Gå till innehåll

Malmö Open Poker Tournament 16-18 september!


kundvagn

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Läser regelverket till Malmö open och snubblar över ett par intressanta saker:

 

26. The use of bad language is strictly forbidden and will lead to penalties being imposed on the offending player/s.

Inte bara wsop som utvisar för svordomar tydligen.

 

27. Players are not allowed to make deals of the prize money.

Wtf? Går det överhuvudtaget att förbjuda sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

ska ockås lira satelliten på fredag. när jag anmälde mig i tisdags så va 67st anmälda till huvudturneringen. grejen är ju den att man inte kan köpa in sig i huvudturneringen efter 14.30 på fredag, dvs inte efter det att satellittävlingen börjat. därmed blir det ju väldigt jobbigt för spelare som rest långt och vill vara med i malmö open, ska dom köpa in sig direkt eller lira satelliten med stor risk att inte kunna köpa in sig om dom åker ut?

 

vad jag förstår så kommer cosmopol att hålla ett visst antal platser som man bara kan vinna i satellitturneringen. hur många platser dom skulle hålla kunde jag inte få klarhet i. jag ser ju att det kan bli lite problem. säg att satelliten fylls och med rebuys och addons tippar jag på att varje deltagare i snitt kommer satsa ca 2500 vilket ger en prizepool på 250 000 och 25platser! till malmö open, har verkligen cosmopol planerat för det?

 

hur som helst ska det bli kul att lira och med 1000+1000+1000 och stabilt spel känns oddsen att nå huvudturneringen riktigt goda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte in mig i mainevent igår kväll, då fanns det 20 platser kvar.

Satteliten börjar fylla upp också.

Säljs Mainevent slut så kommer det spelas Dealerschoice istället för sattelit.

 

ringde precis och snacka med dom, det finns 9 platser kvar att köpa till main event och sen kommer dom att hålla 9platser för satelliten oavsett. så det blir alltså ingen dealears choice. ett 15tal anmälde till satelliten just nu men det lär ju fyllas på rätt bra under dagen tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, vilken jävla cirkus, va nära slagsmål kändes det som. rutinerade fula jävlar på ena bordet som sluta spela medans vi slog ut varandar :evil: . va svårt att göra en deal, framför allt shortstacksen tyckte dom fick för lite. men nu är förhoppningsvis alla nöjde och laddade för morgondagen, jag är hyfsat nöjd och laddad även om jag inte fick till hela biljetten utan fick pynta in lite växelpengar extra. lycka till imorgon ni som är med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, vilken jävla cirkus, va nära slagsmål kändes det som. rutinerade fula jävlar på ena bordet som sluta spela medans vi slog ut varandar :evil: . va svårt att göra en deal, framför allt shortstacksen tyckte dom fick för lite. men nu är förhoppningsvis alla nöjde och laddade för morgondagen, jag är hyfsat nöjd och laddad även om jag inte fick till hela biljetten utan fick pynta in lite växelpengar extra. lycka till imorgon ni som är med

 

well...om vi ska ta båda sidorna av historien, så tyckte vi "fula djävlar" att det fanns uppenbar chipdumping på andra bordet...

 

Men som sagt hade inte blindarna stannats så hade aldrig något av ovanstående "tyckande" inträffat... :twisted:

 

Men som sagt imorgon är det dax och må bäste man vinna.. :P

 

Lycka till alla som är med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för övrigt ett jävla bra arrangemang med med ljuslyktor i taket, två storbildskärmar som visade chipcount, players left, avg stack mm. i slutet va det förutom två turneringsbord även 5cash games i alla olika varianter och limits. häftigt!

 

Håller med helt!

Fantastiskt bra organiserat!!

Ska bli skitkul imorgon! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan väl bara bjuda på en kul hand och sen gnälla över min bad beat för att trösta mig själv inte för att nån vill höra eller så. :?

 

hand ett där jag hade tur. blinds på 200-400 och antar på 50. utg +1 limpar in. jag höjer har 14k i stacken och höjer till 2000 med 88. limparn callar. flop 89q. han betar pot 6k och jag ställer in, han sitter med 10Js men bordet paras.

 

min bad beat. ca 25k i stacken. sitter i bb och hittar kk. blinds på 300-600. kraftig höjning till ca 2500 av mitten position, button callar. båda har nästan exakt 10k kvar. jag ställer in, han som raisat blixt callar och även button callar efter lång betänketid. dom sitter med AK respektive AJs. givetvis kommer A på turn och man torskar potten på ca 35000k. hade haft ca 50 när avg va 20. men som sagt HADE och OM är ju inte särskilt relevant i poker.

 

sen är man småtiltad efter badbeaten och över 20h spel med bara 4h sömn och dessutom alltmer shortstackad. ställer med A6 i sen postion och springer in i kk, gonatt.

 

kommer nog ta ett bra tag innan dom är nere i 18spelare. åkte själv som 43a tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...