Gå till innehåll

Klarar inte av 2nl på pokerstars


2nlkrossarmig

Recommended Posts

Är så jävla arg och förbannad just nu.

 

>bestämde mig för att sätta mig ner och GRINDA 2nl idag och målet var 5k händer, efter 3k händer hade jag gjort 0dollar i vinst. Och det är ett helvetet!! Det är bokstavligen som att alla jävlar sitter och grindar och jag träffar ju för fan aldrig. Till slut blev jag så jävla arg på skiten att jag bestämde mig för att personen inte kunde kallat alla gator med 53s för att träffa och jag tiltade.

5 dollar.

 

Där fick jag dagens enda aktion, dock neråt.

 

Kan påpeka att jag är vinnande på svenska spel..

Grindar de lägsta nivåerna men har spelat 1/2 vinnande.

Hur i helvetet kan skillnaden vara så stor??

Vill bli bra på poker inte bara vinna för att SS är fullt av idioter.

Min stora fråga är om pokerstars är fyllt av somalier och kineser som verkligen grindar 2nl för 1dollar är mycket pengar för dem eller vad fan är frågan??

 

Känns så jävla frustrerande att inte kunna slå lägsta jävla nivån oavsett vad det handlar om.

Kommer fortsätta spela på svenska spel, där är jag vinnande och jag uppfattar det varkligen som att det är LÖJLIGT stora skillnader på talang hos spelarna oom man jämför SS med PS.

 

Är så jävla sur. 5dollar ner efter en hel jävla dags grind..

Just för att jag fucking skulle klara 5k händer och så failar jag, 5dollar är cirka 30kr och det gör jag snabbt på SS. Det är en principsak'

 

Edit: kallar allt och alla för idioter för tillfället då jag är arg sorry. Är tacksam för att SS finns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har halv grindat 15k händer på 2nl ligger +-

 

På SS ligger jag runt 10bb över 100k händer.

 

Då räknar jag bara min nya period på stars. Har förut spelat SNG på stars och då gått plus men cashgames har jag aldrig spelat där

 

Någon som kan komma med något konstruktivt istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rejken är väl typ 20bb per 100 på nl2 på stars. Det gör ju att du måste plocka motståndarna på rätt mycket för att gå plus minus.

 

Har hört att rejken är fruktansvärd på micro på stars. Men känslan när man grindat 3k händer och tycker 2nl är svårare än 1/2 på ss är obeskrivligt ångestgivande

 

Bestämde mig redan igår för att jag skulle grinda ihop 5k händer och skippa SS idag så jag satte mig ner och tog pauser och skit ochhöll verkligen tänderna i käften. Sen blev det för mycket och tilten kom och gav mig 5dollar vilket är mycket på 2nl.

 

SS är verkligen löjligt enkelt i jämförelse. Nu är jag medveten om att 9max och 5 inte är samma sak, 5 tenderar att ge mer action och kanske är mer för mig.

Men om man inte kan slå 2nl på pokerstars (som är den största sajten) känner man sig värdelös.

 

För ett år sedan grindade jag SNG på Stars och där är motståndet ganska soft.

Men Stars är som sagt största sajten och den "riktiga sidan" så man vill såklart kunna slå skiten, om man då inte gör det på lägsta nivån blir man lack.

Nu kan det vara varians då jag bara har 15k och 10bb på 2NL är 0.2 dollar så några pengar blir det aldrig.

Vilket gör att jag ännu mindre förstår hur motståndet kan vara så pass hårt eller vad är det frågan om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överlag är spelarna mycket bättre på PS men det kan ju vara varians med. Men håll dig till Svenska Spel och studera lite videos och sånt. Sen kan du göra ett nytt försök på PS. Tänk också på att PS har 100bb max medan SvS är 200bb. Spelet skiljer sig en hel del med tanke på det.

 

EDIT: Ja rejken är sjukt hög på PS micro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta lite nu.

 

Du är vinnande på NL200KR och grinar över att du inte är vinnande på NL2$ som motsvarar typ NL15KR.

 

Poker handlar väl ändå om att leta efter lista ut hur man maximalt maximera sin profit. Om du nu tjänar mest på att spela på Svenska Spel varför då inte stanna kvar på Svenska Spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta lite nu.

 

Du är vinnande på NL200KR och grinar över att du inte är vinnande på NL2$ som motsvarar typ NL15KR.

 

Poker handlar väl ändå om att leta efter lista ut hur man maximalt maximera sin profit. Om du nu tjänar mest på att spela på Svenska Spel varför då inte stanna kvar på Svenska Spel?

 

Han förklarade ju det med att han vill bli bättre på poker...? Å andra sidan skulle jag nog hellre också stanna på SvS och bli bättre på poker där. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta lite nu.

 

Du är vinnande på NL200KR och grinar över att du inte är vinnande på NL2$ som motsvarar typ NL15KR.

 

Poker handlar väl ändå om att leta efter lista ut hur man maximalt maximera sin profit. Om du nu tjänar mest på att spela på Svenska Spel varför då inte stanna kvar på Svenska Spel?

 

Vill bli bra på poker! Vill inte vinna för att andra är dåliga. Dock är där så mycket pengar på SS att jag trycker in spelande där kvällar, då där är flest spelare.

Spelar ju på SS så kanske lite dramatiskt att säga att jag inte gör det.

Om inte det var för SS skulle jag nog itne spelat alls, då det är där jag gör pengar. Ja och så gick jag plus på SNG på Stars

NL2 Är 0.02 dollar Vilket är .13kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överlag är spelarna mycket bättre på PS men det kan ju vara varians med. Men håll dig till Svenska Spel och studera lite videos och sånt. Sen kan du göra ett nytt försök på PS. Tänk också på att PS har 100bb max medan SvS är 200bb. Spelet skiljer sig en hel del med tanke på det.

 

EDIT: Ja rejken är sjukt hög på PS micro.

 

Ska nog bara spela SNG på Stars. Tror jag spenderar min rulle på stars på SNG. Överger cash på stars. Dock förstår jag verkligen itne hur så många kan grinda skiten om förhållandena är så skitiga, måste vara somalier och kineser som spelar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara flika in och säga att jag lider med dig. Sitter själv och tuggar på 5NL på stars, men går fan inte bra... Ibland gör det, men känns som det är omöjligt att göra det under en längre period. Och med bra menar jag nån dollar plus... som man även förlorar sen tack vare nått sett på rivern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara flika in och säga att jag lider med dig. Sitter själv och tuggar på 5NL på stars, men går fan inte bra... Ibland gör det, men känns som det är omöjligt att göra det under en längre period. Och med bra menar jag nån dollar plus... som man även förlorar sen tack vare nått sett på rivern...

 

Då vet du känslan.. För en svensk person kan aldrig 2 eller 5NL leda till stora pengar, det bidrar till att man blir så jävla frustrerad. För mig kan det leda till tilt, vilket jag är medveten om. Försökte verkligen klämma in 5k händer idag men failade som sagt efter 3k. Man blir less.

 

Får man då en bad beat eller cooler så kan hela dagens grind gå åt helvetet. Och då är det bara grinda 5k händer till (är tanken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelare på svs och PS har helt olika förutsättningar. 200bb samt 5max öppnar för mycket mer kreativa linjer och mer retarderat spel. Kan även tänka mig att svenskar har det bättre ekonomiskt än majoriteten av europa (som spelar på PS). Alltså bryr sig spelarna på PS mer om pengar än att stoppa in allt med air. Finns säkerligen många fler faktorer som påverkar.

 

Dock har PS en sån otroligt mycket större spelarbas vilket betyder att det definitivt finns fisk där, dock inte samma ratio som på svs. Dessutom är spelarna på PS generellt bättre genomsnittligt än på svs.

 

Som nämnts tidigare så får du anpassa ditt spel mot övriga på bordet. Rekommenderar dig att fortsätta på svs om du inte kan anpassa dig till PS helt enkelt.

 

Sen får vi inte heller glömma att ett par fåtal tusen händer inte är ett piss. Varians. Har dessutom för mig att raken är jättehög på låga nivåer som någon nämnde ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Stars är det ju enorma mängder helt kompetenta spelare som sitter och 20-tablar de lägsta nivåerna.

 

EDIT: Bara för att klargöra så menar jag med kompetenta att dom är det för nivån vi pratar om. Inta att dom är kompetenta spelare i sig.

 

De fiskar som finns drunknar bland dom och du får vara glad om det är en per bord.

 

På lägsta två nivåerna på svs har jag ca 70% av motståndarna fiskmarkerade. Sen är väl 20% så nya att dom inte hunnit bli det.

 

På motsvarande pengamässigt på Stars (NL10 typ) får du vara glad om det är 2-3% riktiga fiskar. Kanske 10% om du är snäll i definitionen av fisk.

 

Inget svårt val då.

 

Masstablandet är den enskilt största faktorn som dödar online pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela och avancera på SvS, sedan börjar du testa musklerna på NL200@ stars när du reggat 7,5/15+@SvS länge så du har råd förlora en del. För pokerutvecklingens skull så går det nog fortast så, NL200 och beyond på stars är riktigt tufft för förhållandevis "små pengar".

 

Kommer nog kosta dig en del att vänja dig vid 100bb upptag samt(gissning) hur mycket tuffare det är där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela inga 5k-händers-sessioner när du knappt slår lägsta nivån. Kolla lite tränings-videos på runitonce.com och spela 500-händers-sessioner två-tablandes där du är lite nyfiken på exakt varenda litet enkelt standardbeslut.

 

Repeat i några veckor så ska du se att du slår NL20 iaf ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tänker jag knycka Opterons tips. :)

 

Vi ses på highstakes!

 

Update: Tack Opteron! Tänkte först att det skulle bli segt med 2 bord, men jävlar vad mycket man har att tänka på.

Trist att spendera halva rullen på runitonce (för nej, givetvis duger inte det billiga alternativet!) men det ska nog ge återbäring. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han verkar vilja möta bättre spelare som matchar hans skicklighet och då överkomma sig själv och explodera som en up and coming.

 

 

 

Elr?

 

lol, om nu alla är så kassa så är det väl bara att köra över dem -> gå upp i nivå. Runnar ju games dygnet runt på lägre nivåer svs. När han börjar komma upp till nivåer där det inte runnar games om det inte finns fisk så kan han prata om att byta sida för att kunna spela mer, utvecklas osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmm

Jag är helt med på att söka tuffare motstånd för att utveckla sitt spel.

Att samtidigt som man gör detta vilja vinna, ja ok, låt gå.

Men att vilja bli bättre och samtidigt inte vinna pga skillnad i spelstyrka så är jag bort dribblad.

 

Vad menar du med vinna på grund av tur som du sa i ett tidigare inlägg?

 

Anledningen att jag vinner på SvS är att fisken är väldigt dålig, risken är att man spelar på ett icke optimalt sätt då man trots allt går plus enbart för att fisken är m,ycket sämre.

 

Målet är att vara objektivt bra och vinna.

Klarar dock inte av att grinda 2nl, iofs multitablar jag och kunde sänkt till 2 bord. Dock ska man inte bluffa på de lägsta nivåerna och det skulle väl egentligen bara gjort att saker tar ännu längre tid.

Som jag ser det nu kommer jag köra SNG på stars och cash på SVS. I SNG tvingas alla jävla 20table-grinders att till slut göra misstag eller så är där bara mer fisk. För SNG klarar jag av att slå på Stars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med vinna på grund av tur som du sa i ett tidigare inlägg?
Vill inte vinna för att andra är dåliga.

 

Vad vill du ha som grund för din vinst om inte skillnad i skicklighet (dvs att andra är dåliga iaf jämför med dig) duger?

Det enda jag kan komma på är att man har mer tur än motståndarna.

 

 

Anledningen att jag vinner på SvS är att fisken är väldigt dålig, risken är att man spelar på ett icke optimalt sätt då man trots allt går plus enbart för att fisken är m,ycket sämre.

 

Målet är att vara objektivt bra och vinna.

Är att spela bra men förlora på en site och spela suboptimalt men vinnande på en anna en option?

 

Klarar dock inte av att grinda 2nl, iofs multitablar jag och kunde sänkt till 2 bord. Dock ska man inte bluffa på de lägsta nivåerna och det skulle väl egentligen bara gjort att saker tar ännu längre tid.

Som jag ser det nu kommer jag köra SNG på stars och cash på SVS. I SNG tvingas alla jävla 20table-grinders att till slut göra misstag eller så är där bara mer fisk. För SNG klarar jag av att slå på Stars

Klarar du av att göra vettiga pengar på SNG på stars utan att spela 20+ bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...