Gå till innehåll

Springer så jävla dåligt- vill bara dö.


2nlkrossarmig

Recommended Posts

 

 

 

Mental fish är du imo. Men det är många. Inkluderat mig själv. Och du vet inte vad fisken gör efter borden. Syrene mfl kanske går till sin gumma o klagar lite över den dåliga turen :)

 

 

 

Pengarna ligger hos fisken. Men det är över tiiid.

 

Tack för det enda seriösa svaret i tråden. Som sagt så är jag inte arrogant mot alla bara de som autoreplayar att jag är fisk...

 

Fisken förlorar i långa loppet genom att spela 106o i tidig mot de bra spelarna, right?

 

Kan tillägga att jag arbetar sjukt mycket på det mentala när det gäller poker...

har varit värre och jag har gjort framsteg, senaste tre dagarna har dock varit så grova ***** så jag klarar det inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du lyckats mörka för de flesta här hur seriös du är. Jag tror inte att du som spelare skulle påverka Starfitters EV negativt så att han tipsar dig om att sluta är knappast själviskt.

 

 

 

Har du räknat på hur fort (mätt i antal händer) skillnaden i skicklighet borde resultera i vinst för din del?

Har du räknat på hur mycket en spelare kan vinna och trotts att denne är sämre än motståndet?

SKulle du spelat annorlunda än dina motspelare i de misärhäder du tar upp?

 

Jag tänker så här..

Om jag springer dåligt 100.000 händer så kommer fisken också springa dåligt i 100.000 händer. Fisken kommer ALLTID spela kåk oavsett hur många royal flushdrag det finns. Jag kommer alltid spela KÅk mot en fisk. Så vi går jämnt ut. I teorin ska jag vinna majoriteten av gångerna han går all in med 106 medan jag har AA. Frågan är DOCK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag springer dåligt 100.000 händer så kommer fisken också springa dåligt i 100.000 händer.

 

Din tur korrelerar inte (åtminstone inte på ett praktiskt plan) med fiskens otur. Att fisken har haft tur de senaste 100 000 händerna ger inte dig rätt att ha tur.

 

Fisken kommer inte automatiskt springa dåligt bara för att han tidigare sprungit bra.

 

Du måste släppa ditt rättvisetänk, du har inte rätt att vinna pengar mot någon som spelar dåligt. Du har inte rätt att vinna öht.

 

Det enda du har rätt till är korrekta beslut vid varje givet tillfälle. Sluta gnälla som en jävla barnunge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din tur korrelerar inte (åtminstone inte på ett praktiskt plan) med fiskens otur. Att fisken har haft tur de senaste 100 000 händerna ger inte dig rätt att ha tur.

 

Fisken kommer inte automatiskt springa dåligt bara för att han tidigare sprungit bra.

 

Du måste släppa ditt rättvisetänk, du har inte rätt att vinna pengar mot någon som spelar dåligt. Du har inte rätt att vinna öht.

 

Det enda du har rätt till är korrekta beslut vid varje givet tillfälle. Sluta gnälla som en jävla barnunge.

 

Gnäller så in i helvetet. Nej men vill bara veta var exakt pengarna ligger för då kan jag fortsätta spela på Samhallsklienten SvS.

Man ska injicera logik när man tiltar och det är bara det jag vill veta var exakt "edgen" finns.

 

Förväntar mig inte att just äckelfisk X kommer förlora mot mig i framtiden och därmed ge tillbaks mina surt förvärvade slantar, det kommer då vara äckelfisk y som shipar över pengarna till mig.

MED SURT FÖRVÄRVADE MENAR JAG PENGARNA JAG VUNNIT. SPELAR ENBART FÖR PENGAR JAG VUNNIT. *över 100k händer*. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades i förrgår spela 14 inköp under EV på 848 händer räkna hur många utdragningar det blir. det var iofs Plo

 

Något liknande vad jag har blivit utsatt för. Igår tiltade jag dock. Det såg jag när jag kollade handhistoriken igår. Inte sagt att jag inte springer dåligt, för det gör jag, men till slut blev det för mycket.

 

Till slut klarar man inte av det längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något liknande vad jag har blivit utsatt för. Igår tiltade jag dock. Det såg jag när jag kollade handhistoriken igår. Inte sagt att jag inte springer dåligt, för det gör jag, men till slut blev det för mycket.

 

Till slut klarar man inte av det längre.

 

Kåk mot fyrtal är ju antagligen en setup så vem som vinner den är (egentligen) oväsentligt, det som skiljer dig och mig från storvinnarna är att de inte går och tiltar för det utan fortsätter. Ska du klaga på något så är det rimligen på dig själv och att du tiltar och inte på dina motståndare och absolut inte folk med en jävla massa erfarenhet som försöker hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja spela PLO eller OFC. Mindre varians där!

 

ANdra gången jag får det här rådet. Jag kunde googla lite men orkar inte just nu.

 

ÄR det ett seriöst råd? För isåfall ska jag överväga det.

 

Just nu spelar jag på SvS och då 2 bord då jag inte gillar fler på SvS.

Motståndet är ju fantastiskt dåligt. kan finnas flera 50-90 vid samma bord och de är väldigt dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kåk mot fyrtal är ju antagligen en setup så vem som vinner den är (egentligen) oväsentligt, det som skiljer dig och mig från storvinnarna är att de inte går och tiltar för det utan fortsätter. Ska du klaga på något så är det rimligen på dig själv och att du tiltar och inte på dina motståndare och absolut inte folk med en jävla massa erfarenhet som försöker hjälpa dig.

 

Försöker hjälpa mig. Njaa. Att autoreplaya fisk är inte att försöka hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker hjälpa mig. Njaa. Att autoreplaya fisk är inte att försöka hjälpa.

 

Om du nu blir förbannad så otroligt lätt när det går dåligt, varför spelar du då poker? tror du att alla som spelar poker går plus varje session?

tror du inte det finns dem som springer lika dåligt som dig?

du kan ju omöjligt tycka att det är kul att spela när du mår så sjukt dåligt av att förlora eftersom du skriver att du vill dö.

Vet inte ens om du spelar poker eller bara är inne här och skriver massa för att fördröja tiden och trolla men men...

Om du nu spelar poker och reagerar som du gör här efter dåliga dagar så är mitt råd till dig att antingen sluta spela eller jobba på att lära dig ta förluster för du kommer inte vinna hela tiden hur bra du än är, speciellt inte om du fortsätter spela när du är så enormt tiltad.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu blir förbannad så otroligt lätt när det går dåligt, varför spelar du då poker? tror du att alla som spelar poker går plus varje session?

tror du inte det finns dem som springer lika dåligt som dig?

du kan ju omöjligt tycka att det är kul att spela när du mår så sjukt dåligt av att förlora eftersom du skriver att du vill dö.

Vet inte ens om du spelar poker eller bara är inne här och skriver massa för att fördröja tiden och trolla men men...

Om du nu spelar poker och reagerar som du gör här efter dåliga dagar så är mitt råd till dig att antingen sluta spela eller jobba på att lära dig ta förluster för du kommer inte vinna hela tiden hur bra du än är, speciellt inte om du fortsätter spela när du är så enormt tiltad.

Lycka till!

 

Spelar poker för att bli bäst på det. GIllar att spela poker, det är ett intresse och har inget itnresse av att lägga ned detta intresset.

 

Att tilta är dock inget intresse jag har och jag jobbar på skiten. Just när jag skrev titeln till tråden var jag bara så jävla sur. Vill såklart inte dö, skulle bara vilja lemlästa fiskens kropp. Kanske bita av dess huvud så den inte kunde vara en fullt så fiskig fisk löängre-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du vilja lemlästa fiskarna, det är tack vare fiskarna folk lyckas vinna på poker, det är deras irrationella och felaktiga beslut som göder alla som lever på poker. Såklart vill du att fisken ska vara så fiskig som det går.

 

Att du på 3 dagar lyckas halvera din vinst efter 100k hands spel är inte så bra och tyder på att du antingen spelar med för låg bankrulle för din nivå eller inte implementerar någon som helst form av stoploss.

 

Du skulle verkligen behöva jobba på den mentala biten av ditt spel om du ens ska ha en chans att kunna tjäna pengar som har någon som helst betydelse eller som du själv säger, bli bäst i världen. Du ska vara överlycklig att fisken vill stoppa T6o preflop.

 

När du tar upp specifika händer som att de har triss med bättre kicker osv, det händer mig många många många ggr per dag men det spelar ingen roll för som du säger så stoppar fisken med T6o och du kommer ändå gå plus i långa loppet om du själv spelar bra och korrekt (och inte tiltar). Vissa dagar, veckor, månader så kan du springa riktigt kallt och det får man vara beredd på vilket du inte verkar vara.

 

Varför inte bara ta några dagar/en vecka paus och kom tillbaka till spelet efter det. Istället för att det krävs t.ex 7-8 utdragningar för att du ska hamna i tilten kommer du med det tillståndet du är i nu hamna i tilten redan efter 1-3 utdragningar och ja du förstår vad det kommer att leda till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... EFTER DET FICK JAG TRISS J MED K KICKER MAN DÅ HADE EN ANNAN IDIOT A.

 

NU VILL JAG BARA DÖ...

 

Vänta lite nu, Helt plötslit är det fel när bäst starthand vinner. Och blir kallad idiot.

 

Pröva att gå all in med absolut nötter efter rivern så ska du se att turen vänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...