Gå till innehåll

Extern skärm till macbook air för pokerlir


Enterprise

Recommended Posts

ja kör en SAMSUNG U28D590D 28 3840 x 2160. kan rekomendera den, man får plats med många pokerbord + lite annat. tidigare körde jag 2st 24 tummare med 1920x1080. Fick dock köpa nytt grafikkort för att använda den skärmen.

 

Några härinne kör väl med dells 30 och 27or och vissa kör thunderbolt 27or.

 

 

Finns uppsjöar med skärmar så beror kanske på din budget lite?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du hör av dig, jag bor i Umeå. Varför tänkte jag inte på att köpa en begad skärm? Det kanske finns någon pokerräv i Umeå som läser detta och har en skärm till salu? :-)

 

bör finnas en uppsjö av beg skärmar om man vill spara:-D

 

Tror det kommer komma flera 27 och 30 beg nu när 4k skärmarna börjar dyka upp. Verkligen najs med 3840x2160. så najs så jag endast kör en skärm nu (tänkte ha kvar den ena gamla men allt får plats på den nya för tillfället)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Jag lirar på en schyst 24 tummare. Har precis som du en mac, men en 15tum pro. jag kände dock att skärmen var för liten att spela på jag köpte en stor skärm, ett extra tangentbord och mus. Helt plötsligt hade jag en stationär dator med. Sjukt nice! Kan verkligen rekommendera att använda en extra skärm till mac... Lycka till i ditt spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägligt att du dumpade tråden här!

 

Jag har märkt att när jag kopplar in min 13.3" Air till den externa skärmen så börjar den sluka RAM-minne. Jag har 8 GB, ca 5 ledigt när jag kopplar in skärmen. Det är som att det blir någon spiral som gör att det lediga minnet sjunker successivt, tills jag är under 1 GB. Om jag drar ur skärmen så är problemet kvar. Löser det hela just nu med en reboot.

 

Jag har kikat i aktivitetshanteraren och det är ett program kallat "WindowServer" som käkar RAM. Någon som har samma problem?

 

Jag kör OSX Yosemite på en mid 2012.

 

Hittade den här tråden just: http://www.macissues.com/2014/10/20/prevent-the-windowserver-process-from-dragging-yosemite-down/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Bumpar denna.

 

Letar även jag efter en skärm till min Macbook Air 13".

 

Mer specifikt letar jag efter en 27". Vad jag hört för pokerlir så verkar 2560x1440 vara att föredra på den storleken av skärmar?

 

Maxbudget runt 3000kr, inga problem att köpa beggat så länka gärna ev. dyrare alternativ man skulle kunna hitta på blocket etc.

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...