Gå till innehåll

Fifa Mcdonalds fantasy 2014


Recommended Posts

Tycker personligen http://fantasyfootball.mirror.co.uk/ verkar mycket mer lovande. Nästan identisk med FPL. Tycker det är sjukt ocharmigt att man kan byta spelare samt kapten (!) flera gånger i en och samma omgång, ingen som håller med?

 

Börjar ju bli ont om tid nu men om folk gillar den sidan så tror jag inte det blir några problem. Men majoriteten som väljer så vill alla köra på mcd, lets go.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 225
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var ju onekligen tämligen oklart i ursprungsreglerna, jag var nog inte ensam om att be om förtydligande. :-)

 

Lämplig prisfördelning beror på antal deltagare imo. Hittills är degen inne från Shahin och elkryddo. Jontes (vem?) Och Vrakman har också joinat ligan, degen är säkert på g. Jalla, jalla alla övriga intressenter :-)

 

Tele :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker personligen http://fantasyfootball.mirror.co.uk/ verkar mycket mer lovande. Nästan identisk med FPL. Tycker det är sjukt ocharmigt att man kan byta spelare samt kapten (!) flera gånger i en och samma omgång, ingen som håller med?

 

Börjar ju bli ont om tid nu men om folk gillar den sidan så tror jag inte det blir några problem. Men majoriteten som väljer så vill alla köra på mcd, lets go.

 

 

Är alldeles för tajt med tid för att byta så mcdonken är spikad. 2018 fixar jag McShahins World Cup Fantasy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer iomed deras exempel som dom satt upp. Tycker det går emot ursprungsmeningen i reglerna men men.

 

You can change every player in your line-up that has not already played during the current round for any other relevant player in your squad that hasn’t already played. You can also change the captain as long as the new captain hasn’t already started to play.

 

For example if you have placed NEYMAR on Your Pitch and he did not perform as well as you expected after the first match you can replace him with a forward from your bench that hasn’t already played during the current round. You would lose the points from NEYMAR for the round but the new player might get more points.

 

 

Jag tycker att båda aftonbladets och engelska varianterna ser bättre ut (särskilt vettigare sökfunktioner för spelare), men fan bryr sig, vm var 4e år, så jag är på.

 

Så sjukt det där när dom helt går emot vad dom själva skrivit precis över men jag tar ut mitt lag med exemplet som grund och hoppas att man kan byta ut gubbar även om dom har spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sjukt det där när dom helt går emot vad dom själva skrivit precis över men jag tar ut mitt lag med exemplet som grund och hoppas att man kan byta ut gubbar även om dom har spelat.

 

Det la jag inte märke till innan faktiskt. Men de versioner jag tidigare spelat med McDonalds CL/EM fantasy har man kunnat byta mellan speldagarna så som i exemplet. Stämmer inte det får vi väl komma överens om att voida ligan eller något. Blir ju helt olika lagbyggen om man enbart får byta spelare mellan group phase 1-3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det la jag inte märke till innan faktiskt. Men de versioner jag tidigare spelat med McDonalds CL/EM fantasy har man kunnat byta mellan speldagarna så som i exemplet. Stämmer inte det får vi väl komma överens om att voida ligan eller något. Blir ju helt olika lagbyggen om man enbart får byta spelare mellan group phase 1-3.

 

Absolut, måste ju som Shahin säjer bara varit dålig engelska från första regelskrivarsnubben.

 

Nu 8 lag i ligan, 5 av dessa är degen inne från:

 

* Schoolbook

* Shahin86

* el_kryddo

* Tele

* dev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstod inte vad du menade först men när jag kollade spelschemat så är det faktiskt så sjukt att Brasilien - Mexico som kickar igång omgång 2 spelas 3h före Ryssland - Sydkorea som avslutar omgång 1.

 

Antagligen sätts deadline för omgång 2 innan Brasiliens match samtidigt som omgång 1 avslutas den kvällen. Borde inte bli ett problem då det inte är tillåtet med transfers mellan omgångarna.

 

Jag menar inte transfers. Jag menar byten inom sitt egna lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar inte transfers. Jag menar byten inom sitt egna lag.

 

Jo det menade jag också om det inte framgick. Förmodligen har de en deadline kl.18 för dina sista byten inom laget inför grupp H matcherna eftersom Belgien - Algeriet börjar då.

 

Sen bör det vara en deadline för group phase 2, speldag 1, lite innan kl.21 samma dag där du har hela din squad tillgänglig eftersom Brasilien - Mexico spelas då. Förhoppningsvis har de tänkt över detta så man kan göra iordning startelvan för group phase 2 i god tid. Vore sjukt om man bara har 3h på sig där.

 

Det överlappande spelschemat kan nog vara en av anledningarna att de frångått tidigare koncept med 16-manna trupper och 3 byten mellan varje gruppfas till att istället ha en 23-manna trupp genom hela gruppspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det menade jag också om det inte framgick. Förmodligen har de en deadline kl.18 för dina sista byten inom laget inför grupp H matcherna eftersom Belgien - Algeriet börjar då.

 

Sen bör det vara en deadline för group phase 2, speldag 1, lite innan kl.21 samma dag där du har hela din squad tillgänglig eftersom Brasilien - Mexico spelas då. Förhoppningsvis har de tänkt över detta så man kan göra iordning startelvan för group phase 2 i god tid. Vore sjukt om man bara har 3h på sig där.

 

Det överlappande spelschemat kan nog vara en av anledningarna att de frångått tidigare koncept med 16-manna trupper och 3 byten mellan varje gruppfas till att istället ha en 23-manna trupp genom hela gruppspelet.

 

 

Min gissning är att det bara är dubbla poäng för brasiliens och mexikos spelare. Tror det är för jobbigt tekniskt annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha riktigt sjukt att man fortfarande inte ens vet vad som gäller, om man kan byta ut spelare eller inte.

 

Även jobbigt om man har spelare som spelar kl 21 och vill byta in spelare som spelar 00:00, så har man alltså en timme på sig om man ska hinna, eller så kanske det redan var deadline kl 21? Zzzzzz, får hoppas på några svar idag, en dag innan vm börjar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha riktigt sjukt att man fortfarande inte ens vet vad som gäller, om man kan byta ut spelare eller inte.

 

Även jobbigt om man har spelare som spelar kl 21 och vill byta in spelare som spelar 00:00, så har man alltså en timme på sig om man ska hinna, eller så kanske det redan var deadline kl 21? Zzzzzz, får hoppas på några svar idag, en dag innan vm börjar!

 

Sjukt tunna och otydliga regler. Hursomhelst har jag själv tagit ut en trupp som borde hålla för hela gruppspelet, med bra spridning på lag/speldagar. Resonerar att jag är förberedd då, och sen får man göra byten/transfers varefter allt uppenbarar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...