Jinxade såklart sönder mig själv, ner över 2 lax igår. Riktigt miserabel dag, träffade inget på hela dagen, förutom ett set typ. Fast det var tyvärr inte högsta setet den handen.

 

MEN idag är det fint väder och öl står på schemat så man ska inte klaga! Blir någon timmes regbattlande först också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som upplever strul med klienten?

 

Borden fryser, för att sedan stängas ner. Har stabil uppkoppling så borde inte vara det som strular. Så fruktansvärt tiltande att alla bord fryser mitt i tre större potter.

 

Låter som det är HM som spökar. Fryser det när du försöker klicka fram en pop-up eller klickar av misstag? Så har det varit för mig jävligt länge men skaffade PT4 till Mac istället och livet är nu betydligt göttigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som upplever strul med klienten?

 

Borden fryser, för att sedan stängas ner. Har stabil uppkoppling så borde inte vara det som strular. Så fruktansvärt tiltande att alla bord fryser mitt i tre större potter.

 

Det händer för mig nästan varje session om jag kör med wifi, trots snabb och stabil lina. Med kabel har det aldrig hänt. Det är förmodligen nåt med att klienten inte klarar av den minsta lilla störning i uppkopplingen och misslyckas med att återuppta kontakten med borden. SvS har förmodligen den sämst konstruerade programvaran av alla på marknaden, både tekniskt och designmässigt. Trist, men vad fan ska man göra när värdet är magiskt? Hellre en kass klient och kassa spelare än en vass klient och vassa spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som det är HM som spökar. Fryser det när du försöker klicka fram en pop-up eller klickar av misstag? Så har det varit för mig jävligt länge men skaffade PT4 till Mac istället och livet är nu betydligt göttigare.

 

Aa okej, kör PT3 så antagligen inte det som är boven. Tror mer på wifi-förklaringen och att SvS teknik suger. Men ty för svar iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer för mig nästan varje session om jag kör med wifi, trots snabb och stabil lina. Med kabel har det aldrig hänt. Det är förmodligen nåt med att klienten inte klarar av den minsta lilla störning i uppkopplingen och misslyckas med att återuppta kontakten med borden. SvS har förmodligen den sämst konstruerade programvaran av alla på marknaden, både tekniskt och designmässigt. Trist, men vad fan ska man göra när värdet är magiskt? Hellre en kass klient och kassa spelare än en vass klient och vassa spelare!

 

Låter rimligt, blir dock lika jävla gristiltad varje gång;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuggar på med volym-målet och är uppe i 14 550/30 000 händer för juli.

 

Resultatmässigt går det dock riktigt uselt. Typ b/e hittills, litet sample osv. men känns drygt när man börjar tänka "Hade man eventuellt kunnat göra något roligare/mer värdefullt för dom 50 pokertimmarna?".

 

Jag vet att det inte är rationellt och att resultatet kommer, men jävligt svårt att vara kall i tankarna när det går dåligt tycker jag.

 

Ni som läser får gärna ge input på hur ni hanterar dåliga perioder, vore grymt med lite tips och tankar.

 

 

 

:::Inser såklart att det lilla b/e samplet inte är något att gnälla över alls, egentligen.:::

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuggar på med volym-målet och är uppe i 14 550/30 000 händer för juli.

 

Resultatmässigt går det dock riktigt uselt. Typ b/e hittills, litet sample osv. men känns drygt när man börjar tänka "Hade man eventuellt kunnat göra något roligare/mer värdefullt för dom 50 pokertimmarna?".

 

Jag vet att det inte är rationellt och att resultatet kommer, men jävligt svårt att vara kall i tankarna när det går dåligt tycker jag.

 

Ni som läser får gärna ge input på hur ni hanterar dåliga perioder, vore grymt med lite tips och tankar.

 

:::Inser såklart att det lilla b/e samplet inte är något att gnälla över alls, egentligen.:::

 

Spela bara när du är fokuserad och sugen. Att spela ofokuserad när man springer kasst är samma sak som att donera pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela bara när du är fokuserad och sugen. Att spela ofokuserad när man springer kasst är samma sak som att donera pengar.

 

Yes, helt sant! Jobbigt bara att det krockar lite med mina volym-mål. Har börjat köra lite kortare sessioner med kort paus mellan vilket spontant funkar rätt bra.

 

Juli är grön igen vilket känns schysst, händerna släpar dock som fan. Kommer bli svettigt att få in 30k tror jag, kanske får bli en lock-down i helgen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu precis anlänt till vad jag gissar är Sveriges minsta stad. Här ska jag tillbringa kommande två veckor och förhoppningsvis klonka ett körkort!

 

Har ett OK Wifi så hoppas kunna få in lite lir på kvällarna iallafall. Kortare kvällssession inleds NU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anlände alltså igår till en orimligt liten stad belägen någonstans norr om Uppsala, tror jag.

 

Mottogs av en hurtig receptionist och skrev in mig, hon växlade kraftigt mellan extremt kärleksfull - nästan moderlig, och iskall. Har fått för mig att det är ett småstadsfenomen att polarisera sitt humör 100%: Astrevlig eller en fitta, om vart annat.

 

Första körlektionen beskrivs nog bäst som ett jävligt oplanerat skott. Låg med hela rullen på bordet och ställde varje hand, i princip. Har kört bil tre gånger innan kursen varav två gånger på parkering och efter 20 min körde jag i rondeller och på landsvägar.

 

Andra, tredje, fjärde och femte lektionen var också super-skott men något lugnare och med mindre dödsångest.

 

Min körskolelärare är också en sådan typ av människa som receptionisten, fast utan de kärleksfulla dragen. Blev idag utskälld, alltså verkligen utskälld av snubben. Vi stod på en parkering och jag la i backen utan koppling, vilket såklart inte är asbra. Men hur kan man lacka som lärare på en sån grej?

 

Blir inte så mycket poker tyvärr, köttar körkortsteori mellan körningarna vilket hittills har varit ett skämt.

 

Tar gärna input på olika linjer mot körskoleläraren förresten. Jag spelade handen riktigt vekt och c/f dirr. Funderar på att re-raise:a nästa gång han börjar skrika, alternativt syn. Tappat bort mig lite i metaforträsket, men funderar på att försöka byta handledare. Vad säger fölket? Är jag för känslig och är det en standard-spot eller är han en retarderad råfisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan konstatera att volym-målet kommer gå åt helvete, kombinationen bra väder, intensivkurs och dålig disciplin härleder jag som orsaker.

 

Status: 18500/30000 händer för juli

 

Kommer pressa några händer sista dagarna i juli för att iallafall erövra tafatta 20k-gränsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående teorin så tog jag mitt körkort i maj. Hade uppskrivning en onsdag och började plugga lördagen innan. Jag gjorde så att jag gick in direkt och började göra proven på nätet. Givetvis blev de underkända i början, men då öppnade jag boken och pluggade på vad jag missat och sen gjorde jag om dem.

Satt helt perfekt och teoriprovet fixade jag med 3 fel! :-D

 

Bara ett tips om du vill minska teorinötandet och lägga mer tid på pokern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående teorin så tog jag mitt körkort i maj. Hade uppskrivning en onsdag och började plugga lördagen innan. Jag gjorde så att jag gick in direkt och började göra proven på nätet. Givetvis blev de underkända i början, men då öppnade jag boken och pluggade på vad jag missat och sen gjorde jag om dem.

Satt helt perfekt och teoriprovet fixade jag med 3 fel! :-D

 

Bara ett tips om du vill minska teorinötandet och lägga mer tid på pokern!

 

Tack för input! Har kört på samma princip nu senaste dagarna och blev klar med det obligatoriska igår, så nu är några pokertimmar frigjorda varje dag:-)

 

Tryckte förövrigt en lunch-session, bra värde men några risiga spel i stora potter ledde till röda siffror. Nu blir det en session till, och sen: HAMBURGARE!! (med friskobröd obv.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar gärna input på olika linjer mot körskoleläraren förresten. Jag spelade handen riktigt vekt och c/f dirr. Funderar på att re-raise:a nästa gång han börjar skrika, alternativt syn. Tappat bort mig lite i metaforträsket, men funderar på att försöka byta handledare. Vad säger fölket? Är jag för känslig och är det en standard-spot eller är han en retarderad råfisk?

 

Du är inte för känslig. Kräv en annan lärare. Jäkligt viktigt i början att inte vara rädd för att göra fel. Jag tog körkort för två år sen och hade en lugn lärare som inte höjde rösten ens när jag la i 1:an körandes 110km/h på motorväg. Behövde sen efter den fadäsen rekordfå lektioner för att vara en som aldrig ens hade suttit i ett förarsäte förut. Allt tack vare en ständigt lugn och pedagogisk lärare. Skulle tro att du tjänar flera tusen kr på att få en bra lärare ist för en tiltgalning pga att du då behöver färre lektioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte för känslig. Kräv en annan lärare. Jäkligt viktigt i början att inte vara rädd för att göra fel. Jag tog körkort för två år sen och hade en lugn lärare som inte höjde rösten ens när jag la i 1:an körandes 110km/h på motorväg. Behövde sen efter den fadäsen rekordfå lektioner för att vara en som aldrig ens hade suttit i ett förarsäte förut. Allt tack vare en ständigt lugn och pedagogisk lärare. Skulle tro att du tjänar flera tusen kr på att få en bra lärare ist för en tiltgalning pga att du då behöver färre lektioner.

 

Ty för supporten!

 

Härdade, kanske felaktigt, ut några dagar och snubben är OK när man själv inte suger. Jävla ocharmigt drag att vara trevlig när det går bra och otrevlig när det går dåligt, men men. Klar med skiten imorgon!

 

Måste förövrigt finnas sånt sjukt värde i bilskole-branschen. ALLA jag stött på har varit HELT retarderade och oproffesionella och ändå lyckas dom på något jävla vänster driva sin business år ut och år in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För juli hade jag egentligen enbart ett volymbaserat mål, 30k händer.

 

Resultat: 20 983/30 000

 

Alltså en bra bit under målet. Framöver kommer jag testa att köra A-game-timmar som nyckeltal. Tänker mig t.ex 4 A-game-timmar om dagen för augusti. Har någon tankar kring att utvärdera sitt spel på månadsbasis får ni gärna skriva en rad, vad ni mäter, varför etc..:-)

 

Jävligt mycket roligare att lira när man går in för att spela bra snarare än för att bocka av timmar IMO.

 

Lyckades dra upp $$$-resultatet lite igår så blev några lax upp iallafall! Dock bedrövlig winrate för månaden.

 

ndvrye.png

 

 

Nu ska jag fixa en bra start på augusti! PEACE!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste förövrigt finnas sånt sjukt värde i bilskole-branschen. ALLA jag stött på har varit HELT retarderade och oproffesionella och ändå lyckas dom på något jävla vänster driva sin business år ut och år in.

 

Ja, en av de stabilaste branscherna skulle jag tro. Antalet kunder har förmodligen ökat för varje år de senaste 50 åren. Men palla vara körskolelärare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...