Gå till innehåll

WSOP 2014 - Officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

Jag sitter inte på några siffror själv, men ja, det har tydligen varit en enorm uppgång i trafik. Mest så klart på WSOP-sidan men det är väl ingen hemlighet att förhoppningen är att det ska göra avtryck på övriga delar av Poker.se och PF.

 

Härligt!

 

Inte så svårt för alla medlemmar här på PF att gemensamt försöka hjälpa till att nå ut till den stora massan genom att gilla, dela, rekommendera pokerrelaterade artiklar samt stötta alla grymma eldsjälar som försöker lyfta pokern igen osv osv!

Bara börja jobba grabbar/tjejer/gubbar/tanter, fan på tiden att vi lyckas få bort den lilla fula stämpeln vår passion poker har fått i vårt avlånga land!

Tror vi har ett bra utgångsläge nu med ett ansikte utåt som bara utstrålar svärmorsdröm och förebild! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 455
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.svt.se/opinion/article2469243.svt

 

 

”Vi hoppas inte på en pokerboom”

 

”Jag hoppas att vi inte i efterdyningarna av denna vinst ser fler unga män som tror att de kan försörja sig som pokerproffs”, skriver Kim Grahn.

 

 

"Naturligtvis skall jag inte ta heder och ära och inte heller glädjen från Martin som nu blivit ekonomiskt oberoende. Vi bara hoppas att han inte hamnar hos oss i Spelberoendes förening till slut.

 

Det är tyvärr inte alldeles ovanligt, att ett så stort intresse kan slå över i ett beroende."

 

 

Kan någon PMa Martin och höja ett varningens finger? Så han inte åker dit i beroendet efter sin vinst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo skratta lite åt det jag också, fanns dock gott om sjukt spelberoende individer back in the heydays och även idag som vann rakt ut och det var liksom "fine" för dom vann ju. Många av dom rullade ju på(däri jag) i många år med ett enormt spelberoende, som lyckligtvis har avtagit med åren och nu är det bara en "grind" och spelsuget är inte kvar på samma nivå som det var förr.

 

Tyvärr finns det ju dom som inte "red ut stormen" i tid, och började backa medan behovet att spela fortfarande härjade i orkanklass och således hamnade i ekonomiska trångmål. Jag har kommit till den punkten att min hjärna inte längre ger massa kemisk respons på den vardaglige NLHE-grinden för mycket nittande och för lite gamble! ;). En av anledningarna jag inte vågar mig på omaha :) Det kommer väl tillbaka som ett brev på posten då och man sitter där och aptiltar sent in i natten och martingalar för att bli even.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista delen är ju skev och tar ifrån lite av allvaret i artikeln men man förstår ju artikeln i sig, är obv deras plikt med såna statements osv (= Har sett spelberoende på nära håll vilket leder till en gnutta självförakt för det jag gör och jag vet inte, är glad att någon form av hjälp finns till hands iaf för såna som behöver det. sry for semiseriousness

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista delen är ju skev och tar ifrån lite av allvaret i artikeln men man förstår ju artikeln i sig, är obv deras plikt med såna statements osv (= Har sett spelberoende på nära håll vilket leder till en gnutta självförakt för det jag gör och jag vet inte, är glad att någon form av hjälp finns till hands iaf för såna som behöver det. sry for semiseriousness

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...