Gå till innehåll

Krossa SVS- MTTs eller bli krossad!


Sakana

Recommended Posts

Hallå PF

Tänkte testa på detta med att ha en dagbok och se om det går att utvecklas lite mer då jag tänkte göra ett allvarligt försök att bygga en rulle från grunden en gång för alla efter att jag bara spelat sporadiskt sedan SKV kom och hämtade min rulle genom ett brev som damp ner i brevlådan en sorglig dag!

 

SNG har alltid varit mitt bread and butter-spel och har väl en bit över 100tkr inspelat i den spelformen på PS. Kommer börja lågt med en 100BI rulle för först och främst 45 manna $7 turrorna. Troligen fyller jag ut med alla möjliga olika Sng och några små MTT också när intresset finns.

 

Dagboken blir väl mest för att få lite härliga diskussioner och att få utvecklas lite

, får se hur det funkar då jag aldrig varit särskilt aktiv på några forum!

 

Får se hur mycket spel det blir men lågt räknat hoppas jag kunna spela ca 500 st /månad till att börja med så får vi se framöver hur snålt/optimistiskt räknat det är :)

 

Kommer börja spela nångång i veckan och uppdatera med nån graf och lite händer då och då! Hoppas det finns intresse även om SNG kanske rent allmänt är den tråkigaste pokerformen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Försöker få igång lite diskussion genom att droppa ett ämne bara så ser vi var det tar vägen.

 

Är intresserad av hur folk tänker kring rebuys i $3.5R 180-manna sngs.

Köpa dubbelt direkt från start? Göra rebuys om man blir tom? Isf enkla eller dubbla? Alltid göra add-on? Om inte, vid vilka tillfällen/stackstorlekar ska man låta bli?

 

Läst en hel del på 2+2 senaste dagarna och där var i princip alla överens om att det alltid skulle göras dubbla inköp och dubbla rebuys vid bust samt alltid add on utom typ vid en stack på 20k+.

 

Ang add-on så är jag väl inne på samma spår ungefär men är lite kluven kring rebuys och har inte hunnit experimentera så mycket på dom jag spelat.

 

Spontant tänker jag att ju lägre avg-BI ju bättre men man kanske ger upp EV genom att låta bli att rebuya ibland.

 

Shoot! Oavsett vad du spelar själv är det kul att höra folks tankar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger och kikar game 7 i hawks-kings, galna matcher!

Sportsbettar en del som en rolig hobby och har sprungit bra detta SC-slutspel. Dagens ö5.5 till 2.50 (som jag spelat hela denna semifinal-serie) ser jinxbart ut efter en period när hawks leder med 3-2.

Hoppas dock Kings vänder då jag haft en förkärlek till dom sen jag var liten. Är dock ett stort fan av Lunkan och tror Hawks är det bästa motståndet för rangers.

 

Hade även ett extremt värdespel på Belgien idag till 2.3x mot Sverige inför VM. Belgien vann ganska tryggt den matchen. Vad jag hört kunde man tydligen spela Belgien till 2.7x för några dagar sen, stor sorg att missa de :(

 

Åter till hockeyn, Sng-grinden får vänta nån dag till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken avg. BI bör man isf inte gå över totalt sett?

Samt vad är maximalt för en enskild turnering? Känns rätt kallt att ha en avg BI över $12-15? Tankar?

 

Runt $12 i avg BI tycker jag är optimalt. Max för enskild turre? Sky is the limit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runt $12 i avg BI tycker jag är optimalt. Max för enskild turre? Sky is the limit.

 

Ah var en rätt dum fråga när jag tänker efter :P

 

Spelat på lite allsvensk fotboll idag, ser rätt bra ut just nu!

Pokern lockar inte alls men som sagt tidigare blir det uppstart i veckan och målet blir ~150 st/v till att börja med!

 

Vart helt spelfri i en vecka nu vilket är mitt första riktiga break (om man inte räknar utlandssemestrar förstås) på flera år, skönt att få tillbaka lite sug :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort lycka till! Å vi kommer definitivt stöta på varandra vid borden då jag köttar samma games. Har du inte kikat in omgclaydolls och yugiohpro's sng videos är de något ja rekommenderar, tar inte upp så mycke om 180 man reubuys strategi specifikt men man lär sig definitivt ett å annat från de främst 45'man och även 180'mans.

 

Outar du PS nick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort lycka till! Å vi kommer definitivt stöta på varandra vid borden då jag köttar samma games. Har du inte kikat in omgclaydolls och yugiohpro's sng videos är de något ja rekommenderar, tar inte upp så mycke om 180 man reubuys strategi specifikt men man lär sig definitivt ett å annat från de främst 45'man och även 180'mans.

 

Outar du PS nick?

 

Kul och tack!

Kommer mest troligen börja spela på ett helt nytt nick och kommer inte outa här än iaf men kan byta nick på PM sen när jag fått den funktionen, tar väl ett par dagar till bara tror jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul och tack!

Kommer mest troligen börja spela på ett helt nytt nick och kommer inte outa här än iaf men kan byta nick på PM sen när jag fått den funktionen, tar väl ett par dagar till bara tror jag :)

 

Allrighty! :):)

 

 

Är du bara självlärd eller har du något smaskigt material du rekkar för study? Är själv inbiten cg spelare och söker all kunskap ja kan hitta om mtt/sng atm! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allrighty! :):)

 

 

Är du bara självlärd eller har du något smaskigt material du rekkar för study? Är själv inbiten cg spelare och söker all kunskap ja kan hitta om mtt/sng atm! :)

 

Sett en del filmer och läst en del förr i tiden men det är väl rätt utdaterat nu tyvärr, så tar gärna emot tips om du hittat nått bra så ska jag kolla runt lite jag med :)

 

Intressant dagbok! kommer följas. grindar själv 180 man på stars.

 

Nu har jag inte spelat speciellt många 180 rebuy, men jag kör på rebuy vid start, dubbel rebuy vid bust och alltid addon.

 

tack ska du ha! inte spelat så mycket än men ska helt klart forska i det :)

 

GL har också spelat en hel del såna och är även jag nyfiken på 180 rebuys så jag följer denna :)

 

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNGSTATS_zpsb611a8e3.png

 

 

Mergade stats för mina lifetime SNG på stars, stars.fr, ftp och svs. Gått lite trögare på slutet än de gjorde i början ser jag :)

 

80% är nog STT skulle jag uppskatta det till!

 

Nu är jag depositad och klar och ska börja nöta 45-mannas! Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in en snabb session för att testa insättningsriggen innan jobbet. Var dålig action såhär på förmiddagen så startade 12 sngs bara då jag bara hade ett par timmar på mig. Spelade 18, 45 och 90 mannas och lyckades vinna en $7 45m och en $7 18m samt 4 i en $3.5 45m för ett plus på $90 och en roi på 105%!

 

Ser fram emot att hinna regga ett pass på 20-30 st ikväll när det går lite fortare att få upp bord :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt :) Hur mycket deposita du?

 

Och GL

 

Tack så mycket! 700 dolls som ska byggas uppåt nu tills jag spelar på en vettig nivå :)

 

Om du missa va ja skrev innan så rekommendera ja omgclaydoll och yugiohpro's sng videos på deuscracked. Mest om 180mans och även 45mans!

 

Gött me en grön start!!:D

 

haha sorry vad disträ man är :) ska kolla upp detta direkt efter denna session :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört en session till på ca 40 sngs. Tråkigt nog så funkar inte mitt HM längre (?)

Får med alla händer med hälften av alla sngs står som "not completed". Ska bråka med det där lite alt. ta klivet över till HM2 som jag dragit mig för att byta till :)

Tur sharkscope finns och där stämde det på öret!

 

 

49st spelade och $166

BR: $866

 

Kommer använda följande BR-krav

18manna - minst 60ink för nivån.

45manna - minst 80ink för nivån.

90manna - finns bara $5 så kör dom ända in i gulen :)

180manna- minst 200 ink för nivån. (med enstaka skott)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du missa va ja skrev innan så rekommendera ja omgclaydoll och yugiohpro's sng videos på deuscracked. Mest om 180mans och även 45mans!

 

Gött me en grön start!!:D

 

Börjat nöta ett par avsnitt från yugiohpros BR builder 18

Man. Vet inte riktigt vad jag ska tycka riktigt. Kanske är svårt att göra videos när man misärspringer men tycker en del händer ser en aning tiltade ut...

Men ska se klart mer videos för han verkar riktigt duktig teoretiskt så det finns nog riktigt mycket att lära :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjat nöta ett par avsnitt från yugiohpros BR builder 18

Man. Vet inte riktigt vad jag ska tycka riktigt. Kanske är svårt att göra videos när man misärspringer men tycker en del händer ser en aning tiltade ut...

Men ska se klart mer videos för han verkar riktigt duktig teoretiskt så det finns nog riktigt mycket att lära :)

 

+1

 

Gångerna han använder ordet whatever, eller är de yugioh som går lös på "oh well" genom hela! :D

 

aaa, hoppas du hittar något smaskigt där! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kört ett pass ikväll. Bara ett 20 tal sngs och ett par turrar. Klev in i en $13.5turbo och en $8 turbo som är utanför BR kraven men helt okej med enstaka skott på dom turrorna då det är riktigt soft motstånd och jag tycker mig behärska turbo rätt okej.

 

Är back $50 atm men lever i 8 turbon än så får jobba in plusset där 8-) . Kan bli nån mer sng också medan jag railar slutet på SC-finalen och lite fotboll.

Bra chans på ett fint plus om Elfenbenskusten vinner och matchen går över 2.5 tot. Samt en peng på kings -1.5 i hockeyn.

Satte en dubbel till 2.8x degen tidigare ikväll så freerollar dessa bets med lite plus redan så kan bli en bra natt :)

 

Torska precis pot för cl3 i turbon med AQ mot AK och är nere på 14bb. Bara gnugga igen :)

 

Jobba elfenbenskusten och kings!

 

edit: elfen vann och klara linan iaf så räckte till runt 1300 kr plus för dagen :)

Bustade $8 turbon en bit in i pengarna och dagen stannade på $29 i hålet! Nya tag med ett rejält pass imorrn kväll enligt planen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inget spel igår då datorn kastat in handduken för gott verkar det som.

Som tur är har jag beställt en macbook air som jag skulle få i början på veckan som kommer hoppas jag!

Spelade på spurs -3.5 i nattens NBA final och dom vann med 15p Marginal.

Nu har jag ett spel levande i djokovic-gulbis över 9.5game i första set!

Jobba springet :)

 

Edit: djoko vann första med 6-3 :( lite oflax när gulbis bara behövde serva hem 9e gamet för att bettet skulle vara inne och han ledde med 30:0 men tappade.

Nya tag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...