Gå till innehåll

Syna 10bb shove med AT? ICM fråga.


Recommended Posts

5 prisplatser.

 

1. 4950kr

2. 3450kr

3. 1950kr

4. 1475kr

 

Kommer inte ihåg dom exakta prispengarna men någonting sådant cirka.

 

Är det att ICMknulla sig själv att syna här?

 

Är det någon som orkar göra en icm uträkning?

 

Enligt nash ska han pusha 68%, jag har 60,7% eq mot det.

Jag är kass på sånt här. School me plz...

 

 

 

GTech G2 Game #2114605215: Table (357652308), StartStacken snabb - kr15000.00/kr30000.00 - No Limit Hold'em - 23:14:20 - 2014/05/18

Seat 1: hampolito (kr404244.00)

Seat 2: WIBEOL (kr476130.00)

Seat 3: UNKNOWN (kr0.00)

Seat 4: Sircall (kr357326.00)

Seat 5: UNKNOWN (kr0.00)

Seat 6: UNKNOWN (kr0.00)

Seat 7: UNKNOWN (kr0.00)

Seat 8: UNKNOWN (kr0.00)

Seat 9: UNKNOWN (kr0.00)

Seat 10: skuja (kr312300.00)

hampolito antes kr3000.00

WIBEOL antes kr3000.00

Sircall antes kr3000.00

skuja antes kr3000.00

skuja posts the small blind of kr15000.00

hampolito posts the big blind of kr30000.00

Sircall is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hampolito Ace of Clubs10 of Spades

WIBEOL folds

Sircall folds

skuja goes all-in with kr309300.00

hampolito calls kr279300.00

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni båda spelar ca 10bb.

han ställer på sb när det är foldat fram till honom.

Ni spelar 5-handed. Sen vet jag inte hur han har spelat fram till den här handen men jag skulle syna 9/10 gånger. 1/10 om han är EXTREMT tight spelare. Hoppas du gjorde rätt beslut.

Vill du ha en ICM uträkning är inte jag rätt person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni båda spelar ca 10bb.

han ställer på sb när det är foldat fram till honom.

Ni spelar 5-handed. Sen vet jag inte hur han har spelat fram till den här handen men jag skulle syna 9/10 gånger. 1/10 om han är EXTREMT tight spelare. Hoppas du gjorde rätt beslut.

Vill du ha en ICM uträkning är inte jag rätt person.

 

Sådana här svar undanbedes. Vill inte vara otrevlig men det du säger har absolut noll värde i den här frågeställningen.

Det finns ett facit och det är det jag undrar över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr inte då det inte va inte jag som räkna utan en icm-kalkylator :) så detta är under förutsättning att fi shovear nash-optimalt med hänsyn till icm, vilket vi nog ska anta om vi inte har nån mer info.

 

Ok case closed. Tack för hjälpen, måste ladda ner en sån kalkylator så jag slipper ställa dumma frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr inte då det inte va inte jag som räkna utan en icm-kalkylator :) så detta är under förutsättning att fi shovear nash-optimalt med hänsyn till icm, vilket vi nog ska anta om vi inte har nån mer info.

 

Just den här känslan av att anta att gemene man på SvS jammar optimala ranger :D good call btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok case closed. Tack för hjälpen, måste ladda ner en sån kalkylator så jag slipper ställa dumma frågor.

dumma frågor är de lättaste att svara på :) missa btw antarna i min uträkning så synrangen blir ännu bredare.

Just den här känslan av att anta att gemene man på SvS jammar optimala ranger :D good call btw

nu möter han ju en god spelare och annars är det väl najs att veta hur opti-rangerna ligger för att kunna exploita på ett bra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är väl redan i pengarna? Dessutom täcker du honom, skulle säga att du ICMknullar dig själv om du foldar! Jag är nog aningen tightare än optimalt i de här lägena ändå är det klar syn enligt mig.

Tyvärr har jag inga "nashsiffror" som jag kan visa då jag inte spelar efter det, men kan ändå lova att de kommer säga syn i detta läget (antar du förlorade handen eftersom du tar upp den här?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är väl redan i pengarna? Dessutom täcker du honom, skulle säga att du ICMknullar dig själv om du foldar! Jag är nog aningen tightare än optimalt i de här lägena ändå är det klar syn enligt mig.

Tyvärr har jag inga "nashsiffror" som jag kan visa då jag inte spelar efter det, men kan ändå lova att de kommer säga syn i detta läget (antar du förlorade handen eftersom du tar upp den här?)

 

 

Ditt svar är aningen överflödigt med tanke på att Okocha redan har bidragit med facit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...