Gå till innehåll

Ipoker's väg från sämst till dålig


Ipoker

Recommended Posts

Hallå hallå....

 

Spelat lite poker till och från, aldrig riktigt "gått in" för det eller lärt mig grunderna ordentligt. Varit en nöjes spelare med stadiga minus på spelsaldot, inte gråtit för det utan bara spelat när suget kommit.

Senast jag spelade var några månader sen, tänkte nu ändra lite på mitt spel och reflektera över vad jag gör och varför. Motivera mig lite extra för att bli en vinnande spelare.

 

Tanken är att spela NL Texas holdem på SVS med 0.50/1kr stakes. Tycker även HU Sng och NL HU är roligt... men det får vänta ett tag då jag bara ger bort pengar till bättre spelare. :roll:

 

Det stora målet med denna dagbok är inte uppsatta i vunna pengar eller att avancera i stakes utan mer eller mindre att hålla mig över vatten ytan och med tiden bli en vinnande spelare. Jag hoppas kunna diskutera lite händer och poker i allmänhet med andra användare här på forumet samt hålla mig själv motiverad.

Jag hoppas inom 3-4 månader vara vinnande på 0.50/1kr borden på SVS. Kommer posta lite P/L, händer och reflektioner över mitt spel.

 

Start banken kommer vara 2000 kronor och förhoppningsvis behöver den inte försvinna helt.

Först upp på att göra listan är att skaffa ett program för att kunna spela upp händer och få lite statistik. Tänkte då använda mig av Poker Tracker.

 

Happ det var nog allt, om det är någon som skulle läsa denna dagbok så får jag hälsa er välkomna 8-) Nu kör vi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

 

Däremot verkar 2000kr lite väl lite för 0.50/1 om du inte ens just nu kanske är en vinnande spelare. Sätt in mer pengar eller börja på 0.25/0.50 är mitt tips.

 

Det är lite medvetet då jag inte tycker 0.50/1 är jätte spännande, medelpotten är på 11 kronor och när det blir riktigt spännande så blir det en 100 pott. Inte så det prasslar i byxan precis.

 

Satte 2000 så jag inte ska få för mig att jag har "överflöd" för 0.50/1 och "prova" på andra bord. 2000 no fucking around, om de ryker trycker jag in samma igen bara.

 

Spelat lite då med... gick som en berg o dalbana som vanligt. Gjorde ett jävligt dumt misstag då jag hade AA och mer eller mindre visste att jag var slagen men skulle prova på turen och förlorade 100kr. Har av någon anledning svårt att släppa AA.

 

Säger som ett självutnämnt pokerproffs under en kväll: Ne grabbar AA är ingen bra starthand det kan jag säga.... den har jag förlorat en hel del på :D

 

Slutade i vilket fall på 43kr +, får se om jag spelar något mer ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...