Gå till innehåll

Postingslek, illustrativ uppräkning!


Shakespear

Recommended Posts

På ett forum för filmvänner hittade jag en tråd som jag tyckte var kul. Varför inte köra en likadan på pokerforum...

 

Det går ut på att man ska använda sig av bilder för att illustrera tal, med början på ett. För att representera talet ett, kan man använda sig av en bild på: en person, en bil, siffran 1, ... whatever, bara det framgår vilket tal det rör sig om. Långsökta bidrag kan kanske behöva en förklaring. Ex: på det andra forumet användes ett omslag på "Two weeks later" för att representera talet 14. Nu tyckte jag iofs att det var mer fyndigt än långsökt, men det hör ju inte hit

För närvarande har de hunnit upp till 614

 

Regler:

* Du får inte göra två poster direkt efter varandra. Någon annan måste posta emellan.

* Du får inte posta ett "tal" som någon annan redan postat (visst, kan det hända att två postar i stort sätt samtidigt, men inga medvetna dubletter godkänns)

 

* Bonusregel från moderatorerna: Posta inga jättestora bilder i forumet, utan länka till dem istället /Nusseman

 

 

Nu kör vi.

 

 

1

grimoire01.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 166
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...