Gå till innehåll

Scoop Medium event


Recommended Posts

Någon som vill ge mig lite hjälp?

 

Vi är ca 20 platser från bubblan spelar dock inte för någon mincash.

 

Mr Moorman öppnar utg vilket inte säger så mycket då han är väldigt aktiv, flatad av en reg-dansk och sedan squeezad av en hyfsat aktiv ryss. Notera att vi sitter relativt djupt allihopa.

 

PokerStars hand #116369829944: Turnering #894306983, $200+$15 USD Holdem No limit - Nivå XVIII (800/1600) - 2014-05-18 23:41:53 CET [2014-05-18 17:41:53 ET]

Bord '894306983 454' 8-max Plats #6 har knappen

Plats 1: Moorman1 (64266 i marker)

Plats 2: lamdaDaddy (61746 i marker)

Plats 3: moumaife84 (126697 i marker)

Plats 4: Grindation (213746 i marker)

Plats 5: Reinkeboss19 (50708 i marker)

Plats 6: HERO (83903 i marker)

Plats 7: bad8bull (8580 i marker)

Plats 8: Lukyz89 (8075 i marker)

Moorman1: lägger ante 200

lamdaDaddy: lägger ante 200

moumaife84: lägger ante 200

Grindation: lägger ante 200

Reinkeboss19: lägger ante 200

HERO: lägger ante 200

bad8bull: lägger ante 200

Lukyz89: lägger ante 200

bad8bull: lägger small blind 800

Lukyz89: lägger big blind 1600

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [Qd Qh]

Moorman1: raise 1679 till 3279

lamdaDaddy: fold

moumaife84: call 3279

Grindation: raise 6526 till 9805

Reinkeboss19: fold

HERO: ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill vi trycka 52bb i detta läget?[/]

Nej det vill vi inte:)

 

Frågor.

1: Tror vi moorman kommer skeppa bluff?

2: Hur ofta kommer reg bakom flatta monster?

3: Är det någonsin ok att 4bfolda här, spotet blir så lustigt så flatt kanske är ok men då känns det åh andra sidan som vi spelar lite scared. Säger vi typ 19700 här så är en annan fråga vilka flop o turns vi går loss på?

4: Bra fråga:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill vi trycka 52bb i detta läget?[/]

Nej det vill vi inte:)

 

Frågor.

1: Tror vi moorman kommer skeppa bluff? Ja, men mindre troligt om du flattar skulle jag tro

2: Hur ofta kommer reg bakom flatta monster? Inte superofta

3: Är det någonsin ok att 4bfolda här Nej, även om jag tror att pros svarar annorlunda, men vi behöver inte spela fancy i en turre som denna, spotet blir så lustigt så flatt kanske är ok men då känns det åh andra sidan som vi spelar lite scared. Säger vi typ 19700 här så är en annan fråga vilka flop o turns vi går loss på? Vi lär ytterst sällan få se en flopp om vi säger 19700, det blir fold eller deg.

4: Bra fråga:)

I övrigt tycker jag absolut att man kan flatta då vi har knapp, men man ska vara beredd att ta synen från Moorman och bara vika om typ 2 ställer in, på flopp får vi värdera om och har en bra grund för att ta beslut då vi har knapp.

 

Jag ser nog denna situationen som att vi kanske minskar marginell EV genom att flatta istället för att få in det, men vi tjänar det i minskad varians då vi troligare kommer ha en tydlig bild av var vi står på flopp.

 

Och även om folk inte håller med har jag alltid menat att i MTTs är variansminimering i vissa spots en viktig del till att nå framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite klumpigt uttryck att jag inte går för en mincash då jag har 52 bb och vill inte gå bort mig i detta läge för att kasta bort en bra chans på turneringen.

 

Vill vi trycka 52bb i detta läget?[/]

Nej det vill vi inte:)

 

Frågor.

1: Tror vi moorman kommer skeppa bluff?

2: Hur ofta kommer reg bakom flatta monster?

3: Är det någonsin ok att 4bfolda här, spotet blir så lustigt så flatt kanske är ok men då känns det åh andra sidan som vi spelar lite scared. Säger vi typ 19700 här så är en annan fråga vilka flop o turns vi går loss på?

4: Bra fråga:)

 

Håller nog med sulla i det mesta han skriver.

 

Om jag flatar så tycker jag att jag underreppar min hand och tror att jag kommer att kunna få Moorman att lasta, inte direkt bluffar men, 88-JJ AQs, vilket jag då givetvis skulle behöva syna.

 

Men handen utspelar sig sedan så här;

 

HERO: call 9805

bad8bull: fold

Lukyz89: fold

Moorman1: raise 14000 till 23805

moumaife84: raise 16000 till 39805

Grindation: fold

HERO: fold

Moorman1: fold

Ej synad satsning (16000) returnerad till moumaife84

moumaife84 vann 71220 från potten

moumaife84: visar inte sin hand

 

Moorman gör det som jag nästan föredrar att han ska göra, att han 4-bettar vilket får mig tro att det är mer bluff nöt då han förmodligen skulle få in nöt? och jag är redo att få in det

 

Då vaknar reg-dansken upp med en 5-bet och vid det tillfället kändes det som en enkel fold, med efter att ha tänkt på handen så vet jag inte rikigt vad jag tycker egentligen.

 

Jag kanske överanalyserar handen men tänker såhär, som sulla sa, så tror jag inte dansken kommer att flata monster jätteofta här och när han ser squeeze och en flat vilket jag själv skulle se som 99-JJ och att Moorman ser massa döda pengar och 4-bettar så kommer han att kunna se superstark ut när han 5-bettar och får lätt bort mina händer. Men jag tycker ju själv att jag har underrepptat min hand men i stundens hetta så hade jag inte det i mig att få in det.

 

fejk-edit: väldigt flummigt av mig men har så svårt att få ut mina tankar i ord :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...